Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Električni vs. bencinski avto: kateri zmaga?
Strani: 1
sporočil: 660
Odkod 1 € stroška energije na 100 km ?
Če ima avto 40 kWh baterijo, potem potrebujemo 45 kWh električne energije, da jo napolnimo (učinkovitost 90%).
Potem ko smo plačali priključno moč in prispevke državi, znaša strošek el. energije 0.12 € za 1 kWh. 45 kWh pomeni 5.40 € stroška.
200 - 300 km z enim polnjenjem? 300 km je optimalna razdalja, v praksi bo to bližje 200 km prevoženih, torej 2.70 € na 100 km.
Če ima avto 40 kWh baterijo, potem potrebujemo 45 kWh električne energije, da jo napolnimo (učinkovitost 90%).
Potem ko smo plačali priključno moč in prispevke državi, znaša strošek el. energije 0.12 € za 1 kWh. 45 kWh pomeni 5.40 € stroška.
200 - 300 km z enim polnjenjem? 300 km je optimalna razdalja, v praksi bo to bližje 200 km prevoženih, torej 2.70 € na 100 km.
sporočil: 1.225
Zadnja sprememba: iskreni68 11.10.2016 01:25
Končno en objektiven in preprosto uporaben članek z pregledno
razpredelnico ter s primerjavo končnega obračuna stroška vozila in
goriva po 5 letih. Pohvalno!Lepo je razvidno, da je cena električnega avta skupaj z subvencijo še enkrat večja od klasičnega. To razmerje se ni bistveno spremenilo, odkar spremljam trg Ev od začetka tisočletja in dvomim, da se bo v kdaj v bližnji prihodnosti.
Vso to vročično mrzlico okoli električnih avtov v zadnjih letih in panično obračunavanje z CO2, pa bi pripisal spoznanju, da vrhunec naftne proizvodnje in odvisnost od nje ni le teorija in da bo težko, če že ne nemogoče v kratkem najti primerno nadomestilo zanjo.
Glede na to, da se poleg tega dogajajo čudne stvari tudi z ameriškimi zalogami nafte, pričakujem da bo v kratkem prišlo do drugega naftnega šoka.
sporočil: 18
Za EV zaenkrat še ni cestnine. To je plus, po drugi strani pa je
zavarovanje dražje, ker je vozilo dražje.
Sem resno premišljal, da bi vzel ZOE, ampak celotno stroškovno kalkulacijo podre bistveno predrag najem baterije.
Sem resno premišljal, da bi vzel ZOE, ampak celotno stroškovno kalkulacijo podre bistveno predrag najem baterije.
sporočil: 16
Baterije v električnih avtomobilih so zelo podobne tistim v
telefonih. Samsungovi telefoni zadnje generacije zelo radi
zagorijo. Kako je s tem pri avtomobilih? Pa nesreče? Ko litij
zagori ga ni lahko pogasiti.
sporočil: 2.032
Zadnja sprememba: Froc 11.10.2016 07:53
Se strinjam z naštetimi problemi. Pa še se lahko doda, na primer
veliko prebivalcev živi v blokih in ti niti nimajo kje polniti
avta. Da ne rečem, da kljub paroli eliktrifikacija in
industrializacija sta oblast sovjetov, nam, v nasprotju z Nemci,
hudo primankuje virov elektrike za vozni park na primer milijona
avtomobilov. Recimo, večina nas bo polnila med službo, v času ko je
že sicer poraba na višku in ne ponoči, ker ga ne bom imel kje
priklopiti.A to so še vedno samo vaje za možgane, realno se mi izključno električna bližnja prihodnost še ne zdi verjetna. Prej hibridna kombinacija v več možnih različicah.
sporočil: 9
Vse lepo in prav. Me pa moti ena zadeva, ki ni vključena. In to je
servis. Jaz nisem ekspert in še vedno se nagibam k klasičnim avtom,
predvsem zaradi, kot omenjeno v članku časa ki ga porabiš za
polnjenje in koliko s tem narediš kilometrov.
Vseeno pa mislim, da je analiza malo pristranska. Če pogledam servis elektromotorja je po mojem bistevno cenejši, ker nima toliko sestavnih delov. Elektrčni avto nima menjalnika, nima auspuha, hladilnikov,.... torej vsako leto ne menjam več litrov olja, filtrov za vodo, olje bencin itn... popravite me če se motim, ampak po mojem tudi ni jermenov in vodnih pump in ne vem kaj vse se pojavi na računih servisa. Mogoče res ne v 5 letih in glede na oceno 75 t km. Samo sam delam po 30-35 t na leto in v 5 letih marsikaj zamnejam v avtu.
