Strani: 1

fcajt sporočil: 4.335
[#2474306] 17.11.14 15:59
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: fcajt 17.11.2014 16:06
"S prvim velikoserijskim aluminijastim pedalom zavore bi lahko dosegli prodajo 300 tisoč kosov letno," pravijo v Cimosu

... lih pocen' pa ni, tale cimosov alu pedal...

www.rtvslo.si/gospod...nje/337939

www.primorske.si/Nov...obrih-38-m
anon-202034 sporočil: 676
[#2474332] 17.11.14 16:59
Odgovori   +    5
Koliko pa jih bodo morali narediti, da bodo lahko poplačali vse svoje pufe?
pobalin sporočil: 14.456
[#2474441] 18.11.14 10:11
Odgovori   +    5
Aluminij ali plastika, to je zdaj vprašanje! Deset let star dokument:
The weight of polymeric-based composite brake pedals came to 0.19 kg but a typical metallic brake pedal is 0.72 kg. Thus, the weight reduction that can be achieved using polymeric-based composite is 73%.
sutlib2.sut.ac.th/su...98021f.pdf
Nemški gigant ZF, ki se hvali s svojimi uspehi pri zmanjševanju mase različnih avtomobilskih delov, pri pedalih očitno bolj stavi na plastiko:
www.zf.com/media/med...ign_en.pdf

Pri tem sodeluje prav tako nemški kemijski gigant Lanxess:
techcenter.lanxess.c...d=22668482

Porsche 918 Spyder ima očitno plastičen zavorni pedal:
www.plastics.gl/auto...ritical-2/

Saj bi prav rad verjel v to Cimosovo aluminijasto pedalno vizijo, ampak se zaradi navedenih informacij zdi precej majava. Poleg tega je njihov track record (poslovanja, javnih nastopov in kombinacije obojega) naravnost grozljiv.

Še pomnite tovariši, članek na Siolu, ki je bil objavljen 2.1.2014, tik pred javnim totalnim kolapsom Cimosa? Udaren naslov, ki je (po spominu) nosil sporočilo "brez Cimosa se evropska industrija ustavi", so pozneje očitno na skrivaj popravili, navdih zanj pa je vendarle ostal posebno poudarjen v tretjem vprašanju:
Če bi se torej kaj nenapovedanega zgodilo Cimosu, bi se v Evropi za nekaj časa ustavila avtomobilska proizvodnja?
Da, avtomobilska industrija Evrope bi se za nekaj časa nedvomno povsem ustavila, saj dejansko pokrivamo praktično vse segmente in proizvajalce.
www.siol.net/avtomot...cimos.aspx
shevchenko sporočil: 21.898
[#2474450] 18.11.14 10:31
Odgovori   +    8
placan clanek s katerim opravicujejo enormna sredstva, ki so bila vlozena v ta socialisticni kolhoz.

raje vrnite denar, barabe.
anon-84310 sporočil: 1.139
[#2474470] 18.11.14 11:06 · odgovor na: pobalin (#2474441)
Odgovori   +    1
[pobalin]
Aluminij ali plastika, to je zdaj vprašanje! Deset let star dokument:

> The weight of polymeric-based composite brake pedals came to 0.19 kg but a typical metallic brake pedal is 0.72 kg. Thus, the weight reduction that can be achieved using polymeric-based composite is 73%.
Imaš prav, a je cena plastike 10x višja, kar na koncu odloči. Plastiko pa imajo le za samopromocijo (kaj vse znajo).
alfa55 sporočil: 2.730
[#2474477] 18.11.14 11:16
Odgovori   +    5
Cimos razvil prvi velikoserijski aluminijasti pedal zavore
zdaj ga je treba le še prodati...
anon-347166 sporočil: 247
[#2474536] 18.11.14 13:05
Odgovori   +    1
čas vnosa: 18.11.14 09:58
Nimam blage o tem biznisu… is this a thing?
anon-207862 sporočil: 1.476
[#2474565] 18.11.14 14:03
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: anon-207862 18.11.2014 14:21
"so pedal vlili iz aluminija"
ad1) očitno ne gre za ulitek ampak za kombinacijo sheet metala (eloksiranega) in tlačnega liva pohodnega dela naprešanega na sheet metal
ad2) take in podobne simulacije delajo študentje proizvodnje v 4 letniku str faksa za diplomo
ad3) glavno delo je verjetno opravil kak bolj sposoben 3D orodjar ki ponavadi dela kot sp ter progresivno orodje za sheet metal razvije po naročilu
ad4) fantje v fabriki morajo potem orodje le še sestaviti in na fino obdelati

..CK OFF takile bolani PR od še bolj bolnega podjetja, ki je firme kupovalo vse vpre in se čisto po domače zainvestiralo in odplaknilo sredstva v privat žepe vodilnih ter z njimi povezanih oseb

sicer pa se take zadeve serijsko razvijajo od novega mesta pa do celja že
desetletja; koji catch če uporabiš malo dražji material - that is all magic !

