Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-178149 sporočil: 4.311
Zadnja sprememba: anon-178149 23.10.2015 08:32
[bc123a]
Iz tega clanka pa mi marsikaj ni jasno (okrog tega da je treba voziti z navorom, ne z mocjo).

Kako prepricam avto, da vozi z navorom, ne z mocjo? Nekako se mi to zdi rahlo fizikalno problematicno (pustimo enote ki niso iz istega sveta, navor je rocica krat sila, moc pa sila krat opravljena razdalja deljeno s casom).
Avtor ni hotel napisati nič drugega, da je za doseganje potrebne moči, (moč P je namreč sorazmerna produktu navora M in števila vrtlajev, frekvence f, natančneje pravi srednješolska fizika, ki ste jo vsi prešpricali, P=M.2pi.f. Torej fizika pravi da je energetsko bolj smotrno voziti v območju motornih vrtljajev (oziroma nekoliko pod njim), kjer dosega motor maksimalni navor in je istočasna poraba goriva na proizvedeno moč minimalna. To je dovolj za laike, ki lahko le izbirajo motorne vrtljaje s prestavami in količino gasa v razumnih mejah. V bistvu se pa vsa stvar zakomplicira še s pritiskom (sorazemrno kako tišimo gas), vendar je ta efekt na porabo že manjši od pravilne izbire vrtljajev. In hibridi lahko delujejo v stanju polnjenja baterije, vedno v optimalnem režimo glede na porabo, za to pač lahko skrbi računalnik. To je vsa poanta.
V časih fičkov etc. je bilo pač potrebno dobiti moč s pritiskanjem na gas in siljenjem v obrate, vse dokler se krivulja P(f) ~ M(f).f ni začela sesedati zaradi hitrega padca navora pri visokih obratih f.