Vseeno pa mislim, da je analiza malo pristranska. Če pogledam servis elektromotorja je po mojem bistevno cenejši, ker nima toliko sestavnih delov. Elektrčni avto nima menjalnika, nima auspuha, hladilnikov,.... torej vsako leto ne menjam več litrov olja, filtrov za vodo, olje bencin itn... popravite me če se motim, ampak po mojem tudi ni jermenov in vodnih pump in ne vem kaj vse se pojavi na računih servisa. Mogoče res ne v 5 letih in glede na oceno 75 t km. Samo sam delam po 30-35 t na leto in v 5 letih marsikaj zamnejam v avtu.
sporočil: 2.054
Ja vse lepo in prav, članek drži vodo in enostavno pokaže da je
električni avtomobil predrag. To da je nabavna cena električnega
avtomobila prevelika, je jasno kot beli dan, če bi videli resnični
strošek izdelave, bi električni avtomobil moral biti cenejši, saj
ima manj gibljivih delov, tehnologija izdelave pa je stara prav
toliko kt bencinskega, torej nas proizvajalci ene malko nategujejo
in nam električni avtomobil prodajajo kot suho zlato in jahajo na
ekološki osveščenosti. Na drugi strani moramo tudi vedeti, da
trenutno ni v interesu države elktrični avtomobil, saj še niso
našli mehanizma, kako nam dodtno obdavčiti vse prevožene kilometre,
tako kot je to pri bencinskih. Električni avtomobil, da ali ne, ni
stvar ekonomičnosti, ampak stvar razmišljanja, če je potreba potem
se tudi ekonomičnost lahko izvede, samo voljo je potrebno imeti.
Glede same distribucije električne energije, je stvar vedno bolj
ekonomična kot bencin, se je pa potrebno vprašati ali je sploh v
interesu, da bi se kaj spremenilo, v petrokemiji, se še vedno
vrtijo enormne količine denarja, na kater tok je priklopljeno
veliko podjetij in ljudi, ki pa jim prav gotovo ni v interesu da se
ta tok spremeni.
Torej električni avomobil da ali ne, to ni vprašanje, pravo vprašanje bi bilo še bencinski avtomobil? Prav teško mi razložite da v zadnjih 100 letih nismo bili sposobni narediti nič bolj učinkovitega kot so motorji z notranjim izgorevanjem. pa čeprav se je osnovno zamisel spravilo na tehnično zavidljivo raven, sevda če ne upoštevamo primitivnih izdelkov američanov, ki tako in tako razumejo samo večje je boljše, potratnost pa je pač njihova stalnica.
Torej električni avomobil da ali ne, to ni vprašanje, pravo vprašanje bi bilo še bencinski avtomobil? Prav teško mi razložite da v zadnjih 100 letih nismo bili sposobni narediti nič bolj učinkovitega kot so motorji z notranjim izgorevanjem. pa čeprav se je osnovno zamisel spravilo na tehnično zavidljivo raven, sevda če ne upoštevamo primitivnih izdelkov američanov, ki tako in tako razumejo samo večje je boljše, potratnost pa je pač njihova stalnica.
sporočil: 9.333
Naslov: "Električni vs. bencinski avto: kateri zmaga?"
Obeta pa se, s samovozečimi premikali in kmalu
tudi droni, še dosti večja tržno-tehnološka gneča,
le za zares umne začasno polna poslovna vreča ?
Sodražan
Obeta pa se, s samovozečimi premikali in kmalu
tudi droni, še dosti večja tržno-tehnološka gneča,
le za zares umne začasno polna poslovna vreča ?
Sodražan
sporočil: 70
Odličen članek in dober izraz-da je električni avto šef :)
Kar lahko k temu dodam so v glavnem subjektivni dejavniki, nekaj pa tudi objektivnih. Objektivni bi bili, da ima Zoe webasto (1500€), avtomatski menjalnik (1500€), manj servisov, ni prispevka za ceste, pa še kakšna malenkost. Subjektivni pa bi bili, da gre za vožnjo brez tresljajev, da državi izpulim 7500€ in da se pod nosom obriše za trošarine. Torej gre za hobi in hobi pač nekaj stane, vendar prinese veliko zadovoljstva.
