Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Tehnični aparati ne bodo ostali brez garancije

Strani: 1 2 3

anon-115210 sporočil: 67
[#1052704] 07.01.11 15:08
Odgovori   +    5
Spet so "naši" našli pravega za en direktorat! Zadevo, ki smo jo, med redkimi v Evropi, imeli zgledno urejeno, je v korist neke, še ne poznane mafije, potrebno raz***at. Potem bo pa po kanalih Patrij pritekla tudi podkupnina.
Pa še to: če to uveljavijo, nikar ne kupujte nobenega aparata, ki ga v štacuni ne preskusite. Kot žarnice
anon-9939 sporočil: 17.846
[#1052711] 07.01.11 15:11
Odgovori   +    1
Lepo, kratko in jedrnato povedano.
skopusnik sporočil: 1.052
[#1052730] 07.01.11 15:19
Odgovori   +    10
Ne verjamem, da Evropa predpisuje ukinitev garancij. Če bodo to sprejeli, bom tehniko kupoval v Avstriji, kjer sem prepričan, da bodo garancije še vedno veljale v nespremenjeni obliki.
anon-9939 sporočil: 17.846
[#1052736] 07.01.11 15:21 · odgovor na: skopusnik (#1052730)
Odgovori   +    1
[skopusnik]
Ne verjamem, da Evropa predpisuje ukinitev garancij. Če bodo to sprejeli, bom tehniko kupoval v Avstriji, kjer sem prepričan, da bodo garancije še vedno veljale v nespremenjeni obliki.
..hehe, ja, prostovoljno, tako kot bo tudi v Sloveniji po uveljavitvi zakona.
zemljicb sporočil: 76
[#1052762] 07.01.11 15:29
Odgovori   +    3
zakonodaja o jamstvu pri stvarnih napakah ne predpisuje obveznih rokov za odpravo napak in potrebe po servisih - to pa je bistvu in osnovni namen garancije, a ne? torej če niti zakonodaje nimamo primerne smo itak že v riti...
anon-9939 sporočil: 17.846
[#1052770] 07.01.11 15:33 · odgovor na: zemljicb (#1052762)
Odgovori   +    2
[zemljicb]
zakonodaja o jamstvu pri stvarnih napakah ne predpisuje obveznih rokov za odpravo napak in potrebe po servisih - to pa je bistvu in osnovni namen garancije, a ne? torej če niti zakonodaje nimamo primerne smo itak že v riti...
Lahko uveljavljaš odstop od nakupa in vrnitev kupnine, kar je za prodajalca nekako še najhujše, se ti ne zdi?

Zakaj morate nujno vse dojemat tragično. Obvezne garancije ne poznajo niti v Avstriji, pa zadeve neverjetno dobro funkcionirajo.

Zakaj niti ne dovolite možnosti, da bi zadeva delovala v okvirjih, kot se spodobi, torej tako, da je garancija in to tista, ki predstavlja prostovoljno zavezo prodajalca in/ali proizvajalca pač nadgradnja sistema jamčevanja iz naslova stvarne napake.
bc123a sporočil: 48.253
[#1052800] 07.01.11 15:48
Odgovori   +    9
Zadnja sprememba: bc123a 07.01.2011 15:54
Bluzijo. Uveljavljanje stvarnih napak niti ni priblizno to, kar sedaj pokriva garancija. Tudi iz opisa tocno v tem clanku je jasno, da to ni isto.

Garancija pomeni, da mora prodajalec zagotavljati servis (ali pa zamenjati izdelek - najkasneje v 45 dneh). Kratko in jedrnato (pa se s tem znajo biti problemi).

Me zanima, koliko kupcem bo uspelo uveljavljati tole:


Reklamacijo iz naslova stvarne napake oz. zakonsko jamstvo lahko potrošnik uveljavlja za vso kupljeno blago, če prodajalca o tem obvesti pravilno (natančno mora opisati napako in prodajalcu omogočiti pregled stvari) in pravočasno (v dveh mesecih od odkritja napake obdobju dveh let od nakupa).

Zahteva lahko odpravo napake, vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako, zamenjavo blaga ali odstopi od pogodbe


Tole je cista kozlarija. Poglejmo primer. Kupec kupi sesalec za 150 EUR. Po 7 mesecih iz sesalca zasmrdi po sezganem in ne dela vec.

A) Stara situacija.

Kupec odnese sesalec na servis, kjer ga pogledajo, zamenjajo motor za 20 EUR, si obracunajo 20 EUR dela in s tem bremenijo proizvajalca/zastopnika (ki mora imeti za to ustrezne rezervacije). Le v primeru, da nadomestnega dela ni, mu morajo dati nov sesalec (to je prakticno nemogoce v roku 1 letne obvezne garancije, razen ce gre res za petorazredno kitajsko robo).

B) Nova situacija.

