Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Čigavi interesi nas vodijo k sprejetju novega zakona o javnem naročanju?
Strani: 1
sporočil: 592
Če ne bodo v zakon vključili meril po katerih ne bo le najnižja
cena kot edino merilo, potem zakona nima smisla spreminjati.
Najnižja cena, kot edino merilo, pomeni stečaje dampinških
ponudnikov, pomeni ne plačene delavce in pomeni slabo kvaliteto
izvedbe. V preteklosti smo zaradi tega utrpeli veliko škodo. Pa saj
ta gostobesedni minister tega ne razume.
sporočil: 30.415
Problem je v tem, ker je javnega naročanja preprosto preveč in
dobrih rešitev ni, so pa boljše. Privatiziramo vsa državna podjetja
in država ostane lastnik le nekaj manjših bolnišnic, 100 namesto
800 osnovnih šol, ene univerze brez ugleda...torej vse gospodarske
javne službe so na trgu, privatizirane ali v koncesijo
dane...Novega zakona o javnih naročanjih skoraj ne bi niti rabili.
sporočil: 18.363
Zadnja sprememba: bigl 05.05.2015 10:38
Če je edini kriterij najnižja cena, potem je brez veze izločat
najnižjo - dumpinško ponudbo. V glavnem kriterij najnižje cene sili
ponudnike v podn cene, ki škodijo vsem. Sicer pa to ni edini
problem. Problem neizbora naugodnejšega ponudnika še vedno obstoji
s ponovitvijo razpisa. Tako, da je problem korupcije, tveganje
zanjo še vedno prisotno.Veliko projektov je zaradi takšnih kriterijev obviselo v zraku, nedokončani in povezani tudi z vračanji sredstev. Občinskih in državnih. Izvajalci uspešni na razpisih so se elegantno stegnili. Resni ponudniki pa so ostali brez dela, ki bi ga zagotovo končali. Ampak to je stvarnost, ki jo producira tudi omenjeni zakon in praksa njegovega izvajanja. Bi še lahko, pa je brez veze in je povedano že dovolj. Lep dan.
sporočil: 48.253
[FIN-311684]Ne, potem bos rabil zakon o podeljevanju koncesij, kjer bodo popolnoma isti problemi.
Problem je v tem, ker je javnega naročanja preprosto preveč in dobrih rešitev ni, so pa boljše. Privatiziramo vsa državna podjetja in država ostane lastnik le nekaj manjših bolnišnic, 100 namesto 800 osnovnih šol, ene univerze brez ugleda...torej vse gospodarske javne službe so na trgu, privatizirane ali v koncesijo dane...Novega zakona o javnih naročanjih skoraj ne bi niti rabili.
sporočil: 2.998
Še vedno se sprenevedamo, skupaj z avtorico sicer dobrega članka.
Pri nas velja pravilo, da noben razpis ni objavljen, dokler se prvo
ne izbere bodočega zmagovalca. Še več, bodoči zmagovalec piše
osnutek razpisa in tudi ima nalogo lobiranja vodstva, da bi bil
razpis sploh objavljen. To je naša kruta realnost. V takšni
situaciji razpravljati ali je cena poglavitni kriterij je povsem
irelevantno. Potrebno se je znebiti korupcije.
Vesna Cukrov je nekdanja predsednica DRK ... vprašal bi jo zakaj država ne odpusti iz krivdnih razlogov ljudi, ki so pripravljali razpise, ki jih je DRK razveljavila. Skorumpiranec pripravi prirejen razpis, DRK ga razveljavi in skorumpiranec pripravi naslednjega, to se ponavlja dokler konkurenti ne obupajo in ostane samo še vnaprej določen ponudnik.
Vsi vemo, da je tako, vsi to opazujemo, vse je evidentirano ... in nihče se o tem ne pogovarja. Pogovarjamo se o tem ali je cena pravo merilo. Sprenevedanje pač, sprenevedanja na kvadrat. Prenehajmo že enkrat s tem, nalijmo si čistega vino in začnimo odpravljati to sramoto, ki ji rečemo državna uprava.
Vesna Cukrov je nekdanja predsednica DRK ... vprašal bi jo zakaj država ne odpusti iz krivdnih razlogov ljudi, ki so pripravljali razpise, ki jih je DRK razveljavila. Skorumpiranec pripravi prirejen razpis, DRK ga razveljavi in skorumpiranec pripravi naslednjega, to se ponavlja dokler konkurenti ne obupajo in ostane samo še vnaprej določen ponudnik.
