Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Audi A8 bo vozil sam

Strani: 1

anon-191845 sporočil: 961
[#2508522] 19.03.15 11:36
Odgovori   +    4
čas vnosa: 19.03.15 11:31
ljudne za volan prenevarni - popolnoma drži, tisti ki telefonira in se bo zapletel v nerodno situacijo bo najprej lovil telefon in šele potem poprijel za volan seveda če bo šofer preživel prejšnji trenutek lova za telefon...
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2508816] 20.03.15 07:48 · odgovor na: (#2508815)
Odgovori   +    2
Glede na trenutno stanje prepovedanih in dovoljenih reči ne bi bil tak razvoj dogodkov nič nenavadnega.

Bo pa zanimivo videti, ali bo ob takih pravilih še kdo kupil motocikel (ki je second-best thing, by the way).
alfa55 sporočil: 2.730
[#2508842] 20.03.15 09:04 · odgovor na: (#2508815)
Odgovori   +    0
[alek14]
>Vizionar in ustanovitelj Tesle motors Elon Musk je na poslovni konferenci povedal, da so ljudje za volanom prenevarni. Verjame, da bo v prihodnosti ljudem vožnja prepovedana,

Musk s tabo je konec. Skisalo se ti je. Ljudje tudi radi vozimo. Avto ni samo prevoz od A do B. Je tudi svoboda gibanja in nadomestek za našo željo po letenju (avto je pač second best thing). :)

>Musk ob tem pravi, da bodo sistemi samodejne vožnje čez leto dni že tako izpopolnjeni, da bomo že lahko videli avto brez voznika.

Še nekaj 10 let avti ne bodo vozili povsem samostojno razen v posebno ugodnih in posebej zato pripravljenih okoljih.
V prvem delu se strinjam s tabo, v drugem delu pa ne:

Za zadovoljevanje potrebe po športni vožnji se bodo razvila nova avtomobilska zabavišča - poligoni, dirkališča. Za hitrostne in terenske vožnje.

Avtomobili že seedaj "znajo" voziti bolje od človeka. Največja težava so trenutno še vedno birokratske narave - zakonodaja. Vendar tudi to že prilagajajo. Mislim da v dveh ali treh zveznih državah ZDA zakonodaja že omogoča avtonomno vožnjo. V Veliki Britaniji poteka testiranje v treh ali štirih mestih (in so temu ustrezno pridobili dovoljenja oblasti).
bc123a sporočil: 48.253
[#2508846] 20.03.15 09:14 · odgovor na: alfa55 (#2508842)
Odgovori   +    3
[alfa55]
Avtomobili že seedaj "znajo" voziti bolje od človeka.
Ne znajo. Ne v okolju, kjer so prisotni drugi ljudje.

Ne verjeti vsemu, kar preberes v poljudnih clankih, ki povzemajo znanstvena porocila. Vecina novinarjev se, razen ce niso zelo specializirani, ne razume na interpretacijo znanstvenih rezultatov in jih interpretira prevec optimisticno.
alfa55 sporočil: 2.730
[#2508872] 20.03.15 10:08 · odgovor na: bc123a (#2508846)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> [alfa55]
> Avtomobili že seedaj "znajo" voziti bolje od človeka.

Ne znajo. Ne v okolju, kjer so prisotni drugi ljudje.

Ne verjeti vsemu, kar preberes v poljudnih clankih, ki povzemajo znanstvena porocila. Vecina novinarjev se, razen ce niso zelo specializirani, ne razume na interpretacijo znanstvenih rezultatov in jih interpretira prevec optimisticno.
O kakšnih znanstvenih rezultatih govoriš? Kje se da to videti?

V javnost itak pridejo le PR članki firm, ki razvijajo tovrstna vozila. In ti so seveda optimistični. Ampak saj ta vozila že nekaj let testirajo tudi v realnih pogojih vožnje na odprtih cestah. Dvomim, da bi oblasti (recimo v Angliji, kjer prav zdaj poteka testiranje v treh ali štirih mestih) dovolile testiranje na javnih cestah, če sistemi ne bi bili dovolj zanesljivi (beri: vsaj toliko zanesljivi kot so ljudje).
bc123a sporočil: 48.253
[#2508880] 20.03.15 10:34 · odgovor na: alfa55 (#2508872)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: bc123a 20.03.2015 10:39
[alfa55]
O kakšnih znanstvenih rezultatih govoriš? Kje se da to videti?
O tem, da trenutno ni zanesljive tehnologije, ki bi razpoznala, da je recimo na plocniku pesec, ki stopa na izven prehoda. Da je na cesto pritekel majhen otrok. Da se je prikotalila zoga. In se marsikaj podobnega, kar mora obvladati voznik, da dobi izpit.