Kupec odnese sesalec v trgovino (ce prav razumem je odgovornost za stvarne napake v domeni prodajalca). Prodajalka zavije z ocmi in izpolni obrazec o vrnjenem izdelku. Ker je kupec v 7 mesecih ze zdavnaj vrgel stran kartonsko embalazo, je sesalec prinesel v "razsutem stanju".

Sedaj ima kupec variante:

- zahteva odpravo napake. Zadeva se prevede v staro situacijo, le da je se en clen vmes (prodajalec), sesalec pa je brez originalne embalaze, kar pomeni da bo transport od Merkurja do serviserja se zelo zabaven.

- zahteva zamenjavo blaga. You wish - samo v vasih mokrih sanjah, generalni direktor direktorata... A sedaj bo pa kar prodajalec zamenjal sesalec za novega?

- zahteva vracilo denarja v sorazmerju z napako. Pizda, ce uveljavljas garancijo je to zato, ker stvar NE DELA. Kaj pomeni "v sorazmerju z napako" ce crkne motor sesalca? Vrnejo ti protivrednost motorja? Al kaj? In kdo bo to protivrednost ocenil?

- Odstopi od pogodbe? To pomeni kaj? Vrnes 7 mesecev star pokvarjen sesalec in dobis ves denar nazaj? Me zanima kateri prodajalec bo v to privolil brez tozbe!

Skratka, totalna stala, gospod generalni direktor direktorata za gubljenje vremena...

Ce so bila pravila do sedaj jasna (pa je kljub temu prihajalo do sporov), bodo od sedaj naprej pravila meglena, spori bodo pa koncevali na sodiscu, seveda razen tam, kjer bo potrosnik preklel trgovca in pozabil na kakrsnokoli odskodnino. In kup sporov v visini 100 EUR bo strasno blagodejen za slovensko pravosodje, v to sem preprican!

Bednik!
bc123a sporočil: 48.253
[#1052801] 07.01.11 15:49 · odgovor na: anon-9939 (#1052770)
Odgovori   +    8
[0219K21]
> [zemljicb]
> zakonodaja o jamstvu pri stvarnih napakah ne predpisuje obveznih rokov za odpravo napak in potrebe po servisih - to pa je bistvu in osnovni namen garancije, a ne? torej če niti zakonodaje nimamo primerne smo itak že v riti...

Lahko uveljavljaš odstop od nakupa in vrnitev kupnine, kar je za prodajalca nekako še najhujše, se ti ne zdi?
Saj zato lahko o tem samo sanjas v mokrih sanjah. V praksi bos pa dobil v faco odgovor "pa nas tozite" z jasnim namigom da se ti ne splaca.
bc123a sporočil: 48.253
[#1052804] 07.01.11 15:50 · odgovor na: (#1052787)
Odgovori   +    8
[kajulci]
Pa zakaj vsi toliko travmirate. V drugih temah se hvalite, kako vso tehnično robo kupujete v Avstriji, ki nima obveznih garancij, ko pa hočejo pri nas sprejeti zakon enak avstrijskemu, pa vsi v luft. A se vam ne zdi, da je to dvolično? Meni je čisto vseeno, kakšen je zakon, robo bom kupila tam, kjer mi bo trgovec dal garancijo, če ne pa se bom zahvalila in šla drugam. Isto, kot vi počnete, ko kupujete v Avstriji.
Jaz precej robe nakupim tudi rabljene, kjer garancije ni, pa to vse funkcionira. Ampak za 90% ljudi pa to ne bo funkcioniralo, nikoli.

In navsezadnje bo nastala taka stala, da bomo spet vsi solidarno pokrivali kaksne skode...
anon-9939 sporočil: 17.846
[#1052838] 07.01.11 16:16 · odgovor na: bc123a (#1052804)
Odgovori   +    1
[bc123a]
> [kajulci]
> Pa zakaj vsi toliko travmirate. V drugih temah se hvalite, kako vso tehnično robo kupujete v Avstriji, ki nima obveznih garancij, ko pa hočejo pri nas sprejeti zakon enak avstrijskemu, pa vsi v luft. A se vam ne zdi, da je to dvolično? Meni je čisto vseeno, kakšen je zakon, robo bom kupila tam, kjer mi bo trgovec dal garancijo, če ne pa se bom zahvalila in šla drugam. Isto, kot vi počnete, ko kupujete v Avstriji.

Jaz precej robe nakupim tudi rabljene, kjer garancije ni, pa to vse funkcionira. Ampak za 90% ljudi pa to ne bo funkcioniralo, nikoli.

