Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Toneta je zanimalo, kam gre denar od vinjet. Tu je odgovor!
Strani: 1
sporočil: 9.830
Pišete večinoma o denarju od vinjet. Kaj pa denar od nadomestila za
uporabo cest, ki ga plačujemo pri registraciji? Tistega denarja se
nabere še dosti več (najbrž za še več lukenj na cestah,ali?).
Slišim, da od nekdaj največ denarja od nadomestila za uporabo cest požrejo ravno ... Slovenske železnice! Halo?
Slišim, da od nekdaj največ denarja od nadomestila za uporabo cest požrejo ravno ... Slovenske železnice! Halo?
sporočil: 192
[tasilo]Tega denarja se po zadnjih zvišanjih nadomestila nabere za 145 milijonov evrov na leto in nadomestilo se bo sodeč po proračunu še povečalo. In res je, denar ni namensko porabljen. Če bi ta denar porabili za vzdrževanje državnih cest (avtoceste se financirajo posebej z denarjem Darsa) bi imeli zelo dobro vzdrževane ceste.
Pišete večinoma o denarju od vinjet. Kaj pa denar od nadomestila za uporabo cest, ki ga plačujemo pri registraciji? Tistega denarja se nabere še dosti več (najbrž za še več lukenj na cestah,ali?).
Slišim, da od nekdaj največ denarja od nadomestila za uporabo cest požrejo ravno ... Slovenske železnice! Halo?
O tem smo pisali tule:
www.finance.si/88363...emo-dovolj
sporočil: 4.335
Zadnja sprememba: fcajt 30.09.2015 23:19
Za obnovo avtocest je šlo od vsake vinjete šest evrov - največ pa je šlo za dolgove... sistemska barabija da te kap...
da stroški darsa odnesejo več kot obnavljanje avtocest in nadaljevanje gradnje skupaj
... enako sranje je takoimenovana cestna taksa !!!
... FOLK, DOKLEJ ŠE ???
.
sporočil: 192
[fcajt]Dolgovi so v bistvu plačevanje izgradnje avtocest. Takrat smo si izposodil, zdaj pa vračamo, se pravi plačujemo račun. Glede na stroške financiranja sploh ni bil tako slab posel, kar se tiče zadolžitve. Če so bile avtoceste drage ali ne, pa je drugo vprašanje.
>Za obnovo avtocest je šlo od vsake vinjete šest evrov - največ pa je šlo za dolgove
... sistemska barabija... da stroški darsa odnesejo več kot obnavljanje avtocest in nadaljevanje gradnje
... enako sranje je takoimenovana cestna taksa !!!
... FOLK, DOKLEK ŠE ???
.
sporočil: 7.023
Nadomestilu za uporabo cest in vinjetam, se bo kmalu pridružil še
bencinski cent.
OK, what's next?
OK, what's next?
sporočil: 2.565
[karelLipnik]Če bi ta denar porabili za vzdrževanje državnih cest (avtoceste se financirajo posebej z denarjem Darsa) bi imeli zelo dobro vzdrževane ceste.Tole pa bo težko držalo. En ubogi nadvoz nad železnico hitro doseže 10 milijonov. Poleg tega cca 30 milijonov pobere zimska služba. 100 milijonov na leto za glavne ceste je malo in cest je zaradi razpršene gradnje veliko. Na srečo so tu evropska sredstva kjer lovijo projekte, ki jih EU financira 85%. Brez tega bi bili totalni reveži. Tako gre v Sloveniji malo denarja za ceste. V Švici plačaš letno vsaj 500 CHF cestnine + vinjeta.
O tem smo pisali tule:
www.finance.si/88363...emo-dovolj
P.S.: vidim da spet ni šlo brez omembe Kneza...
sporočil: 3.746
Zadnja sprememba: anon-221237 01.10.2015 05:42
Zanimivo od visnje gore do ivancne asvaltirajo na novo avtocesto in
nobeden medij nic ne pise. Kako lahko avaltirajo na novo ce se pa
nasi politiki hvalijo kako dobro avtocesto imamo pa ceprav je bila
najdrazja na svetu.Seveda ni denarja za ceste ce se pa podira se tista cesta za katero smo odsteli miljarde evrov! Potem pa ni denarja za belo krajino banda lopovska!
sporočil: 305
[Karaya]Pa dobro, kaj Lipnik ne piše v pogojniku in omenja zgolj vzdrževanje cest? Torej obstoječih cest. Ti pa o novem nadvozom in EU sredstvih.
