Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

mimoidoci sporočil: 6.001
Zadnja sprememba: mimoidoci 14.11.2014 14:19
[jure1943]
> [jani1974]
> > [mmatt]
Centrifugalni pospešek in posledična centrifugalna sila je prisotna pri vsakem kroženju,

Dragi kolegi. Najprej nekaj fizike iz prvega letnika:

1. Centrifigualne sile ni.
2. To kar se navadnemu zemljanu dozdeva, da je centrifuglana sila, je vztrajnost telsa, ki teži k premočrtnemu gibanju, je v resnici reakcija telesa na centripetalno(!!) silo (v tem primeru trenja med cestiščem in pnevmatikami zaradi zasuka volana). Centripetalna sila namreč preprečuje premočrtno gibanje in sili vozilo v zavoj.
3. Na avto v ovinku delujeta samo vztrajnost avtomobila (t.j sila zaradi giblane količine - mase in hitrosti avtomobila), ki ga vleče premočrtno naprej in pa centripetalna sila (trenje med cestiščem in pnevmatikami), ki je odvisna od tornega količnika (trenja - profil cestišča, profil pnevmatike in oprijem pnevmatike) in sile, ki pritiska avto pravokotno na podlago (teža avtomobila).
4. Zaključek: če bi ne bilo trenja med cesto in pnevmatikami (torej centripetalne in ne centrifugalne sile, ki je itak ni!!), bi se avto vedno gibal samo premočrtno (če bi sploh lahko pospeševal :-)) !

Je pa zaradi človeški občutkov in zakoreninjenih predstav starih okrog milijon let, ki ne podlegajo Newtnovim zakonom, laže govoriti o centrifugalni sili, ker se nam ta zdi(!) prisotna.
Ti, a potem je imela moja stara mama zraven pralnega stroja centripeto in ne centrifuge?