Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Tanko o ugotovitvah KPK: To je popolna bedarija

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-196540 sporočil: 1.612
Zadnja sprememba: anon-196540 21.02.2013 13:20
A skoraj 12.000 evrov velika odškodnina v primeru Prodnik kaže na spoštovanje zakonov s strani KPK. Ravno včeraj, ko sem gledal interviju z Janšo je Ljerka Bizilj Janšo vprašala, da je Evropa (ne vem točno kjer njen organ) slovensko protikorupcijsko zakonodajo označila za slabo in ga vprašala zakaj jo niso popravili. Pa da ne boš rekel, da je Biziljeva spet kakšna Janševa. Rekla je zakaj ne sprejmemo tako zakonodajo tipa Švedska. Janšev odgovor je bil, da niso se ukvarjali s te, ker so imeli druge pomembnejše stvari, pa da bi bili takoj obtoženi, da zaganjajo boj proti KPK.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2017857

Strani: 1

anon-8630 sporočil: 61
Zadnja sprememba: anon-8630 21.02.2013 13:25
Ja, saj :)
Že zakonodaja ni dobra, SDS pa se je tako zelo trudila, da bi ukinili še komisijo (ko jo je vodil še Kos).

Kako pa g. Tanko komentira, da je inšpekcija kaznovala Plinovode in direktorja zaradi nepravilnosti v tem primeru? Je to tudi bedarija ? Nič se niso pritožili. Direktor je kazen že plačal.
Sinoči pa je bil v Odmevih tako zmeden, da je iz vsega povedanega nastala ena sama godlja.
In še nekaj zate, kenguru73:

V KPK-ju so danes potrdili, da preiskujejo zaposlitev hčerke nekdanjega predsednika republike Danila Türka v javnem zavodu Ljubljanski grad, vendar po njihovih besedah postopek v tej zadevi še ni zaključen.

Vidiš, le niso tako enostranski :) .
anon-196540 sporočil: 1.612
Zanimivo kaj danes piše na Siolu:

KPK leta 2011 prirejal zaposlitvene razpise?
Avtor: Jože Biščak
Ljubljana - Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) je Plinovodom očitala, da so pri zaposlitvi Nike Janše in Tadeja Tanka ravnali koruptivno. No, tudi KPK ni ravno zgled preglednega kadrovanja.
2OCENA: +4POŠLJI
Share

Pred poldrugim letom, jeseni 2011, je Žurnal24 objavil zgodbo, kako je KPK objavil vsaj štiri javne razpise za točno določene ljudi, kar ustreza definiciji korupcije, toda predsednik KPK je vse zanikal in dejal, da so bili vsi postopki v celoti transparentni. Pa poglejmo.
Vir se je izkazal za pravega "vedeževalca"

V torek, 14. junija, je na Žurnalovo uredništvo prišlo pismo, da je KPK 10. junija objavil javni razpis, na katerem bo izbrana NaUl. "Že zdaj vam lahko povem, da je to fingiran javni razpis in bo na njem izbrana NaUl. Zamislite si, koliko ljudi bo poslalo prošnjo in prišlo v Ljubljano na razgovor ter tako zapravilo veliko časa in denarja," je bilo zapisano. V istem sporočilu je še pisalo, da bosta v kratkem objavljena še dva razpisa, ki pa sta namenjena NaDr in MaKo.

V četrtek, 7. julija, uredništvo Žurnala24 prejme še eno pismo, kjer je zapisano, da je bil objavljen še en razpis KPK in da je "prirejen za Matjaža".

In potem so se napovedi "vedeževalca" začele uresničevati. V ponedeljek, 25. julija, KPK objavi, da je bila na razpisu nadzornika na področju premoženjskega stanja II, ki je bil 10. junija na spletni strani KPK, izbrana NaUl – Natalija Ulaga, za koordinatorja analitike in informacijske varnosti, ki je bil objavljen 16. junija, je bil izbran MaKo – Matej Kovačič, na razpisu za projekte integritete pa je bila izbrana NaDr – Natalija Drnovšek. Slednja sta na KPK prišla po zamenjavi Draga Kosa z Goranom Klemenčičem, njuni službi pa sta bili za določen čas, in sicer vezani na mandat predsednika, je takrat Žurnalu24 povedal vir.

