Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Prihaja Nikola z dramatičnim dosegom
Strani: 1 2
sporočil: 5.835
Lizing 200 $ na dan za tovornjak ni veliko.
"Q: How much does the Nikola One™ cost?
A: The Nikola One™ will only be availble through the Nikola™ Complete Leasing Program. There will be no purchase options available initially. The lease is $5,000 - $7,000 per month and includes; unlimited miles, unlimited fuel, warranty and scheduled maintenance for the first 1,000,000 miles or 7 years, whichever comes first." nikolamotor.com/ (FAQS)
"Q: How much does the Nikola One™ cost?
A: The Nikola One™ will only be availble through the Nikola™ Complete Leasing Program. There will be no purchase options available initially. The lease is $5,000 - $7,000 per month and includes; unlimited miles, unlimited fuel, warranty and scheduled maintenance for the first 1,000,000 miles or 7 years, whichever comes first." nikolamotor.com/ (FAQS)
sporočil: 9.333
Ni na svetu niti enega človeškega početja več,
ki bi mu bi bil digitalizacijski prevrat odveč ?
[Novi modeli družbenih upravljanj bodo vse bolj terjali vodje brez zavajanj, upam !]
Sodražan
ki bi mu bi bil digitalizacijski prevrat odveč ?
[Novi modeli družbenih upravljanj bodo vse bolj terjali vodje brez zavajanj, upam !]
Sodražan
sporočil: 10.844
[menim]In vi tem bučam gladko verjemete.
Lizing 200 $ na dan za tovornjak ni veliko.
"Q: How much does the Nikola One™ cost?
A: The Nikola One™ will only be availble through the Nikola™ Complete Leasing Program. There will be no purchase options available initially. The lease is $5,000 - $7,000 per month and includes; unlimited miles, unlimited fuel, warranty and scheduled maintenance for the first 1,000,000 miles or 7 years, whichever comes first." nikolamotor.com/ (FAQS)
Prodali niso niti eno "Mulo", pa ponujajo zlata jajca.
Me zanima katera banka bo odobravala leazing za recimo 10.000 kamijonov? Kaj če bo tovornjak tehnični FLOP. Bo bankrotirala še banka? Nikona-Motor bo itak že davno prej.
Pri lizingu seveda polek 5000-7000USD/mesec manjka bistven podatek....POLOG. Ta bo pa koliko 30-40%.
Pa malo izračunajte, kaj pomeni 1.000.000 milj v 7 letih...to je cca 400 milj/dan (vsak dan...petek-svetek-nedelja-praznik). To je 626 km/dan. To pomeni, da če lahko voznik vozi povprečno 78 km/h jih zvozi v 8h urah (vozniki imajo pa obvezen počitek). Skratka tale formula je tako na žiletko napisana, da NO-GO.
sporočil: 248
čas vnosa: 04.12.16 08:46
ne velja samo zate, samo ko vidim slovensko partijo, ki bi rada
vladala še iz doma za upokojence, kako so v paniki zaradi novih
tehnologij, ki ogražajo njihovo oblast in privilegije,
neprecenljivo.
Revolucija vas je prinesla in ta vas bo tudi odnesla!
Revolucija vas je prinesla in ta vas bo tudi odnesla!
sporočil: 129
čas vnosa: 04.12.16 09:41
Evropejci zaverovani sami vase znamo razmišljati samo iz svojega
zornega kota ,čeprav tale proizvajalec o Evropi (tako kot še kateri
drugi) sploh ne razmišlja, saj je ne potrebuje.Če številke (tako v
miljah kot dolarjih) navedene v tem članku pogledamo iz ameriškega
zornega kota,vključno z drugašno delovno-pravno zakonodajo, dobijo
popolnoma drug smisel oziroma so še kako smiselne.
sporočil: 3.218
Jah, če se spomnemo števila vnaprej prodanih modelov Tesle, ko še niti ni prišel v prodajo, potem.... :)
Prodali niso niti eno "Mulo", pa ponujajo zlata jajca.
sporočil: 10.844
[aleksander]Ja seveda Nikolo bodo naročali Geeki iz vrst Avtoprevoznikov, kjer je rezina kruha po obeh straneh namazana s kajmakom in marmelado ;)
>
> Prodali niso niti eno "Mulo", pa ponujajo zlata jajca.
>
>
Jah, če se spomnemo števila vnaprej prodanih modelov Tesle, ko še niti ni prišel v prodajo, potem.... :)
sporočil: 8.041
Ne skrbi, država ima vzvode - investicijske olajšave in trošarine.
Na nankup takega kamiona npr. 50% in 0 trošarin ter znižan DDV na
vodik.
Potem se matematika obrne v prid nakupa.
Ne takoj, leta 2025 in dalje pa se bodo zadeve začele obračati precej v prid teh kamionov.
Še polnilnice morajo postaviti v EU, pa bo.
