Strani: 1

FIN-277951 sporočil: 128
[#2734558] 19.09.18 22:57
Odgovori   +    9
Čim prej naj se ukine tudi AKOS.
zoran13 sporočil: 2.420
[#2798512] 11.10.19 23:22
Odgovori   +    0
VARLJIV DOSTOP DO INTERNETA

Sprememba naročniških razmerij glede storitev dostopa do interneta

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve RS je sprejela Splošni akt o storitvah dostopa do interneta in s tem povezanih pravic končnih uporabnikov, ki se navezuje na Uredbo (EU) 2015/2120 Evropskega parlamenta in Sveta o določitvi ukrepov v zvezi z dostopom do odprtega interneta. Skladno z navedenima predpisoma Telekom Slovenije s 6. 10. 2019 za nove naročnike, s 6. 11. 2019 pa za obstoječe naročnike opredeljuje vsebine, ki se navezujejo na:

* metodologijo merjenja tehnične kakovosti storitev dostopa do interneta,
* postopke za ugotavljanje hitrosti dostopa do interneta,
* pravila, ki zagotavljajo enako obravnavo internetnega prometa in transparentnost ponudnikov v razmerju do naročnikov glede obsega, omejitev, vrste in kakovosti dostopa do interneta,
* način sklepanja pogodb za dostop do storitev interneta ter s tem povezane pravice naročnikov,
* pravila glede upravljanja in omejevanja prometa v okviru storitve dostopa do interneta.

Glede na navedeno se v Splošnih pogojih uporabe elektronskih komunikacijskih storitev družbe Telekom Slovenije, d.d., spreminja poglavje 11, ki opredeljuje dostop do odprtega interneta. Spreminja se tudi vsebina dokumenta Informacije o dostopu do odprtega interneta, in sicer tako za fiksno omrežje in fiksno lokacijo prek brezžičnega omrežja kot za mobilno omrežje. Navedeni dokumenti so z dnem uveljavitve sprememb na voljo na prodajnih in spletnih mestih Telekoma Slovenije (zavihki: Info in obvestila, Sprememba pogojev) ter bodo predstavljali sestavni del naročniškega razmerja med Telekomom Slovenije in naročnikom storitev dostopa do interneta.

Ker je sprememba potrebna zaradi uskladitve z veljavnima predpisoma, končni uporabniki zaradi uveljavitve teh sprememb, če se z njimi ne strinjajo, nimajo pravice do odstopa od naročniške pogodbe brez plačila stroškov prekinitve naročniškega razmerja, brez pogodbene kazni in brez odpovednega roka.
Dodatne informacije so na voljo na spletnem mestu Telekoma Slovenije, na prodajnih mestih Telekoma Slovenije in na brezplačni številki 080 8000.
Prijazen pozdrav,
Telekom Slovenije

www.uradni-list.si/g...porabnikov
eur-lex.europa.eu/le...32015R2120
www.telekom.si/Docum...19_zasebni
www.telekom.si/Docum...5%BEje.pdf
www.telekom.si/Docum...5%BEje.pdf

AKOS Test (meritev interneta)

08.10.2019
* pritočna hitrost - (52,34 Mbps)
* odtočna hitrost - (18,17 Mbps)
* Običajno razpoložljiva hitrost - Ping - 8 ms

11.10.2019
* pritočna hitrost - (52 Mbps)
* odtočna hitrost - (17,60 Mbps)
* Običajno razpoložljiva hitrost - Ping - 8 ms

www.akostest.net/sl/

PETICIJA

VEZAVA ZA OBA

Naj jo spoštuje tudi moj telekomunikacijski operater!

Potrebujemo vašo pomoč. Kampanjo "Vezava za oba" začenjamo z zbiranjem podpisov potrošnikov. Vaša podpora je zelo pomembna za ustvarjanje čim večjega pritiska na operaterje, zakonodajalca in nadzorne organe. V okviru kampanje se bomo borili tudi za ustrezen nadzor nad spornimi praksami operaterjev ter za potrebne zakonodajne spremembe, ki bodo operaterjem onemogočile izvajanje teh praks.

Skupaj smo močnejši, glasnejši!

