Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

murje sporočil: 5.120
Zadnja sprememba: murje 24.01.2019 16:05
ZAVAJANJA

KAKŠEN 'NATEG' DRŽAVE PRI DRUGEM TIRU: Namesto dvotirne železniške proge namerava narediti enotirno! Sledi protest?

"Ljudje moji, pa kaj se spet grejo?" se ob zadnjih razkritjih glede drugega tira sprašuje nekdanji predsednik KS Črni Kal Janko Sever. Če je vlada na več zborih krajanov obljubljala, da bodo gradili dvotirno železniško progo, pa komisija za spremljanje gradnje drugega tira ugotavlja, da so bili prebivalci pod Kraškim robom zavedeni. Zdajšnje proge naj ne bi ukinili, zgradili pa naj bi samo en tir in ne dva, kot je bilo obljubljeno.

Minuli teden je ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek koalicijskim partnericam predstavila investicijski program za drugi tir, ob odsotnosti premierja Marjana Šarca, ki je te dni v Davosu, pa ga ima danes na mizi tudi ministrski zbor. V teh dneh sta dokument že potrdila nadzorni svet projektnega podjetja 2TDK in finančno-projektni svet za nadzor nad izvajanjem projekta.

A v nasprotju s sklepi vlade in zagotovili, da bo drugi tir dvotiren, zdajšnjo progo pa bodo ukinili, kaže, da bodo v resnici gradili le en tir, iz Kopra proti Divači, proti Kopru pa bo železniški promet tekel po obstoječi progi. So bili krajani, občina, pa tudi javnost na obali pred poldrugim letom, tik pred referendumom o drugem tiru res samo zavedeni, kot to ugotavlja komisija (zdaj že brez mandata) za spremljanje gradnje drugega tira, ki jo je imenoval nekdanji župan Boris Popovič, ali gre v tem primeru za navadno izigravanje prebivalcev ob najbolj nevarni progi, ki terja takojšnje reagiranje lokalnih oblasti in še koga.

Kot je poročal koprski radio, je komisija za spremljanje gradnje drugega tira, ki jo je imenoval nekdanji župan Boris Popovič, županu Alešu Bržanu predala poročilo, v katerem ugotavlja, da sedanje železniške proge Koper-Divača ne bodo ukinili in da je vprašanje, kdaj bo nova proga dvotirna. Ugotavljajo, da so bili krajani ob progi zavedeni, saj so prebivalcem pod Kraškim robom na več zborih krajanov obljubili, da se bo po gradnji drugega tira sedanja železniška proga ukinila oziroma jo bodo namenili za turizem, pohodništvo in kolesarstvo. Ne nazadnje je bila prav obljuba oziroma sklepi vlade o dveh tirih tudi razlog, da je koprski mestni svet pred referendumom o drugem tiru spremenil svoje prejšnje negativno stališče in gradnjo drugega tira podprl.

Kot je za koprski radio povedal predsednik komisije, ki se je sestala s predstavniki infrastrukturnega ministrstva in podjetja 2TDK, Aleksander Žvokelj, bodo zdaj gradili enotirno progo in širili tri predore. Družba 2TDK namreč vodi postopek za spremembo gradbenega dovoljenja, ki pa ne predvideva gradnje dvotirne proge, ampak le povečanje servisnih cevi v treh najdaljših predorih. Te naj bi bile potrebne kot priprava terena za morebitno gradnjo dodatnega tira k novemu tiru nekje v prihodnosti.
Z ministrstva za infrastrukturo jasno sporočajo, da se bo obstoječa proga uporabljala še naprej, čeprav, kot opozarjata nekdanji predsednik krajevne skupnosti Črni Kal Janko Sever in sedanji Uroš Šavron, vlada svojega sklepa ni nikoli preklicala: v njem jasno piše, da se po izgradnji drugega tira pristopi k dograditvi dodatnega tira, obstoječi pa se opusti in nameni za druge potrebe, denimo za turizem.