V javnost itak pridejo le PR članki firm, ki razvijajo tovrstna vozila. In ti so seveda optimistični. Ampak saj ta vozila že nekaj let testirajo tudi v realnih pogojih vožnje na odprtih cestah. Dvomim, da bi oblasti
Kje?
(recimo v Angliji, kjer prav zdaj poteka testiranje v treh ali štirih mestih) dovolile testiranje na javnih cestah, če sistemi ne bi bili dovolj zanesljivi (beri: vsaj toliko zanesljivi kot so ljudje).
Prosim za vir, pa ti ga bom pokomentiral. Me zelo zanima, kako PR napihujejo te zadeve.

Ce mislis na tole:

www.bbc.com/news/tec...y-31364441

je v clanku jasno zapisano:

The Department of Transport report acknowledged that true driverless cars may be some way off and that current tests of the technology will need to include a qualified test driver to supervise the vehicle..

Torej nobeni samostojni avti se ne bodo vozili po cestah, ampak bodo vozniki vozili testne avtomobile, ki bodo testirali tehnologijo, ki se jo razvija za avtonomne avtomobile. Kar je povsem normalno, saj problemi, ki sem jih navedel zgoraj ne bodo nikoli reseni, ce ne bo testov v realnem okolju.
philips sporočil: 6.715
[#2508883] 20.03.15 10:53 · odgovor na: bc123a (#2508880)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> [alfa55]
> O kakšnih znanstvenih rezultatih govoriš? Kje se da to videti?

O tem, da trenutno ni zanesljive tehnologije, ki bi razpoznala, da je recimo na plocniku pesec, ki stopa na izven prehoda. Da je na cesto pritekel majhen otrok. Da se je prikotalila zoga. In se marsikaj podobnega, kar mora obvladati voznik, da dobi izpit.


> V javnost itak pridejo le PR članki firm, ki razvijajo tovrstna vozila. In ti so seveda optimistični. Ampak saj ta vozila že nekaj let testirajo tudi v realnih pogojih vožnje na odprtih cestah. Dvomim, da bi oblasti

Kje?

>(recimo v Angliji, kjer prav zdaj poteka testiranje v treh ali štirih mestih) dovolile testiranje na javnih cestah, če sistemi ne bi bili dovolj zanesljivi (beri: vsaj toliko zanesljivi kot so ljudje).

Prosim za vir, pa ti ga bom pokomentiral. Me zelo zanima, kako PR napihujejo te zadeve.

Ce mislis na tole:

www.bbc.com/news/tec...y-31364441

je v clanku jasno zapisano:

The Department of Transport report acknowledged that true driverless cars may be some way off and that current tests of the technology will need to include a qualified test driver to supervise the vehicle..

Torej nobeni samostojni avti se ne bodo vozili po cestah, ampak bodo vozniki vozili testne avtomobile, ki bodo testirali tehnologijo, ki se jo razvija za avtonomne avtomobile. Kar je povsem normalno, saj problemi, ki sem jih navedel zgoraj ne bodo nikoli reseni, ce ne bo testov v realnem okolju.
Tule je malo več napisano:

Hidden Obstacles for Google’s Self-Driving Cars

www.technologyreview...r-googles-
self-driving-cars/
bc123a sporočil: 48.253
[#2508888] 20.03.15 11:02 · odgovor na: philips (#2508883)
Odgovori   +    1
[philips]
Tule je malo več napisano:

Hidden Obstacles for Google’s Self-Driving Cars

www.technologyreview...r-googles-
self-driving-cars/
Super, hvala.
Gustl sporočil: 13.629
[#2508956] 20.03.15 13:29 · odgovor na: (#2508815)
Odgovori   +    0
[alek14]
>Vizionar in ustanovitelj Tesle motors Elon Musk je na poslovni konferenci povedal, da so ljudje za volanom prenevarni. Verjame, da bo v prihodnosti ljudem vožnja prepovedana,

