Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Električni vs. bencinski avto: kateri zmaga?

Strani: 1

Jaka1955 sporočil: 660
[#2620644] 11.10.16 00:29
Odgovori   +    13
Odkod 1 € stroška energije na 100 km ?
Če ima avto 40 kWh baterijo, potem potrebujemo 45 kWh električne energije, da jo napolnimo (učinkovitost 90%).
Potem ko smo plačali priključno moč in prispevke državi, znaša strošek el. energije 0.12 € za 1 kWh. 45 kWh pomeni 5.40 € stroška.
200 - 300 km z enim polnjenjem? 300 km je optimalna razdalja, v praksi bo to bližje 200 km prevoženih, torej 2.70 € na 100 km.
iskreni68 sporočil: 1.225
[#2620645] 11.10.16 01:15
Odgovori   +    8
Zadnja sprememba: iskreni68 11.10.2016 01:25
Končno en objektiven in preprosto uporaben članek z pregledno razpredelnico ter s primerjavo končnega obračuna stroška vozila in goriva po 5 letih. Pohvalno!
Lepo je razvidno, da je cena električnega avta skupaj z subvencijo še enkrat večja od klasičnega. To razmerje se ni bistveno spremenilo, odkar spremljam trg Ev od začetka tisočletja in dvomim, da se bo v kdaj v bližnji prihodnosti.
Vso to vročično mrzlico okoli električnih avtov v zadnjih letih in panično obračunavanje z CO2, pa bi pripisal spoznanju, da vrhunec naftne proizvodnje in odvisnost od nje ni le teorija in da bo težko, če že ne nemogoče v kratkem najti primerno nadomestilo zanjo.
Glede na to, da se poleg tega dogajajo čudne stvari tudi z ameriškimi zalogami nafte, pričakujem da bo v kratkem prišlo do drugega naftnega šoka.
anon-167896 sporočil: 18
[#2620647] 11.10.16 06:10
Odgovori   +    5
Za EV zaenkrat še ni cestnine. To je plus, po drugi strani pa je zavarovanje dražje, ker je vozilo dražje.
Sem resno premišljal, da bi vzel ZOE, ampak celotno stroškovno kalkulacijo podre bistveno predrag najem baterije.
anon-262496 sporočil: 16
[#2620653] 11.10.16 07:30
Odgovori   +    5
Baterije v električnih avtomobilih so zelo podobne tistim v telefonih. Samsungovi telefoni zadnje generacije zelo radi zagorijo. Kako je s tem pri avtomobilih? Pa nesreče? Ko litij zagori ga ni lahko pogasiti.
Froc sporočil: 2.032
[#2620654] 11.10.16 07:38
Odgovori   +    15
Zadnja sprememba: Froc 11.10.2016 07:53
Se strinjam z naštetimi problemi. Pa še se lahko doda, na primer veliko prebivalcev živi v blokih in ti niti nimajo kje polniti avta. Da ne rečem, da kljub paroli eliktrifikacija in industrializacija sta oblast sovjetov, nam, v nasprotju z Nemci, hudo primankuje virov elektrike za vozni park na primer milijona avtomobilov. Recimo, večina nas bo polnila med službo, v času ko je že sicer poraba na višku in ne ponoči, ker ga ne bom imel kje priklopiti.
A to so še vedno samo vaje za možgane, realno se mi izključno električna bližnja prihodnost še ne zdi verjetna. Prej hibridna kombinacija v več možnih različicah.
FIN-204205 sporočil: 9
[#2620661] 11.10.16 08:16
Odgovori   +    7
Vse lepo in prav. Me pa moti ena zadeva, ki ni vključena. In to je servis. Jaz nisem ekspert in še vedno se nagibam k klasičnim avtom, predvsem zaradi, kot omenjeno v članku časa ki ga porabiš za polnjenje in koliko s tem narediš kilometrov.
Vseeno pa mislim, da je analiza malo pristranska. Če pogledam servis elektromotorja je po mojem bistevno cenejši, ker nima toliko sestavnih delov. Elektrčni avto nima menjalnika, nima auspuha, hladilnikov,.... torej vsako leto ne menjam več litrov olja, filtrov za vodo, olje bencin itn... popravite me če se motim, ampak po mojem tudi ni jermenov in vodnih pump in ne vem kaj vse se pojavi na računih servisa. Mogoče res ne v 5 letih in glede na oceno 75 t km. Samo sam delam po 30-35 t na leto in v 5 letih marsikaj zamnejam v avtu.
anon-200699 sporočil: 2.054
[#2620667] 11.10.16 09:12
Odgovori   +    3
Ja vse lepo in prav, članek drži vodo in enostavno pokaže da je električni avtomobil predrag. To da je nabavna cena električnega avtomobila prevelika, je jasno kot beli dan, če bi videli resnični strošek izdelave, bi električni avtomobil moral biti cenejši, saj ima manj gibljivih delov, tehnologija izdelave pa je stara prav toliko kt bencinskega, torej nas proizvajalci ene malko nategujejo in nam električni avtomobil prodajajo kot suho zlato in jahajo na ekološki osveščenosti. Na drugi strani moramo tudi vedeti, da trenutno ni v interesu države elktrični avtomobil, saj še niso našli mehanizma, kako nam dodtno obdavčiti vse prevožene kilometre, tako kot je to pri bencinskih. Električni avtomobil, da ali ne, ni stvar ekonomičnosti, ampak stvar razmišljanja, če je potreba potem se tudi ekonomičnost lahko izvede, samo voljo je potrebno imeti. Glede same distribucije električne energije, je stvar vedno bolj ekonomična kot bencin, se je pa potrebno vprašati ali je sploh v interesu, da bi se kaj spremenilo, v petrokemiji, se še vedno vrtijo enormne količine denarja, na kater tok je priklopljeno veliko podjetij in ljudi, ki pa jim prav gotovo ni v interesu da se ta tok spremeni.