Vendar bolj kot ti kamioni mene zanima, kdaj bo pretežni del kopenskega tovornega prometa šel na železnice.
Potem se matematika obrne v prid nakupa.
Ne takoj, leta 2025 in dalje pa se bodo zadeve začele obračati precej v prid teh kamionov.
Še polnilnice morajo postaviti v EU, pa bo.
Vendar bolj kot ti kamioni mene zanima, kdaj bo pretežni del kopenskega tovornega prometa šel na železnice.
sporočil: 13.528
[]Ti, pa misliš da se železnice že spet poganjajo na elektriko, odkar smo pri nas imeli žled ?
Ne skrbi, država ima vzvode - investicijske olajšave in trošarine. Na nankup takega kamiona npr. 50% in 0 trošarin ter znižan DDV na vodik.
Potem se matematika obrne v prid nakupa.
Ne takoj, leta 2025 in dalje pa se bodo zadeve začele obračati precej v prid teh kamionov.
Še polnilnice morajo postaviti v EU, pa bo.
Vendar bolj kot ti kamioni mene zanima, kdaj bo pretežni del kopenskega tovornega prometa šel na železnice.
sporočil: 10.844
[]Aja.
Ne skrbi, država ima vzvode - investicijske olajšave in trošarine. Na nankup takega kamiona npr. 50% in 0 trošarin ter znižan DDV na vodik.
Potem se matematika obrne v prid nakupa.
Ne takoj, leta 2025 in dalje pa se bodo zadeve začele obračati precej v prid teh kamionov.
Še polnilnice morajo postaviti v EU, pa bo.
Vendar bolj kot ti kamioni mene zanima, kdaj bo pretežni del kopenskega tovornega prometa šel na železnice.
Ne gre za ekonomske prednosti, niti za tehnične, ampak za politične direktive.
Davkoplačevalci bodo sponzorirali politične ambicije zablodelih politikov. Kdo pa drug. Vedno je bilo tako.
Železnice v Slo? WTF. Kamijon doseče katerokoli točko kljerkoli v Slovenijiv v max 3-4 urah. V tem času roba običajno na vagon niti naložena ni.
Se vidi, da nekateri nimate pojma, kako in v kakšnem času se roba dobavlja kupcem. Tvoj pristop bi pomenil avtomatično dodatna 2 dni več za dostavo.
sporočil: 1.301
[vickibedi]tehnično da... ker se tudi tazelene dizelske "reaganke" vozijo na elektriko, ki jo proizvede generator, gnan z dizelskim motorjem... ;)
Ti, pa misliš da se železnice že spet poganjajo na elektriko, odkar smo pri nas imeli žled ?
sporočil: 9.333
"Ni na svetu niti enega človeškega početja več,
ki bi mu bi bil digitalizacijski prevrat odveč ?
[Novi modeli družbenih upravljanj bodo vse bolj terjali vodje brez zavajanj, upam !]
Sodražan"
samemu sebi misli slepote krojiš; mar
zanikaš vso človeško zgodovino, dokaze,
da napredek prozvajalnih sil, hočeš nočeš,
razveljavlja... vso starino, neprilagojenim
na hitro piše čitljivo osmrtnino ?
[Tudi domovi za starejše so civilizacijska pridobitev, še, življenja veselitev, mar ne ?]
Sodražan
ki bi mu bi bil digitalizacijski prevrat odveč ?
[Novi modeli družbenih upravljanj bodo vse bolj terjali vodje brez zavajanj, upam !]
Sodražan"
[smity]Vedni Smity, česa in koga se bojiš, ko
ne velja samo zate, samo ko vidim slovensko partijo, ki bi rada vladala še iz doma za upokojence, kako so v paniki zaradi novih tehnologij, ki ogražajo njihovo oblast in privilegije, neprecenljivo.
Revolucija vas je prinesla in ta vas bo tudi odnesla!
samemu sebi misli slepote krojiš; mar
zanikaš vso človeško zgodovino, dokaze,
da napredek prozvajalnih sil, hočeš nočeš,
razveljavlja... vso starino, neprilagojenim
na hitro piše čitljivo osmrtnino ?
[Tudi domovi za starejše so civilizacijska pridobitev, še, življenja veselitev, mar ne ?]
Sodražan
sporočil: 1.301
[aleksander]kaj "ko še ni prišel v proizvodnjo", točneje bi bilo "čerav še zmeraj ni prišel v proizvodnjo"... in kot kaže še lep čas ne bo ;).
>
> Prodali niso niti eno "Mulo", pa ponujajo zlata jajca.
