Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Tako Pošta išče nove prihodke v digitalnem svetu
Strani: 1
sporočil: 26
Žal se vidi, da podjetje nima prave strategije razvoja in da je
ostalo nekje v 90s letih. Kot primer dobrega razvoja pošte iz
katerega je nastalo globalno podjetje je dovolj, če si pogledajo
Deutsche post ag, kjer so z DHL-om postali eden izmet treh
največjih logistov na svetu. Prav tako ne vidim razloga, da niso z
dokapitalizacijo prevzeli nazaj Poštne Banke Slovenije d.d., ki je
imela in ima potencial, da prevzame v segmentu prebivalstva primat.
Za primerjavo se lahko vzame nemška različica poštne banke -
DEUTSCHE POST AG, ki je v segmentu prebivalstva ena izmet vodilnih
bank in je tudi po prodaji k Deutsche Bank Ag (pošta prodala z
visokim dobičkom), ki so jo kupili samo zato, ker so nazadovali v
segmentu prebivalstva, še vedno zelo dobičkonosna finančna
institucija. Zanimivo je brat strategijo, kjer bodo raje ponujali
lastne filiale za trženje drugih produktov, namesto da bi prevzeli
nazaj PBS d.d., saj kot je vsem znano se tuji investitor banka OTP,
ki želi prevzeti NKBM d.d. najbolj želi PBS d.d., ki ima s Pošto
Slovenijo d.d. sklenjeno pogodbo, da lahko uporablja njihovo mrežo
filial. Iz tega lahko sklepamo, da bo OTP če bo prevzel NKBM d.d. v
naslednjih 5 letih verjetno preoblikoval banko v filialo, saj po
evropski zakonodaji več ne rabi banke (European banking pass), da
deluje na Slovenskem trgu. To bo imelo za posledico, da bo večino
delovne sile v centrali (štabne službe) odpustil, izkoriščal pa bo
predvsem mrežo in segment prebivalstva. Zaključimo lahko torej, da
NKBM d.d. več ne bo banka, ki bi podpirala regijo, kot jo je v
preteklosti, kar bo imelo za posledico še manjši razvoja severno
vzhodne regije.
Bo pa imela Pošta Slovenije v naslednjih letih, problem z konkurenco, tako pri poštnih storitvah (deregulacija trga, kot tudi padanje števila poštnih pošiljk), kot tudi pri digitalnih storitvah ( največji minus pri tem je, da Pošta Slovenija ni primarno IT- podjetje in če je želelo to postat, bi moralo v to investirat že v preteklosti v 90 s letih). Sicer pa Pošta Slovenije nikoli ni bila namenjena za razvoj IT-storitev vendar je to bilo podjetje Telekom Slovenije, saj kot veste sta obe podjetji nastali v 90s letih iz PTT-ja. Na osnovi vsega navedenega lahko zaključimo, da tako lastniki, nadzorni svet kot tudi uprava nima vizije, ki bi Pošto Slovenijo katera še ima trenutno monopol na slovenskem trgu in s tem tudi dovolj prihodkov, da bi lahko z investicijami v širitev – prodor na trge bivše Jugoslavije in centralne Evrope, postala regionalni igralec v logistiki. Obstaja pa velika verjetnost, da bo to podjetje postala še ena državna srebrnina, ki se bo spremenila v staro železo, saj kot izhaja iz samega intervjuja, je konkurenca že predvrati in se že pripravlja, da vstopi tudi na slovenski trg.
Bo pa imela Pošta Slovenije v naslednjih letih, problem z konkurenco, tako pri poštnih storitvah (deregulacija trga, kot tudi padanje števila poštnih pošiljk), kot tudi pri digitalnih storitvah ( največji minus pri tem je, da Pošta Slovenija ni primarno IT- podjetje in če je želelo to postat, bi moralo v to investirat že v preteklosti v 90 s letih). Sicer pa Pošta Slovenije nikoli ni bila namenjena za razvoj IT-storitev vendar je to bilo podjetje Telekom Slovenije, saj kot veste sta obe podjetji nastali v 90s letih iz PTT-ja. Na osnovi vsega navedenega lahko zaključimo, da tako lastniki, nadzorni svet kot tudi uprava nima vizije, ki bi Pošto Slovenijo katera še ima trenutno monopol na slovenskem trgu in s tem tudi dovolj prihodkov, da bi lahko z investicijami v širitev – prodor na trge bivše Jugoslavije in centralne Evrope, postala regionalni igralec v logistiki. Obstaja pa velika verjetnost, da bo to podjetje postala še ena državna srebrnina, ki se bo spremenila v staro železo, saj kot izhaja iz samega intervjuja, je konkurenca že predvrati in se že pripravlja, da vstopi tudi na slovenski trg.
Strani: 1