Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Kako je Čehinja iz anonimnosti zapeljala v prvo vrsto

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-130090 sporočil: 44
Tako slabo nam ne gre, leta 2008 smo bili za cehi in slovaki tretjin na svetu po proizvedenih avtomobilih na 1000 prebivalcev na svetu (Cehi 103, Slovaki 102, mi pa 98).

Med krizo je pri nas proizvodnja upadla, tako da smo lani proizvedli le 46 avtomobilov na 1000 prebivalcev, s cimer pa smo se vedno na 5. mestu v Evropi, in nad Evropskim povprecjem, ki je 25 avtomobilov - cehi so medtem dvignili proizvodnjo na 108 avtomobilov na prebivalca, Slovaki pa na kar 180, s cimer pridelajo najvec avtomobilov na prebivalca na svetu!

Ce se bojo Renaultovi nacrti uresnicili, in bo Revoz znova proizvedel med 150.000 in 200.000 avtomobilov letno, bomo spet med top 3 na svetu po kolicini proizvedenih avtomobilov, kar je zelo, zelo dober rezultat. Tudi sedaj smo skoraj dvakrat nad EU povprecjem, s cimer naas ni treba biti ravno sram. Je mar Nemce sram da Slovaki proizvedejo 2.5 krat vec avtomobilov na prebivalca od njih? Ali pa Francoze, ki izdelajo 6krat manj avtov od Slovakov glede na st. prebivalcev?

Vprasanje je, ali hocemo resnicno proizvesti toliko avtomobilov - nekajkrat se je govoriolo, da Slovenija potrebuje se eno avtomobilsko tovarno. Moje osebno mnenje je, da ni dobro da smo prevec odvisni od avtomobilske industrije, kar se je pokazalo v casu krize. Poleg tega ima Evropa po vec raziskavah 6-9 avtomobilskih tovarn prevec. Trendi in projekcije pa nic ne kazejo na to, da se bo stevilo prodanih avtomobilov povisalo toliko, kot so se povisale proizvodne zmogljivosti. Proizvodnja avtov v Evropi za tuje trge (Amerika, Rusija, Azija, Afrika) pa nima smisla (razen v segmentu luksuznih vozil).

Mislim, da je avtomobilska industrija pri nas na zavidljivi ravni (primerjalno s svetom) in nas nima biti cesa sram. Moramo ji omogociti zdrav razvoj se vnaprej, kar pomeni tako spodbude drzave, kakor tudi seveda vlaganje v druge veje industrije, saj ni dobro pustiti vseh jajc v eni kosari. Poleg tega, pa je treba doseci pri Renaultu, da bo Revoz ostala stratesko pomembna tovarna in da se ne bodo vec dogajali primeri kot je bil Renault Wind, ki je bil podprt z drzavnimi sredstvi, vendar totalna polomija in je bil tudi ob lansiranju le stranski in relativno nepomemben model. Poleg twinga bi v prihodnosti veljajo se boriti za proizvodnjo Smartov ali pa nazaj pridobiti proizvodnjo Cliov