Torej električni avomobil da ali ne, to ni vprašanje, pravo vprašanje bi bilo še bencinski avtomobil? Prav teško mi razložite da v zadnjih 100 letih nismo bili sposobni narediti nič bolj učinkovitega kot so motorji z notranjim izgorevanjem. pa čeprav se je osnovno zamisel spravilo na tehnično zavidljivo raven, sevda če ne upoštevamo primitivnih izdelkov američanov, ki tako in tako razumejo samo večje je boljše, potratnost pa je pač njihova stalnica.
anon-371625 sporočil: 19
[#2620669] 11.10.16 09:26
Odgovori   +    3
čas vnosa: 11.10.16 08:38
niste pa upošteval vrednost avtomobila po petih letih.
153 sporočil: 9.333
[#2620670] 11.10.16 09:27
Odgovori   +    0
Naslov: "Električni vs. bencinski avto: kateri zmaga?"

Obeta pa se, s samovozečimi premikali in kmalu
tudi droni, še dosti večja tržno-tehnološka gneča,
le za zares umne začasno polna poslovna vreča ?

Sodražan
anon-34577 sporočil: 70
[#2620697] 11.10.16 10:46
Odgovori   +    2
Odličen članek in dober izraz-da je električni avto šef :)
Kar lahko k temu dodam so v glavnem subjektivni dejavniki, nekaj pa tudi objektivnih. Objektivni bi bili, da ima Zoe webasto (1500€), avtomatski menjalnik (1500€), manj servisov, ni prispevka za ceste, pa še kakšna malenkost. Subjektivni pa bi bili, da gre za vožnjo brez tresljajev, da državi izpulim 7500€ in da se pod nosom obriše za trošarine. Torej gre za hobi in hobi pač nekaj stane, vendar prinese veliko zadovoljstva.
anon-266648 sporočil: 162
[#2620713] 11.10.16 11:13
Odgovori   +    0
"Za porabo smo vzeli tovarniške podatke..."
anon-329788 sporočil: 2.321
[#2620717] 11.10.16 11:18
Odgovori   +    1
Nafte je v neomejenih količinah, zato zaenkrat še ni perspektive za električne avtomobile.
dz1975 sporočil: 2.264
[#2620727] 11.10.16 11:56
Odgovori   +    1
Elektirčni avtomobili realno porabijo cca 25 kWh na 100 km. To za Slovenijo pomeni vsaj 5 GWh ure letno, če se računa še na izgube v distribucijskem omrežju ter neoptimalne pogoje, smo hitro na 6 GWh letno (samo za osebna vozila). Trenutno je kapaciteta elektrarn v Sloveniji 15 GWh. Razliko lahko premostimo samo z novo nuklearko...
tupamaros sporočil: 3.720
[#2620732] 11.10.16 12:11
Odgovori   +    4
Sem poskusil in me sedanja elektrika ni prepričala. Ves čas imaš tisti občutek, ko se z bencinarjem voziš na rezervi.
anon-225055 sporočil: 1
[#2620739] 11.10.16 12:23
Odgovori   +    1
čas vnosa: 11.10.16 11:25