In navsezadnje bo nastala taka stala, da bomo spet vsi solidarno pokrivali kaksne skode...
Ne dramatiziraj, lepo prosim.
anon-9939 sporočil: 17.846
[#1052839] 07.01.11 16:17 · odgovor na: (#1052815)
Odgovori   +    1
[rename]
> [bc123a]
> Bluzijo. Uveljavljanje stvarnih napak niti ni priblizno to, kar sedaj pokriva garancija. Tudi iz opisa tocno v tem clanku je jasno, da to ni isto.
>
> Garancija pomeni, da mora prodajalec zagotavljati servis (ali pa zamenjati izdelek - najkasneje v 45 dneh). Kratko in jedrnato (pa se s tem znajo biti problemi).
>
> Me zanima, koliko kupcem bo uspelo uveljavljati tole:
>
>
> Reklamacijo iz naslova stvarne napake oz. zakonsko jamstvo lahko potrošnik uveljavlja za vso kupljeno blago, če prodajalca o tem obvesti pravilno (natančno mora opisati napako in prodajalcu omogočiti pregled stvari) in pravočasno (v dveh mesecih od odkritja napake obdobju dveh let od nakupa).
>
> Zahteva lahko odpravo napake, vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako, zamenjavo blaga ali odstopi od pogodbe
>

>
> Tole je cista kozlarija. Poglejmo primer. Kupec kupi sesalec za 150 EUR. Po 7 mesecih iz sesalca zasmrdi po sezganem in ne dela vec.
>
> A) Stara situacija.
>
> Kupec odnese sesalec na servis, kjer ga pogledajo, zamenjajo motor za 20 EUR, si obracunajo 20 EUR dela in s tem bremenijo proizvajalca/zastopnika (ki mora imeti za to ustrezne rezervacije). Le v primeru, da nadomestnega dela ni, mu morajo dati nov sesalec (to je prakticno nemogoce v roku 1 letne obvezne garancije, razen ce gre res za petorazredno kitajsko robo).
>
> B) Nova situacija.
>
> Kupec odnese sesalec v trgovino (ce prav razumem je odgovornost za stvarne napake v domeni prodajalca). Prodajalka zavije z ocmi in izpolni obrazec o vrnjenem izdelku. Ker je kupec v 7 mesecih ze zdavnaj vrgel stran kartonsko embalazo, je sesalec prinesel v "razsutem stanju".
>
> Sedaj ima kupec variante:
>
> - zahteva odpravo napake. Zadeva se prevede v staro situacijo, le da je se en clen vmes (prodajalec), sesalec pa je brez originalne embalaze, kar pomeni da bo transport od Merkurja do serviserja se zelo zabaven.
>
> - zahteva zamenjavo blaga. You wish - samo v vasih mokrih sanjah, generalni direktor direktorata... A sedaj bo pa kar prodajalec zamenjal sesalec za novega?
>
> - zahteva vracilo denarja v sorazmerju z napako. Pizda, ce uveljavljas garancijo je to zato, ker stvar NE DELA. Kaj pomeni "v sorazmerju z napako" ce crkne motor sesalca? Vrnejo ti protivrednost motorja? Al kaj? In kdo bo to protivrednost ocenil?
>
> - Odstopi od pogodbe? To pomeni kaj? Vrnes 7 mesecev star pokvarjen sesalec in dobis ves denar nazaj? Me zanima kateri prodajalec bo v to privolil brez tozbe!
>
> Skratka, totalna stala, gospod generalni direktor direktorata za gubljenje vremena...
>
> Ce so bila pravila do sedaj jasna (pa je kljub temu prihajalo do sporov), bodo od sedaj naprej pravila meglena, spori bodo pa koncevali na sodiscu, seveda razen tam, kjer bo potrosnik preklel trgovca in pozabil na kakrsnokoli odskodnino. In kup sporov v visini 100 EUR bo strasno blagodejen za slovensko pravosodje, v to sem preprican!
>
> Bednik!

Kako jim boš to dopovedal, če še član Mense ne razume?
(Ali zgolj po partijski liniji zagovarja svojo ministrico press :-))

In v kolikor drži navedba, da je s tem odpravljen tudi 45 dnevni rok za popravilo, potem bodo trgovci prijazno sprejeli pokvarjeno robo in jo poslali v popravilo v Neverlandijo, oziroma skladno s tistim znanim: na neznani kraj ob neznanem času, kjer bodo popravili v neznanem času....
A scenarija, da bodo trgovci pač po uveljavitvi preprosto dajali prostovoljne garancije ne sprejmeš & zakaj ne?
anon-9939 sporočil: 17.846
[#1052867] 07.01.11 16:37 · odgovor na: (#1052852)
Odgovori   +    1
[rename]
> [0219K21]
> > [rename]
> > > [bc123a]
> > > Bluzijo. Uveljavljanje stvarnih napak niti ni priblizno to, kar sedaj pokriva garancija. Tudi iz opisa tocno v tem clanku je jasno, da to ni isto.
> > >
> > > Garancija pomeni, da mora prodajalec zagotavljati servis (ali pa zamenjati izdelek - najkasneje v 45 dneh). Kratko in jedrnato (pa se s tem znajo biti problemi).
> > >
> > > Me zanima, koliko kupcem bo uspelo uveljavljati tole:
> > >
> > >
> > > Reklamacijo iz naslova stvarne napake oz. zakonsko jamstvo lahko potrošnik uveljavlja za vso kupljeno blago, če prodajalca o tem obvesti pravilno (natančno mora opisati napako in prodajalcu omogočiti pregled stvari) in pravočasno (v dveh mesecih od odkritja napake obdobju dveh let od nakupa).
> > >
> > > Zahteva lahko odpravo napake, vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako, zamenjavo blaga ali odstopi od pogodbe
> > >