Uresničila se je tudi napoved za Matjaža. Ta naj bi na KPK opravljal pripravništvo, na uredništvo pa so dobili zadnje sporočilo: "Vse moje prognoze o planu vodstva komisije so se uresničile. Uganete, kdo je bil izbran?"
V zvezi s primerom iz leta 2011 smo prejeli tudi odgovor Komisije za preprečevanje korupcije, ki ga objavljamo v celoti:

"V dneh po objavi članka, ki ga omenjate, je bil na Komisiji za preprečevanje korupcije opravljen podroben inšpekcijski nadzor Inšpektorata za delo. Šlo je za prvi nadzor s strani inšpektorata v celotnem času obstoja komisije (osem let, če štejemo še predhodnika KPK – takratni Urad za preprečevanje korupcije). Nadzor inšpektorata ni ugotovil nepravilnosti pri zaposlitvenih razpisih, temveč nasprotno.

V povezavi s tem vam sporočamo naslednje:

Z vidika zaposlovanja inšpektorica ni ugotovila nepravilnosti (glede na takratne objave, da na komisiji 'fingiramo' razpise, je po pregledu celo izjavila, da ima komisija te postopke urejene nadstandardno). Zapisano v anonimki se je torej tudi v inšpekcijskem nadzoru pokazalo kot povsem neresnično, o čemer je kasneje poročal tudi časopis, ki je anonimko objavil. Nismo zaznali, da bi o inšpekcijskih ugotovitvah poročali tudi vi.

Dodajmo, da je komisija v preteklem poltretjem letu izjemno veliko napora vložila v korenito izboljšanje skladnosti poslovanja in delovanja, kar je razlog, da inšpektorji kljub obsežnemu in natančnemu pregledu niso naleteli na pomembne nepravilnosti. Od oktobra 2011 do januarja 2013 je bilo na KPK-ju 10 novih zaposlitev (od tega je v dveh primerih šlo za trajno premestitev iz drugega državnega organa na osnovi tripartitne pogodbe, v enem primeru za enomesečno nadomeščanje za čas daljše bolniške odsotnosti in v dveh primerih za zaposlitev za določen čas).

Komisija za preprečevanje korupcije je močan zagovornik transparentnosti delovanja pri javnih zadevah. Transparentnost pričakujemo od drugih in jo zahtevamo od sebe. Transparentnost na široko odpira vrata v javni sektor. Tisto, kar je za našimi vrati, ni 'domačijski zapeček', temveč urejen organ, ki svoje naloge jemlje resno. Ne trdimo samo, da so bili vsi izbirni postopki zakoniti in transparentni, ampak tudi etični, rigorozni ter objektivni.

Dejstvo je, kar je ugotovil tudi Inšpektorat za delo, da svoje sodelavce izbiramo po zahtevnih pisnih in ustnih testih ter torej izbira ni narejena 'prek palca', še posebej ne, ker je tako malo priložnosti, da se naša ekipa okrepi. Komisija je gotovo eden redkih državnih organov – preverljivo –, kjer za vsako delovno mesto, ki poteka prek javnih razpisov, sestavimo tričlansko komisijo, ki kandidate ocenjuje po pisnem testu in ustnem zagovoru. V nobenem primeru pa se pod novo komisijo še ni zgodilo, da bi predstojnik (predsednik ali namestnik/-ica) pri zaposlitvi sprejel drugačno odločitev, kot mu jo je – na podlagi pisnega in ustnega testa – predlagala izbirna komisija. Celo več – komisija pod sedanjim vodstvom tudi pripravnike izbira na podlagi javnega poziva, objavljenega na spletnih straneh in na forumih različnih fakultet ter po pogovoru s posebno izborno komisijo. Zato – kot rečeno – ne iščemo 'naših', ampak najboljše, ki bodo kar najbolj prispevali k uresničevanju mandata in poslanstva komisije. Lahko se vprašamo, ali se od vodstva komisije pričakuje omogočanje mirnega preužitka 'zaslužnim' ali pa je naloga vodstva poskrbeti, da bo komisija za vložen javni denar ustvarila ustrezno 'dodano vrednost' in upravičila pričakovanja. Vodstvo komisije razume slednje kot svojo dolžnost. Na komisiji za sodelavce izberemo tiste, ki so v konkurenci najboljši in s svojo kompetentnostjo ter socialnimi veščinami nikakor ne ustrezajo stereotipom o tipičnem državnem uradniku."
"Najboljši" med številnimi protikandidati

