Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Pozor: to je časovni načrt prihoda samovozečih avtov
Teme v drugih forumih o teh vsebini: Avto (2)
Strani: 1
Komentar na članek: Tesla vso senzoriko za samostojno vožnjo že serisko vgrajuje v vsa vozila od septembra 2014!! Ko bo pprogramski del nared bodo to omogočili vsem ki bodo nakazali dodatnih 2000 USD Tesli (pri osnovnem modelu).
Torej senzorika ne more biti tak strošek kot se navaja ali pa je Musk tepec!
[GV-3786]Količina podatkov iz senzorje pogojuje procesorsko moč - več ko skeniraš, več moraš procesirati.
Eden od komentatorjev je omenil da je trenutno delna prepreka procesorska moč in ta zadeva je ključna pri avtonomni vožnji. Ne glede na zastoj pri povečevanju zmogljivosti silikona pa bodo delali na nizkoenergestskih rešitvah in paralaelnih jedrih in glede na zadostno količino prostora nekaj 10 ultrazmogljivih procesorjev iz naših mobilnih telefonov sedanje generacije bi pa zmoglo precej kalkulacij ki so potrebne za avtonomno vožnjo. Google uporablja drugačno tehnologijo samostojne vožnje kot drugi proizvajalci in temelji na ultra izboljšani google maps+street view in dodatno preskenirani okolici z natančnostjo nekaj milimetrov. Ostali proizvajalci pa zaupajo predvsem senzorjem na vozilu in GPS. Senzorika oz LIDAR se je v nekaj letih pocenil za 90%.
Komentar na članek: Tesla vso senzoriko za samostojno vožnjo že serisko vgrajuje v vsa vozila od septembra 2014!! Ko bo pprogramski del nared bodo to omogočili vsem ki bodo nakazali dodatnih 2000 USD Tesli (pri osnovnem modelu).
Torej senzorika ne more biti tak strošek kot se navaja ali pa je Musk tepec!
In koliko in kaj moraš procesirati, je odvisno od programske opreme, tako da je vsekakor nenavadno, da bi Musk že vedel, kakšne senzorje potrebuje, preden je programska oprema nared.
Kaj pa, če se bo izkazalo, da se programju nekaj zatika in edina rešitev bo še dva dodatna skenerja?
Lp,
M
[pcs]Nic takega ne caramo. Bo kak osamljen primer s kaksnim posrednim vzrokom.
Admin: V zadnjem času nekaj čarate, pod članek zapisani komentarji sčasoma izginejo. Komentiranje, že tako precej brezplodno početje, tako izgubi še tistih 0.01% smiselnosti :)
Lp,
M
[alek14]Počakaj da Kitajci to dobijo v roke, se bomo furali na smartphone... Je pa res, da Nemci pri teh samovozečih čudesih še niso v prvi fronti. Čez kakih 20-30 let, če ne prej, se bomo vozili ko na pametnih telefonih, pa če ti je to všeč ali ne...
>Širitev bo postopna, stroški posameznih tehnoloških sklopov pa bodo upadali za štiri do deset odstotkov na leto. Leta 2025 bo zaradi amortiziranih stroškov za razvoj cena avtonomnih vozil postala ekonomsko vzdržna, napovedujejo pri BCG. Do leta 2025 naj bi bilo mogoče kupiti povsem avtonomno vozilo za približno 10 tisoč dolarjev več kot klasično vozilo.
Hm. Oprema na Google avtu (skupaj s periferijo - superračunalnik, do katerega avto dostopa po netu) pride okoli 10 mio €. Če cene optimistično padejo za 10% na leto (kar ne bodo), bo dodatek avtonomnega avta na ravni Google avta (ki ni ravno avtonomen) l. 2025 koštal 350k €. Pri tem, da je kolaps Moorovega zakona v smislu naraščanja računske moči, postavil povsem samovoznim avtom za sedaj nepremostljivo prepreko.
Je že res, da je videti samovozen avto varnejši, toda to je res, dokler ta kompleksna oprema deluje...
Če bi želeli izdelati cenen samovozni avto, vanj ne bo moč vgraditi 1st class opreme, ker bi bila predraga. Že tu je očiten konflikt med varnostjo in dosegljivostjo samovoznih avtov.
Po drugi strani pa bi bil velik napredek že popolna avtomatika vožnje po AC. To pa bi se morda dalo narediti do l. 2025. Tam je presenetljivih situacij manj. Ali pa imajo te manj prostostnih stopenj za možne improvizacije in je potem te mogoče za silo predvideti in sprogramirati vnaprej.
Strani: 1