>
>
Jah, če se spomnemo števila vnaprej prodanih modelov Tesle, ko še niti ni prišel v prodajo, potem.... :)
drugač pa se mi ob vsej tej električni histe(in hipste)riji, nekako po zdravi kmečki pameti (ker o dejanski ekonomiki avtopevozništva v bistvu ne vem nič) vsseno zdijo kamioni, predvsem pa šleperji, idealni za pogon na elektriko.... tako v polni EV, kot tudi v hibridni (gorivna celica ali MNI) tehnologiji!
najprej zato, ker če komu, potem pošastni navor elektomotorjev pride prav šleperjem za opravljanje njihove osnovne funkcije (premikanje več deset tonskih tovorov)! takorekoč bolj kot "budali šamar"!!!
potem zato, ker je najbrž vsaj 90% njihovega delovanja pod "konstantno obremenitvijo" (dolgorelacijske vožnje), kar je idealno za hibride, saj motor, ki poganja generator el. energije (ali gorivna celica) lahko ves ta čas deluje v optimalnem režimu.
tretji razlog vidim v tem, da je na šleperju -za razliko od os. avtomobilov- pač zadosti prostora za vso to "šklopocijo" in, če bi šlo za "baterijski EV", se tudi masa (čeprav ogromnih) baterij praktično "izgubi" v celotni masi vozila in tovora (kar je največji oksimoron osebnih EV vozil... 30-50% mase so baterije, večja masa pa krajša doseg)!
in ne nazadnje, če je že treba "vlačit" to ekologijo, se mi zdi, da ima EV kamion absolutno več smisla, kot "električno nadomestilo" povprečnega osebnega avta (ki v celem letu "izpljune" manj saj, CO2 in NOx oksidov, kot pa klasični 30t šleper na eni bolj orenk "TIR furi" ;)!) še posebej, če z enim polnenjem rezervoarja res prevozi 1900km in pri tem "izpljune" samo "50" litrov vode!
zato, Nikola -respect! upam, da jim bo ratalo, ker... če v tem trenutku EV ma kje smisel, so to šleperji, kamioni in avtobusi!
sporočil: 8.041
Spet si v kritičarskem elementu.
Zelena tehnologija se je mnogokrat vpeljevala na plečih davkoplačevalcev.
Če sledim tvoji logiki, je treba tudi pitno vodo privatizirati.
Sicer pa se roba tovori v Luki in v 95% je namenjena HUN, Višegrajskim deželam, AUT in Nemčiji. Za robo, namenjeno Slo, pa se strinjam da gre večina na tovornjake.
Sicer pa je posodobitev železnica nuja, tovornjaki pa bodo tudi stalnica, in upam, da ne v povečevanju, ker že danes obremenjujejo ceste.
Zelena tehnologija se je mnogokrat vpeljevala na plečih davkoplačevalcev.
Če sledim tvoji logiki, je treba tudi pitno vodo privatizirati.
Sicer pa se roba tovori v Luki in v 95% je namenjena HUN, Višegrajskim deželam, AUT in Nemčiji. Za robo, namenjeno Slo, pa se strinjam da gre večina na tovornjake.
Sicer pa je posodobitev železnica nuja, tovornjaki pa bodo tudi stalnica, in upam, da ne v povečevanju, ker že danes obremenjujejo ceste.
sporočil: 10.844
[]Pa tisti, ki navijate za električne tovornjake sploh veste kako izgleda EN Šiht kamionarja?
Spet si v kritičarskem elementu.
Zelena tehnologija se je mnogokrat vpeljevala na plečih davkoplačevalcev.
Če sledim tvoji logiki, je treba tudi pitno vodo privatizirati.
Sicer pa se roba tovori v Luki in v 95% je namenjena HUN, Višegrajskim deželam, AUT in Nemčiji. Za robo, namenjeno Slo, pa se strinjam da gre večina na tovornjake.
Sicer pa je posodobitev železnica nuja, tovornjaki pa bodo tudi stalnica, in upam, da ne v povečevanju, ker že danes obremenjujejo ceste.
Koliko ur sme maksimalno vozit, kako hitro, gre max lahko, upoštevat mora počitek, zapore cesta, zapore zaradi praznikov, nočne prepovedi vožnje...
In vi bi kamionarjem dodali še eno postavko (tankanje elektrike).
Ko boste šli enkrat s kamionarjem na eno mednarodno furo in ko boste na enem parkingu (recimo na meji Francja-Španija) videli 1000+ kamionov naenkrat parkiranih, se boste mal popraskali po čelu. Pa vsakič, ko greste mimo kamiona ki je parkiran v odstavni niši ali enem zabačenem počivališču se vprašajte, kako za vraga naj on tam tanka elektriko, medtem, ko dela pavzo (tisto predpisano). Kamionarji še scat in srat hodijo na kolesa od šleparjev (če še ne veste).
Malo si enkrat poizkušajte izračunati energijske tokove (kaj pomeni tankat nafto s hitrostjo 50 l/min) in kaj pomeni tankat elektriko s 100kW moči.