Kar lahko k temu dodam so v glavnem subjektivni dejavniki, nekaj pa tudi objektivnih. Objektivni bi bili, da ima Zoe webasto (1500€), avtomatski menjalnik (1500€), manj servisov, ni prispevka za ceste, pa še kakšna malenkost. Subjektivni pa bi bili, da gre za vožnjo brez tresljajev, da državi izpulim 7500€ in da se pod nosom obriše za trošarine. Torej gre za hobi in hobi pač nekaj stane, vendar prinese veliko zadovoljstva.
sporočil: 2.321
Nafte je v neomejenih količinah, zato zaenkrat še ni perspektive za
električne avtomobile.
sporočil: 2.264
Elektirčni avtomobili realno porabijo cca 25 kWh na 100 km. To za
Slovenijo pomeni vsaj 5 GWh ure letno, če se računa še na izgube v
distribucijskem omrežju ter neoptimalne pogoje, smo hitro na 6 GWh
letno (samo za osebna vozila). Trenutno je kapaciteta elektrarn v
Sloveniji 15 GWh. Razliko lahko premostimo samo z novo nuklearko...
sporočil: 3.720
Sem poskusil in me sedanja elektrika ni prepričala. Ves čas imaš
tisti občutek, ko se z bencinarjem voziš na rezervi.
sporočil: 1
čas vnosa: 11.10.16 11:25
Marsikaj manjka pri članku. Ne upošteva stroškov financiranja,
pozitivne diskriminacije (cestnina, brezplačno parkiranje,...),
boljših tehnoloških rešitev pri EV (avtomatski menjalnik, ogrevanje
- hlajenje).
V primeru električnega vozila lahko uporabite kredit, ki ima 1,3 % obrestno mero. V primeru klasičnega vozila pa je to financiranje med 5-7%.
Malce starejši zapis na to temo. www.devs.si/devs/kol...l-na-mesec
V primeru električnega vozila lahko uporabite kredit, ki ima 1,3 % obrestno mero. V primeru klasičnega vozila pa je to financiranje med 5-7%.
Malce starejši zapis na to temo. www.devs.si/devs/kol...l-na-mesec
sporočil: 6
čas vnosa: 11.10.16 10:59
Bodočnost je v hibridih, toda ne današnjih, pač pa v kombinaciji
baterija in gorivne celice. Pri slednjih je še vedno problem v
trajnosti "motorja" ker je treba menjati celice na vsake dve/tri
leta. Prvi dokaz je Pipistrelov polet pred kratkim. Električna
energija bo zaradi razvoja fotovoltaike vedno cenejša in možno je,
da bo čez deset let energija iz vtičnice zastonj. Andrej Pečjak je
s svojim enoprostorcem na el. pogon naredil 700 km. Verjetno bi
tudi Cliota spravil na te ali več kilometrov. Hrvaška firma Rimac
avtomobili je razvila hardver in softver za el. pogon in ga
prodajajo različnim avtomobilskim proizvajalcem. Bodočnost je
električna, če le ne bomo prodajali razvojnih delnic petrodolarjem.
sporočil: 814
Zadnja sprememba: anon-171197 11.10.2016 15:40
Tale clanek zame ni objektiven. Pri elektru avtomobilu se baterija
ne more vset v ceno avtomobila ampak kvecjemu v ceno energenta, s
ciklim polnjenja pada tudi kapaciteta! Batarija pa se ne menja, ce
kapaciteta ne pade pod 75%! Nikjer ni zapisan podatek, koliko pade
cena avtomobilu po 5 letih. Pri avtomobilu z notranjim izgorevanjem
in tudi elektru niso podani servisi (VW Polo elektro mora vsaj
enkrat na leto na servis, ki stane vsaj 200€), kaj sele okvare-po
statiski. Kdo je sploh rekel, da je potrebno batarijo vedno polniti
iz 0-100%? Torej je potrebno navesti tudi cas polnjena iz 25%-90%.
Zadnjih 10% se namrec polni najdlje, zaradi pocasnega izravnavanja
napetosti v posameznih celicah.
sporočil: 1
čas vnosa: 17.10.16 09:48
Z zgornjim člankom se v večini ne strinjam.
Imam električni avto letno naredim 35tkm za elektriko dam 600€ (polnim pnoči doma)prej sem za bencin dal 2800€ razlika je 2200€ pri registraciji prihranim cestnino.
Servis je minimalen praktično samo pregled po 75tkm nisem zamenjal niti gum.
Malo v razmislek gospod novinar.
LP Aleš
Imam električni avto letno naredim 35tkm za elektriko dam 600€ (polnim pnoči doma)prej sem za bencin dal 2800€ razlika je 2200€ pri registraciji prihranim cestnino.
Servis je minimalen praktično samo pregled po 75tkm nisem zamenjal niti gum.
Malo v razmislek gospod novinar.
LP Aleš
Strani: 1