Strani: 1

tasilo sporočil: 9.830
[#2553014] 30.09.15 22:55
Odgovori   +    33
Pišete večinoma o denarju od vinjet. Kaj pa denar od nadomestila za uporabo cest, ki ga plačujemo pri registraciji? Tistega denarja se nabere še dosti več (najbrž za še več lukenj na cestah,ali?).

Slišim, da od nekdaj največ denarja od nadomestila za uporabo cest požrejo ravno ... Slovenske železnice! Halo?
anon-28776 sporočil: 192
[#2553016] 30.09.15 23:11 · odgovor na: tasilo (#2553014)
Odgovori   +    22
[tasilo]
Pišete večinoma o denarju od vinjet. Kaj pa denar od nadomestila za uporabo cest, ki ga plačujemo pri registraciji? Tistega denarja se nabere še dosti več (najbrž za še več lukenj na cestah,ali?).

Slišim, da od nekdaj največ denarja od nadomestila za uporabo cest požrejo ravno ... Slovenske železnice! Halo?
Tega denarja se po zadnjih zvišanjih nadomestila nabere za 145 milijonov evrov na leto in nadomestilo se bo sodeč po proračunu še povečalo. In res je, denar ni namensko porabljen. Če bi ta denar porabili za vzdrževanje državnih cest (avtoceste se financirajo posebej z denarjem Darsa) bi imeli zelo dobro vzdrževane ceste.
O tem smo pisali tule:
www.finance.si/88363...emo-dovolj
fcajt sporočil: 4.335
[#2553017] 30.09.15 23:12
Odgovori   +    23
Zadnja sprememba: fcajt 30.09.2015 23:19
Za obnovo avtocest je šlo od vsake vinjete šest evrov - največ pa je šlo za dolgove
... sistemska barabija da te kap...
da stroški darsa odnesejo več kot obnavljanje avtocest in nadaljevanje gradnje skupaj

... enako sranje je takoimenovana cestna taksa !!!

... FOLK, DOKLEJ ŠE ???
.
anon-28776 sporočil: 192
[#2553020] 30.09.15 23:19 · odgovor na: fcajt (#2553017)
Odgovori   +    8
[fcajt]
>Za obnovo avtocest je šlo od vsake vinjete šest evrov - največ pa je šlo za dolgove

... sistemska barabija... da stroški darsa odnesejo več kot obnavljanje avtocest in nadaljevanje gradnje

... enako sranje je takoimenovana cestna taksa !!!

... FOLK, DOKLEK ŠE ???
.
Dolgovi so v bistvu plačevanje izgradnje avtocest. Takrat smo si izposodil, zdaj pa vračamo, se pravi plačujemo račun. Glede na stroške financiranja sploh ni bil tako slab posel, kar se tiče zadolžitve. Če so bile avtoceste drage ali ne, pa je drugo vprašanje.
anon-154207 sporočil: 7.023
[#2553022] 30.09.15 23:27
Odgovori   +    12
Nadomestilu za uporabo cest in vinjetam, se bo kmalu pridružil še bencinski cent.
OK, what's next?
anon-126255 sporočil: 2.565
[#2553026] 01.10.15 00:38 · odgovor na: anon-28776 (#2553016)
Odgovori   +    2
[karelLipnik]Če bi ta denar porabili za vzdrževanje državnih cest (avtoceste se financirajo posebej z denarjem Darsa) bi imeli zelo dobro vzdrževane ceste.
O tem smo pisali tule:
www.finance.si/88363...emo-dovolj
Tole pa bo težko držalo. En ubogi nadvoz nad železnico hitro doseže 10 milijonov. Poleg tega cca 30 milijonov pobere zimska služba. 100 milijonov na leto za glavne ceste je malo in cest je zaradi razpršene gradnje veliko. Na srečo so tu evropska sredstva kjer lovijo projekte, ki jih EU financira 85%. Brez tega bi bili totalni reveži. Tako gre v Sloveniji malo denarja za ceste. V Švici plačaš letno vsaj 500 CHF cestnine + vinjeta.

