Strani: 1

anon-126255 sporočil: 2.565
[#2578022] 27.01.16 00:43
Odgovori   +    4
Dosti tovornjakov na relaciji V-Z gre raje preko Slovenije kot preko Avstrije zaradi visokih avstrijskih cestnin. Potem pa je tu še Hrvaška in tudi oni bi radi del tega tranzita. Niso to heci in DARS mora biti previden.

Tile podatki o 13 milijonih dodatnih prihodkov so me pa razočarali. V 10tih letih bo tehnologija za 100 milijonov itak zastarela in za na odpad. Se sploh splača it v menjavo, dvomim...
hansi sporočil: 862
[#2578054] 27.01.16 08:38 · odgovor na: anon-126255 (#2578022)
Odgovori   +    9
Zadnja sprememba: hansi 27.01.2016 08:40
[Karaya]
Dosti tovornjakov na relaciji V-Z gre raje preko Slovenije kot preko Avstrije zaradi visokih avstrijskih cestnin. Potem pa je tu še Hrvaška in tudi oni bi radi del tega tranzita. Niso to heci in DARS mora biti previden.

Tile podatki o 13 milijonih dodatnih prihodkov so me pa razočarali. V 10tih letih bo tehnologija za 100 milijonov itak zastarela in za na odpad. Se sploh splača it v menjavo, dvomim...
Cestniniti se splača, je pa treba "odklopiti" lokalne pijavke, da bo sistem cenejši.
Če se bo kak tovornjak potem peljal preko Avstrije ali Hrvaške tudi prav, nam vsaj dodatnega pasa avtocest ne bo treba graditi, to je pa velik prihranek. Danes imamo vozni pas za tovornjake, prehitevalnega pa kot voznega za osebna vozila.
Pravega prehitevalnega pasa na relaciji MB-KP ni več! So pa protihrupne ograje, katerih prestavitev bo v prihodnosti nepotreben strošek, ker na Dars nočejo gledati par let naprej (Procenti od večjega posla več prinesejo v žep).
anon-13145 sporočil: 214
[#2578082] 27.01.16 10:39
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: anon-13145 27.01.2016 10:42
1. Vinjeta v Sloveniji ne stane samo 110, ampak tudi 220€ za vozila višine nad 1.3m nad prvo osjo (kar je preračunano na povprečje in števila prodanih enih in drugih precej več od cene avstrijskih vinjet,

2. Najvišja tovorna tarifa na kilometer prevožene AC je danes v Avstriji 0.4473 €/km (vir: www.go-maut.at/portal/portal) in v Sloveniji 0.43€/km (vir: www.dars.si/Vsebina/...menu=44#f) Razlika znaša 4%, ali 22.000 EUR/km. To pomeni, da DARS pobere za 200.000 EUR/km premalo cestnin od tovornega prometa. To je čista nesposobnost DARS-a!
Avstrijci poberejo več, ker Avstrija zaračuna in pobere za vsak prevožen kilometer po avstrijskih avtocestah. V Sloveniji pa se tovornjaki uspešno izogibajo plačilu cestnin.

3. Glede t.i. „Sondermaut” (tuneli itd. ) V Sloveniji moramo plačevati za karavanški predor. Kaj pa predor Markovec? Rekordni čas gradnje in rekordni stroški gradnje, je za tovornjake zastonj za osebna vozila pa plačljiv. Tega ne morem razumeti. Ali moj avto cesto toliko bolj uničuje?

Po podatkih www.di.gov.si/si/ se večina prometa ne odvija po relaciji V-Z. Večina tovornega prometa se odvije po Prekmurki, Štajerki in Primorki (da ne pozabimo še na preobremenjeni ljubljanski obroč) . Hrvaška pa je zaradi pomanjkanja vsakršnega prometa izven turistične sezone zelo v rdečih številkah in bi svoje AC najraje „monetizirala”. Vsakeršnega prometa iż Slovenija bi bila zelo vesela.

