Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-166469 sporočil: 8.684
SDS podpisanega sporazuma med vladama RS in RH ne podpira

Sporazum je vsebinsko sporen zato, ker izključuje uporabo načela pravičnosti pri določanju meje med državama.

Slovenija je ob vstopu v SFRJ leta 1945 pravico do neposrednega teritorialnega stika z odprtim morjem plačala z izgubo Trsta, Gorice ter s preko 100.000 rojaki, ki so ostali izven njenega državnega ozemlja. V istem času je Hrvaška na ta račun praktično zaokrožila svoje nacionalno ozemlje. Slovenija je kot konstitutivni del SFRJ imela teritorialni stik z mednarodnimi vodami. Absurdno je, da vlada RS v času, ko je Slovenija kot samostojna država že članica EU, to pravico postavlja pod vprašaj. Še posebej, ker je mogoče pravično mejo določiti na način, ki v nobenem smislu sosednje države ne prikrajša za noben vitalen interes.

Določitev meje po načelu pravičnosti naštetih dejstev ne more zaobiti, določitev meje po mednarodnem pravu pa jih glede na pravno prakso praviloma ne more vzeti v obzir.

Sporazum je terminsko zgrešen, ker predvideva začetek arbitražnih postopkov šele po podpisu pristopne pogodbe RH z EU.

Zelo verjetno je, da v slovenskem parlamentu ne bo potrebne dvetretjinske večine za vstop RH v EU vse dotlej, dokler ne bo znana presoja arbitražnega sodišča. To dejstvo bo po nepotrebnem izpostavilo Slovenijo mednarodnim pritiskom, sosednji državi pa bo preprečevalo polnopravno članstvo v EU. Takšna časovnica je torej nespametna in škodljiva za obe strani.

Pahorjeva vlada je v sporazum, v nasprotju s predlogom komisarja Ollija Rehna, v sporazum v zadnjem hipu vnesla takšno časovnico, da se z njo breme uveljavitve odločitve arbitražnega sodišča prenaša na naslednji mandat in naslednjo vlado, kar je politično skrajno nekorektno.

Dodatna izjava, ki jo ob ratifikaciji sporazuma napoveduje hrvaška vlada in ki Sloveniji izrecno zanika pravico teritorialnega stika z mednarodnimi vodami, obeta nadaljevanje pravnih in meddržavnih zapletov tudi v primeru kompromisne odločitve arbitražnega sodišča.

Za razliko od postopka priprave sporazuma v sosednji Hrvaški in v nasprotju z dolgoletno domačo pozitivno prakso širšega usklajevanja vprašanj nacionalnega pomena, je vladna koalicija Boruta Pahorja iz priprave tega sporazuma povsem izključila opozicijo in večji del slovenske pravne in diplomatske stroke. To je po eni strani botrovalo slabemu besedilu sporazuma, po drugi pa omogočilo večjo učinkovitost zunanjih pritiskov, pred katerimi je vlada popustila na celi črti.

Od začetka mandata do septembra letos smo praktično vsak dan poslušali (nespametno) javno zaklinjanje predsednika vlade g. Boruta Pahorja in predsednikov koalicijskih strank, da Slovenija ne bo dvignila blokade s hrvaških pristopnih pogajanj, dokler ne bo rešeno mejno vprašanje med državama. Potem je septembra vlada naredila prvi obrat in objavila, da bosta postopka reševanja mejnega vprašanja in hrvaška pogajanja z EU tekla sočasno. To je zvenelo razumno. Včeraj pa je vladna koalicija sklenila (nespametno v drugo smer), naj se postopek reševanja mejnega vprašanja začne šele potem, ko bo RH že zaključila pogajanja.

Predsednik vlade g. Borut Pahor je skupaj s celotno vladno koalicijo s podpisom sporazuma uradno pristal na stališče peščice slovenskih mednarodnih pravnikov in predsednika republike dr. Danila Türka, ki je v svoji knjigi leta 2007 zapisal, da je Slovenija ozemeljsko prikrajšana država. Sedaj skupaj delajo na tem, da bi to dejansko postala. Edini način, da Slovenija to prepreči, je zavrnitev za obe strani škodljivega sporazuma na referendumu. Potem se lahko začne priprava novega, ki bo temeljil na načelu pravičnosti pri določitvi meje med državama in ki bo omogačal, da do rešitve pridemo v realnem času.

www.sds.si/aktivnost...in-rh-ne-/

Neposredni odgovori na sporočilo št. 624305

Strani: 1

anon-190432 sporočil: 104
 Ej, pa misliš da se da komu brat ta tvoja čreva do konca?
 Forum je namenjen mnenjem in stališčem, predstavljen v parih stavkih, za te klobase, pa odpri blog.

 LP.

Strani: 1