P.S.: vidim da spet ni šlo brez omembe Kneza...
anon-221237 sporočil: 3.746
[#2553027] 01.10.15 05:41
Odgovori   +    13
Zadnja sprememba: anon-221237 01.10.2015 05:42
Zanimivo od visnje gore do ivancne asvaltirajo na novo avtocesto in nobeden medij nic ne pise. Kako lahko avaltirajo na novo ce se pa nasi politiki hvalijo kako dobro avtocesto imamo pa ceprav je bila najdrazja na svetu.
Seveda ni denarja za ceste ce se pa podira se tista cesta za katero smo odsteli miljarde evrov! Potem pa ni denarja za belo krajino banda lopovska!
anon-329690 sporočil: 305
[#2553030] 01.10.15 06:26 · odgovor na: anon-126255 (#2553026)
Odgovori   +    4
[Karaya]
> [karelLipnik]Če bi ta denar porabili za vzdrževanje državnih cest (avtoceste se financirajo posebej z denarjem Darsa) bi imeli zelo dobro vzdrževane ceste.
> O tem smo pisali tule:
> www.finance.si/88363...emo-dovolj

Tole pa bo težko držalo. En ubogi nadvoz nad železnico hitro doseže 10 milijonov. Poleg tega cca 30 milijonov pobere zimska služba. 100 milijonov na leto za glavne ceste je malo in cest je zaradi razpršene gradnje veliko. Na srečo so tu evropska sredstva kjer lovijo projekte, ki jih EU financira 85%. Brez tega bi bili totalni reveži. Tako gre v Sloveniji malo denarja za ceste. V Švici plačaš letno vsaj 500 CHF cestnine + vinjeta.
Pa dobro, kaj Lipnik ne piše v pogojniku in omenja zgolj vzdrževanje cest? Torej obstoječih cest. Ti pa o novem nadvozom in EU sredstvih.
anon-317028 sporočil: 30.415
[#2553038] 01.10.15 07:29
Odgovori   +    9
Zakaj za avtoceste ne poiščemo koncesionarja? Koliko je dolžan DARS? Znesek sklenjenih kreditnih pogodb in izdanih obveznic znaša 31. decembra 2013 skupno 3.572.307.249 evrov, od tega je odplačanih 776.645.091 evrov. Dejansko stanje dolga DARS d.d. na zadnji dan leta 2013, in sicer glavnice brez obresti tako znaša 2.795.662.158 evrov. Ob predpostavki, da se posojilni pogoji do leta 2037 ne bi bistveno spreminjali, to pomeni skupno približno 3,4 milijarde evrov obveznosti.

Vir: www.dars.si/Dokument...st_15.aspx
bc123a sporočil: 48.253
[#2553040] 01.10.15 07:31 · odgovor na: fcajt (#2553017)
Odgovori   +    6
[fcajt]
>Za obnovo avtocest je šlo od vsake vinjete šest evrov - največ pa je šlo za dolgove

... sistemska barabija da te kap...
da stroški darsa odnesejo več kot obnavljanje avtocest in nadaljevanje gradnje skupaj
ne bluzi, kaksna sistemska barabija? Avtoceste so zgrajene z izposojenim kapitalom, tako da je najbolj normalno, da je sel najvecji del za vracanje posojil. Tako da so to enostavno obenem tudi stroski amortizacije nepremicnine.

Glede na ceno vinjete 110 EUR je ta del po moje se premajhen.

Kot pa so nekateri ze ugotavljali, vinjeta ni toliko sporna, precej bolj zanimivo bi bilo videti, kam gre denar od bencinskega "tolarja" ter iz prispevka za vzdrzevanje cest.
anon-184116 sporočil: 255
[#2553042] 01.10.15 07:42 · odgovor na: bc123a (#2553040)
Odgovori   +    3
Ti to resno?
Povej mi, kam gre denar iz mošnjička, v katerem se zbira denar vseh?

Vinjete pa so itak potuha slabostoječim državnim podjetjem, za katere cestnimo zdaj z vinjetami plačujemo mi vsi. Saj nisi tako naiven, ali pač, da ne bi znal primerjati potnih stroškov podjetij pred vinjeto in zdaj. Poglej malo koliko je šlo za cestnimo, koliko pa za cestnimo plačujejo zdaj. Pa ne samo podjetja, tudi javna uprava, občine, ...
bc123a sporočil: 48.253
[#2553043] 01.10.15 07:43
Odgovori   +    7
Prosil bi oba novinarja, da pojasnita, zakaj se jima zdi problematicno, da gre najvecji del denarja od vinjete v vracilo dolgov in kako je to razlicno od normalnih kapitalsko intenzivnih poslov, se posebej nepremicninskih (kar avtoceste so) na razvitem zahodu.

Hvala.
bc123a sporočil: 48.253
[#2553045] 01.10.15 07:50 · odgovor na: anon-184116 (#2553042)
Odgovori   +    8
[pregreha]
Ti to resno?
Povej mi, kam gre denar iz mošnjička, v katerem se zbira denar vseh?

