Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Prihaja Nikola z dramatičnim dosegom

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

najobj sporočil: 31.920
[Glavni forum] Tema: Prihaja Nikola z dramatičnim dosegom
[#2630827] 04.12.16 18:51 · odgovor na: drugmirko (#2630819)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: najobj 04.12.2016 18:54
[drugmirko]
> [aleksander]
> >
> > Prodali niso niti eno "Mulo", pa ponujajo zlata jajca.
> >
> >
>
> Jah, če se spomnemo števila vnaprej prodanih modelov Tesle, ko še niti ni prišel v prodajo, potem.... :)
kaj "ko še ni prišel v proizvodnjo", točneje bi bilo "čerav še zmeraj ni prišel v proizvodnjo"... in kot kaže še lep čas ne bo ;).

drugač pa se mi ob vsej tej električni histe(in hipste)riji, nekako po zdravi kmečki pameti (ker o dejanski ekonomiki avtopevozništva v bistvu ne vem nič) vsseno zdijo kamioni, predvsem pa šleperji, idealni za pogon na elektriko.... tako v polni EV, kot tudi v hibridni (gorivna celica ali MNI) tehnologiji!
najprej zato, ker če komu, potem pošastni navor elektomotorjev pride prav šleperjem za opravljanje njihove osnovne funkcije (premikanje več deset tonskih tovorov)! takorekoč bolj kot "budali šamar"!!!
potem zato, ker je najbrž vsaj 90% njihovega delovanja pod "konstantno obremenitvijo" (dolgorelacijske vožnje), kar je idealno za hibride, saj motor, ki poganja generator el. energije (ali gorivna celica) lahko ves ta čas deluje v optimalnem režimu.
tretji razlog vidim v tem, da je na šleperju -za razliko od os. avtomobilov- pač zadosti prostora za vso to "šklopocijo" in, če bi šlo za "baterijski EV", se tudi masa (čeprav ogromnih) baterij praktično "izgubi" v celotni masi vozila in tovora (kar je največji oksimoron osebnih EV vozil... 30-50% mase so baterije, večja masa pa krajša doseg)!
in ne nazadnje, če je že treba "vlačit" to ekologijo, se mi zdi, da ima EV kamion absolutno več smisla, kot "električno nadomestilo" povprečnega osebnega avta (ki v celem letu "izpljune" manj saj, CO2 in NOx oksidov, kot pa klasični 30t šleper na eni bolj orenk "TIR furi" ;)!) še posebej, če z enim polnenjem rezervoarja res prevozi 1900km in pri tem "izpljune" samo "50" litrov vode!

zato, Nikola -respect! upam, da jim bo ratalo, ker... če v tem trenutku EV ma kje smisel, so to šleperji, kamioni in avtobusi!
... čuj, jaz tudi nimam pojma o ekonomiki avtopevozništva, vsekakor pa se mi zdi za mojo mariborsko kmečko pamet dati za mesečni lizing 5.000 do 7.000 dolarjev za en šleper kar precej in me res zanima, kaj mora takšen šleper tovorit, da za njega plačaš 60 do 84 tisoč dolarjev na leto, pa niti tvoj ni ...

P.S.: enako kot pri onem Tesli je očitno tudi pri totem Nikoli najbolj pomebno, da si je za 1.500 dolarjev danes možno zagotoviti dobavo leta 2019 ali 2020, sploh ko sem prebral, da v sporočilu družbe pišejo, da so ob zgolj v 30 dneh dobili za tri milijarde dolarjev rezervacij, kar pomeni, da v družbi Nikola na veliko lažejo ali pa ne znajo računat, ker 2.000.000 (= 3.000.000.000 deljeno s 1.500) električnih šleperjev družba Nikola ne bo dobavila nikoli, kaj šele da bi jih dobavila v dveh ali treh letih oziroma do leta 2019 ali 2020 ... aja, ubogi Nikola Tesla se v grobu obrača kot propeler, če slučajno gleda, kako mu požrešni nategunski Američani svinjajo po njegovem imenu ...