> > >
> > > Tole je cista kozlarija. Poglejmo primer. Kupec kupi sesalec za 150 EUR. Po 7 mesecih iz sesalca zasmrdi po sezganem in ne dela vec.
> > >
> > > A) Stara situacija.
> > >
> > > Kupec odnese sesalec na servis, kjer ga pogledajo, zamenjajo motor za 20 EUR, si obracunajo 20 EUR dela in s tem bremenijo proizvajalca/zastopnika (ki mora imeti za to ustrezne rezervacije). Le v primeru, da nadomestnega dela ni, mu morajo dati nov sesalec (to je prakticno nemogoce v roku 1 letne obvezne garancije, razen ce gre res za petorazredno kitajsko robo).
> > >
> > > B) Nova situacija.
> > >
> > > Kupec odnese sesalec v trgovino (ce prav razumem je odgovornost za stvarne napake v domeni prodajalca). Prodajalka zavije z ocmi in izpolni obrazec o vrnjenem izdelku. Ker je kupec v 7 mesecih ze zdavnaj vrgel stran kartonsko embalazo, je sesalec prinesel v "razsutem stanju".
> > >
> > > Sedaj ima kupec variante:
> > >
> > > - zahteva odpravo napake. Zadeva se prevede v staro situacijo, le da je se en clen vmes (prodajalec), sesalec pa je brez originalne embalaze, kar pomeni da bo transport od Merkurja do serviserja se zelo zabaven.
> > >
> > > - zahteva zamenjavo blaga. You wish - samo v vasih mokrih sanjah, generalni direktor direktorata... A sedaj bo pa kar prodajalec zamenjal sesalec za novega?
> > >
> > > - zahteva vracilo denarja v sorazmerju z napako. Pizda, ce uveljavljas garancijo je to zato, ker stvar NE DELA. Kaj pomeni "v sorazmerju z napako" ce crkne motor sesalca? Vrnejo ti protivrednost motorja? Al kaj? In kdo bo to protivrednost ocenil?
> > >
> > > - Odstopi od pogodbe? To pomeni kaj? Vrnes 7 mesecev star pokvarjen sesalec in dobis ves denar nazaj? Me zanima kateri prodajalec bo v to privolil brez tozbe!
> > >
> > > Skratka, totalna stala, gospod generalni direktor direktorata za gubljenje vremena...
> > >
> > > Ce so bila pravila do sedaj jasna (pa je kljub temu prihajalo do sporov), bodo od sedaj naprej pravila meglena, spori bodo pa koncevali na sodiscu, seveda razen tam, kjer bo potrosnik preklel trgovca in pozabil na kakrsnokoli odskodnino. In kup sporov v visini 100 EUR bo strasno blagodejen za slovensko pravosodje, v to sem preprican!
> > >
> > > Bednik!
> >
> > Kako jim boš to dopovedal, če še član Mense ne razume?
> > (Ali zgolj po partijski liniji zagovarja svojo ministrico press :-))
> >
> > In v kolikor drži navedba, da je s tem odpravljen tudi 45 dnevni rok za popravilo, potem bodo trgovci prijazno sprejeli pokvarjeno robo in jo poslali v popravilo v Neverlandijo, oziroma skladno s tistim znanim: na neznani kraj ob neznanem času, kjer bodo popravili v neznanem času....
>
> A scenarija, da bodo trgovci pač po uveljavitvi preprosto dajali prostovoljne garancije ne sprejmeš & zakaj ne?

Zato, ker se bodo dogovorili in medsebojno uskladili.
Hehe, neverjeten si.. :)
bc123a sporočil: 48.253
[#1052931] 07.01.11 17:26 · odgovor na: anon-9939 (#1052839)
Odgovori   +    6
Zadnja sprememba: bc123a 07.01.2011 17:33
[0219K21]
A scenarija, da bodo trgovci pač po uveljavitvi preprosto dajali prostovoljne garancije ne sprejmeš & zakaj ne?
Kako je ze en naslov micotovega clanka, "Kartel in Kardelj"? Vidis, zato.

Poglej malo Slovenijo... celo drzavo so uspeli pozidati z nakupovalnimi centri skoraj izkljucno domaci trgovci, ki imajo prakticno isto ponudbo. Tujci, ce izvzamemo diskonte, imajo v sloveniji tujci tocno dve trgovini (Leclerc), ceprav je skupna trgovska povrsina prakticno ze cez mejo dolgorocno vzdrznega.

