Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

pobalin sporočil: 14.456
[MarijanMacek]
Pobalin, jaz sem že napisal zakaj sem do obnavljanja straih vlakov skeptičen. Kljub obnovi ni vlak razen videza in klime (preiskušeno dobro) nič pridobil glede voznih lastnosti. Če motor nima moči pač temu ni pomoči, in ko deluje klima komaj leze navkreber.
Ne vem, ne morem sodit drugače kot na podlagi trditve, da so v 813/814-130 vgradili "nov pogonski agregat s turbo kompresorjem in manjšimi emisijami izpušnih plinov". Sprašujem se, koliko močnejši motor lahko vgradijo ob taki prenovi. Pa zakaj klima nima pametnega krmiljenja, ki jo izklopi, ko gre navkreber, in nažge na polno, ko gre navzdol? Kakšne razlike v času vožnje prinese tak primanjkljaj moči zaradi vgradnje klime v primerjavi z originalno garnituro - na primeru ravninske in bolj hribovske proge?

Sprašujem pa se tudi, zakaj že pred nakupom niso ugotovili, da je tak vlak prepočasen, da nima dovolj moči za (vse) naše proge. Saj menda niso pred 40 leti vsi ponudniki izdelovali, vse evropske železnice pa kupovale preslabotne motorke. Ali pač, da je bil dosežen tako velik napredek pri motornih močeh? Zakaj? Napredka tehnologije, zahtev železnic/prevoznikov? Je moč problematična tudi pri električnih garniturah ali samo motorkah?

Resda pa kot zelo občasen rekreativen uporabnik vlakov nisem hudo zagret za vozne lastnosti. Najbrž bi gledal drugače, če bi šlo za vsakodnevne vožnje v službo in za 10 minut razlike na vožnjo in bi to seštel v npr. 400 zapravljenih minut na mesec. Vprašanje pa je, koliko bi bil pripravljen (do)plačati (že itak subvencioniranemu) prevozniku, da bi teh 400 minut/mesec dobil nazaj. :-)