Vinjete pa so itak potuha slabostoječim državnim podjetjem, za katere cestnimo zdaj z vinjetami plačujemo mi vsi. Saj nisi tako naiven, ali pač, da ne bi znal primerjati potnih stroškov podjetij pred vinjeto in zdaj. Poglej malo koliko je šlo za cestnimo, koliko pa za cestnimo plačujejo zdaj. Pa ne samo podjetja, tudi javna uprava, občine, ...
Se enkrat, kaksno zvezo ima to z financno konstrukcijo avtoces? Ker slovenija ni imela kapitala za izgradnjo avtocest, si ga je izposodila na mednarodnih trgih. Sedaj se ta denar vraca v obliki denarja od vinjet, kar je najbolj normalna stvar na svetu in res ne vem, zakaj novinarja, od katerih bi naj eden celo nekaj ekonomije obvladal, tole problematizirata.

Kako si pa ti predstavljas, denar od vinjet v proracun, tujim posojilodajalcem pa figa ali kako?
fcajt sporočil: 4.335
[#2553046] 01.10.15 07:52 · odgovor na: bc123a (#2553040)
Odgovori   +    6
Zadnja sprememba: fcajt 01.10.2015 07:53
ne bluzi ti;

če bi Sistemski Lopov zidar gradil avtoceste in ostalo po normalnih cenah, pa brez aneksov,
bi bila vinjeta verjetno lahko 55 EUR...

pa tud' debelina asfalta bi bila za 30% debelejša !!!
.
bc123a sporočil: 48.253
[#2553047] 01.10.15 07:56 · odgovor na: fcajt (#2553046)
Odgovori   +    4
[fcajt]
ne bluzi ti;

če bi Sistemski Lopov zidar gradil avtoceste in ostalo po normalnih cenah, pa brez aneksov,
bi bila vinjeta verjetno lahko 55 EUR...

pa tud' debelina asfalta bi bila za 30% debelejša !!!
.
zidar je zgradil ceste kot jih je zgradil in to je bil problem takratnega investiranja. ampak: za avtoceste smo se zadolzili, in bi se zadolzili, tudi ce bi bile zgrajene precej ceneje. Ker za taksne projekte je najbolj normalna stvar, da se zgradijo z izposojnim kapitalom.

tako se po celem svetu gradijo avtoceste, zeleznice, letalisca...

in tudi normalno je, da se potem del prihodkov vrne v odplacevanje posojil, pri cemer se obresti vracunajo v stroske financiranja, glavnica pa se mora nekako ujemati z amortizacijo nepremicnine.

zalostno pa je da tabloidne finance ne premorejo ob tabloidnih temah niti trohice ekonomske razgledanosti vec.
anon-275629 sporočil: 1.493
[#2553049] 01.10.15 08:04 · odgovor na: anon-126255 (#2553026)
Odgovori   +    3
Koliko ima povprečni Švicar plačo?
anon-184116 sporočil: 255
[#2553051] 01.10.15 08:17 · odgovor na: bc123a (#2553045)
Odgovori   +    4
Smešen si. Za ceste smo dobili večino evropskega denarja. In denarja od vinjet priteče manj, kot ga je prej od cestnim. Torej?
bc123a sporočil: 48.253
[#2553054] 01.10.15 08:21 · odgovor na: anon-184116 (#2553051)
Odgovori   +    4
[pregreha]
Smešen si. Za ceste smo dobili večino evropskega denarja.
Ne ni res! Za gradnjo avtocest smo se v glavnem zadolzili!

www.dars.si/Dokument...je_27.aspx
In denarja od vinjet priteče manj, kot ga je prej od cestnim. Torej?
To nima veze z delezem, kam gre denar od vinjet, ker tudi denar od cestnin bi moral iti v odplacevanje dolgov.

