Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

1357 sporočil: 7.095
Samo da te dopolnem in delno popravim. IMV-jev paradni proizvod so bili kombiji, prikoliceso se pojavile šele kasneje. TAM-ov glavni problem je bil motor, ki je bil že v 80. letih tehnološko zaostal licence za vodnohlajen motor niso dobili svojega znanja za razvoj lastenga vodnohlajenega motorja pa niso imeli in je bila stvar zaključena že kar nekaj let pred osamosvojitvijo, vse kar se je kasneje dogajalo je bila zgolj agonija in umiranje na obroke. Kake resne povezave med Cimosom in Tomosom ni bilo nikoli. Cimos je proizvajal komponente za avtomobile in barter trgoval s Citrenom medtem ko je Tomos gradil svojo zgodbo na začetku na Puchovih agregatih in svojih šasijah, kasneje pa je razvil tudi lastni agregat. Tomosov 50 kubični dirkalni agregat še danes drži rekord v moči na liter prostornine, 50 kubični agregat je imel 18 konskih moči kar na liter pomeni 360 konskih moči. Koliko je bil Tomos v svojem obdobju močen pove dejstvo da je Honda ko je vstopala v svet dirkanja vstopila s kopijo Tomosovega dirkalnika, ki ga je kasneje nadgrajevala. Tomos še danes v svojem segmentu posluje zelo solidno njegov paradni proizvod so pa danes okvirji za Ducatijeve motocikle poleg tega so pa še edini proizvajalec mopedov, ki stvari proizvaja v Evropi, vsa ostala konkurenca proizvaja izven Evrope. Tomosova sreča je bila v tem da so imeli ves čas normalne lastnike in poslovodstva, ki so se uspeli prilagajati razmeram na trgu in niso podlegli socilano politični demagogiji o količini obsega poslovanja in številu zaposlenih. Tomos je danes razdelejn na dva dela dvokolesno( mopedistično) divizijo je Hidria odprodala MPO Kablu, zadržala v svoji lasti pa tehnološki park, ki je vezan na avto in moto industrijo, kjer razvijaoj posamezne komponente za posamične koncerne (prej omenjeni okvirji za Ducati, volanski sistemi za VAG group,......).