Strani: 1

crt sporočil: 27.235
[#2598445] 27.05.16 18:16
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: crt 27.05.2016 18:20
Konferenca je bila odpovedana zaradi premalo prijav.
tu je se za pogledat, ali je morda gospa prejela in obdrzala vnaprej placano udelezbo... just saying, ne slisi se povsem nemogoce :)
Potem smo dobili zavrnilni odločbi, ki ju je MGRT izdal združenjema bank in zavarovalnic. MGRT zahteva: banka in zavarovalnica morata ne le zagotoviti izvensodno reševanje potrošniških sporov, ampak, če mediacijo predlaga potrošnik, pri njej tudi obvezno sodelovati. Mediacija torej za banko in zavarovalnico ne more biti prostovoljna. Ker te obveze ne v združenju bank ne zavarovalnic nimajo, pač ne bodo registrirani mediatorji. ECDR je obvezno mediacijo seveda zlahka vnesel v svoja pravila - zanj je to posel.
ta del mi se vedno ni jasen.

potrosniski spori se ne dogajajo samo med potrosniki in bankami ter potrosniki in zavarovalnicami.

ali pravis, da si lahko po mnenju ministrstva potrosniki mediator samo v primeru, da sprejmes splosno obvezo, da ce te nekdo izbere, si se obvezan vkljuciti v postopek (ki lahko da sploh nima zveze z bankami in zavarovalnicami)?

- ce to drzi, ali ne bi potem po logiki bilo: lahko si potrosniki mediator, tudi ce ne sprejmes take zaveze - vendar te bo lahko kot "svojega uradnega" izbrala (ker nekoga mora) banka/zavarovalnica samo, ce sprejmes taksno zavezo - ce je pa ne, bos pac reseval druge potrosniske spore, kjer spor ni z banko ali zavarovalnico... ja, vem, da logika ni kriterij, samo vprasam

- in dodatno, ce to drzi, a ni to mickeno smesno, kaj pa naredis, ce te poklice 100 potrosnikov, ti si se obvezal se odzvati, pa imas 3 zaposlene? se enkrat, ja, vem, da logika ni kriterij :)
simona2 sporočil: 2.204
[#2598449] 27.05.16 18:36 · odgovor na: crt (#2598445)
Odgovori   +    0
v pravilniku o postopku mediacij mgrt zahteva, da zav zdruzenje zagotovi obvezno ne pa prostovoljno sodelovanje ponudnikov zavarovalnih storitev v sporih, ki jih pred mediacijskim centrom szz sprozi potrosnik... ker majo v pravilniku prostovoljno, med drugim niso dobili ugodilne odlocbe, da se vpisejo v register...
sopranos sporočil: 11.405
[#2598469] 27.05.16 21:14
Odgovori   +    3
Jaz bi tudi imel tak biznis, da bi ga država predpisala kot obveznega in da bi bil edini ponudnik.

Seveda bi bilo vse v javnem interesu in hudo pomembno.
simona2 sporočil: 2.204
[#2598472] 27.05.16 21:53 · odgovor na: sopranos (#2598469)
Odgovori   +    3
in v skladu s pravilniki in predpisi...to je pomembno...
sopranos sporočil: 11.405
[#2598473] 27.05.16 22:01 · odgovor na: simona2 (#2598472)
Odgovori   +    5
[simona2]
in v skladu s pravilniki in predpisi...to je pomembno...
Seveda, pravilnik bo imel vsaj 100. členov. Nadzor pa bodo vršila 3 ministrstva ter 5 inšpekcij. Le kaj bi lahko šlo narobe? ;)
zoran13 sporočil: 2.420
[#2598551] 28.05.16 19:49
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: zoran13 28.05.2016 19:52
USMERITVE IN PRIPOROČILA ZAVAROVANCEM

USMERITVE

Za namene zagotavljanja izvensodnega reševanja sporov med članicami združenja in njihovimi strankami ter med samimi članicami združenja delujejo pri združenju varuh pravic s področja zavarovalništva, mediacijski center in razsodišče. Zavarovalnice so leta 1999 sprejele Zavarovalni kodeks. Z njim so se obvezale spoštovati načela trga, tržne konkurence na lojalnih in korektnih temeljih, ekonomike zavarovanja in poslovne morale, s ciljem nuditi stranki kvalitetno zavarovalno zaščito. Vsaka članica združenja sprejme Zavarovalni kodeks ter akte, ki urejajo postopke za izvensodno reševanje sporov.
www.zav-zdruzenje.si...Kodeks.pdf
www.zav-zdruzenje.si...arovancem/

EIOPA
www.zav-zdruzenje.si...lnicah.pdf

VARUH DOBRIH POSLOVNIH OBIČAJEV V ZAVAROVALNIŠTVU

Varuh dobrih poslovnih običajev v zavarovalništvu odloča o sporih med strankami in zavarovalnicami, do katerih pride zaradi nespoštovanja Zavarovalnega kodeksa ter drugih dobrih poslovnih običajev in temeljnih standardov zavarovalne stroke. Varuh ne obravnava sporov iz zavarovalnih razmerij, ki bi glede na svoj pravni značaj in vsebino sodili v pristojnost odločanja sodišča (sem spadajo predvsem spori glede utemeljenosti ali višine odškodninskega zahtevka). Stranka lahko vloži pritožbo zoper odločitev zavarovalnice, ki jo je izdala v internem pritožnem postopku. Pritožba mora vsebovati vse podatke o pritožniku in mora biti podpisana. Anonimnih pritožb varuh ne obravnava. Pritožba se praviloma vloži pisno in mora obsegati zahtevek in dejstva na katerih temelji ter dokaze, s katerimi se ta dejstva ugotavljajo. Varuh ne obravnava pritožb, ki se nanašajo na dejstva, ravnanja ali opustitve, od katerih je do vložitve pritožbe preteklo več kot šest mesecev. Po končanem obravnavanju varuh o sporu med stranko in zavarovalnico odloči s pisno odločitvijo, ki obsega ugotovitev o kršitvi z obrazložitvijo, ter v primeru kršitve priporočilo zavarovalnici za odpravo kršitve. Zoper odločitev varuha ni pritožbe.