Musk s tabo je konec. Skisalo se ti je. Ljudje tudi radi vozimo. Avto ni samo prevoz od A do B. Je tudi svoboda gibanja in nadomestek za našo željo po letenju (avto je pač second best thing). :)
Nismo vsi ljudje enaki. Jaz z veseljem odstopim vsako minuto vožnje stroju, če je dovolj zanesljivo in mirno, da lahko berem/delam. Po mojem nas je dovolj takih, da bo šel razvoj tudi v to smer. Še več bi se dalo pa verjetno narediti na javnem prevozu.
anon-256706 sporočil: 2.499
[#2508960] 20.03.15 13:41
Odgovori   +    1
Ampak, jaz RAD vozim. Uživam v lastni vožnji. Pa ne divjam.
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2508997] 20.03.15 16:09 · odgovor na: philips (#2508883)
Odgovori   +    2
[philips]
Tule je malo več napisano:

Hidden Obstacles for Google’s Self-Driving Cars

www.technologyreview...r-googles-
self-driving-cars/
Najpomembnejša informacija: Google razvija avtonomen avtomobil na osnovi zbiranja podatkov oziroma risanja načrtov cest.

Če je temu tako, bi bilo bolje, če preskočijo avtomobile in se lotijo helikopterjev. Hecno, ampak bo lažje.
anon-88574 sporočil: 933
[#2509056] 20.03.15 21:20 · odgovor na: (#2509033)
Odgovori   +    0
[alek14]
Skratka. Avti ne bodo imeli popolne avtonomije dokler ne bo mogoče dobiti strojne inteligence s sposobnostjo improviziranja v prej ne predprogramirani situaciji za jurja. To je od oka čez kakih 100-150 let.
(optimistično gledano).
150 let? Pri eksponentnem napredovanju tehnologije. Smeh :(

Sicer pa je Musk proti prepovedi vožnje človeku, edinole opozoril je da se zna vseeno zgoditi.
anon-88574 sporočil: 933
[#2509057] 20.03.15 21:26
Odgovori   +    0
Sicer pa od Nemcev ne pričakujem, da bojo dali ven karkoli revolucionarnega, aktivni tempomat so pacali celih 20 let...

Dinozavri pač, ko so slišali da se s tem ukvarja Tesla so na hitro dali ven eno brezvezno PR izjavo.

Pa so vseeno korak pred nami, pri nas bojo ljudje še celih 10 let govorili da "avtomobili se nikoli ne bojo vozili sami", medtem pa bo na cesti že polno avtonomnih vozil :)
anon-88574 sporočil: 933
[#2509128] 21.03.15 13:02 · odgovor na: (#2509073)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: anon-88574 21.03.2015 13:05
[alek14]
Actaully, na umetni inteligenci (AI) je bil zadnjih 15 let skoraj ničen napredek.
V big data AI je bil v tem obdobju ogromen napredek. Poglej Watsona, stvar ima velik potencial. Kaj se dogaja npr. pri vojaških dronih, ki so next big think lahko tudi le ugibamo.

Tista primerjava z MIPS-i pa je zavajajoča. Ja razvoj CPU-jev mogoče zadnjih nekaj let res ni impresiven, ampak razlogi so drugje:
- konkurence v bistvu sploh ni (Intel dominira trg)
- potrebe po močnih PC CPU-jih zaenkrat ni, vse več nalog opravljajo dedicated zadeve (grafični čip)
- tam kjer se rabi procesorska moč se uporabi specializirani rešitev, ki ni zajeta v tisti wiki MISP tabeli

Poglej raje tole tabelo:
en.wikipedia.org/wik...P500_table
anon-88574 sporočil: 933
[#2509130] 21.03.15 13:14 · odgovor na: (#2509073)
Odgovori   +    0
[alek14]
Tako je. Približujemo se fizikalnim mejam povečevanja procesorske moči.
Tole je recimo sploh mimo. Za vzporedno procesiranje, ki naj bi bilo potrebno za simulacijo možganov, se definitivno ne približujemo nobeni fizikalni meji. Vzporedno lahko štancaš enot kolikor hočeš, GPU je dober primer tega.