Vsi vemo, da je tako, vsi to opazujemo, vse je evidentirano ... in nihče se o tem ne pogovarja. Pogovarjamo se o tem ali je cena pravo merilo. Sprenevedanje pač, sprenevedanja na kvadrat. Prenehajmo že enkrat s tem, nalijmo si čistega vino in začnimo odpravljati to sramoto, ki ji rečemo državna uprava.
sporočil: 30.415
[bc123a]Če bi lahko, bi ti dal vsaj 25 plusov. Nekaj zakonov o koncesijah že imamo, lahko bi imeli le dva krovna, državnega in občinskega, posebej bi bil za železnice, posebej za Dars...Pomembno je, da se znebimo javnih razpisov in posledično korupcije.
> [FIN-311684]
> Problem je v tem, ker je javnega naročanja preprosto preveč in dobrih rešitev ni, so pa boljše. Privatiziramo vsa državna podjetja in država ostane lastnik le nekaj manjših bolnišnic, 100 namesto 800 osnovnih šol, ene univerze brez ugleda...torej vse gospodarske javne službe so na trgu, privatizirane ali v koncesijo dane...Novega zakona o javnih naročanjih skoraj ne bi niti rabili.
Ne, potem bos rabil zakon o podeljevanju koncesij, kjer bodo popolnoma isti problemi.
sporočil: 2.998
[FIN-250582]Najnižja cena je bil odziv na manipulacije razpisa preko "mehkejših" kriterijev. Skorumpiranci so se znašli in zdaj v dogovoru z naročnikom ponujajo najnižjo ceno in zatem podpisujejo anekse. Konkurenca nima nobenih zagotovil, da bodo dobili anekse, zato ne morejo konkurirati. Če bi "nepravi" konkurent šel z najnižjo ceno, bi zagotovo vnovčili bančno garancijo in ga spravili v bankrot ...
Če ne bodo v zakon vključili meril po katerih ne bo le najnižja cena kot edino merilo, potem zakona nima smisla spreminjati. Najnižja cena, kot edino merilo, pomeni stečaje dampinških ponudnikov, pomeni ne plačene delavce in pomeni slabo kvaliteto izvedbe. V preteklosti smo zaradi tega utrpeli veliko škodo. Pa saj ta gostobesedni minister tega ne razume.
Osnovni problem ni v zakonu, problem v nepripravljenosti družbe soočiti se s korupcijo. Ni volje, da bi korupcijo odpravili, zato kar naprej spreminjamo zakone.
sporočil: 59
Na vseh "javnih" razpisih (državni + občinski) velja le najnižja
cena, kakovost opravljenega dela in vgrajenih materialov pač ne. Po
tem kriteriju, recimo, šolo v Vipavski dolini pokrijejo s
pločevinasto streho, ki jo naslednja močnejša burja odnese (izbrani
izvajalec je bil iz druge regije, domačini pa gledajo in se samo
čudijo, kako je lahko nekdo tako "prismojen"). Delo
zagotovljeno.
Sicer so že ostali komentatorji dobro povzeli bistvo problema, dodali bi samo še, da je izbirna komisija prevečkrat bodisi pristranska, ali pa popolnoma nesposobna pridobiti neodvisno mnenje revizorja, katerega ponudnika ni smotrno izbrat (nima ustreznih referenc, prepoceni, slabo opravljeni prehodni projekti). Ne mi trdit, da ni moč izračunati okvirnega stroška projekta in ugotovi, kateri ponudnik te skuša "nategnit".
Zanimivo je, da zasebniki znajo mnogo bolj izbrati izvajalca, pa imajo verjetno bolj omejen proračun za investicijo.
Sicer so že ostali komentatorji dobro povzeli bistvo problema, dodali bi samo še, da je izbirna komisija prevečkrat bodisi pristranska, ali pa popolnoma nesposobna pridobiti neodvisno mnenje revizorja, katerega ponudnika ni smotrno izbrat (nima ustreznih referenc, prepoceni, slabo opravljeni prehodni projekti). Ne mi trdit, da ni moč izračunati okvirnega stroška projekta in ugotovi, kateri ponudnik te skuša "nategnit".
Zanimivo je, da zasebniki znajo mnogo bolj izbrati izvajalca, pa imajo verjetno bolj omejen proračun za investicijo.
sporočil: 2.264
1000x več pozitivnih učinkov kot 100 spremeb zakona o javnem
naročanju bi bil umik države z vseh področij, na katera se je
razbohotila brez kakršnekoli potrebe; se pravi vse, kar ni
neposredno povezano z zagotavljanjem fizične varnosti ljudi in
njihovega premoženja (sodstvo, policija, vojska in diplomacija).
Strani: 1