Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

pobalin sporočil: 14.456
[1357]
Skepsa je pri taki debati vedno dobra. Vendar je včasih treba stvari gledati malo širše. Metron ima homologirane stvari drugače njegovi avtomobili ne bi mogli biti registrirani in v uporabi v javnem pormetu.
Domnevam, da mora za vsak predelan avto pridobiti individualno homologacijo kot velja za druge predelane avtomobile. Zato sem napisal, da dvomim, da za homologirano Metronovo predelavo v električni avto ne bi mogel dobiti subvencije Ekosklada.

Sicer si pa zdaj malo zavil vstran. Poglej še enkrat svoj prejšnji komentar, da boš videl, na kaj sem repliciral. To, kar si razložil zdaj, nima zveze z Ekoskladom, pač pa gre za vprašanje državne pomoči/spodbud/subvencij za gospodarstvo/podjetništvo/naložbe/raziskave. Te zadeve spadajo v druge ministrske resorje, ki upoštevajo (naj bi) potencial poslovnega razvoja, rasti, delovnih mest ipd., in ne v delokrog Ekosklada, ki upošteva samo zmanjšanje onesnaževanja.

TPV je zrasel iz sistema IMV, ki je bil njegov glavni odjemalec. Zato menim, da je bilo tisto, kar je TPV delal poleg dobave za proizvodnjo Renaultov in Adria prikolic, le majhen del posla, iskanje dodatnega zaslužka.

Kolikor se spomnim, so Sinter, Helios, Color, (pa tudi Saturnus, Iskra Avtoelektrika ipd.) poslovali predvsem v Jugoslaviji in socialističnih in še kakšni neuvrščeni državi. Mogoče so kaj malega prodali na zahod za drugo vgradnjo ali pa opravljali lon posle oz. izdelovali stvari pod tujo blagovno znamko.

Tiste naše firme, ki so že v SFRJ veliko delale za zahodne avtomobilske firme, so se s tem takrat zelo hvalile. Kot takih se spomnim npr. Cimosa, livnice Kikinda (GM), mislim, da je Unior nekje v osemdesetih začel s proizvodnjo homokinetičnih zglobov za zahod... Ne vem, ali so šli razni YU-akumulatorji na zahod v prvo ali drugo vgradnjo. Se pa spomnim izjave nekega Američana, ki je povedal, da so imeli v menzi McDonell-Douglasa neskončne količine jugoslovanske šunke v konzervah, s katero se je očitno (tudi) odplačevalo letala za JAT in/ali Adrio. :-)

Tako da se s samo željo po spodbujanju perspektivnih domačih podjetij strinjam, ampak je treba vedeti, da so zdaj razmere drugačne, konkurenca in izzivi veliko večji, poplačila oz. donosi pa bolj tvegani. Zaradi tega z zanimanjem spremljam dogajanje med VW in Preventom in stavim, da to danes počnejo v vseh firmah, ki so dobavitelji avtomobilske industrije - če svoj posel jemljejo resno in profesionalno.
Da pa je postal korporaciski dobavitelj je pa potreboval cca 20 let rasti in razvoja, ves ta čas pa je delal kot "garažist" in dobavljal blaga v nišni dirkaški motociklistični sektor s čimer je finaciral svoje preživetje in razvoj ter temelje za to kar je danes. Podobno pot so prehodili vsi, ki so danes na vrhu in se ukvarjajo s proizvodnjo tehnološko kompleksnih stvari ( Zornik/karbon, Pipistrel/ aviacija, Krpan, Uniforest/kmetiska mehanizacija, Justin/navtika,......)
Akrapovič je odlično izrabil dirkanje, da se je preko njega razmeroma poceni in hitro približal velikim firmam in motoristom. Ko sem prvič slišal za njegov posel, je bil v tem svetu že precejšnja marka. Mednarodna in tržna odmevnost Metrona se mi ne zdi na tej ravni in malo dvomim, da imajo svojo smer začrtano tako dobro kot Akrapovič. Upam, da se motim.

Zornik? Če gre za firmo MSPCT d.o.o. z Bleda, ima ta očitno precej težav. Vprašanje, kaj prodaja in kdo so njegove stranke. Njegov sosed je bil Seaway, ki je pred veliko krizo očitno zaplul predaleč na odprt ocean, da bi se še lahko rešil - kljub velikim subvencijam. Pipistrel je našel svojo nišo in proizvaja končne izdelke pod svojo znamko. Analogno bi bil Metron lahko z lastnimi komponentami dobavitelj avtomobilskim Pipistrelom, kot npr. oni proizvajalci letalskih instrumentov (menda iz Zasavja).

Misliš Krpan kolesa? Podpiram to, da pošta, občine ipd. kupujejo klena slovenska kolesa, zraven pa Krpanovci/Cultovci naredijo še kaj posla s premožnejšimi in patriotskimi rekreativci. Ni pa to strašno velika zgodba o poslovnem uspehu. Uniforest je precej manjši od Tajfuna Planina po prihodkih, dobičku in številu zaposlenih, ampak za oba smo lahko veseli, da ju imamo, ker odtehtata vsaj 25-30 Krpanov. Justin, kolikor vem, dela kot samostojni oblikovalec. Če nima firme in zaposlenih, ampak dela samo zase, mu lahko čestitamo za uspehe, ampak narodnogospodarsko ni primerljiv s tistimi, ki dajejo redno zaposlitev stotinam ljudi.