Poraba obremnjenega šleperja je nekje 30l nafte/uro. Zdaj pa računajte.
sporočil: 31.992
Zadnja sprememba: najobj 04.12.2016 18:54
[drugmirko]
> [aleksander]
> >
> > Prodali niso niti eno "Mulo", pa ponujajo zlata jajca.
> >
> >
>
> Jah, če se spomnemo števila vnaprej prodanih modelov Tesle, ko še niti ni prišel v prodajo, potem.... :)
kaj "ko še ni prišel v proizvodnjo", točneje bi bilo "čerav še zmeraj ni prišel v proizvodnjo"... in kot kaže še lep čas ne bo ;).... čuj, jaz tudi nimam pojma o ekonomiki avtopevozništva, vsekakor pa se mi zdi za mojo mariborsko kmečko pamet dati za mesečni lizing 5.000 do 7.000 dolarjev za en šleper kar precej in me res zanima, kaj mora takšen šleper tovorit, da za njega plačaš 60 do 84 tisoč dolarjev na leto, pa niti tvoj ni ...
drugač pa se mi ob vsej tej električni histe(in hipste)riji, nekako po zdravi kmečki pameti (ker o dejanski ekonomiki avtopevozništva v bistvu ne vem nič) vsseno zdijo kamioni, predvsem pa šleperji, idealni za pogon na elektriko.... tako v polni EV, kot tudi v hibridni (gorivna celica ali MNI) tehnologiji!
najprej zato, ker če komu, potem pošastni navor elektomotorjev pride prav šleperjem za opravljanje njihove osnovne funkcije (premikanje več deset tonskih tovorov)! takorekoč bolj kot "budali šamar"!!!
potem zato, ker je najbrž vsaj 90% njihovega delovanja pod "konstantno obremenitvijo" (dolgorelacijske vožnje), kar je idealno za hibride, saj motor, ki poganja generator el. energije (ali gorivna celica) lahko ves ta čas deluje v optimalnem režimu.
tretji razlog vidim v tem, da je na šleperju -za razliko od os. avtomobilov- pač zadosti prostora za vso to "šklopocijo" in, če bi šlo za "baterijski EV", se tudi masa (čeprav ogromnih) baterij praktično "izgubi" v celotni masi vozila in tovora (kar je največji oksimoron osebnih EV vozil... 30-50% mase so baterije, večja masa pa krajša doseg)!
in ne nazadnje, če je že treba "vlačit" to ekologijo, se mi zdi, da ima EV kamion absolutno več smisla, kot "električno nadomestilo" povprečnega osebnega avta (ki v celem letu "izpljune" manj saj, CO2 in NOx oksidov, kot pa klasični 30t šleper na eni bolj orenk "TIR furi" ;)!) še posebej, če z enim polnenjem rezervoarja res prevozi 1900km in pri tem "izpljune" samo "50" litrov vode!
zato, Nikola -respect! upam, da jim bo ratalo, ker... če v tem trenutku EV ma kje smisel, so to šleperji, kamioni in avtobusi!
P.S.: enako kot pri onem Tesli je očitno tudi pri totem Nikoli najbolj pomebno, da si je za 1.500 dolarjev danes možno zagotoviti dobavo leta 2019 ali 2020, sploh ko sem prebral, da v sporočilu družbe pišejo, da so ob zgolj v 30 dneh dobili za tri milijarde dolarjev rezervacij, kar pomeni, da v družbi Nikola na veliko lažejo ali pa ne znajo računat, ker 2.000.000 (= 3.000.000.000 deljeno s 1.500) električnih šleperjev družba Nikola ne bo dobavila nikoli, kaj šele da bi jih dobavila v dveh ali treh letih oziroma do leta 2019 ali 2020 ... aja, ubogi Nikola Tesla se v grobu obrača kot propeler, če slučajno gleda, kako mu požrešni nategunski Američani svinjajo po njegovem imenu ...
sporočil: 31.992
[smity]... čuj, majster ... evo, res je neprecenljivo videti napredek tehnologije, ko je pametni telefon bolj pameten od njegovega lastnika ... khmm, čeprav verjetno še tvoj pametni telefon ne ve, kaj ima slovenska partija z ameriškim fantaziranjem o električnih tovornjakih, kaj šele da bi vedel, kaj ima s tem forumski Sodražan ...
ne velja samo zate, samo ko vidim slovensko partijo, ki bi rada vladala še iz doma za upokojence, kako so v paniki zaradi novih tehnologij, ki ogražajo njihovo oblast in privilegije, neprecenljivo.
Revolucija vas je prinesla in ta vas bo tudi odnesla!
sporočil: 470
Se pravi, da bomo zdaj celo vodo uničevali, da bomo tankali kamione
in avtomobile. V ozračje pa spuščali ogromne količine kisika, ki je
za rastline tako kot za človeka dušik. Bravo, če bi naredili
tekmovanje kako se uničiti, bi sigurno zmagali.
sporočil: 27.340
Zadnja sprememba: crt 04.12.2016 19:43
[MF-542594]ha?
