Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Statistika zavaja, na slovenske ceste prihaja invazija električnih avtov
Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...
sporočil: 7.095
[Avto]
Tema: Statistika zavaja, na slovenske cesta prihaja invazija električnih avtov
[#2612553] 20.08.16 13:32 · odgovor na: (# 2612527)
[#2612553] 20.08.16 13:32 · odgovor na: (# 2612527)
Samo da te dopolnem in delno popravim. IMV-jev paradni proizvod so
bili kombiji, prikoliceso se pojavile šele kasneje. TAM-ov glavni
problem je bil motor, ki je bil že v 80. letih tehnološko zaostal
licence za vodnohlajen motor niso dobili svojega znanja za razvoj
lastenga vodnohlajenega motorja pa niso imeli in je bila stvar
zaključena že kar nekaj let pred osamosvojitvijo, vse kar se je
kasneje dogajalo je bila zgolj agonija in umiranje na obroke. Kake
resne povezave med Cimosom in Tomosom ni bilo nikoli. Cimos je
proizvajal komponente za avtomobile in barter trgoval s Citrenom
medtem ko je Tomos gradil svojo zgodbo na začetku na Puchovih
agregatih in svojih šasijah, kasneje pa je razvil tudi lastni
agregat. Tomosov 50 kubični dirkalni agregat še danes drži rekord v
moči na liter prostornine, 50 kubični agregat je imel 18 konskih
moči kar na liter pomeni 360 konskih moči. Koliko je bil Tomos v
svojem obdobju močen pove dejstvo da je Honda ko je vstopala v svet
dirkanja vstopila s kopijo Tomosovega dirkalnika, ki ga je kasneje
nadgrajevala. Tomos še danes v svojem segmentu posluje zelo solidno
njegov paradni proizvod so pa danes okvirji za Ducatijeve motocikle
poleg tega so pa še edini proizvajalec mopedov, ki stvari proizvaja
v Evropi, vsa ostala konkurenca proizvaja izven Evrope. Tomosova
sreča je bila v tem da so imeli ves čas normalne lastnike in
poslovodstva, ki so se uspeli prilagajati razmeram na trgu in niso
podlegli socilano politični demagogiji o količini obsega poslovanja
in številu zaposlenih. Tomos je danes razdelejn na dva dela
dvokolesno( mopedistično) divizijo je Hidria odprodala MPO Kablu,
zadržala v svoji lasti pa tehnološki park, ki je vezan na avto in
moto industrijo, kjer razvijaoj posamezne komponente za posamične
koncerne (prej omenjeni okvirji za Ducati, volanski sistemi za VAG
group,......).