So pa že danes problemi pri single thread hitrostih, tu se strinjam, ampak to je problem silicija in trenutne tehnologije izdelave. Spet ni nekaj nepremostljivega, sploh pa ni problem za AI.
anon-88574 sporočil: 933
[#2509159] 21.03.15 18:13 · odgovor na: (#2509144)
Odgovori   +    0
[alek14]
> [cman]
>
> Poglej raje tole tabelo:
> en.wikipedia.org/wik...P500_table

Tale tabela kaže kar sem jaz trdil.
Približno podvajanje računskih operacij na ~2 leti. Gre eksponentno naprej, daleč od linearnega.
anon-88574 sporočil: 933
[#2509161] 21.03.15 18:20 · odgovor na: (#2509145)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: anon-88574 21.03.2015 18:21
[alek14]
Bova tudi o fiziklanih mejah hardvera kakšno rekla, samo bi prej skupaj ugotovila kaj to sploh je (fizikalna meja namreč).
Katero imaš ti v mislih ne vem, od Bremermann-ove smo pa še daleč. Pa tudi niti približno ne rabimo priti do tja, še 10-20 let Moore-a pa bojo računalniki tam tam z enim človekom. Tu še z današnjo tehnologijo ne vidim kakšnih ovir.
anon-88574 sporočil: 933
[#2509163] 21.03.15 18:41 · odgovor na: (#2509145)
Odgovori   +    1
[alek14]
Oprosti, da te vznemirjam z drobnim vprašanjem: kaj je to adaptivni genski algoritem z elitistom?
Nisem vznemirjen, sem se v študentskih letih precej igral z genetskimi algoritmi. Se nimam za nikakršnega eksperta, ampak še ta "elitistično izbiro" sem uporabljal samo da nisem poznal izraza :)
bc123a sporočil: 48.253
[#2509175] 21.03.15 20:20 · odgovor na: (#2509073)
Odgovori   +    1
[alek14]
> [cman]
> > [alek14]
> > Skratka. Avti ne bodo imeli popolne avtonomije dokler ne bo mogoče dobiti strojne inteligence s sposobnostjo improviziranja v prej ne predprogramirani situaciji za jurja. To je od oka čez kakih 100-150 let.
> > (optimistično gledano).
>
> 150 let? Pri eksponentnem napredovanju tehnologije. Smeh :(

Actaully, na umetni inteligenci (AI) je bil zadnjih 15 let skoraj ničen napredek.
Kolikor se je pač povečala procesorska moč in prve upoabe v kemiji (od l. 2005 naprej).
Tako je. S tem se je zrusilo velikansko upanje, da ko bomo imeli racunalnike priblizno enakega ranga surove racunske zmogljivosti kot so cloveski mozgani, da jih bomo potem samo vrgli na tezke AI probleme in se bodo kar sami od sebe resili.

In so se resili en kurac :) Ne znamo narediti niti humanoidnega robota, ki bi bil na inteligencni stopnji odraslega mackona ali pa sestmesecnega otroka, kje je sele samostojna voznja v normalnem (neprilagojenem) prometu.
bc123a sporočil: 48.253
[#2509176] 21.03.15 20:22 · odgovor na: anon-88574 (#2509128)
Odgovori   +    1
[cman]
> [alek14]
> Actaully, na umetni inteligenci (AI) je bil zadnjih 15 let skoraj ničen napredek.

V big data AI je bil v tem obdobju ogromen napredek. Poglej Watsona, stvar ima velik potencial.
Watson ne zna vozit avta. Watson se ne zna uciti. Watson sploh ne razmislja priblizno kot clovek. Watson bo odlicno igral sah in reseval kvize - ampak saj jaz in google jih lahko tudi.

Watson nima najmanjse zveze z inteligenco kot jo poznamo pri cloveku, primatih ali pa celo pri ostalih sesalcih.
bc123a sporočil: 48.253
[#2509178] 21.03.15 20:24 · odgovor na: anon-88574 (#2509130)
Odgovori   +    2
[cman]
> [alek14]
> Tako je. Približujemo se fizikalnim mejam povečevanja procesorske moči.

Tole je recimo sploh mimo. Za vzporedno procesiranje, ki naj bi bilo potrebno za simulacijo možganov, se definitivno ne približujemo nobeni fizikalni meji. Vzporedno lahko štancaš enot kolikor hočeš, GPU je dober primer tega.

