Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

0126Bacis sporočil: 3.036
[COP]
Tako kot si ga ne želijo slišati veliki navdušenci bencinskih avtomobilov, ki so prepričani, da elektro akumulator, električne inštalacije, zaganjač in alternator v bencinskih avtomobilih nimajo nič s sevanjem in povzročanjem rakastih obolenj, zato jih mirno uprabljajo še naprej.

Pa kje si se valjal po raznih FF, FDV ali kaj, prešprical pa vso OŠ fiziko?

Najprej si razčisti kaj je to AC / DC ( pa ne ansambel).
• DC = direct current = istomerni tok = npr. baterija + žarnica
• AC = alterante current = izmenični tok = »rafkotov štrom«, kjer se +/- zamenjata 50x/s (50Hz), pa še veliko več (glej spodaj)

Malo kmečke razlage:

DC (baterija) torej ima:
• Če ni priklopljena ima napetost (1,5V, akumulator 12V …) . Pri tem lahko izmeriš električno polje (V/m), sevanja pa NI.
• Če pa je priklopljena, teče tok, tok pa povzroči (stalno) magnetno polje (magnetna igla se premakne).
Ta stalen tok in pri tem ne »seva«, ne oddaja nobenega »sevanja«

AC (vtičnica) pa spreminja +/- (kot rečeno 50x/s):
• Spreminja napetost (efektivna 230V, dejansko gre od max. +324V do max. -324V) .
• Če je priklopljen porabnik, se spreminja tudi tok .
• Kadar pa se spreminja tok, se spreminja tud magnetno polje.
• Spreminjajoče magnetno polje pa povzroča EM (elektromagnetno valovanje, sevanje).
• Žica, po kateri teče spreminjajoči se el. tok deluje kot ANTENA (oddaja EM valovanje, seva).

Sedaj pa nazaj na »sevanje avta«:
Električni avto teče na baterije, torej istosmerni tok, DC, sevanja NI.
Da končam, edino »resno sevanje« v EL. avtu predstavlja mobitel šoferja ;=)