Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-154083 sporočil: 6.570
[Avto] Tema: Deset mitov o varni vožnji, ki v praksi ne držijo
[#2473477] 14.11.14 14:27 · odgovor na: (#2473333)
Odgovori   +    0
[alek14]
Poraba goriva je zamotana zadeva. En od dejavnikov je tudi termodinamika v motorju samem nasproti mehanskim izgubam gibanja gibljivih delov motorja. Vrteč motor s trenjem izgublja energijo ne glede na to koliko "odprt plin" imamo. Že iz narave navedenega sledi, da bo poraba manjša pri najbolj odprtem plinu (diesel). Pri bencinarjih z dušilno loputo je zadeva še bolj zamotana, ker se v računico vmeša končni tlak po končani ekspanziji izgorevalnega procesa. A če se vrneva k dieslu, ima ta glede na vrtljaje motorja in % vbrizganega goriva nek peak izkoristek pri cca. 2000 vrtljajih, pri maks. plinu. Danes diesli dosegajo 45% izkoristek pri teh pogojih. Pri manj plina, pri višjih oz. nižjih vrtljajih je izkoristek nižji.
Pri tehnikah varčne vožnje zato pri pospeševanju zasledujemo cilj, da se avto vozi med 1800-2500 vrtljaji s polnim plinom (ali vsaj največ kolikor praktične razmere dopuščajo).
Bencinarji z dušilno loputo brez turbine pa morajo dodajati zmeren plin, ker sicer ustvarijo izgube nepopolne ekspanzije. Za dobro optimirne turbo bencinarje velja podobno kot za diesle.

Način pospeševanja je torej odločilen dejavnik pri porabi.
Ne poskušat to razumet, ker ne drži :-)