Pa tudi diskontov kot edine svetle izjeme je glede na tujino izjemno malo, oz. so izjemno redki.
bc123a sporočil: 48.253
[#1052938] 07.01.11 17:28 · odgovor na: (#1052865)
Odgovori   +    5
Zadnja sprememba: bc123a 07.01.2011 17:31
[kajulci]
Ok, še tebi: ne ukinjamo garancije, nikjer ne bo z zakonom prepovedana, pač pa samo ukinjamo OBVEZNE garancije. To samo pomeni, da bo garancija stvar konkurence, ne pa zakonske obveznosti. kar v praksi pomeni, da če bo trgovec hotel prodati, bo moral dajati garancije, sicer ne bo prodal nič oz. tisti, ki ne bo imel garancije, bo moral robo prodajati temu ustrezno ceneje, potem pa se bo kupec sam odločil, ali bo plačal več in z garancijo ali pa manj in brez garancije. Zdi se mi, da si ti pred časom v neki temi pisal, da kupuješ tehnično robo v Avstriji (se opravičujem, če se motim), a tam te pa nič ne moti, da nimajo zakonsko določene garancije??
Ne, kupujem (tudi) iz tujine, z avstrije prakticno nic. In ja, sam ne bom prizadet ob tem, pravim, precej robe kupim rabljene, tako da to ni vprasanje.

Ampak pod crto ... pa bo veliko ljudi nadrsalo in za potrosnike bo slabse.
Sicer se pa vedno vsi usajate, da bi morali imeti take zakone, kot jih ima (razvita) EU, ko pa jim hočemo uvajati, vam pa zopet ne paše. Poleg tega bomo kmalu morali začeti plačevati kazen, če tega ne skorigiramo.
Kolikor vem, EU ne zahteva odprave obveznih garancij, argumentum ad EU pa me tudi sicer blazno moti. Obstaja cel kup krasnih priporocil EU, ki jih ne upostevamo, in tudi verjetno cel kup pravil, ki jih eklatantno krsimo, pa nic.

Recimo, samo v sloveniji je prepovedana prodaja/montaza biometricnih senzorjev (za prstni odtis kot elektronska kljucavnica). In to kao na podlagi EU predpisov, ceprav jih po celi EU lahko prodajajo.

Zato tudi temu nakladanju o tem, da je to pa podlagi EU predpisov, ne verjamem. Ker sem s tem argumentom slisal ze tako bizarne norosti, da hocem crno na belem, preden verjamem.
anon-230412 sporočil: 740
[#1052945] 07.01.11 17:35
Odgovori   +    4
je že -odgovor iz EU..predstavnica za stike je izjavila zakon o garanciji - iz SLO ZADNJIH 40 LET..je odličen - ozrite se za njim - radi slo 15.30h - novice ..
anon-246850 sporočil: 20
[#1052962] 07.01.11 17:53
Odgovori   +    1
1. Predlog, da se ukine obvezna garancija, buri predvsem ZMEDENE DUHOVE brez ustreznega znanja in "kilometrine", tako na strani ministrstva, kot na strani ZPS (Zveze podjetnikov Slovenije), ki si domišlja, da vse ve in da ima legimiteto za zastopanje slovenskih potrošnikov.

2. Ukinitev garancije je dejansko v škodo potrošnikov vendar iz drugih razlogov kot jih navajajo na ZPS, po drugi strani pa obstoječa garancija ni "suho zlato", kot je to že povedal prof. dr. Rajko Knez!

3. Zakaj pa zaenkrat ne bom povedal! Nej se še malo mučijo! Še nkol se nismo tolk smejal!

4. In prav imajo tisti, ki trdijo, da Komisija od Slovenije nikoli ni zahtevala odpravo obvezne garancije, torej so navedbe ministrstva tralala...,
anon-246850 sporočil: 20
[#1052966] 07.01.11 17:59 · odgovor na: bc123a (#1052800)
Odgovori   +    1
Ampak ti si pa res prepameten za svojo velikost!
malo ali nič sivih celic, pa kra.ji jezik s katerim opletaš in postavljaš na ogled svojo malou.nost!

1. Predlog, da se ukine obvezna garancija, buri predvsem ZMEDENE DUHOVE brez ustreznega znanja in "kilometrine", tako na strani ministrstva, kot na strani ZPS (Zveze podjetnikov Slovenije), ki si domišlja, da vse ve in da ima legimiteto za zastopanje slovenskih potrošnikov.

2. Ukinitev garancije je dejansko v škodo potrošnikov vendar iz drugih razlogov kot jih navajajo na ZPS, po drugi strani pa obstoječa garancija ni "suho zlato", kot je to že povedal prof. dr. Rajko Knez!