za tim študentov 4 letnika grem stavit da napravijo zadevo za par deset jurjev in še nekaj stotakov zraven za set orodij, pod pogojem da štanc mašine že imaš.
0513ANITO sporočil: 10.825
[#2474574] 18.11.14 14:27 · odgovor na: anon-207862 (#2474565)
Odgovori   +    4
[danezsem1x]
"so pedal vlili iz aluminija"
ad1) očitno ne gre za ulitek ampak za kombinacijo sheet metala (eloksiranega) in tlačnega liva pohodnega dela naprešanega na sheet metal
ad2) take in podobne simulacije delajo študentje proizvodnje v 4 letniku str faksa za diplomo
ad3) glavno delo je verjetno opravil kak bolj sposoben 3D orodjar ki ponavadi dela kot sp ter progresivno orodje za sheet metal razvije po naročilu
ad4) fantje v fabriki morajo potem orodje le še sestaviti in na fino obdelati

..CK OFF takile bolani PR od še bolj bolnega podjetja, ki je firme kupovalo vse vpre in se čisto po domače zainvestiralo in odplaknilo sredstva v privat žepe vodilnih ter z njimi povezanih oseb

sicer pa se take zadeve serijsko razvijajo od novega mesta pa do celja že
desetletja; koji catch če uporabiš malo dražji material - that is all magic !

za tim študentov 4 letnika grem stavit da napravijo zadevo za par deset jurjev in še nekaj stotakov zraven za set orodij, pod pogojem da štanc mašine že imaš.
Takale orodja (prototipna) je moj sosed delal par let nazaj. Točno tele bremz pedale za CIMOS.

Je obupal, zapru grajzlarijo in šel prodajat neke shujševalne čaje.
anon-117585 sporočil: 98
[#2474587] 18.11.14 14:59
Odgovori   +    3
Pozabili so povedati, da je razvoj trajal 20 let in da so zato rabili 30 000 ur. Seveda so to opravljali vrhunski kadri na svetu (in bližnji okolici). Na tej podlagi je nastalo 23 patentov ... Skratka ta pogruntavščina je "vredna" desetine milijonov €.
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2474591] 18.11.14 15:08 · odgovor na: anon-347166 (#2474536)
Odgovori   +    1
[prda]
Nimam blage o tem biznisu… is this a thing?
Ni, ker bodo avti počasi vozili sami. In bo namesto zavornega pedala sredi avta na stropu en velik rdeč gumb za izklop sistema, ki ga bo lahko dosegel kdorkoli od potnikov.
In gumb bo seveda plastičen :-)
anon-293329 sporočil: 7
[#2474596] 18.11.14 15:24
Odgovori   +    0
čas vnosa: 18.11.14 13:49
Čestitam, lep dosežek.
pobalin sporočil: 14.456
[#2474665] 18.11.14 22:40 · odgovor na: anon-84310 (#2474470)
Odgovori   +    3
[endrug]
Imaš prav, a je cena plastike 10x višja, kar na koncu odloči. Plastiko pa imajo le za samopromocijo (kaj vse znajo).
Upam, da imaš tudi ti prav, in da to pomeni resno tržno nišo za Cimosov pedal (in po možnosti tudi za nekaj več dodane vrednosti na Talumov aluminij, ki gre zdaj večinoma v izvoz v skoraj surovi obliki). Bi od firme s 6000+ zaposlenimi pričakoval toliko pameti, da bi tak pedal pokazali šele takrat, ko bi ga komu zares prodali v omembe vrednih količinah, ali pa se pobrigali za članek v mediju, ki ima kaj vpliva na njihove kupce. Tole tukaj je čista brca iz obupa v temo.
anon-260859 sporočil: 1
[#2474729] 19.11.14 08:51
Odgovori   +    1
Pa kaj aluminj oziroma aluminijeva zlitina ni kovina?
pobalin sporočil: 14.456
[#2474730] 19.11.14 08:56 · odgovor na: (#2474700)
Odgovori   +    1
[alek14]
Tule bom malce vskočil. Plastična pedala delajo tudi v SLO. Plastika je za cheap avte. Alu pedala so pa kao Akrapovič za AMG, M (BMW), S (Audi), Porsche, Lambo, Frerči, ...

Poliamid, ki se uporablja za pedala je cca. 3€/kg. Pedala so lahka (gostota materiala je cca. 1,5 kg/dm3).
Kakor jaz razumem opis tistega, s čimer se hvalijo pri ZF in Lanxessu ("polyamide composite sheet hybrid technology", glej link zgoraj), ne gre za enostavno uporabo brizganega poliamida ampak za malo bolj zapleteno kompozitno strukturo pedala S tem se cena najbrž dvigne precej nad 3€/kg.
Pri aluminiju bolj bode, da kot kaže ni kovinski... :)
Če berete članek pač.
Opsa, podpis pod sliko sem pa čisto spregledal. :-)

Strani: 1