V ozračje pa spuščali ogromne količine kisika, ki je za rastline tako kot za človeka dušik.
- rastline ponoci dihajo - porabljajo kisik, enako kot ljudje
- na svetlobi furajo fotosintezo, pri cemer pa povisana koncentracija kisika ni ovira, glej na primer phys.org/news/2011-0...ivity.html
sporočil: 48.253
[0513ANITO]Tule bodo kao tankali vodik. Sklepam, da tekoci/utekocinjen.
> []
> Spet si v kritičarskem elementu.
>
> Zelena tehnologija se je mnogokrat vpeljevala na plečih davkoplačevalcev.
>
> Če sledim tvoji logiki, je treba tudi pitno vodo privatizirati.
>
> Sicer pa se roba tovori v Luki in v 95% je namenjena HUN, Višegrajskim deželam, AUT in Nemčiji. Za robo, namenjeno Slo, pa se strinjam da gre večina na tovornjake.
>
> Sicer pa je posodobitev železnica nuja, tovornjaki pa bodo tudi stalnica, in upam, da ne v povečevanju, ker že danes obremenjujejo ceste.
Pa tisti, ki navijate za električne tovornjake sploh veste kako izgleda EN Šiht kamionarja?
Koliko ur sme maksimalno vozit, kako hitro, gre max lahko, upoštevat mora počitek, zapore cesta, zapore zaradi praznikov, nočne prepovedi vožnje...
In vi bi kamionarjem dodali še eno postavko (tankanje elektrike).
Ko boste šli enkrat s kamionarjem na eno mednarodno furo in ko boste na enem parkingu (recimo na meji Francja-Španija) videli 1000+ kamionov naenkrat parkiranih, se boste mal popraskali po čelu. Pa vsakič, ko greste mimo kamiona ki je parkiran v odstavni niši ali enem zabačenem počivališču se vprašajte, kako za vraga naj on tam tanka elektriko, medtem, ko dela pavzo (tisto predpisano). Kamionarji še scat in srat hodijo na kolesa od šleparjev (če še ne veste).
Malo si enkrat poizkušajte izračunati energijske tokove (kaj pomeni tankat nafto s hitrostjo 50 l/min) in kaj pomeni tankat elektriko s 100kW moči.
Kakorkoli, ce bodo te tehnologije (vkljucno z avtonomno voznjo) kdaj zazivele, bodo bistveno prej v sleperjih, kot v navadnih avtih.
Ravno zaradi tega kar si rekel: tule je cista ekonomika. Ce se izkaze, da biznis ni ekonomicen, za razliko od tesle ne bodo prodali (skoraj) nic. Za razliko od geekov, ki kupujejo tesle. Precej manj se bo dalo zavajati folk in javnost, cifre na mizo, pa bo.
sporočil: 1.301
Zadnja sprememba: drugmirko 04.12.2016 20:05
[MF-542594]
Se pravi, da bomo zdaj celo vodo uničevali, da bomo tankali kamione in avtomobile. V ozračje pa spuščali ogromne količine kisika, ki je za rastline tako kot za človeka dušik. Bravo, če bi naredili tekmovanje kako se uničiti, bi sigurno zmagali.
[crt]tristo kosmatih, sej je res, da se je moje učenje biologije končalo globoko v socializmu (in da baje nič "socialističnega" ni vredno "pol pipe tobaka"), ampak naj me bes plenta, če me takrat niso učili, da rastline "vdihavajao" CO2 in "izdihujejo" kisik! tudi ponoči.... s tem, da podnevi nekaj kisika (če se prav spomnem iz vode, ki jo načrpajo s koreninami) porabijo da s fotosintezo in CO2-jem, ki ga vdihnejo, naredijo "ogljikovodike"... ali po domače "cukr", ki ga rabijo za hrano...
> [MF-542594]
> V ozračje pa spuščali ogromne količine kisika, ki je za rastline tako kot za človeka dušik.
ha?
- rastline ponoci dihajo - porabljajo kisik, enako kot ljudje
- na svetlobi furajo fotosintezo, pri cemer pa povisana koncentracija kisika ni ovira, glej na primer phys.org/news/2011-0...ivity.html
kakorkoli obrneš, pa mene "električarjev na vodik" ne bi bilo strah... prvič, ker je njihov izpust destilirana voda (torej kisik v bistvu porabljajo) in drugič zato, ker iz vode, ki nastane (no, ne glih te, ker bi jo potem morali "lovit v kanistrček"), z elektrolizo spet lahko dobiš "osnovno pogonsko gorivo" tega kamiona, torej -vodik!
z drugimi besedami, popolna reciklaža iliti "ultimativni wet dream" ekoloških fundamentalistov!
sporočil: 10.844
[bc123a]Moja firma živi od pretakanja medijev.
