[MatevzGroboljsek]
> [Endimion]
> Arriva je bila do leta 2023 v celotni lasti Deutsche Bahn, ki
je v celotni lasti Nemške Republike...
>
> Skratka tebe moti, da je nek Avtobusni prevoznik posredno v
lasti domače države. Si pa povem OK s tem, da je nek avtobusni
prevoznik posredno v lasti TUJE države?
Moti me oboje, a politično odgovornost lahko zahtevam le od
odločitev naših politikov.
Pač to je en primer, ki ga poznam, drugi je Interevropa in Pošta,
vseh pa seveda ne poznam.
Mi gre pa na k* ta trend, obrazložitve vodstev da je to pač
normalno, videnje zaposlenih in vodstev teh firm, da to pa že niso
državne firme ... in pogosto j* zaposlenih v teh državnih firmah
drugih uslužbencev države (npr. predstavnikov ministrstva), kot da
niso vsi na isti strani in kot da ne delajo vsi za isti cilj
(kapital je državni, torej bi morali delati v interesu tega
kapitala).
Te stvari se spreminjajo. SŽ po novem denimo zagotavlja železniško
povezavo med Hrvaško Reko in Italijanskim Trstom. Ker je končno
kupila trisistemske EMU. Pošta Slovenije na ravni skupine s
klasičnimi pisemskimi storitvami ustvari le še 1/3 prihodkov.
Ostalo je paketna dostava in logistika, kjer pa ima konkurenco. S
strani veliko večjih multinacionalk. In se mora boriti za
posel.
Najbrž ne bi bilo slabo, da se nekatera takšna podjetja uvrsti na
borzo po sistemu NLB. 75% minus eno delnico free-floataš, ostane pa
kontrolni delež države. Pri Pošti je to komot tako. SŽ pa 50%. Dars
pa šele takrat, ko odplača državno garantirane pufe. In tudi tam
potem manjšinski delež.
Tako mislim, ker vsa ta podjetja predstavljajo nek del naše skupne
javne infrastrukture. Primerov popolne privatizacije tega je bilo
nekaj, in kiksi so vedno bili, in vedno se je to potem reševalo z
javnim denarjem.
Ker ti gre državno lastništvo na nekaj... te bom spomnil na
Ameriško Pošto (US Postal Service), ki ima svoj obstoj garantiran
kar v Ameriški Ustavi?