> [karelLipnik]Če bi ta denar porabili za vzdrževanje državnih cest (avtoceste se financirajo posebej z denarjem Darsa) bi imeli zelo dobro vzdrževane ceste.
> O tem smo pisali tule:
> www.finance.si/88363...emo-dovolj
Tole pa bo težko držalo. En ubogi nadvoz nad železnico hitro doseže 10 milijonov. Poleg tega cca 30 milijonov pobere zimska služba. 100 milijonov na leto za glavne ceste je malo in cest je zaradi razpršene gradnje veliko. Na srečo so tu evropska sredstva kjer lovijo projekte, ki jih EU financira 85%. Brez tega bi bili totalni reveži. Tako gre v Sloveniji malo denarja za ceste. V Švici plačaš letno vsaj 500 CHF cestnine + vinjeta.
sporočil: 30.415
Zakaj za avtoceste ne poiščemo koncesionarja? Koliko je dolžan
DARS? Znesek sklenjenih kreditnih pogodb in izdanih obveznic znaša
31. decembra 2013 skupno 3.572.307.249 evrov, od tega je odplačanih
776.645.091 evrov. Dejansko stanje dolga DARS d.d. na zadnji dan
leta 2013, in sicer glavnice brez obresti tako znaša 2.795.662.158
evrov. Ob predpostavki, da se posojilni pogoji do leta 2037 ne bi
bistveno spreminjali, to pomeni skupno približno 3,4 milijarde
evrov obveznosti.
Vir: www.dars.si/Dokument...st_15.aspx
Vir: www.dars.si/Dokument...st_15.aspx
sporočil: 48.253
[fcajt]ne bluzi, kaksna sistemska barabija? Avtoceste so zgrajene z izposojenim kapitalom, tako da je najbolj normalno, da je sel najvecji del za vracanje posojil. Tako da so to enostavno obenem tudi stroski amortizacije nepremicnine.
>Za obnovo avtocest je šlo od vsake vinjete šest evrov - največ pa je šlo za dolgove
... sistemska barabija da te kap...
da stroški darsa odnesejo več kot obnavljanje avtocest in nadaljevanje gradnje skupaj
Glede na ceno vinjete 110 EUR je ta del po moje se premajhen.
Kot pa so nekateri ze ugotavljali, vinjeta ni toliko sporna, precej bolj zanimivo bi bilo videti, kam gre denar od bencinskega "tolarja" ter iz prispevka za vzdrzevanje cest.
sporočil: 255
Ti to resno?
Povej mi, kam gre denar iz mošnjička, v katerem se zbira denar vseh?
Vinjete pa so itak potuha slabostoječim državnim podjetjem, za katere cestnimo zdaj z vinjetami plačujemo mi vsi. Saj nisi tako naiven, ali pač, da ne bi znal primerjati potnih stroškov podjetij pred vinjeto in zdaj. Poglej malo koliko je šlo za cestnimo, koliko pa za cestnimo plačujejo zdaj. Pa ne samo podjetja, tudi javna uprava, občine, ...
Povej mi, kam gre denar iz mošnjička, v katerem se zbira denar vseh?
Vinjete pa so itak potuha slabostoječim državnim podjetjem, za katere cestnimo zdaj z vinjetami plačujemo mi vsi. Saj nisi tako naiven, ali pač, da ne bi znal primerjati potnih stroškov podjetij pred vinjeto in zdaj. Poglej malo koliko je šlo za cestnimo, koliko pa za cestnimo plačujejo zdaj. Pa ne samo podjetja, tudi javna uprava, občine, ...
sporočil: 48.253
Prosil bi oba novinarja, da pojasnita, zakaj se jima zdi
problematicno, da gre najvecji del denarja od vinjete v vracilo
dolgov in kako je to razlicno od normalnih kapitalsko intenzivnih
poslov, se posebej nepremicninskih (kar avtoceste so) na razvitem
zahodu.
Hvala.
