Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

pobalin sporočil: 14.456
[MarijanMacek]
Konkretno se v sobotainfo.com/novic...aje/122495 omenja postaja MS, toda ni mi jasno, zakaj bi ta bila kritična, ker ni v loku, verjetno to ni jasno niti novinarjem.
Hja, mogoče zato, ker SŽ tudi po dveh tednih niso dale jasnega odgovora. Težko je reči, kdo je šlampast, saj pišejo, da "lahko vozijo vsi vlaki, razen Siemensovega motornega vlaka EMV 312," ta pa je elektromotoren. Razlika se mi zdi pomembna.
To je vsa resnica o peronih projektiranih v skladu s smernicami EU v realnosti slovenske JŽI z radiji manjšimi od predvidenih 500m. Ne gre za nikakršno šlamastiko gradbincev, gre le za manjši tehnični problem, rešljiv z dokaj majhnimi sredstvi na seriji 312, serijo 813 je pa itak potrebno upokojiti zaradi straosti.
Če prav razumem, gre za manjši problem, kakršni se pač pojavijo ob tranziciji pri standardih. Samo da ne gre za sistemski problem bolj splošne anarhije in šlamparije. Sum za slednje mi vzbujajo zunanji znaki, ki sem jih zadnja leta opažal na SŽ.

Poskusil sem najti slike navedenih Fiatovih serij, pa sem našel samo 813, med drugim novico o generalni prenovi ene kompozicije iz leta 2011. Po takratni (samo)hvali SŽ ne bi rekel, da je taka kompozicija že zrela za upokojitev, ampak bi jih dal vsaj še 10 let življenja. Pri novih kompozicijah tega najbrž ne bomo več videli: "proizvajalec Fiat Torino – TVT Maribor, leto izdelave 1974".

Je pa v tem PR spisu kar nekaj zanimivih iztočnic, ki bi si zaslužile posodobitve v smislu, kaj se je zadnjih šest let dogajalo s temi načrti in obeti. Ker med referencami ne najdem napovedane množice temeljitih obnov.
... temeljita prenova skoraj štirideset let starega vlaka pomeni popolnoma nov produkt, ki je plod lastnega znanja in dela zaposlenih v družbi... nadaljevanje obnov pa bo potniškemu prometu zagotavljalo ponujanje konkurenčnih storitev.
Celoten projekt pomeni za Centralne delavnice tudi veliko tržno priložnost pri drugih kupcih zunaj Slovenije. Podobni, vendar neobnovljeni vlaki iste serije namreč še vedno vozijo po številnih železnicah v državah EU in Balkana.
... da lahko potnikom ponudijo višjo kakovost potovanja in tako rekoč »nov« potniški vlak z okrog 80 odstotkov manjšo investicijo, kot bi jo pomenil nakup novega vlaka. Povedal je tudi, da gre le za začetek obnove starih potniških garnitur. »Za letos načrtujemo celovito obnovo še treh starejših dizelmotornih vlakov, ki jim bodo v prihodnjih letih sledili še dodatni prenovljeni potniški vlaki,« je še povedal.
www.sz-vit.si/celovi...t-na-tirih