So pa že danes problemi pri single thread hitrostih, tu se strinjam, ampak to je problem silicija in trenutne tehnologije izdelave. Spet ni nekaj nepremostljivega, sploh pa ni problem za AI.
Aja. Zakaj pa potem nimamo inteligentnih robotkov, ki bi skakljali okrog, pomagali nositi vrecke iz trgovin, in mi nosili pivo iz hladilnika?
anon-88574 sporočil: 933
[#2509216] 22.03.15 10:41 · odgovor na: (#2509169)
Odgovori   +    0
[alek14]
A ne. Nisem imel v mislih tako oddaljene meje kot je Bremermannova. So take, ki so veliko bliže. Npr. tale: ko bodo velikosti vezja lezle po skali nanometrov navzdol, bo naraščanje entropije (difuzija) začelo zelo krajšati življensko dobo takih čipov. Ne neki velikosti (>> 1nm) bo življenska doba postala nepraktično kratka.
Te omejitve bolj prizadenejo sekvenčno računanje. Čipi pa še vedno lahko rastejo v velikosti. Za AI pa rabimo dovolj poceni paralelizma. Še z današnjo tehnologijo tu ni problema, poceni računske moči bo kmalu dovolj za zanimive stvari.
anon-88574 sporočil: 933
[#2509218] 22.03.15 10:45 · odgovor na: bc123a (#2509176)
Odgovori   +    0
[bc123a]
Watson ne zna vozit avta.
Tudi marsikateri človek ga ne. Kaj potem?
Watson se ne zna uciti.
Seveda se zna, s prebiranje podatkovnih baz tudi v naravnem jeziku. Saj to je ves point big data AI-ja.
Watson sploh ne razmislja priblizno kot clovek.
Zakaj bi moral? Če bi hoteli da razmišlja kot človek bi simulirali človeške možgane. Kar je plan B, če s "sintetično" AI ne pridemo nikamor :)
anon-88574 sporočil: 933
[#2509220] 22.03.15 10:55 · odgovor na: bc123a (#2509178)
Odgovori   +    1
[bc123a]
Aja. Zakaj pa potem nimamo inteligentnih robotkov, ki bi skakljali okrog, pomagali nositi vrecke iz trgovin, in mi nosili pivo iz hladilnika?
V glavnem ker za to niti ni bilo interesa. Potem imaš pa še polno birokratskih/pravnih ovir, ki so še hujši problemi kot tehnološki. Tehnologija je začela prehitevati pravni red, s časom bo vedno bolj zanimivo.

Kar poglej Teslino napoved da se bojo do poletja njihovi avti po AC in regionalkah vozili popolnoma sami. To so dosegli v petih letih odkar podjetje obstaja. Za razliko od dinozavrov prej, ki jih je skrbela legalnost tega in se niti niso lotili razvoja...
bc123a sporočil: 48.253
[#2509236] 22.03.15 12:55 · odgovor na: anon-88574 (#2509218)
Odgovori   +    1
[cman]
Seveda se zna, s prebiranje podatkovnih baz tudi v naravnem jeziku. Saj to je ves point big data AI-ja.
Big data AI je nekaj povsem drugega kot inteligenca pri cloveku.
> Watson sploh ne razmislja priblizno kot clovek.

Zakaj bi moral? Če bi hoteli da razmišlja kot človek bi simulirali človeške možgane. Kar je plan B, če s "sintetično" AI ne pridemo nikamor :)
Ce hoces, da se roboti znajdejo v cloveskem okolju bodo morali razmisljati po clovesko. Kar ne pomeni da bodo morali umeti umetne nevrone ali sinapse, ampak da bodo morali imeti proces inference soroden tistemu pri cloveku. Drugace noben robotski avto ne bo dobil izpita, to je menda jasno, ker bodo za clovesko okolje prenevarni.
bc123a sporočil: 48.253
[#2509237] 22.03.15 12:55 · odgovor na: (#2509225)
Odgovori   +    1
[alek14]
> [cman]
> > [bc123a]
> > Aja. Zakaj pa potem nimamo inteligentnih robotkov, ki bi skakljali okrog, pomagali nositi vrecke iz trgovin, in mi nosili pivo iz hladilnika?
>
> V glavnem ker za to niti ni bilo interesa. Potem imaš pa še polno birokratskih/pravnih ovir, ki so še hujši problemi kot tehnološki. Tehnologija je začela prehitevati pravni red, s časom bo vedno bolj zanimivo.
>
> Kar poglej Teslino napoved da se bojo do poletja njihovi avti po AC in regionalkah vozili popolnoma sami. To so dosegli v petih letih odkar podjetje obstaja. Za razliko od dinozavrov prej, ki jih je skrbela legalnost tega in se niti niso lotili razvoja...

OK. Opazujemo kaj bo.
V clanku o google avtu lepo pise, kako je lahko vozil google avto. in to seveda ne steje. ker drugace lahko dajemo izpit tudi petletnikom, bodo enako varni za volanom.

Strani: 1