Kaj bo naredil Bržan?
Komisiji, ki je v stiku z ministrstvom, je prenehal mandat, saj je bila delovno telo župana Popoviča. Na občini pravijo, da bo Bržan imenoval novo komisijo, a se bo s predsednikom dosedanje vseeno sestal in pregledal njihove ugotovitve. Kot pišemo danes, je Gašpar Gašpar Mišič že napovedal, da bo zagotovo v komisiji on.

Ta obsežen in natančen dokument javnosti še ni dostopen, menda pa podaja tudi zanesljiv odgovor na vprašanje, ali je finančna konstrukcija projekta docela zaprta. Časopis Finance je medtem že objavil neuradno oceno stroškov gradnje, ki naj bi izhajala iz investicijskega programa. Gre za 1,168 milijarde evrov (brez stroškov financiranja), pri čemer je zdaj skoraj povsem jasno, da gre za gradnjo enotirne in ne dvotirne železniške proge. Se bo morda sestal koprski občinski svet, bodo, kot je na svoji Facebook strani zapisal Sever, vsi, ki živijo na in pod Kraškim robom, ob reki Rižani, v Osapski dolini, pa od Divače do Kopra, vsaj močno dvignili ušesa?

Obstoječa proga je zelo nevarna
Kot že omenjeno, se je na signal vlade, da gre za gradnjo enotirne in ne dvotirne železniške proge, na družbenem omrežju odzval nekdanji predsednik KS Črni Kal Sever, ki je zapisal: "Vsakdo, ki si je ogledal obstoječo progo, nekoliko povprašal domačina, spremljal v preteklih leti samo delno dogajanja okrog drugega tira, ve, da je obstoječa proga zelo nevarna, ker resno ogroža vodni vir vseh občin v Slovenski Istri, ker se po železnici prevaža izredno strupene kemikalije, ki bi ob nesreči za nekaj desetletij uničile Rižano. Proga je prestrma in dotrajana. Investicije v staro progo bodo veliko večje kot stroški za dodaten tir in nikoli ne bo boljša. Samo naš skupni denar mečejo v sklede različnim podizvajalcem. Kako lahko prezrejo možnost prevrnitve vlaka, ki bi kaj lahko terjal veliko žrtev v vasicah pod Kraškim robom. Koliko mesecev bi bila Luka brez železniškega prevoza, če pride do take nesreče," opozarja in se ob tem sprašuje:

"Ali smo mi tu v Istri drugorazredni državljani (od vedno so z nami delali kot svinja z mehom), ali pa bi se rad še nekdo omastil pri novi investiciji še enega dodatnega tira nekoliko kasneje?"

Tisti veliki požar pred leti, ki je ogrozil kar nekaj vasic, je nič proti temu, kar se lahko zgodi če se vlak z cisternami prevrne čez rob. Najmanj nekaj tednov intervencija na tem območju sploh ne bi bila mogoča. Povprašajte gasilce. O tem se ne upajo niti govoriti. Pogovoru o nevarnosti se izmikajo tudi na Uradu za zaščito in reševanje RS. Kar nekaj let smo si prebivalci ob obstoječi progi prizadevali, da smo skupaj s takratnim sekretarjem Lebnom dosegli, da je vlada leta 2017 sprejela sklep, v katerem piše, ''da se predviden drugi tir železniške proge Divača - Koper v naslednji fazi nadgradi v dvotirno progo''," v svoji objavi na družbenem omrežju opozarja nekdanji predsednik KS Črni Kal Janko Sever.

Bodo protestno zaprli obstoječi tir?
Vse skupaj Sever zaključuje z besedami: "Ko gre za naše dvorišče ne smemo čakati križem rok. Če ne bomo takoj odreagirali, nam bodo spet zasvinjali naše korte." Pod objavo so sledili predlogi, da bi morali protestno zapreti sedanjo progo, kar je Sever pospremil z besedami, "če bo treba, nas ne bo nič ustavilo".
www.regionalobala.si...otirno-sle