Pritožba se naslovi na naslov:
Varuh dobrih poslovnih običajev v zavarovalništvu
Slovensko zavarovalno združenje GIZ
Železna cesta 14
1000 Ljubljana
www.zav-zdruzenje.si.../varuh.pdf

MEDIACIJSKI CENTER

Mediacija je oblika alternativnega reševanja sporov s pomočjo nevtralne strokovne osebe, ki ne more izdati zavezujoče odločbe, ampak s svojim delovanjem v neformalnem postopku udeležencem pomaga doseči sporazum, ki spor razrešuje oziroma na novo ureja medsebojne pravice in obveznosti. Mediator pa je posrednik, ki je nevtralna strokovna oseba, ki ne odloča v sporu, ampak s svojim delovanjem v neformalnem postopku udeležencem pomaga doseči sporazum, ki spor razrešuje oziroma na novo ureja medsebojne pravice in obveznosti. Temeljna načela mediacijskega postopka so: načelo zaupnosti, načelo ustnosti, načelo hitrosti in ekonomičnosti postopka, načelo prostovoljnosti, načelo učinkovitosti, načelo neodvisnosti in nepristranskosti mediatorja.

Predlog za mediacijo se naslovi na naslov:
Mediacijski center
Slovensko zavarovalno združenje GIZ
Železna cesta 14
1000 Ljubljana

www.zav-zdruzenje.si...vilnik.pdf

SEZNAM MEDIATORJEV MEDIACIJSKEGA CENTRA PRI SLOVENSKEM ZAVAROVALNEM ZDRUŽENJU

MEDIATORJI/KE:
1.BARTENJEV MITJA
2.BERTONCELJ PETRA
3.DROL NOVAK ŽIVA
4.HOČEVAR FRANTAR BOJANA
5.KOMEL ZDENKA
6.KRANJČEVIČ MIRJANA
7.OZIMEK BOJANA
8.PAPEŽ DRAGICA
9.PODRZAVNIK DAMJAN
10.PUPPIS SONJA
11.RAZDRIH ANDREJ
12.SKOK LUCIJA
13.STERLE MARJAN
V Ljubljani, dne 1.1.2012
www.zav-zdruzenje.si...torjev.pdf

RAZSODIŠČE

Razsodišče nadzoruje izvajanje Zavarovalnega kodeksa s strani članic združenju, presoja njegove kršitve v odnosih med članicami združenja ter izreka ukrepe. Prijavo kršitve Zavarovalnega kodeksa lahko vloži vsaka članica združenja. Prijava se vloži pisno tožilcu pri združenju.
www.zav-zdruzenje.si...lovnik.pdf

PRIPOROČILA

Ne glede na vrsto zavarovanja in obdobje trajanja sklenjenega zavarovanja na Slovenskem zavarovalnem združenju priporočamo, da se vsak zavarovanec podrobno seznani z zavarovanjem, za katerega se odloči.

Priporočamo natančno branje pogojev za sklenjeno zavarovanje, pridobitev ponudb več zavarovalnic za nameravani sklenjeni produkt, primerjavo cen, dodatnih pogojev za sklenitev in navsezadnje pretehtati, ali nam določeni produkt ustreza glede na naše cilje, želje, načrte, obveznosti, ki jih imamo (krediti, družina ali samski itd.).

Potrebno se je zavedati, da se izbira najprimernejšega zavarovanja razlikuje od posameznika do posameznika, z osebnim podpisom ob sklenitvi pogodbe pa potrdite, da ste seznanjeni o značilnostih produkta, ki ga kupujete.
www.zav-zdruzenje.si...arovancem/

IZVENSODNI POSTOPKI REŠEVANJA SPOROV MED POTROŠNIKI IN PONUDNIKI

6.izvensodnem postopku reševanja sporov med potrošniki in ponudniki ter o internem postopku za reševanje pritožb zavarovalcev iz 333.a člena tega zakona.

333.a člen ZZavar:
(1) Zavarovalnice morajo vzpostaviti shemo izvensodnega reševanja sporov med ponudniki zavarovalniških storitev in strankami (potrošniki).
(2) Obliko in sestavo telesa, ki odloča v sporu, način ter postopek odločanja predpiše zavarovalnica s svojim notranjim aktom ter ga javno objavi v dnevnem tisku oziroma strokovnem tisku, ki je namenjen potrošnikom.
(3) Zavarovalnica mora v zavarovalnih pogojih objaviti informacijoo shemi izvensodnega reševanja sporov.
(4) Zavarovalnice morajo vzpostaviti interni postopekza reševanje pritožb zavarovalcev.
zakonodaja.com/zakon/zzavar
zakonodaja.com/zakon...potrosniki

Strani: 1