Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: Počivalšek: Upam, da zakon v smislu razlaščanja ne bo potreben

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

pobalin sporočil: 14.456
[rename]
On je bil prvi,ki je odkril, da gre kvečjemu za 300 nizko kvalificiranih delovnih mest in ne 3000, kot jih je zmagoslavno napovedoval Cerar.
Imam občutek, da se v zadevo nisi ravno poglobil. Po načrtu (obljubah) naj bi Magna v več fazah zgradila celo tovarno z letno kapaciteto okrog 150000 avtomobilov, začeli pa bi z gradnjo lakirnice. Shemo celotne pozidave lahko vidiš na linku, ki ga je dala Karaya:
shrani.si/f/1Y/yz/xL...agna11.jpg
pa tukaj
shrani.si/f/1T/12i/3...0web11.jpg
pa še nekaj slik tukaj:
maribor24.si/lokalno...-slivnica/
mariborinfo.com/novi...uge/124575
www.vecer.com/magna-...no-6249777

Lakirnica naj bi zaposlovala 400 ljudi in obratovala v treh izmenah, cela tovarna pa naj bi menda zagotovila okrog 3000 delovnih mest. Lahko, da so prišteli tudi kakšne posredne zaposlitve, ampak za primerjavo vzemi Revoz, ki ima okrog 2000 redno zaposlenih za dve izmeni, za polne tri izmene pa več kot 2.500.
In Požar je razkril, da se Magna v Gradcu sploh ne more več širiti ravno zaradi ekoloških razlogov.
Če brez Požarja uporabiš Google maps, lahko dobro vidiš, da je Magna v Gradcu zapolnila že ves prostor, ki ga ima med dvema avtocestama in okoliško (tudi stanovanjsko) pozidavo. Na južni strani AC je sicer precej njiv, je pa vprašanje, če bi se jim splačalo širiti na drugo stran AC, saj že zdaj uvažajo delavce.
www.google.si/maps/p...15.4778454

Za primerjavo poglej zračni posnetek Revoza, ki je enako zapolnil ves razpoložljiv prostor med stanovanjsko pozidavo in cestami.
www.google.si/maps/p...15.1794148

Tukaj je še pogled na območje, kjer naj bi gradila Magna - zemljišče z dveh strani oklepa avtocesta, s tretje že desetletja crkujoče letališče (zgrajeno na 1A kmetijskih zemljiščih), na severu pa dve zaliti jami (najbrž gramoznici), takoj zraven pa industrijska cona približno take velikosti kot jo rabi Magna.
www.google.si/maps/p...15.6476005
Pa tudi ostale zaledne povezave v zvezi s to investicijo je ravno Požar prvi razkrival.
Še dodajam: Požar je tudi razkril, da sklad kmetijskih zemljišč odkupuje zemljo hoških kmetov po 6,5 eurov za m2, taisti sklad pa prodaja potem po 40€!
Jaz dvomim, da je Požar razkril vse odzadne povezave in interese. Prej bi verjel komentarju Siapa, ki pravi, da gre za gramoz. Ker se mi zdi čisto verjetno, da bi kdo od zagnanih kmetov čez čas svoje njive spremenil v donosno gramoznico in nekaj časa od tega vlekel lepo rento. Ko bi nekaj tisoč Madžarov najbrž še vedno imelo službe v Magni, bi izčrpano gramoznico na kmetijskem zemljišču 1A klase pri Hočah počasi zalila voda. Priznam pa, da je ob spremembi namembnosti sedaj kmetijskih zemljišč vprašanje odkupne cene s stališča sedaj orto kmeta, potencialno pa gramoznega rentnika razumljivo.

Pa še laično mnenje o zemljišču pri Kidričevem. Tamkajšnji župan je izpolnil svojo dolžnost, ko se je potegnil za to, da bi tovarno postavili v njegovi občini. Je pa z okoljskega vidika čudno, da bi v Kidričevem za Magno lahko gladko posekali gozd, to narediti pri Rogozi (za pridobitev nadomestnih kmetijskih zemljišč) pa bi bil strašen zločin nad naravo.

Da je kidriška iniciativa malo komična, lahko vidiš že iz teh navedb:
"Območje, ki ga predlagamo, se nahaja v gozdovih, severno od tega leži naselje Kungota pri Ptuju, na severozahodu gramoznica Pleterje, južno od predlaganega posega pa poteka regionalna cesta Slovenska Bistrica-Ptuj. Območje se nahaja v neposredni bližini avtoceste Maribor-Gruškovje in bo imelo možnost povezave z Industrijsko cono Talum. Gre za 130 hektarjev veliko območje, ki je v lasti Slovenskih državnih gozdov."
www.vecer.com/magna-...ih-6240197
Nekje na pol poti med Kidričevim in Kungoto pri Ptuju, severno od regionalne ceste Slovenska Bistrica–Ptuj, je namreč zemljišče, ki ga državi že nekaj časa neuspešno ponuja občina Kidričevo.
"Gre za 130 hektarjev veliko območje. Pred 150 leti so ga tamkajšnji kmetje pogozdili. Danes na njem raste les najslabše kakovosti, ki ga ni mogoče uporabiti za kurjavo ali gradnjo," je za Siol.net povedal župan občine Kidričevo Anton Leskovar.
siol.net/posel-danes...ali-432137
Zdaj pa si predstavljaj, da se lotiva agitacije proti tej ideji in zaženeva vik in krik, kako župan Kidričevega državi ponuja njeno lastno zemljišče in da bi on dal za "umazano" fabriko posegati 150 let star gozd. Vidiš, kako lahko je to? :-)

Bolj pragmatično gledano bi rekel, da je v Mariboru nedvomno večji kadrovski potencial za Magno kot v majhnem Kidričevem, ki ima že Talum. Zlobno bi vprašal tudi, kakšni bi bili vplivi na okolje, če bi se dolga leta po 2-3-krat dnevno (izmene!) stotnije Mariborčanov vozile vsak dan na šiht v Kidričevo.

Za dobro vago še nekaj slik s kmetijskih zemljišč, ki so jih namenili Magni, ko so jih novembra lani pregledovali arheologi.
mariborinfo.com/novi...agne-steyr

Komentar pod člankom omenja uničenje kmetijskih zemljišč za izgradnjo letališča... ki je v 41 letih to investicijo povrnilo s koliko prihodki, dobički, delovnimi mesti, plačanimi davki in prispevki?
V zgodnjih 1990 letih je bilo rekordno število potnikov, kar 85.000 letno, prepeljanih pa je bilo približno 700 ton tovora. Leta 1999 so prenovili letališko stezo, leto 2000 pa še letališko ploščad.
21. novembra 2012 so odprli popolnoma nov terminal, vreden 15 milijonov evrov, ki bo omogočal prevoz 600,000 potnikov na leto. Leta 2013 je bila prenovljen še stari potniški terminal.
sl.wikipedia.org/wik...na_Maribor
Evo takle mamo, zato ni čudno, da se prepiramo, namesto da bi se o gradnji Magne pogovarjali resno in resno vagali resne argumente.