> [0513ANITO]
> > []
> > Spet si v kritičarskem elementu.
> >
> > Zelena tehnologija se je mnogokrat vpeljevala na plečih davkoplačevalcev.
> >
> > Če sledim tvoji logiki, je treba tudi pitno vodo privatizirati.
> >
> > Sicer pa se roba tovori v Luki in v 95% je namenjena HUN, Višegrajskim deželam, AUT in Nemčiji. Za robo, namenjeno Slo, pa se strinjam da gre večina na tovornjake.
> >
> > Sicer pa je posodobitev železnica nuja, tovornjaki pa bodo tudi stalnica, in upam, da ne v povečevanju, ker že danes obremenjujejo ceste.
>
> Pa tisti, ki navijate za električne tovornjake sploh veste kako izgleda EN Šiht kamionarja?
>
> Koliko ur sme maksimalno vozit, kako hitro, gre max lahko, upoštevat mora počitek, zapore cesta, zapore zaradi praznikov, nočne prepovedi vožnje...
> In vi bi kamionarjem dodali še eno postavko (tankanje elektrike).
>
> Ko boste šli enkrat s kamionarjem na eno mednarodno furo in ko boste na enem parkingu (recimo na meji Francja-Španija) videli 1000+ kamionov naenkrat parkiranih, se boste mal popraskali po čelu. Pa vsakič, ko greste mimo kamiona ki je parkiran v odstavni niši ali enem zabačenem počivališču se vprašajte, kako za vraga naj on tam tanka elektriko, medtem, ko dela pavzo (tisto predpisano). Kamionarji še scat in srat hodijo na kolesa od šleparjev (če še ne veste).
>
> Malo si enkrat poizkušajte izračunati energijske tokove (kaj pomeni tankat nafto s hitrostjo 50 l/min) in kaj pomeni tankat elektriko s 100kW moči.
Tule bodo kao tankali vodik. Sklepam, da tekoci/utekocinjen.
Kakorkoli, ce bodo te tehnologije (vkljucno z avtonomno voznjo) kdaj zazivele, bodo bistveno prej v sleperjih, kot v navadnih avtih.
Ravno zaradi tega kar si rekel: tule je cista ekonomika. Ce se izkaze, da biznis ni ekonomicen, za razliko od tesle ne bodo prodali (skoraj) nic. Za razliko od geekov, ki kupujejo tesle. Precej manj se bo dalo zavajati folk in javnost, cifre na mizo, pa bo.
Dobavljamo opremo, praktično smo povsod zraven, kjer kaj teče.
O Vodiku praktično ne duha ne sluha. Razen neke male malenkosti. Pa še to ponavadi ne gre za energetsko izrabo vodika, pač pa se vodik uporablja v druge namene. Čiščenje izpihovanje, zamrzovanje.
sporočil: 27.340
Zadnja sprememba: crt 04.12.2016 20:22
[drugmirko]lahko te kar plenta...
tristo kosmatih, sej je res, da se je moje učenje biologije končalo globoko v socializmu (in da baje nič "socialističnega" ni vredno "pol pipe tobaka"), ampak naj me bes plenta, če me tkrat niso učili, da rastline "vdihavajao" CO2 in "izdihujejo" kisik! tudi ponoči....
(tudi moje ucenje biologije se je zacelo v socializmu, kar pa ne pomeni, da se je kasneje obrnilo na glavo, saj ni bilo potrebe)
dihanje in fotosinteza sta nekolko poenostavljeno obratna procesa, v fotosintezi imas co2 kot input in o2 kot output (poleg seveda tvorjenja zaloge), pri dihanju obratno.
tudi ko na svetlobi tece fotosinteza, rastlina vzporedno s tem se vedno diha - vendar neto gledano vec o2 sprosti kot porabi. v temi pa samo diha, tj. ne izvaja fotosinteze = ne porablja co2 in ne sprosca o2.
sporočil: 1.301
[najobj]e... vidiš, sej pravim, da nimam pojma... ampak, če pogledaš z druge strani, ena taka šleperska "mrcina" košta 100 al pa celo par 100 jurjev ojrotov... ergo, moraš itak "poslovat" tako, da vsak delovni dan v mescu zaslužiš "vsaj 200 evrov" (kolikor od oka znaša "dnevni strošek" tega tobožnjega najema), ko kamion vozi, sam zato, da si v doglednem času sploh povrneš dnar vložen v njegov nakup.... ampak, ker o tem nimam blage veze dalje raje ne bom "insinuiral"...
... čuj, jaz tudi nimam pojma o ekonomiki avtopevozništva, vsekakor pa se mi zdi za mojo mariborsko kmečko pamet dati za mesečni lizing 5.000 do 7.000 dolarjev za en šleper kar precej in me res zanima, kaj mora takšen šleper tovorit, da za njega plačaš 60 do 84 tisoč dolarjev na leto, pa niti tvoj ni ...