Zahtevam, da telekomunikacijski operaterji v času vezave spoštujejo vse pogodbeno dogovorjene pogoje, vključno s ceno.
www.zps.si/index.php...ava-za-oba

11.10.2019 - trenutno število podpornikov - 6.029

Že dlje časa se soočamo s pritožbami potrošnikov, ki jim telekomunikacijski operaterji spreminjajo vsebino pogodbe in cene naročnin kar sredi obdobja vezave. Med najbolj skrajnimi primeri smo zasledili tudi, da je potrošnik sklenil naročniško pogodbo z vezavo za 24 mesecev, že naslednji mesec pa ga je operater obvestil, da se bo naročnina povišala. Prepričani smo, da je takšna enostranska sprememba pogodbenih pogojev v nasprotju s temeljnim pravnim načelom "pacta sunt servanda", ki pomeni, da so pogodbene stranke zavezane izpolniti svoje obveznosti tako, kot je bilo dogovorjeno ob sklenitvi pogodbe.

Primer kršitve v praksi

* Potrošnik pregleda ponudbe med različnimi operaterji in ugotovi, da ponujajo veliko ugodnejše pogoje, če pri njih sklene tudi dogovor o vezavi za 12 ali 24 mesecev. Operaterji namreč v zameno za vezavo ponujajo popuste pri naročnini ali cenejšo terminalsko opremo (na primer pametni telefon ali televizijo). Potrošniku se zdi logično, da operater v zameno za dveletno zvestobo ponuja ugodnejše pogoje, operater pa si s tem zagotovi, da ga potrošnik vsaj v tem obdobju najverjetneje ne bo zamenjal, saj bi moral povrniti vse pridobljene ugodnosti.

* Odide v poslovalnico in sklene naročniško pogodbo, s katero se dogovori o vsebini in ceni paketa, nato podpiše še dogovor o vezavi in si s tem na primer za prvo leto zniža mesečno naročnino.

* Nekaj časa vse poteka kot dogovorjeno, a čez nekaj mesecev ga operater obvesti, da se bo cena paketa zvišala za 2 evra ter da lahko, če se s tem ne strinja, odstopi od pogodbe.

Potrošnik se kljub temu odloči, da odstopa ne bo uveljavljal, saj ne želi ponovno pregledovati vseh ponudb in se ukvarjati z menjavo operaterja.

* Čez nekaj mesecev mu operater sporoči, da se tokrat spreminja izbrana shema televizijskih programov, v kateri ne bo več športnih programov v kakovosti HD in da lahko potrošnik, če se s tem ne strinja, odstopi od pogodbe.

Tokrat je potrošniku dovolj, programi HD so namreč zanj pomembni in se mu zdi nepošteno, da bi moral zanje dodatno plačevati, saj so bili dogovorjeni v naročniški pogodbi.

* Operaterju sporoči, da od pogodbe odstopa, nato pa ga na zadnjem računu preseneti visok znesek, ki ga od njega terja operater.

Ker je potrošnik pred potekom obdobja vezave odstopil od pogodbe, operater od njega zahteva vračilo vseh ugodnosti, ki jih je do trenutka odstopa prejel v obliki popusta na mesečno naročnino.

Dogovore morata spoštovati obe strani

PODPIRAM

Torej, operater zviša ceno in odvzame programe HD, potrošnik se s tem ne strinja in odstopi od pogodbe, na koncu pa je on tisti, ki bo moral operaterju zaradi odstopa plačati. Ali to pomeni, da je samo ena stranka pogodbenega razmerja dolžna spoštovati določila pogodbe, medtem ko lahko operater prosto spreminja pogodbene pogoje? Kaj se je zgodilo z načelom "pacta sunt servanda"? Zakaj je potrošnik kaznovan, če se ne strinja s spremembo bistvenih sestavin pogodbe, zaradi katerih se je sploh odločil za vezavo pri operaterju?

Skladno z že omenjenim načelom poštenega izpolnjevanja pogodbe in načelom enakopravnosti pogodbenih strank menimo, da mora tudi operater spoštovati sklenjeno pogodbo, še posebej, ker je prav on sestavil vsebino pogodbe. Zato potrošnik, ki zaradi nestrinjanja s predlagano spremembo odstopi od pogodbe, ne bi smel trpeti nobenih škodljivih posledic, saj je operater tisti, ki želi v času vezave spremeniti vsebino ali/in ceno naročniškega razmerja.
Ker želimo spremeniti opisano nepošteno poslovno prakso operaterjev, jih bomo v okviru kampanje "Vezava za oba" pozvali k sklenitvi dogovora, da v času vezave ne bodo spremenili pogodbenih pogojev.
www.zps.si/index.php...ava-za-oba

Strani: 1