Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Avtonomna vožnja prihaja hitreje, kot mislimo

Strani: 1

bc123a sporočil: 48.253
[#2793514] 12.09.19 08:54
Odgovori   +    10
Umaknite ta zavajajoc clanek. Avtor nima pojma o izzivih avtonomne voznje.
Že zdaj v nekaterih tovarnah in skladiščih uporabljajo povsem avtonomna vozila za interne operacije, podobno bo tudi v predelih mest, kjer bodo vozili robotski taksiji ali manjši avtonomni avtobusi
Neprimerljivo. V tovarnah in skladiscih imas cone, kjer pesci enostavno ne smejl, ker so to cone za robote. V nobenem mestu ne boste mogli postaviti ulic kjer bi pescem bilo prepovedano preckati cesto oziroma bi bilo normalno da ga robotski avto zgazi, ce krsi predpise!
Odločilen pospešek razvoju avtonomne vožnje je dal Google, ki je problem definiral kot informacijski problem
Kaj je naredil? WTF? Pa kje jemljete te neumnosti... avtonomna voznja je problem tako raziskav kognitivnih sposobnosti ljudi (ker znamo voziti avte bolje kot katerikoli avtomatski sistem), do obseznih testiranj na realnih podatkih in v realnih razmerah.

Avtonomna voznja NI NIKAKOR informacijski problem, in ce kdo to razume je to ravno Waymo, zato pa je zelo realisticen glede tega da samostojne voznje se dolgo ne bo.

spectrum.ieee.org/ca...for-others

Svetujem tudi, da si omenjen clanek prebere urednik, ne samo avtor.
Vrednost podjetja Waymo je ocenjena na več kot sto milijard dolarjev, kar kaže, kako pomemben prihodnji trg je avtonomna mobilnost.
Ne, to lahko kaze tudi, da je trg popolnoma iracionalen, tako kot je bil na vrhuncu dot.com manije. Koliko so bila vredna podjetja kot Webwan, Pets.com, itd?
Predvsem zadnji dve stopnji pomenita ekonomski preskok v transportu, saj ne potrebujeta več voznika, ki bi moral v določenih primerih ukrepati med vožnjo.
Seveda, in kje so znaki da smo kakorkoli blizu stopnji 4? Ali celo stopnji 3? Vir prosim!
Na cestah v prometnih nesrečah umre vsako leto več kot milijon ljudi. Za več kot 90 odstotkov nesreč je kriv človeški dejavnik. Predstavljajmo si, da lahko to preprečimo z avtonomno vožnjo.
Ljudje so v povprecju fenomenalni vozniki. V ZDA vsako leto v prometnih nesrecah imre 40.000 ljudi, in ta podatek se zlorablja za to, da se dobesedno na podlagi lazi propagira benefite samovozecih avtov (ki jih itak ni, in jih se en cas ne bo).

40.000 mrtvih v ZDA na leto namrec pomeni 1.25 mrtvega v prometu na 100 miljonov prevozenih milj. A si predstavljate kako malo je to?

injuryfacts.nsc.org/...and-rates/

Pri samovozecih avtih govorimo o intervencijah na nekaj 1000 prevozenih kilometrov (intervencija je tocka, ko varnostni voznik v testiranem samovozecem avtu oceni da je avto naredil napako, ki pelje v nesreco).

medium.com/waymo/an-...71fd31c3e2

Upostevati je treba, da gre tu v glavnem za testiranje v idealnih razmerah (kalifornija, arizona...), pri cemer je stevilo mrtvih pri cloveski voznji zelo mocno odvisno od tipa ceste (na ruralnih cestah je veliko visje, v slabsem vremenu je veliko visje), to so pa situacije s katerimi se avtonomna voznja niti resno se ne ukvarja!
Medtem ko je tehnologija že pripravljena
NI pripravljena, pa od kje jemljete te nebuloze?
Podobno si lahko predstavljamo del mesta, kjer transport poteka z robotskimi taksiji oziroma manjšimi avtonomnimi avtobusi.
Ne, ne morete. To kaze da nimate pojma ne o mestih, ne o tovarnah. Tudi situacije v mestih so polne robnih primerov, in primerov ki jih tudi v 10 letih ne bomo resili, recimo, oceniti kaj bo naredil clovek, ki stoji na plocniku - bo stopil na cesto, ali ne?
Pripeljemo se v mesto na sestanek, ker se nam mudi, pošljemo avto, da kroži po mestu, medtem ko imamo opravke.
To zahteva nivo avtonomne voznje 5. Desetletja stran.
Že zdaj smo bili priča vdoru hekerjev v avtomobilske sisteme in prevzemu nadzora nad posameznim avtom.
To se lahko zdi problem samo podjetju, ki se ukvarja z informatiko, v resnici je pa bistveno vecja verjetnost da se avto zabije v gruco pescev kar sam, brez hekerjev.

Strani: 1