Hvala.
sporočil: 48.253
[pregreha]Se enkrat, kaksno zvezo ima to z financno konstrukcijo avtoces? Ker slovenija ni imela kapitala za izgradnjo avtocest, si ga je izposodila na mednarodnih trgih. Sedaj se ta denar vraca v obliki denarja od vinjet, kar je najbolj normalna stvar na svetu in res ne vem, zakaj novinarja, od katerih bi naj eden celo nekaj ekonomije obvladal, tole problematizirata.
Ti to resno?
Povej mi, kam gre denar iz mošnjička, v katerem se zbira denar vseh?
Vinjete pa so itak potuha slabostoječim državnim podjetjem, za katere cestnimo zdaj z vinjetami plačujemo mi vsi. Saj nisi tako naiven, ali pač, da ne bi znal primerjati potnih stroškov podjetij pred vinjeto in zdaj. Poglej malo koliko je šlo za cestnimo, koliko pa za cestnimo plačujejo zdaj. Pa ne samo podjetja, tudi javna uprava, občine, ...
Kako si pa ti predstavljas, denar od vinjet v proracun, tujim posojilodajalcem pa figa ali kako?
sporočil: 4.335
Zadnja sprememba: fcajt 01.10.2015 07:53
ne bluzi ti;če bi Sistemski Lopov zidar gradil avtoceste in ostalo po normalnih cenah, pa brez aneksov,
bi bila vinjeta verjetno lahko 55 EUR...
pa tud' debelina asfalta bi bila za 30% debelejša !!!
.
sporočil: 48.253
[fcajt]zidar je zgradil ceste kot jih je zgradil in to je bil problem takratnega investiranja. ampak: za avtoceste smo se zadolzili, in bi se zadolzili, tudi ce bi bile zgrajene precej ceneje. Ker za taksne projekte je najbolj normalna stvar, da se zgradijo z izposojnim kapitalom.
ne bluzi ti;
če bi Sistemski Lopov zidar gradil avtoceste in ostalo po normalnih cenah, pa brez aneksov,
bi bila vinjeta verjetno lahko 55 EUR...
pa tud' debelina asfalta bi bila za 30% debelejša !!!
.
tako se po celem svetu gradijo avtoceste, zeleznice, letalisca...
in tudi normalno je, da se potem del prihodkov vrne v odplacevanje posojil, pri cemer se obresti vracunajo v stroske financiranja, glavnica pa se mora nekako ujemati z amortizacijo nepremicnine.
zalostno pa je da tabloidne finance ne premorejo ob tabloidnih temah niti trohice ekonomske razgledanosti vec.
sporočil: 255
Smešen si. Za ceste smo dobili večino evropskega denarja. In
denarja od vinjet priteče manj, kot ga je prej od cestnim. Torej?
sporočil: 48.253
[pregreha]Ne ni res! Za gradnjo avtocest smo se v glavnem zadolzili!
Smešen si. Za ceste smo dobili večino evropskega denarja.
www.dars.si/Dokument...je_27.aspx
In denarja od vinjet priteče manj, kot ga je prej od cestnim. Torej?To nima veze z delezem, kam gre denar od vinjet, ker tudi denar od cestnin bi moral iti v odplacevanje dolgov.
Mene kvecjemu skrbi da je delez denarja, ki gre za odplacevanje darsovih dolgov, PREMAJHEN.
sporočil: 681
Zakaj si se tako vpiknil v odplačilo dolgov, saj jih novinarja
nista problematizirala. Kolikor sem jaz razumel je problem v tem,
da gre za plače na darsu več denarja, kot za obnnavljanje in
dograjevanje avtocest skupaj.
sporočil: 48.253
[kmetovalec]komentatorji tega niso tako razumeli, in tudi podnaslov sugerira drugace.
Zakaj si se tako vpiknil v odplačilo dolgov, saj jih novinarja nista problematizirala. Kolikor sem jaz razumel je problem v tem, da gre za plače na darsu več denarja, kot za obnnavljanje in dograjevanje avtocest skupaj.
sporočil: 961
država dobi še dodatne davke in prispevke od plač, avtorskih
pogodb, naročenih študijah in še kaj bi se našlo.....-.-.
sporočil: 31.920
Zadnja sprememba: najobj 01.10.2015 10:12
[bc123a]
> [pregreha]
> Ti to resno?