3. Zakaj pa zaenkrat ne bom povedal! Nej se še malo mučijo! Še nkol se nismo tolk smejal!

4. In prav imajo tisti, ki trdijo, da Komisija od Slovenije nikoli ni zahtevala odpravo obvezne garancije, torej so navedbe ministrstva tralala...,

5. In naučte se že enkrat ločevat med garancijo in jamstvom!
anon-180464 sporočil: 4.080
[#1053089] 07.01.11 20:09 · odgovor na: bc123a (#1052801)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: anon-180464 07.01.2011 20:13
[bc123a]
> [0219K21]
> > [zemljicb]
> > zakonodaja o jamstvu pri stvarnih napakah ne predpisuje obveznih rokov za odpravo napak in potrebe po servisih - to pa je bistvu in osnovni namen garancije, a ne? torej če niti zakonodaje nimamo primerne smo itak že v riti...
>
> Lahko uveljavljaš odstop od nakupa in vrnitev kupnine, kar je za prodajalca nekako še najhujše, se ti ne zdi?

Saj zato lahko o tem samo sanjas v mokrih sanjah. V praksi bos pa dobil v faco odgovor "pa nas tozite" z jasnim namigom da se ti ne splaca.
Za stvarno napako po veljavni zakonodaji ne rabiš tožiti, za izpolnjevanje garancije pa.
Seveda v kolikor pravo in ustrezne službe delajo, kar pa lahko tudi iz lastnih izkušenj zatrdim, da ne.

Po do zdaj veljavni zakonodaji gre tako:
Stvarna napaka.
Prodajalec te pošlje v p.m. Prijaviš ga tržnemu inšpektoratu in ta izda zavezujočo odločbo prodajalcu (in mu to tudi ustrezno zaračuna), da te mora upoštevati iz naslova odgovornosti za stvarno napako.
V praksi: trajanje postopka: ~1 leto, rezultat vprašljiv.
Garancija.
Prodajalec ali serviser te pošlje v p.m. Tržni inšpektorat mu za to lahko naloži globo, nima pa pristojnosti mu naložiti izpolnjevanje dolžnosti. Svojo pravico moraš iztožiti na sodišču.
V praksi: trajanje postopka: nedoločen, rezultat dokaj brezupen.

V obeh primerih se prodajalec, servis ali proizvajalec še najbolj boji negativne publicitete (kar bi bilo tudi po novem, če zakona, ki bi zagotavljal garancijske pravice, sploh ne bi bilo). Največ pa lahko dosežeš, če ti uspe zainteresirati kakšnega novinarja primerno brane publikacije.

V moji najhujši osebni izkušnji neizpolnjevanja garancije in ignorance inšpektorja, pa bi bilo zame skoraj celo usodno. Na srečo se je končalo le z nekajtedenskim obiskom travmatologije.
anon-180464 sporočil: 4.080
[#1053105] 07.01.11 20:25 · odgovor na: bc123a (#1052931)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: anon-180464 07.01.2011 20:26
[bc123a]
Kako je ze en naslov micotovega clanka, "Kartel in Kardelj"? Vidis, zato.

Poglej malo Slovenijo... celo drzavo so uspeli pozidati z nakupovalnimi centri skoraj izkljucno domaci trgovci, ki imajo prakticno isto ponudbo. Tujci, ce izvzamemo diskonte, imajo v sloveniji tujci tocno dve trgovini (Leclerc), ceprav je skupna trgovska povrsina prakticno ze cez mejo dolgorocno vzdrznega.

Pa tudi diskontov kot edine svetle izjeme je glede na tujino izjemno malo, oz. so izjemno redki.
Hm, ali niso Spar, Eurospin, Lidl in Hofer praktično že v vsaki vasi? Za "cvetlično železnino" pa Obi, Baumax/haus tudi. Z elektroniko pa se bolgarski TechnoMarket tudi dobro širi. Ok pri pohištvu imamo od tujih edino Rutarja. Za šport pa skrbi Sport2000, Hervis in še kdo. Tudi tuje banke so kar zastopane.

Zdi se, da je tuji trgovski sektor pri nas kar zastopan. Pri proizvodnji smo tukaj na slabšem. Očitno smo z ekonomijo že daleč v storitveni prihodnosti, proizvajajo pač svetovni zastonjkarji. :-)
bc123a sporočil: 48.253
[#1053117] 07.01.11 20:38 · odgovor na: anon-180464 (#1053105)
Odgovori   +    1
[kekez]
> [bc123a]
> Kako je ze en naslov micotovega clanka, "Kartel in Kardelj"? Vidis, zato.
>
> Poglej malo Slovenijo... celo drzavo so uspeli pozidati z nakupovalnimi centri skoraj izkljucno domaci trgovci, ki imajo prakticno isto ponudbo. Tujci, ce izvzamemo diskonte, imajo v sloveniji tujci tocno dve trgovini (Leclerc), ceprav je skupna trgovska povrsina prakticno ze cez mejo dolgorocno vzdrznega.
>
> Pa tudi diskontov kot edine svetle izjeme je glede na tujino izjemno malo, oz. so izjemno redki.

