Novomeški pritožniki na EU Komisijo zaradi gradnje ceste (ki nima
vzporednic z železnico (!) do Bele Krajine in na drugo stran proti
severu, na ta način ne potniškega prometa, niti zadovoljivo
organiziranega tovornega po železnici) so dosegli naslednje
stališče EU:"EK torej pričakuje, da bo država ugotovitve glede
neskladnosti uredbe, na podlagi katerih je dobila opomin,
upoštevala in kršitve odpravila sama z razveljavitvijo uredbe o DPN
oziroma jo spremenila na način, da bo skladna tako z ustavo kakor s
predpisi EU« - članek Delo, 13.9.2018, naslov "Proti geodetom
Dolenjci vložili tožbo"; dejstvo je, da tudi projekt DPN (DLN) za
2.tir iz leta 2006 ne sledi vsem zahtevam EU Direktiv, primerjalno
drugi projekti za ceste v Sloveniji, če ne upoštevajo optimalnih
razmerij "modal split" z železniškim prometom; tudi načrtovanje
železniškega prometa brez vključevanja maksimalnih kapacitet za
potniški promet je v nasprotju z EU okoljskimi zahtevami.