Tako so službe za nedoločen čas na KPK dobili Ulagova, Drnovškova in Kovačič. Na javni razpis, na katerem je bila "najboljša" Ulagova, se je prijavilo 16 kandidatov, na pisni preizkus jih je prišlo 12, na razgovor pa šest. Nadzornica za področje premoženjskega stanja II je tako postala diplomirana varstvoslovka, ki je bila prej zunanja sodelavka KPK, je poročal Žurnal24. Kovačiču je na razpisu konkuriral le en protikandidat. A Kovačič je bil boljši ter je za nedoločen čas zasedel delovno mesto koordinatorja analitike in informacijske varnosti. Razvrščen je v 43. plačni razred. Vodja projektov za integriteto na KPK si je želelo postati pet ljudi. Natečajna komisija je z vsemi opravila razgovor in izbrala Drnovškovo. Uresničila pa se je tudi napoved o zaposlitvi "Matjaža". Po pisnih testih (17 kandidatov) in razgovorih (osem kandidatov) je bil 18. avgusta tudi on izbran za najboljšega.
KPK: Vse je bilo transparentno

Na KPK so leta 2011 mediju odgovorili, da so bili "vsi postopki v celoti transparentni", saj so "potekali prek objave javnih natečajev". Poleg tega je "celoten postopek dokumentiran in neizbranim kandidatom je na voljo vsa dokumentacija". Ti so v dveh primerih zahtevali vpogled v postopke, a KPK ni prejela nobenih pritožb. Dodali so, da je predstojnik, to je Klemenčič, "vedno sledil predlogu izbirne komisije o izbiri ali neizbiri posameznega kandidata". Vse pisanje pa so takrat na KPK označili za zavajajoče, zlonamerne in preverljivo neresnične, saj naj bi na KPK zelo resno jemali pravilnost in zakonitost postopkov.
Gregor Virant je o primeru KPK molčal

Zanimivo je, da je uresničene napovedi "vedeževalskega" vira komentiralGregor Virant. "Pameten šef ve, da je za organ daleč najboljše, da si izbere najboljšega sodelavca," je takrat dejal Virant, ki ni želel komentirati čudno kadrovanje na KPK. Priznal pa je, da so "javni razpisi dostikrat pesek v oči" in da je seveda v "svetu upravljanja človeških virov znano, da javni razpis ni edina zveličavna metoda". Pravnik Rajko Pirnat pa je takrat dejal, da bi morali zadevo javno raziskati.
Kako je vir lahko vedel, kdo bo izbran

V vsej zgodbi pa ni nihče komentiral, kako je lahko vir Žurnala24 točno napovedal, kdo bo izbran. Če pogledamo statistično, je bila možnost, da zadane izbranega kandidata Matjaža, 5,89-odstotna, da bo izbrana Ulagova, pa 6,25-odstotna. Še največ možnosti je bilo, da bi uganil, da bo izbran Kovačič – tam so bile možnosti 50-odstotne.


Vir: Siol
anon-288112 sporočil: 788
Tipično, ko ni argumentov se začne kazati s prstom na druge v stilu: "Sem slišal, da je tisti tip še veliko hujši...". Enako je z navedbo nekega intervjuja na nekem kanalu, kjer je nekdo omenil neko EU organizacijo, ki je domnevno označila KPK kot slabo.
Mogoče celo drži in morda je bila KPK označena kot slaba v kontekstu, da pri toliko obravnavanih in odkritih nepravilnostih nima pooblastil za ukrepanje in je bil podan predlog za razširitev le-teh? Tudi meni se zdi vloga KPK tragična - lahko odkriva in dokaže vendar ukrepati ne more/sme.
Pa še nekaj, vsaka vlada je želela KPK reorganizirati tako, da bi jo najprej ukinila. Ustanovitev nove bi verjetno trajala neskončno dolgo.

Nepravilnosti v slovenistanu je veliko - verjetno preveč za tako malo komisijo. Lahko smo srečni, da imamo KPK vsaj v takšni obliki kot je, sicer sploh ne bi vedeli kaj se dogaja v pravljičnem zakulisnem svetu slovenistanske politike...

Strani: 1