Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Luka Koper bo letno plačevala 10 milijonov za drugi tir. Lahko to zamaje delnico in ogrozi dividende?
Strani: 1
Luka Koper sedaj jamra, da nima 10 milijonov EUR na leto. In to za projekt, ki bo stal 1,4 milijarde EUR!!!!!
hahaha
Še en dokaz več, da drugi tir ni potreben, ker niti pod razno ni ekonomsko upravičen.
To je tako kot bi mulc od fotra hotel najnovečji BMW 7. Oče reče prav, samo 1/4 obroka lizinga boš moral sam pokriti. In nato bi mulc kokodajsal kako zajeban je fotr in kako on tega ne more plačevati.
In potem se še najdejo bebci, ki pravijo, da je treba zgraditi drugi tir, pa naj stane kar hoče.
Razlika v diskontirani neto sedanji vrednost EBITDA z drugim tirom in takso je za Luko do leta 2040 minus 128 mio in do leta 2060 minus 111 mio.
Detje si kej zračunat, preden kvasite neumnosti
- EBITDA 2018 = 82 mio
- taksa 2018 = 18,5 mio
- rast brez 2. tira - 5 % letno do leta 2023, nato 1,5 %
- rast z 2. tirom - 5 % letno do leta 2033, ko doseže 40 mio ton, potem 1,5 %
- cene pretovora in EBITDA marža konstantne
- diskontna stopnja 7 %
[tilenrexi]V naslednjih 40 letih bo Luka Koper že dolgo, dolgo v tuji lasti, ker jo bomo javnosektorsko zapravljivi in zadolženi kot »grki« morali (kmalu) prodati in si danes zaradi tega predvidenega 10 milijonskega davka za drugi tir ni treba beliti glave. Če pa uporabimo malo vizije in recimo, da bo Slovenija v prvem najožjem »nemškem« krogu EU, ki bo bolj podoben federaciji, bo umna in pametna gospodarska politika EU zahtevala združitev vseh severnojadranskih luk (Trst, Benetke, Koper...)...in je veliko možnosti, da bo glavni del tovora prihajal in odhajal po progi do Trsta in naprej.
In kakšen del bi po tvoje morala prevzeti Luka Koper v 40 letih od 1,4 milijarde EUR, če bo to končna cena?
[BlazVo]Seveda je potemtakem jasno, da Luka KP nima kaj težiti državi, naj zgradi drugi tir.
Nasprotno. Ta predlog je za LKPG čista pušijada.
Razlika v diskontirani neto sedanji vrednost EBITDA z drugim tirom in takso je za Luko do leta 2040 minus 128 mio in do leta 2060 minus 111 mio.
Detje si kej zračunat, preden kvasite neumnosti
[0121ZA1]Vse je stvar odločitve. najbolje bi bilo, da vsak plača vs epo uporabi. Lahko bi imeli predornino. V primeru idelanega plačevanja za AC po uporabi bi seveda plačali tudi posebej za vsak predor. Sedaj plačamo skupaj z vinjeto.
Se strinjam, samo da bodo stvari jasne in poštene do vseh deležnikov v Sloveniji, dodatne taxe bodo tudi za državljane ki bodo uprabljali Šentviški predor... mar ne
Kolikor s epa spomnim je Luka zelo pritiskala, da nujno rabi drugi tir. In ta pač ni zastonj. Nasprotno, zelo drag je.
[0121ZA1]Plačana od koga ? Tvoja mama je plačana.
Da, da ... plačana objava članka.... sicer pa tako razmišljanje vodi k temu, da noben infrastrukturni projekt ponavljam infrsstrukturni projekt ekonomsko ni sprejemljiv.... torej potrebno je sprejeti odločitve ali se bomo vozili po asfaltu oziroma se vrnili 100 let nazaj...lp
Drugi tir ni infrastrukturni projekt, ki bi skužil javnemu dobru, ampak je tovorni tir za Luko Koper. Komercialni projekt. Če ni ekonomske upravičenosti, se ga pač ne dela.
Strani: 1