> Povej mi, kam gre denar iz mošnjička, v katerem se zbira denar vseh?
>
> Vinjete pa so itak potuha slabostoječim državnim podjetjem, za katere cestnimo zdaj z vinjetami plačujemo mi vsi. Saj nisi tako naiven, ali pač, da ne bi znal primerjati potnih stroškov podjetij pred vinjeto in zdaj. Poglej malo koliko je šlo za cestnimo, koliko pa za cestnimo plačujejo zdaj. Pa ne samo podjetja, tudi javna uprava, občine, ...
Se enkrat, kaksno zvezo ima to z financno konstrukcijo avtoces? Ker slovenija ni imela kapitala za izgradnjo avtocest, si ga je izposodila na mednarodnih trgih. Sedaj se ta denar vraca v obliki denarja od vinjet, kar je najbolj normalna stvar na svetu in res ne vem, zakaj novinarja, od katerih bi naj eden celo nekaj ekonomije obvladal, tole problematizirata.... khmm, ki nam ga vsakokrat znova velikodušno posodi toti www.youtube.com/watc...6vi528gseA stric na oni strani ali njegov kolega na naši strani velike luže, ker še nisem slišal, da bi nam famozni finančni investitorji na finančnih trgih posojali svojo težko prigarano akumulacijo, ki bi bila kaj drugega kot obresti od njihovega iz lufta narejenega denarja ...
Kako si pa ti predstavljas, denar od vinjet v proracun, tujim posojilodajalcem pa figa ali kako?
P.S.: vem, da je bistvo kapitalizma življenje na puf in da "Quod licet Iovi, non licet bovi" ni od včeraj, vseeno pa se mi zdi hecno, da nam polovico (13,44 + 35,49) vsega dejansko prigaranega denarja poberejo ameriški in še kakšni strici iz ozadja z licenco za printanje denarja, pa se zaradi tega noben nič ne pritožuje, ampak vse motijo samo domači strici iz ozadja ...
sporočil: 214
Ali lahko odprem premično prodajalno vinjet na meji?
Obljubim, da bodo vsi tujci imeli vinjeto. Prodal bi jih vsaj 30.000 - in zaslužil več kot Knez. Počutil bi se kot Kralj.
Če bi pa lahko še kontroliral tovornjake, ki se na tak ali drugačen način izogibajo cestnini, potem bi bil pa CAR.
....zlata jama press....
Obljubim, da bodo vsi tujci imeli vinjeto. Prodal bi jih vsaj 30.000 - in zaslužil več kot Knez. Počutil bi se kot Kralj.
Če bi pa lahko še kontroliral tovornjake, ki se na tak ali drugačen način izogibajo cestnini, potem bi bil pa CAR.
....zlata jama press....
sporočil: 325
[bc123a]Vprašanje je bilo, koliko gre denarja za cestnine in kaj se s tem denarjem zgodi. Odgovor je, da ga gre največ za vračilo dolgov in obresti. Ne zdi se mi problematično in tudi nisem nikjer problematiziral. "Med vrsticami" tokrat ni ničesar.
Prosil bi oba novinarja, da pojasnita, zakaj se jima zdi problematicno, da gre najvecji del denarja od vinjete v vracilo dolgov in kako je to razlicno od normalnih kapitalsko intenzivnih poslov, se posebej nepremicninskih (kar avtoceste so) na razvitem zahodu.
Hvala.
Rok Pikon
sporočil: 380
poenostavljam
če bi ceno vinjete dvignili za 10 EUR na skupno 120EUR, bi lahko za nadaljevanje gradnje avtocest potrojili trenutno namenjena sredstva. Jaz sem za.
...ob predpostavki, da se znesek ne razdeli med ostale postavke...
če bi ceno vinjete dvignili za 10 EUR na skupno 120EUR, bi lahko za nadaljevanje gradnje avtocest potrojili trenutno namenjena sredstva. Jaz sem za.
...ob predpostavki, da se znesek ne razdeli med ostale postavke...
sporočil: 48.253
[azrael]Tabloidni podnaslovi zal terjajo svoj davek tudi v nerazumevanju bralcev, kaj so avtorji hoteli tocno naglasiti. Sklepam pa da je podnaslov res morda odgovornost urednika...