Marsikaj manjka pri članku. Ne upošteva stroškov financiranja, pozitivne diskriminacije (cestnina, brezplačno parkiranje,...), boljših tehnoloških rešitev pri EV (avtomatski menjalnik, ogrevanje - hlajenje).
V primeru električnega vozila lahko uporabite kredit, ki ima 1,3 % obrestno mero. V primeru klasičnega vozila pa je to financiranje med 5-7%.
Malce starejši zapis na to temo. www.devs.si/devs/kol...l-na-mesec
anon-365340 sporočil: 6
[#2620745] 11.10.16 12:24
Odgovori   +    0
čas vnosa: 11.10.16 10:59
Bodočnost je v hibridih, toda ne današnjih, pač pa v kombinaciji baterija in gorivne celice. Pri slednjih je še vedno problem v trajnosti "motorja" ker je treba menjati celice na vsake dve/tri leta. Prvi dokaz je Pipistrelov polet pred kratkim. Električna energija bo zaradi razvoja fotovoltaike vedno cenejša in možno je, da bo čez deset let energija iz vtičnice zastonj. Andrej Pečjak je s svojim enoprostorcem na el. pogon naredil 700 km. Verjetno bi tudi Cliota spravil na te ali več kilometrov. Hrvaška firma Rimac avtomobili je razvila hardver in softver za el. pogon in ga prodajajo različnim avtomobilskim proizvajalcem. Bodočnost je električna, če le ne bomo prodajali razvojnih delnic petrodolarjem.
anon-171197 sporočil: 814
[#2620790] 11.10.16 15:37
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: anon-171197 11.10.2016 15:40
Tale clanek zame ni objektiven. Pri elektru avtomobilu se baterija ne more vset v ceno avtomobila ampak kvecjemu v ceno energenta, s ciklim polnjenja pada tudi kapaciteta! Batarija pa se ne menja, ce kapaciteta ne pade pod 75%! Nikjer ni zapisan podatek, koliko pade cena avtomobilu po 5 letih. Pri avtomobilu z notranjim izgorevanjem in tudi elektru niso podani servisi (VW Polo elektro mora vsaj enkrat na leto na servis, ki stane vsaj 200€), kaj sele okvare-po statiski. Kdo je sploh rekel, da je potrebno batarijo vedno polniti iz 0-100%? Torej je potrebno navesti tudi cas polnjena iz 25%-90%. Zadnjih 10% se namrec polni najdlje, zaradi pocasnega izravnavanja napetosti v posameznih celicah.
anon-414920 sporočil: 1
[#2621646] 17.10.16 11:08
Odgovori   +    1
čas vnosa: 17.10.16 09:48
Z zgornjim člankom se v večini ne strinjam.
Imam električni avto letno naredim 35tkm za elektriko dam 600€ (polnim pnoči doma)prej sem za bencin dal 2800€ razlika je 2200€ pri registraciji prihranim cestnino.
Servis je minimalen praktično samo pregled po 75tkm nisem zamenjal niti gum.
Malo v razmislek gospod novinar.
LP Aleš

Strani: 1