Hm, ali niso Spar, Eurospin, Lidl in Hofer praktično že v vsaki vasi?
Ce se ti to zdi, bi moral videti npr. Berlin. Aldi(Hoferjeva nemska mama) za vsakim vogalom sredi mesta, tako kot pri nas nekdaj mercatorji, lidl podobno (ampak malo manj frekventno). Si predstavljas Hofer v prehodu pod kongresnim trgom?

V sloveniji diskontov v naseljih prakticno ni (so samo v nakupovalnih centrih), sedaj sele hofer gradi prvega poleg poliklinike.

Od velikih "klasicnih" trgovcev pa manjkajo Billa (avstrija, hrvaska, ceska...), Carrefour (Francija, italija), in tako naprej.
Za "cvetlično železnino" pa Obi, Baumax/haus tudi.
Tu imas deloma prav ... se posebej odkar je Merkur postal irelevanten.
Z elektroniko pa se bolgarski TechnoMarket tudi dobro širi.
Bolgarski??

www.mediamarkt.com/

Aja, ko smo pri Bolgariji - tam najdes Metro, v sloveniji ne.
Zdi se, da je tuji trgovski sektor pri nas kar zastopan. Pri proizvodnji smo tukaj na slabšem. Očitno smo z ekonomijo že daleč v storitveni prihodnosti, proizvajajo pač svetovni zastonjkarji. :-)
Ne razumeva se, jaz pravim, da ceprav smo prakticno zasiceni s trgovinami, v koncni fazi vids, da je ogromen delez (supermarketov/hipermarketov/megamarketov) v lasti treh oligopolistov. Kar pomeni, da tujci tu se tezje pridejo zraven brez propada domacih trgovcev, kar je pa na vsak nacin slaba situacija za konkurenco. Navsezadnje se zna zgoditi, da bodo morebiten popad kaksnega domacega (npr. Tus ali Mercator) nesorazmerno mocno izkoristili ze prisotni trgovci, tako da bo kvecjemu manj izbire, ne vec.
bc123a sporočil: 48.253
[#1053118] 07.01.11 20:40 · odgovor na: (#1053034)
Odgovori   +    0
[kajulci]
> [bc123a]
> Recimo, samo v sloveniji je prepovedana prodaja/montaza biometricnih senzorjev (za prstni odtis kot elektronska kljucavnica). In to kao na podlagi EU predpisov, ceprav jih po celi EU lahko prodajajo.


Vem za nekaj blokov, kjer imajo ta senzor na vhodnih vratih. Kako je potem prepovedeno, a imajo na črno ali kaj?
Poklici informacijsko poblascenko, pa bos videl :)
anon-59504 sporočil: 101
[#1053134] 07.01.11 20:55 · odgovor na: anon-246850 (#1052966)
Odgovori   +    3
5. In naučte se že enkrat ločevat med garancijo in jamstvom!
Pouči nas o tem. Jaz sem vedno mislil, da je garancija pač samo tujka za lepo slovensko besedo jamstvo. Besedi pomenita eno in isto vsaj v delu, ki govori o obvezi do popravila.

garancíja tudi garáncija -e ž (i; á) // trg. obveza za brezplačno popravilo okvare v določenem roku po nabavi
jámstvo -a s (a) 1. // trg. obveza za brezplačno popravilo okvare v določenem roku po nabavi

vir: bos.zrc-sazu.si/cgi/...ncija&hs=1
anon-180464 sporočil: 4.080
[#1053147] 07.01.11 21:10 · odgovor na: bc123a (#1053117)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> Z elektroniko pa se bolgarski TechnoMarket tudi dobro širi.

Bolgarski??

www.mediamarkt.com/
Mediamarkt je nekaj drugega (s podobnim logotipom).
www.technomarket.bg/
Sem opazil, da ju ljudje precej zamenjujejo. Poglej si zemljevida pokritosti (na obeh spletnih straneh), pa boš videl, kateri pokriva Slovenijo :-)
bc123a sporočil: 48.253
[#1053155] 07.01.11 21:21 · odgovor na: anon-180464 (#1053147)
Odgovori   +    0
[kekez]
> [bc123a]
> > Z elektroniko pa se bolgarski TechnoMarket tudi dobro širi.
>
> Bolgarski??
>
> www.mediamarkt.com/

Mediamarkt je nekaj drugega (s podobnim logotipom).
www.technomarket.bg/
Sem opazil, da ju ljudje precej zamenjujejo. Poglej si zemljevida pokritosti (na obeh spletnih straneh), pa boš videl, kateri pokriva Slovenijo :-)
Amm, imas prav, spet bi lahko rekli kaksno o EU, ki tezi o malenkostih, kot je garancija (ce nam ne nalagajo buc nasi oblastniki, kar je bolj verjetno), po drugi strani pa imas dve nepovezani firmi z istim logotipom v prakticno isti branzi... ne morem verjeti da potem tole MediaMarkta ne moti?

