Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Z avtom se mučimo, ker smo »komot«

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

najobj sporočil: 31.920
[Glavni forum] Tema: Z avtom se mučimo, ker smo »komot«
[#2777956] 04.06.19 15:26 · odgovor na: pobalin (#2777930)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: najobj 04.06.2019 15:27
[pobalin]
> [najobj]
> ... Poznam kar precej mladih ljudi, tudi takih, ki so že dosegli trideseto, ki nimajo avtomobila in si ga niti ne želijo, in zdi se mi, da nove generacije razmišljajo bolj racionalno od prejšnjih, za katere je bil avto ne samo prevozno sredstvo, temveč tudi statusni simbol. ...
>
> ... OK, kaj pa če novinarki Financ pri njenem modrovanju o blagodejnem življenju z javnim prevozom ni padlo na pamet, da kar precej mladih ljudi, tudi takih, ki so že dosegli trideseto, nima niti za burek, kaj šele za avto, ker so pač brezposleni ali občasno zaposleni prekarci, ki itak živijo na račun svojih staršev, ki si statusni simbol lahko privoščijo, ker status (= plačo ali penzijo) imajo ? ... khmm, samo vprašam ...

Jaz sem v globokem socializmu poznal mlado družino, ki je bila zavestno in naklepno brez avta. Lahko bi si ga privoščili, a zakaj. Živeli so v centru mesta, ki so ga obladovali peš, s taksijem ali kvečejmu LPP. Niso bili edini tako avant-avantgardni, ampak teh se res dobro spomnim.

> P.S.: ne se smešit z reklamiranjem javnega prevoza, ki ga v Sloveniji uporabnega ni

Kako da ne. Je in čisto dobro špila, če hočeš od A do B v tem ali onem času. Problem je, če vstaviš C in D in po možnosti še nek tretji čas. :-P
... ja, če živiš v centru mesta in tam tudi delaš, potem verjetno gre brez osebnega avtomobila, sploh če iz najlepšega mesta ne svetu ne greš nikamor ...

P.S.: v socializmu se ni pol Slovenije od petih do sedmih zjutraj od doma vozilo v Ljubljano in potem od petih do sedmih popoldne iz Ljubljane domov, ampak je večina v imela kaj za delat tudi doma, tako da tudi če bi bilo v socializmu več osebnih avtomobilov, je bilo takrat javni prevoz lažje organizirati, ker je večina delala od šestih zjutraj do dveh popoldne oziroma od dveh popoldne do desetih zvečer, danes pa delavnik traja takorekoč celi dan in razen mogoče v Ljubljani (= za Ljubljančane) uporabnega javnega prevoza ne more organizirati niti bolj sposoben župan od velesposobnega Zokita, ker je drugje po Sloveniji uporabnikov javnega prevoza enostavno premalo ... aja, v dobrih 5 km oddaljeno službo na drugem koncu mesta bi peš prišel hitreje kot s prestopanjem na avtobuse genialno organiziranega javnega prevoza ...

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2777956

Strani: 1

pobalin sporočil: 14.456
[Glavni forum] Tema: Z avtom se mučimo, ker smo »komot«
[#2778001] 04.06.19 21:30 · odgovor na: najobj (#2777956)
Odgovori   +    2
[najobj]
P.S.: v socializmu se ni pol Slovenije od petih do sedmih zjutraj od doma vozilo v Ljubljano in potem od petih do sedmih popoldne iz Ljubljane domov, ampak je večina v imela kaj za delat tudi doma, tako da tudi če bi bilo v socializmu več osebnih avtomobilov, je bilo takrat javni prevoz lažje organizirati, ker je večina delala od šestih zjutraj do dveh popoldne oziroma od dveh popoldne do desetih zvečer, danes pa delavnik traja takorekoč celi dan
To pomeni, da je javni prevoz lažje organizirati, ker so špice manj špičaste in v treh urah zvoziš tiste duše, ki bi jih sicer moral v eni sami. Najbrž nisi dovolj star, da bi se spomnil preroških napovedi, kako bo premičen delovni čas olajšal prometne težave samoupravnega socializma. Birokrati s(m)o tako lahko hodili v službo tudi malo kasneje in odhajali malo kasneje. Zato smo pri vhodih dobili ure za štemplanje in potem računali ure prisotnosti in odsotnosti in sploh je bil cel cirkus, samo pri cestnem prometu in javnem transportu se ni kaj dosti poznalo.
in razen mogoče v Ljubljani (= za Ljubljančane) uporabnega javnega prevoza ne more organizirati niti bolj sposoben župan od velesposobnega Zokita, ker je drugje po Sloveniji uporabnikov javnega prevoza enostavno premalo ...
Premalo pa jih je zato, ker je javni prevoz zanič ali neobstoječ. Kura in jajc.
aja, v dobrih 5 km oddaljeno službo na drugem koncu mesta bi peš prišel hitreje kot s prestopanjem na avtobuse genialno organiziranega javnega prevoza ...
Vedno se najde take kombinacije, pa tudi tiste, ki 5 km potujejo brez prestopanja. Magija je v tem, da javni promet najbolj urediš tam in takrat, kjer lahko računaš na največ potnikov in jim najbolj ustrežeš. Zelo pomaga tudi, če malo pogledaš naokrog, tudi onkraj Tepanj, ker so morda tvoje probleme ponekod že rešili na gospodaren in učinkovit način.

Strani: 1