4. 13 mio več pobranih cestnin,… Na mesec, ne la leto. Sicer sploh nima smisla menjavati sistema,…(če odmislimo EU direktive)

5. V Sloveniji je do 2x več tovornjakov na cesti. Vendar so upoštevana samo vozila na 7t. V Sloveniji se štejejo med tovorna vozila vsa nad 3,5t, kar pomeni, da je številka še bistveno višja. In DARS še vedno pobere za 200.000 EUR/km manj cestnin kot Avstrjici.

6. Kraje na Hrvaškem - Seveda se pri nas to sploh ne dogaja. www.siol.net/novice/...tnino.aspx in www.vecernji.hr/hrva...ma-1044004

V DARS-u očitno lažejo. In kdor laže, ta ......

Zakaj se ne zapeljejo v Avstrijo in kopirajo njihov sistem? Bi se potem zaprle kake pipice?
anon-5827 sporočil: 18
[#2578171] 27.01.16 14:29 · odgovor na: anon-13145 (#2578082)
Odgovori   +    1
vedno pogrešam stroškovno analizo - gleda se samo koliko se "zasluži" ne pa kdo naredi škodo - tovornjaki so gotovo povzročitelji 95% poškodb na voziščih. torej pravo vprašanje je ali se s pobranimi cestninami tovornega prometa sploh pobere dovolj za obnovo in vzdrževanje, kaj šele za poplačilo osnovne investicije v izgradnjo avtocest?

sicer pa so mislim da so tovornjakarjem kar dobro znani obvozi cestninskih postaj s katerimi se ognejo plačilu cestnin... ampak to nikogar ne briga...
anon-344832 sporočil: 75
[#2578196] 27.01.16 15:15
Odgovori   +    3
Kdo se pa upa zaračunati tovornjakarjem realno cestnino? Takoj skočijo pokonci in zagrozijo z zaporami! Poleg tega pa brez problema uničujejo (da se izognejo cestninam!)še lokalne in občinske ceste in nam onesnažujejo okolje! Tako jih častimo za cestnino, popravljamo poškodovane ceste ter plačujemo za ogljučni izpust. Bravo! Mater smo hlapci! Tisti, ki pa bi morali narediti red, se nam pa lepo smehljajo... Res, Banana republika, na vseh področjih!
ps
So morda že kaj znižali cene svojih storitev, nafta se je v zadnjem času "malo" pocenila?
anon-13145 sporočil: 214
[#2578198] 27.01.16 15:25 · odgovor na: anon-5827 (#2578171)
Odgovori   +    2
Tako preko palca:
- V Sloveniji imamo 528 km avtocest (lahko tudi celo kak km več)
- DARS bi moral pobrati 700.000 EUR/km avtocest cestnin
- to pomeni cca. 370 milijonov letnih prihodkov.
- dolg DARS je okoli 3 milijarde EUR
- cesta se amortizira v 40 letih
-obrestna mera cca 5%

Izračun:
- 150 milijonov za obresti
- 75 milijonov odplačila glavnice
- ostane še cca 150 milijonov za DARS.
- Če zapravijo 50 milijonov za plače in ostale neumnosti jim za obnovo cest ostane še 100 milijonov EUR, ali 100 km obnove, če je cena 1 mio EUR/kilometer.

V 6 letih torej obnovijo vse avtoceste.

Se splača!
anon-13145 sporočil: 214
[#2578208] 27.01.16 16:05 · odgovor na: anon-5827 (#2578171)
Odgovori   +    3
Malo sem se pozanimal še glede obrabe cest. Primerjava med avtomobilom in tovornjakom

Gradbeniki so mi povedali, da obstaja zakon četrte potence, ki pravi da se obraba in uničenost ceste računa s četro potenco mase samega vozila (računano na os vozila),

Primer: pri štiriosnem tovornem vozilu skupne mase 30t, znaša osna obremenitev na cesto 7,5t. Obremenitev na cesto po tem zakonu predstavlja 15 kratnik. Zakon četrte potence pravi da je obremenitev za cesto in s tem povzročena škoda po ne 15x tiste pri osebnem vozilu, ampak predstavlja 15⁴ kar znese 15x15x15x15, in je 50.625.

Ker ima v našem primeru tovorno vozilo štiri osi in s tem 2x več kot osebno vozilo, obremenjuje / obrabi /uniči cesto celo več kot 100.000 krat bolj kot osebno vozilo

Strani: 1