P.S.: enako kot pri onem Tesli je očitno tudi pri totem Nikoli najbolj pomebno, da si je za 1.500 dolarjev danes možno zagotoviti dobavo leta 2019 ali 2020, sploh ko sem prebral, da v sporočilu družbe pišejo, da so ob zgolj v 30 dneh dobili za tri milijarde dolarjev rezervacij, kar pomeni, da v družbi Nikola na veliko lažejo ali pa ne znajo računat, ker 2.000.000 (= 3.000.000.000 deljeno s 1.500) električnih šleperjev družba Nikola ne bo dobavila nikoli, kaj šele da bi jih dobavila v dveh ali treh letih oziroma do leta 2019 ali 2020 ... aja, ubogi Nikola Tesla se v grobu obrača kot propeler, če slučajno gleda, kako mu požrešni nategunski Američani svinjajo po njegovem imenu ...
tisto kar zanima (da ne rečem glih fascinira) mene je koncept, oziroma ideja.... ker, kot sem že zgoraj razložil, se mi "električna mobilnost" pri dolgolinijskih šleperjih zdi veliko bolj smiselna (in tudi uresničljiva) kot pa pri osebnih avtomobilih, kjer je trenutno vseskupaj še najbolj podobno religiji fundamentalističnih fanov...
sporočil: 1.301
[crt]ok, ok, štekam... oziroma, nisem pomislil na to, da tako kot ostala "mobilnejša" živa bitja, tudi rastline rabijo kisik, da "s sežiganjem" hrane dobijo energijo za življenje... ampak, ker tudi rastline "delajo zaloge", v celotni bilanci vseeno "izdihnejo" več kisika kod "odpadek" iz "pridelovanja hrane", kot pa ga "vdihnejo" zato, "da bi jedle"... ker so pač energetsko zelo "nepotratna bitja"..
lahko te kar plenta...
(tudi moje ucenje biologije se je zacelo v socializmu, kar pa ne pomeni, da se je kasneje obrnilo na glavo, saj ni bilo potrebe)
dihanje in fotosinteza sta nekolko poenostavljeno obratna procesa, v fotosintezi imas co2 kot input in o2 kot output (poleg seveda tvorjenja zaloge), pri dihanju obratno.
tudi ko na svetlobi tece fotosinteza, rastlina vzporedno s tem se vedno diha - vendar neto gledano vec o2 sprosti kot porabi. v temi pa samo diha, tj. ne izvaja fotosinteze = ne porablja co2 in ne sprosca o2.
sporočil: 27.340
Zadnja sprememba: crt 04.12.2016 20:39
[drugmirko]tako, gledano skozi ves dan imajo neto output kisika.
ok, ok, štekam... oziroma, nisem pomislil na to, da tako kot ostala "mobilnejša" živa bitja, tudi rastline rabijo kisik, da "s sežiganjem" hrane dobijo energijo za življenje... ampak, ker tudi rastline "delajo zaloge", v celotni bilanci vseeno "izdihnejo" več kisika kod "odpadek" iz "pridelovanja hrane", kot pa ga "vdihnejo" zato, "da bi jedle"... ker so pač energetsko zelo "nepotratna bitja"..
se vedno pa mi ni jasno, kaj naj bi pomenilo ono od prejsnjega sogovornika, da je kisik za rastline "kot dusik za cloveka". razen seveda, da clovek tako vdihuje kot izhiduje (tudi) dusik, kar pac... ni nek dramaticen dogodek.
sporočil: 48.253
[0513ANITO]Ja, tudi meni se zdi problem ravno to, da bo pa nekdo iz nule kar zacel delati biznis velikosti enega naftasa z energentom, ki je do sedaj bil eksperimentalen. Poleg tega se sprasujem, ali ni ideja "dobili bomo iz soncnih elektrarn" hudo bosa pri energijski porabi flite taksnih sleperjev.
O Vodiku praktično ne duha ne sluha. Razen neke male malenkosti. Pa še to ponavadi ne gre za energetsko izrabo vodika, pač pa se vodik uporablja v druge namene. Čiščenje izpihovanje, zamrzovanje.
Za 10 MW ur vodika ze lahko natankas, vprasanje je, kako veliko soncno elekrarno moras imeti, da ti generira toliko vodika, da je biznis rentabilen.
Da ne bodo za "prvi test" za investitorje dizelski generatorji gnali generatorjev vodika, tako kot na nekaterih tesla pumpah...
Meni se zdi, da so stevilke potegnili kar iz riti, tale cifra z narocili je pa smesna, ker gre za tako mali znesek, da si ga lahko en sleperist privosci kot cisti gamble.