> [bc123a]
> Prosil bi oba novinarja, da pojasnita, zakaj se jima zdi problematicno, da gre najvecji del denarja od vinjete v vracilo dolgov in kako je to razlicno od normalnih kapitalsko intenzivnih poslov, se posebej nepremicninskih (kar avtoceste so) na razvitem zahodu.
>
> Hvala.
Vprašanje je bilo, koliko gre denarja za cestnine in kaj se s tem denarjem zgodi. Odgovor je, da ga gre največ za vračilo dolgov in obresti. Ne zdi se mi problematično in tudi nisem nikjer problematiziral. "Med vrsticami" tokrat ni ničesar.
Rok Pikon
sporočil: 9.830
[denac]Denar oz. nadomestilo za uporabo cest je od nekdaj izsiljevalnina (reket), ki ga izsilijo malodane s pištolo na glavi (druga beseda za tako početje je rop.)
> [karelLipnik]
> > [tasilo]
> > Pišete večinoma o denarju od vinjet. Kaj pa denar od nadomestila za uporabo cest, ki ga plačujemo pri registraciji? Tistega denarja se nabere še dosti več (najbrž za še več lukenj na cestah,ali?).
> >
> > Slišim, da od nekdaj največ denarja od nadomestila za uporabo cest požrejo ravno ... Slovenske železnice! Halo?
>
> Tega denarja se po zadnjih zvišanjih nadomestila nabere za 145 milijonov evrov na leto in nadomestilo se bo sodeč po proračunu še povečalo. In res je, denar ni namensko porabljen. Če bi ta denar porabili za vzdrževanje državnih cest (avtoceste se financirajo posebej z denarjem Darsa) bi imeli zelo dobro vzdrževane ceste.
> O tem smo pisali tule:
> www.finance.si/88363...emo-dovolj
Dobro se spomnim, ko je v sredini 70. let pisala revija Avto, da bi imeli zlate ceste, če bi šel ves denar, ki je z zakonom namenjen za ceste, zares v ta namen.
Od takrat je približno 40 let pa se ni nič spremenilo. Vzorec je povsem enak.
Zakaj pravim s pištolo na glavi? Zato, ker če bi vprašali lastnike motornih vozil, ali so za to, da se iz njihovega denarja, namenjenega za spodobne in predvsem varne(!) ceste, financira mafijska organizacija Štreka Nostra, bi jih poslali v tri mazde piterne (kamor tudi spadajo).
Nezaslišano in nedopustno je, da se iz cestnin financira (beri napaja) Ajzenponarija.
sporočil: 2.565
[sajmonelavesela]Zgolj vzdrževanje cest je nenormalen scenarij. Če bi se ceste zgolj vzdrževalo bi imele danes širino ene kočije. Trapasto.
> [Karaya]
> > [karelLipnik]Če bi ta denar porabili za vzdrževanje državnih cest (avtoceste se financirajo posebej z denarjem Darsa) bi imeli zelo dobro vzdrževane ceste.
> > O tem smo pisali tule:
> > www.finance.si/88363...emo-dovolj
>
> Tole pa bo težko držalo. En ubogi nadvoz nad železnico hitro doseže 10 milijonov. Poleg tega cca 30 milijonov pobere zimska služba. 100 milijonov na leto za glavne ceste je malo in cest je zaradi razpršene gradnje veliko. Na srečo so tu evropska sredstva kjer lovijo projekte, ki jih EU financira 85%. Brez tega bi bili totalni reveži. Tako gre v Sloveniji malo denarja za ceste. V Švici plačaš letno vsaj 500 CHF cestnine + vinjeta.
>
Pa dobro, kaj Lipnik ne piše v pogojniku in omenja zgolj vzdrževanje cest? Torej obstoječih cest. Ti pa o novem nadvozom in EU sredstvih.
Ko že tako raje primerjajo Slovenijo z Avstrijo, naj še prebrskajo, koliko € je deležen kilometer avstijskih cest. Če pa želijo biti demagoški kot Mladina, pa tudi prav.
sporočil: 1.447
Kar je povsem logično, je Tone mislil, da smo ta avtocestni križ
kar skeširali? (seveda smo ga preplačali)
Strani: 1