Mene kvecjemu skrbi da je delez denarja, ki gre za odplacevanje darsovih dolgov, PREMAJHEN.
kmetovalec sporočil: 681
[#2553067] 01.10.15 08:55 · odgovor na: bc123a (#2553054)
Odgovori   +    5
Zakaj si se tako vpiknil v odplačilo dolgov, saj jih novinarja nista problematizirala. Kolikor sem jaz razumel je problem v tem, da gre za plače na darsu več denarja, kot za obnnavljanje in dograjevanje avtocest skupaj.
bc123a sporočil: 48.253
[#2553072] 01.10.15 09:30 · odgovor na: kmetovalec (#2553067)
Odgovori   +    1
[kmetovalec]
Zakaj si se tako vpiknil v odplačilo dolgov, saj jih novinarja nista problematizirala. Kolikor sem jaz razumel je problem v tem, da gre za plače na darsu več denarja, kot za obnnavljanje in dograjevanje avtocest skupaj.
komentatorji tega niso tako razumeli, in tudi podnaslov sugerira drugace.
anon-191845 sporočil: 961
[#2553074] 01.10.15 09:36
Odgovori   +    1
država dobi še dodatne davke in prispevke od plač, avtorskih pogodb, naročenih študijah in še kaj bi se našlo.....-.-.
najobj sporočil: 31.920
[#2553082] 01.10.15 10:09 · odgovor na: bc123a (#2553045)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: najobj 01.10.2015 10:12
[bc123a]
> [pregreha]
> Ti to resno?
> Povej mi, kam gre denar iz mošnjička, v katerem se zbira denar vseh?
>
> Vinjete pa so itak potuha slabostoječim državnim podjetjem, za katere cestnimo zdaj z vinjetami plačujemo mi vsi. Saj nisi tako naiven, ali pač, da ne bi znal primerjati potnih stroškov podjetij pred vinjeto in zdaj. Poglej malo koliko je šlo za cestnimo, koliko pa za cestnimo plačujejo zdaj. Pa ne samo podjetja, tudi javna uprava, občine, ...
Se enkrat, kaksno zvezo ima to z financno konstrukcijo avtoces? Ker slovenija ni imela kapitala za izgradnjo avtocest, si ga je izposodila na mednarodnih trgih. Sedaj se ta denar vraca v obliki denarja od vinjet, kar je najbolj normalna stvar na svetu in res ne vem, zakaj novinarja, od katerih bi naj eden celo nekaj ekonomije obvladal, tole problematizirata.

Kako si pa ti predstavljas, denar od vinjet v proracun, tujim posojilodajalcem pa figa ali kako?
... khmm, ki nam ga vsakokrat znova velikodušno posodi toti www.youtube.com/watc...6vi528gseA stric na oni strani ali njegov kolega na naši strani velike luže, ker še nisem slišal, da bi nam famozni finančni investitorji na finančnih trgih posojali svojo težko prigarano akumulacijo, ki bi bila kaj drugega kot obresti od njihovega iz lufta narejenega denarja ...

P.S.: vem, da je bistvo kapitalizma življenje na puf in da "Quod licet Iovi, non licet bovi" ni od včeraj, vseeno pa se mi zdi hecno, da nam polovico (13,44 + 35,49) vsega dejansko prigaranega denarja poberejo ameriški in še kakšni strici iz ozadja z licenco za printanje denarja, pa se zaradi tega noben nič ne pritožuje, ampak vse motijo samo domači strici iz ozadja ...
anon-13145 sporočil: 214
[#2553112] 01.10.15 11:20
Odgovori   +    2
Ali lahko odprem premično prodajalno vinjet na meji?

Obljubim, da bodo vsi tujci imeli vinjeto. Prodal bi jih vsaj 30.000 - in zaslužil več kot Knez. Počutil bi se kot Kralj.

Če bi pa lahko še kontroliral tovornjake, ki se na tak ali drugačen način izogibajo cestnini, potem bi bil pa CAR.


....zlata jama press....
azrael sporočil: 325
[#2553150] 01.10.15 12:33 · odgovor na: bc123a (#2553043)
Odgovori   +    0
[bc123a]
Prosil bi oba novinarja, da pojasnita, zakaj se jima zdi problematicno, da gre najvecji del denarja od vinjete v vracilo dolgov in kako je to razlicno od normalnih kapitalsko intenzivnih poslov, se posebej nepremicninskih (kar avtoceste so) na razvitem zahodu.

Hvala.
Vprašanje je bilo, koliko gre denarja za cestnine in kaj se s tem denarjem zgodi. Odgovor je, da ga gre največ za vračilo dolgov in obresti. Ne zdi se mi problematično in tudi nisem nikjer problematiziral. "Med vrsticami" tokrat ni ničesar.

Rok Pikon
MF-561169 sporočil: 380
[#2553163] 01.10.15 13:10
Odgovori   +    0
poenostavljam

če bi ceno vinjete dvignili za 10 EUR na skupno 120EUR, bi lahko za nadaljevanje gradnje avtocest potrojili trenutno namenjena sredstva. Jaz sem za.

...ob predpostavki, da se znesek ne razdeli med ostale postavke...
bc123a sporočil: 48.253
[#2553178] 01.10.15 13:38 · odgovor na: azrael (#2553150)
Odgovori   +    0
[azrael]
> [bc123a]
> Prosil bi oba novinarja, da pojasnita, zakaj se jima zdi problematicno, da gre najvecji del denarja od vinjete v vracilo dolgov in kako je to razlicno od normalnih kapitalsko intenzivnih poslov, se posebej nepremicninskih (kar avtoceste so) na razvitem zahodu.
>
> Hvala.