Vsekakor pa ostajam pri tem, da ce bo kaksen preboj glede inteligentne voznje ali drugacnih pogonov, bo kazalec uspeha ravno uporaba v sleperjih. Tam ni emocij, samo racunica.
sporočil: 1.301
[bc123a]igzektli! če pogledamo dva že "kupovna" električarja na vodik, Toyoto Mirai in Hondo Clarity, obadva "natankata" tistih 5 kil vodika, ki jima zadostujeta za 500+ kilometrsko avtonomijo - v približno 3 minutah! torej najbrž tudi tankanje vodika v ta kamion ne bi trajalo kej drastično več, kot polnenje rezervoarjev na navadnem šleperju (ki tudi traja kar nekaj minut ;) ). vsekakor pa neprimreljivo krajše od kakšnega polnenja baterij, da o "frekvenci polnenja" niti ne govorimo... tale kamion je resno zanimiv... tako s tehnološkega, z ekološkega, kot tudi z ekonomskega vidika (doseg, moč, vzdrževanje/servis)! še sploh če so vsaj približno rešili problem varnega shranjevanja vodika (hindenburg press).
> [0513ANITO]
> Pa tisti, ki navijate za električne tovornjake sploh veste kako izgleda EN Šiht kamionarja?
>
> Koliko ur sme maksimalno vozit, kako hitro, gre max lahko, upoštevat mora počitek, zapore cesta, zapore zaradi praznikov, nočne prepovedi vožnje...
> In vi bi kamionarjem dodali še eno postavko (tankanje elektrike).
>
> Ko boste šli enkrat s kamionarjem na eno mednarodno furo in ko boste na enem parkingu (recimo na meji Francja-Španija) videli 1000+ kamionov naenkrat parkiranih, se boste mal popraskali po čelu. Pa vsakič, ko greste mimo kamiona ki je parkiran v odstavni niši ali enem zabačenem počivališču se vprašajte, kako za vraga naj on tam tanka elektriko, medtem, ko dela pavzo (tisto predpisano). Kamionarji še scat in srat hodijo na kolesa od šleparjev (če še ne veste).
>
> Malo si enkrat poizkušajte izračunati energijske tokove (kaj pomeni tankat nafto s hitrostjo 50 l/min) in kaj pomeni tankat elektriko s 100kW moči.
Tule bodo kao tankali vodik. Sklepam, da tekoci/utekocinjen.
Kakorkoli, ce bodo te tehnologije (vkljucno z avtonomno voznjo) kdaj zazivele, bodo bistveno prej v sleperjih, kot v navadnih avtih.
Ravno zaradi tega kar si rekel: tule je cista ekonomika. Ce se izkaze, da biznis ni ekonomicen, za razliko od tesle ne bodo prodali (skoraj) nic. Za razliko od geekov, ki kupujejo tesle. Precej manj se bo dalo zavajati folk in javnost, cifre na mizo, pa bo.
sporočil: 10.844
Bc.
Na spodnjem linku je brošura, ki prikazije ventile za CNG. Je tudi shema ene take črpalke. Piše tudi, da se ventili lahko prilagodiju tudi za uporabo H2.
www.ventiltechnik.de...dungen.pdf
Toliko da boste malo videli, kako ta tehika izgleda.
Polni se pa (če se hoče racionalno), vsaj v treh različnih stopnjah tlaka. Nizki tlak, srednji in na koncu visoki tlak.
Drugače pride do prevelike ekspanzije plina, ko se toči prazen rezervoar, ta pa povzroča močno ohladitev naprav kamor se pretaka medij (če je prisotna voda pa še globogo zaledenitev). Nesmiselno je tudi, da se medij najprej komprimira do najvišjaga tlaka, potem pa se ga ekspandira v prazen rezervoar. To samo povečuje porabo energije na kompresorjih.
Kot je s slike razvidno so potrebne kar veliki rezervarji s tremi tlaki plina, da je polnjenje kar se da kratko in energijsko ekonomično.
Na spodnjem linku je brošura, ki prikazije ventile za CNG. Je tudi shema ene take črpalke. Piše tudi, da se ventili lahko prilagodiju tudi za uporabo H2.
www.ventiltechnik.de...dungen.pdf
Toliko da boste malo videli, kako ta tehika izgleda.
Polni se pa (če se hoče racionalno), vsaj v treh različnih stopnjah tlaka. Nizki tlak, srednji in na koncu visoki tlak.
Drugače pride do prevelike ekspanzije plina, ko se toči prazen rezervoar, ta pa povzroča močno ohladitev naprav kamor se pretaka medij (če je prisotna voda pa še globogo zaledenitev). Nesmiselno je tudi, da se medij najprej komprimira do najvišjaga tlaka, potem pa se ga ekspandira v prazen rezervoar. To samo povečuje porabo energije na kompresorjih.
Kot je s slike razvidno so potrebne kar veliki rezervarji s tremi tlaki plina, da je polnjenje kar se da kratko in energijsko ekonomično.
Strani: 1 2