Kaj pa ce jaz odprem firmo FolksWagen ki bo delala avte v Romuniji? A bo slo skoz? :)
pobalin sporočil: 14.456
[#1053159] 07.01.11 21:24
Odgovori   +    0
pobalin sporočil: 14.456
[#1053177] 07.01.11 21:34 · odgovor na: bc123a (#1052800)
Odgovori   +    1
[bc123a]
Garancija pomeni, da mora prodajalec zagotavljati servis (ali pa zamenjati izdelek - najkasneje v 45 dneh). Kratko in jedrnato (pa se s tem znajo biti problemi).
...
Ce so bila pravila do sedaj jasna (pa je kljub temu prihajalo do sporov), bodo od sedaj naprej pravila meglena, spori bodo pa koncevali na sodiscu, seveda razen tam, kjer bo potrosnik preklel trgovca in pozabil na kakrsnokoli odskodnino. In kup sporov v visini 100 EUR bo strasno blagodejen za slovensko pravosodje, v to sem preprican!
Bednik!
5* x 2 in še Amen!
XTAXA sporočil: 2.304
[#1053187] 07.01.11 21:43 · odgovor na: bc123a (#1052800)
Odgovori   +    1
Zelo lepo in jasno napisano ter razloženo!

l.p.
Robert
anon-187668 sporočil: 5.835
[#1053191] 07.01.11 21:48 · odgovor na: bc123a (#1053117)
Odgovori   +    1
[bc123a]
V sloveniji diskontov v naseljih prakticno ni (so samo v nakupovalnih centrih), sedaj sele hofer gradi prvega poleg poliklinike.
Hofer je bil zgrajen poleg poliklinike že lansko leto in je tudi dobro obiskan. Za Mercator, ki je približno 100 metrov oddaljen, pa imam občutek, da je slabše obiskan kot prej, ko Hoferja še ni bilo.

To je dobro, ker je Hofer v središču Ljubljane in lahko starejša generacija, ki ne zahaja na obrobje mesta vidi, da obstajajo pri nas trgovine, kjer se manj časa čaka v vrstah kot v Mercatorju in imajo tudi kvalitetno robo po nižjih cenah od Mercatorja.
pobalin sporočil: 14.456
[#1053201] 07.01.11 21:54 · odgovor na: (#1052875)
Odgovori   +    4
[kajulci]
Oprosti, kaj konkretno ne bo funkcioniralo za 90% ljudi? A to, da bodo šli k tistemu trgovcu, ki bo ponujal garancijo namesto k tistemu, ki je ne bo? A se ti ne zdi, da podcenjuješ inteligenco povprečnega Slovenca? Mislim, govoriš, kako bi morali biti vsi ljudje vsaj osnovno finančno pismeni, ko pa gre za tako preprosto stvar, kot je kupovanje pri trgovcu, ki ponuja garancijo, nam pa ne daš čisto nobenega kredita? Neverjetno :)
Upam, da kljub izraziti naklonjenosti ohranitvi obvezne garancije in servisa še znam razmišljati logično in preprosto. Zato:

1. Če bi garancije normalnih izdelkov/znamk in normalnih trgovcev tudi po novem ostale, v čem je torej ključni razlog za spreminjanje zakona? Potuha šalabajzerskim prekupčevalcem tipa danes me vidiš, jutri pa ne več? Je to naš javni, ljudski, potrošniški državni, evropski interes?

2. Zakaj nihče še ni citiral nobenega člena, nobene določbe, nobene direktive in pokazal nobenega dopisa, iz katerega bi bilo razvidno, da gre za jasno legitimno zahtevo EU? So ti dokumenti, ki zadevajo zaščito potrošnikov v demokratični EU zaupni?!?!

3. Hočem vedeti, zakaj mi hočejo nekaj spremeniti, kar me niti v sanjah ni motilo, ne pa poslušati argumentov, zakaj pa ne!

4. Hočem vedeti, zakaj nočejo ničesar spremeniti, kar nas evidentno množično moti in ovira v vsakdanjem življenju!
bc123a sporočil: 48.253
[#1053208] 07.01.11 22:02 · odgovor na: (#1053168)
Odgovori   +    2
[kajulci]
Čaki, a ti to resno, da je prepovedano, a to po zakonu ali po informacijski pooblaščenki?

p.s. jaz sem ona :)
Potem pa nas ne zaj* s vprasanji o senzorjih prstnega odtisa, ampak vprasaj lastne podrejene o tem, kaksne odlocbe izdajajo... :P

Strani: 1 2 3