Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-316368 sporočil: 957
[jani1974]
> [mmatt]

Dragi kolegi. Najprej nekaj fizike iz prvega letnika:

1. Centrifigualne sile ni.
2. To kar se navadnemu zemljanu dozdeva, da je centrifuglana sila, je vztrajnost telsa, ki teži k premočrtnemu gibanju, je v resnici reakcija telesa na centripetalno(!!) silo (v tem primeru trenja med cestiščem in pnevmatikami zaradi zasuka volana). Centripetalna sila namreč preprečuje premočrtno gibanje in sili vozilo v zavoj.
3. Na avto v ovinku delujeta samo vztrajnost avtomobila (t.j sila zaradi giblane količine - mase in hitrosti avtomobila), ki ga vleče premočrtno naprej in pa centripetalna sila (trenje med cestiščem in pnevmatikami), ki je odvisna od tornega količnika (trenja - profil cestišča, profil pnevmatike in oprijem pnevmatike) in sile, ki pritiska avto pravokotno na podlago (teža avtomobila).
4. Zaključek: če bi ne bilo trenja med cesto in pnevmatikami (torej centripetalne in ne centrifugalne sile, ki je itak ni!!), bi se avto vedno gibal samo premočrtno (če bi sploh lahko pospeševal :-)) !

Je pa zaradi človeški občutkov in zakoreninjenih predstav starih okrog milijon let, ki ne podlegajo Newtnovim zakonom, laže govoriti o centrifugalni sili, ker se nam ta zdi(!) prisotna.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2473367

Strani: 1

mimoidoci sporočil: 6.001
Zadnja sprememba: mimoidoci 14.11.2014 14:19
[jure1943]
> [jani1974]
> > [mmatt]
Centrifugalni pospešek in posledična centrifugalna sila je prisotna pri vsakem kroženju,

Dragi kolegi. Najprej nekaj fizike iz prvega letnika:

1. Centrifigualne sile ni.
2. To kar se navadnemu zemljanu dozdeva, da je centrifuglana sila, je vztrajnost telsa, ki teži k premočrtnemu gibanju, je v resnici reakcija telesa na centripetalno(!!) silo (v tem primeru trenja med cestiščem in pnevmatikami zaradi zasuka volana). Centripetalna sila namreč preprečuje premočrtno gibanje in sili vozilo v zavoj.
3. Na avto v ovinku delujeta samo vztrajnost avtomobila (t.j sila zaradi giblane količine - mase in hitrosti avtomobila), ki ga vleče premočrtno naprej in pa centripetalna sila (trenje med cestiščem in pnevmatikami), ki je odvisna od tornega količnika (trenja - profil cestišča, profil pnevmatike in oprijem pnevmatike) in sile, ki pritiska avto pravokotno na podlago (teža avtomobila).
4. Zaključek: če bi ne bilo trenja med cesto in pnevmatikami (torej centripetalne in ne centrifugalne sile, ki je itak ni!!), bi se avto vedno gibal samo premočrtno (če bi sploh lahko pospeševal :-)) !

Je pa zaradi človeški občutkov in zakoreninjenih predstav starih okrog milijon let, ki ne podlegajo Newtnovim zakonom, laže govoriti o centrifugalni sili, ker se nam ta zdi(!) prisotna.
Ti, a potem je imela moja stara mama zraven pralnega stroja centripeto in ne centrifuge?
najobj sporočil: 31.920
Zadnja sprememba: najobj 14.11.2014 14:59
[jure1943]
> [jani1974]
> > [mmatt]
Centrifugalni pospešek in posledična centrifugalna sila je prisotna pri vsakem kroženju,

Dragi kolegi. Najprej nekaj fizike iz prvega letnika:

1. Centrifigualne sile ni.
2. To kar se navadnemu zemljanu dozdeva, da je centrifuglana sila, je vztrajnost telsa, ki teži k premočrtnemu gibanju, je v resnici reakcija telesa na centripetalno(!!) silo (v tem primeru trenja med cestiščem in pnevmatikami zaradi zasuka volana). Centripetalna sila namreč preprečuje premočrtno gibanje in sili vozilo v zavoj.
3. Na avto v ovinku delujeta samo vztrajnost avtomobila (t.j sila zaradi giblane količine - mase in hitrosti avtomobila), ki ga vleče premočrtno naprej in pa centripetalna sila (trenje med cestiščem in pnevmatikami), ki je odvisna od tornega količnika (trenja - profil cestišča, profil pnevmatike in oprijem pnevmatike) in sile, ki pritiska avto pravokotno na podlago (teža avtomobila).
4. Zaključek: če bi ne bilo trenja med cesto in pnevmatikami (torej centripetalne in ne centrifugalne sile, ki je itak ni!!), bi se avto vedno gibal samo premočrtno (če bi sploh lahko pospeševal :-)) !

Je pa zaradi človeški občutkov in zakoreninjenih predstav starih okrog milijon let, ki ne podlegajo Newtnovim zakonom, laže govoriti o centrifugalni sili, ker se nam ta zdi(!) prisotna.
... čuj, jaz sem na fiziko in na tote centripetalne in centrifugalne sile že malo pozabil, ampak če bi ne bilo trenja med cesto in pnevmatikami, potem se avto po cesti ne bi gibal niti premočrtno, ker se sploh ne bi mogel premaknit ... evo, po mojem brez trenja med cesto in podplati na čevljih niti do avta noben ne bi mogel priti, kaj šele da bi ga zakurblal in speljal ...

Strani: 1