res dober in nepristranski opis stanja. končno ne članek, ki ne
navija, ampak konstatira stanje. Za mercator pa nemara ne bi bilo
tako slabo, če bi se spet malo razdrobil na manjše znamke - morala
bi biti dana možnost, da posamezni večji dobavitelji (živilska
podjetja) odkupijo posamezne trgovine vsaj po sloveniji in v njih
nadaljujejo trgovino z domačimi proizvajalci. tako bi bil trgovski
kolos manj nasilen do dobaviteljev in jim prepustil več prostora za
kreativno uveljavitev in razvoj, kakršne se spomnimo iz
devetdesetih in ki je bila zelo pozitivna, pa je umrla zaradi
koncentriranja kapitala - nasilna tudi do potrošnika. Res je, da
laščani niso razvijali posamenih znamk, ker so se zanimali samo za
koncentracijo kapitala, ne pa za vsebino. Že kako desetletje je
jasno, da koncentracija ni dobra za slovensko (pa verjetno tudi ne
za druge) živilske industrije. To pa je vprašanje, ki bi ga bilo
treba odpreti tudi na evropski ravni - namesto, da se daje ogromne
subvencije kmetijski panogi (posledica trgovskega izsiljevanja), bi
morali raje pomisliti na ustrezno zakonodajo, ki bi korigirala
koncentracijo in obnašanje trgovskih lobijev, saj subvencije
kmetijstvu v bistvu financirajo trgovce. V franciji se npr. kruh
kupuje praktično samo v pekarnah, ki so majhne in v večini zasebne.