Vprašanje je bilo, koliko gre denarja za cestnine in kaj se s tem denarjem zgodi. Odgovor je, da ga gre največ za vračilo dolgov in obresti. Ne zdi se mi problematično in tudi nisem nikjer problematiziral. "Med vrsticami" tokrat ni ničesar.

Rok Pikon
Tabloidni podnaslovi zal terjajo svoj davek tudi v nerazumevanju bralcev, kaj so avtorji hoteli tocno naglasiti. Sklepam pa da je podnaslov res morda odgovornost urednika...
tasilo sporočil: 9.830
[#2553249] 01.10.15 17:16 · odgovor na: (#2553147)
Odgovori   +    7
[denac]
> [karelLipnik]
> > [tasilo]
> > Pišete večinoma o denarju od vinjet. Kaj pa denar od nadomestila za uporabo cest, ki ga plačujemo pri registraciji? Tistega denarja se nabere še dosti več (najbrž za še več lukenj na cestah,ali?).
> >
> > Slišim, da od nekdaj največ denarja od nadomestila za uporabo cest požrejo ravno ... Slovenske železnice! Halo?
>
> Tega denarja se po zadnjih zvišanjih nadomestila nabere za 145 milijonov evrov na leto in nadomestilo se bo sodeč po proračunu še povečalo. In res je, denar ni namensko porabljen. Če bi ta denar porabili za vzdrževanje državnih cest (avtoceste se financirajo posebej z denarjem Darsa) bi imeli zelo dobro vzdrževane ceste.
> O tem smo pisali tule:
> www.finance.si/88363...emo-dovolj

Dobro se spomnim, ko je v sredini 70. let pisala revija Avto, da bi imeli zlate ceste, če bi šel ves denar, ki je z zakonom namenjen za ceste, zares v ta namen.
Od takrat je približno 40 let pa se ni nič spremenilo. Vzorec je povsem enak.
Denar oz. nadomestilo za uporabo cest je od nekdaj izsiljevalnina (reket), ki ga izsilijo malodane s pištolo na glavi (druga beseda za tako početje je rop.)

Zakaj pravim s pištolo na glavi? Zato, ker če bi vprašali lastnike motornih vozil, ali so za to, da se iz njihovega denarja, namenjenega za spodobne in predvsem varne(!) ceste, financira mafijska organizacija Štreka Nostra, bi jih poslali v tri mazde piterne (kamor tudi spadajo).

Nezaslišano in nedopustno je, da se iz cestnin financira (beri napaja) Ajzenponarija.
anon-126255 sporočil: 2.565
[#2553274] 01.10.15 20:00 · odgovor na: anon-329690 (#2553030)
Odgovori   +    2
[sajmonelavesela]
> [Karaya]
> > [karelLipnik]Če bi ta denar porabili za vzdrževanje državnih cest (avtoceste se financirajo posebej z denarjem Darsa) bi imeli zelo dobro vzdrževane ceste.
> > O tem smo pisali tule:
> > www.finance.si/88363...emo-dovolj
>
> Tole pa bo težko držalo. En ubogi nadvoz nad železnico hitro doseže 10 milijonov. Poleg tega cca 30 milijonov pobere zimska služba. 100 milijonov na leto za glavne ceste je malo in cest je zaradi razpršene gradnje veliko. Na srečo so tu evropska sredstva kjer lovijo projekte, ki jih EU financira 85%. Brez tega bi bili totalni reveži. Tako gre v Sloveniji malo denarja za ceste. V Švici plačaš letno vsaj 500 CHF cestnine + vinjeta.
>

Pa dobro, kaj Lipnik ne piše v pogojniku in omenja zgolj vzdrževanje cest? Torej obstoječih cest. Ti pa o novem nadvozom in EU sredstvih.
Zgolj vzdrževanje cest je nenormalen scenarij. Če bi se ceste zgolj vzdrževalo bi imele danes širino ene kočije. Trapasto.

Ko že tako raje primerjajo Slovenijo z Avstrijo, naj še prebrskajo, koliko € je deležen kilometer avstijskih cest. Če pa želijo biti demagoški kot Mladina, pa tudi prav.
anon-218201 sporočil: 1.447
[#2553728] 04.10.15 18:44
Odgovori   +    0
Kar je povsem logično, je Tone mislil, da smo ta avtocestni križ kar skeširali? (seveda smo ga preplačali)

Strani: 1