Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega
Strani: 1
sporočil: 143
Čas je denar ==> naredite še primerjavo, koliko časa porabiš v 5
letih in 200k km za "filanje" na črpalki pri elektriki in koliko
pri bencinu/dizlu...
sporočil: 4.276
Tole bo šlo, dokler bo električnih avtov manj kot 10%, potem se bo
začela veselica...
- Kupil sem elektrilčni avto, živim v bloku, kje naj ga polnim?
- Sosed me je prijavil policiji, ker sem na javni polnilnici odklopil njegov avto in priklopim svojega? Zakaj se to ne sme, če je polnilnica za vse?
- Kupil sem električni avto, ko ga polnim mi meče ven glavno varovalko, kaj naj storim?
- Imam električni avto. zdaj ga je kupil še sosed. Ko sva ju prvič oba priklopila, je vsa ulica ostla brez elektrike. Kaj delava narobe?
- Šel sem na morje, po 300km se mi je izpraznila baterija, polnilnice so zasedene do naslednjega torka, takrat se že vračam domov. Kaj lahko storim. Nekdo z enako težavo je šel v železnino, kupil prikolico in dizelski agregat. Zdaj lahko baterijo polni kar med vožnjo. Je to dobra rešitev?
- Kupil sem elektrilčni avto, živim v bloku, kje naj ga polnim?
- Sosed me je prijavil policiji, ker sem na javni polnilnici odklopil njegov avto in priklopim svojega? Zakaj se to ne sme, če je polnilnica za vse?
- Kupil sem električni avto, ko ga polnim mi meče ven glavno varovalko, kaj naj storim?
- Imam električni avto. zdaj ga je kupil še sosed. Ko sva ju prvič oba priklopila, je vsa ulica ostla brez elektrike. Kaj delava narobe?
- Šel sem na morje, po 300km se mi je izpraznila baterija, polnilnice so zasedene do naslednjega torka, takrat se že vračam domov. Kaj lahko storim. Nekdo z enako težavo je šel v železnino, kupil prikolico in dizelski agregat. Zdaj lahko baterijo polni kar med vožnjo. Je to dobra rešitev?
sporočil: 293
[premza]Če verjameš ali pa ne-v (za bekatere) zlatih časih bivše Juge smo imeli bone za gorivo in si dobil na črpalki le toliko goriva, kot si imel bonov. V tistih zlatih časih so bile črpalke precej bolj na redko posejane kot so danes pa še nobenega zagotovila nisi imel, da bodo na vsaki v vsakem trenutku imeli vrsto goriva, katerega potrebuje tvoj avto. Za jagodo na smetano pa so takratni avtomobili pili tudi 10+ l/100 km in imeli bistveno manjša rezervoarje za gorivo, kot jih imajo nekateri avtomobili danes.
- Šel sem na morje, po 300km se mi je izpraznila baterija, polnilnice so zasedene do naslednjega torka, takrat se že vračam domov. Kaj lahko storim. Nekdo z enako težavo je šel v železnino, kupil prikolico in dizelski agregat. Zdaj lahko baterijo polni kar med vožnjo. Je to dobra rešitev?
No, in kljub temu smo hodili na morje v južno Dalmacijo in Črno Goro. Si se pač malce prilagodil in dal v prtljažnik najprej kantico z gorivom in polnil rezervoar na večjih črpalkah, čeprav si stal v koloni kakšno urco ali več.
sporočil: 3.976
[premza]Tole si pa zasluži vsaj ene 100 plusov....
Tole bo šlo, dokler bo električnih avtov manj kot 10%, potem se bo začela veselica...
- Kupil sem elektrilčni avto, živim v bloku, kje naj ga polnim?
- Sosed me je prijavil policiji, ker sem na javni polnilnici odklopil njegov avto in priklopim svojega? Zakaj se to ne sme, če je polnilnica za vse?
- Kupil sem električni avto, ko ga polnim mi meče ven glavno varovalko, kaj naj storim?
- Imam električni avto. zdaj ga je kupil še sosed. Ko sva ju prvič oba priklopila, je vsa ulica ostla brez elektrike. Kaj delava narobe?
- Šel sem na morje, po 300km se mi je izpraznila baterija, polnilnice so zasedene do naslednjega torka, takrat se že vračam domov. Kaj lahko storim. Nekdo z enako težavo je šel v železnino, kupil prikolico in dizelski agregat. Zdaj lahko baterijo polni kar med vožnjo. Je to dobra rešitev?
sporočil: 4.276
Zadnja sprememba: premza 25.04.2019 09:15
[telexdell]Imel v tistih časih APN. Dobil sem bon za 5l. 5l v tansk sploh ni šlo, zato je šel preostanek v kantico. 2T olje pa je bilo ali pa tudi ne, tako da si moral imeti kako malo flaško vedno sabo (prešvercano iz AUT ali ITA).
> [premza]
> - Šel sem na morje, po 300km se mi je izpraznila baterija, polnilnice so zasedene do naslednjega torka, takrat se že vračam domov. Kaj lahko storim. Nekdo z enako težavo je šel v železnino, kupil prikolico in dizelski agregat. Zdaj lahko baterijo polni kar med vožnjo. Je to dobra rešitev?
Če verjameš ali pa ne-v (za bekatere) zlatih časih bivše Juge smo imeli bone za gorivo in si dobil na črpalki le toliko goriva, kot si imel bonov. V tistih zlatih časih so bile črpalke precej bolj na redko posejane kot so danes pa še nobenega zagotovila nisi imel, da bodo na vsaki v vsakem trenutku imeli vrsto goriva, katerega potrebuje tvoj avto. Za jagodo na smetano pa so takratni avtomobili pili tudi 10+ l/100 km in imeli bistveno manjša rezervoarje za gorivo, kot jih imajo nekateri avtomobili danes.
No, in kljub temu smo hodili na morje v južno Dalmacijo in Črno Goro. Si se pač malce prilagodil in dal v prtljažnik najprej kantico z gorivom in polnil rezervoar na večjih črpalkah, čeprav si stal v koloni kakšno urco ali več.
Ahh..., zlati časi. Star sem bil 14 let, osmošolke so se pa ful palile na mopede, pa čelad spoh nismo poznali :))
sporočil: 3.976
Zadnja sprememba: anon-20668 25.04.2019 09:17
Pozabljaš, da so v tistih časih avti imeli v takem kontekstu veliko
prednost pred današnjimi; in sicer ni bilo gotovo, če bo biser jugo
tehnike sploh zdržal tistih 200-300 km poti, zato je bil problem
oskrbe z gorivom relativno manj pereč :)
sporočil: 4.276
Zadnja sprememba: premza 25.04.2019 09:30
[matjazfinance]Pri Zastavi 750 (fičko) so bili prirobnica, jermeni in svečka obvezna oprema. Pa pri 90km/h je postal "samovozeč" ampak to je v tistih časih pomenilo čisto nekaj drugega kot danes :)
Pozabljaš, da so v tistih časih avti imeli v takem kontekstu veliko prednost pred današnjimi; in sicer ni bilo gotovo, če bo biser jugo tehnike sploh zdržal tistih 200-300 km poti, zato je bil problem oskrbe z gorivom relativno manj pereč :)
Prtljaga je bila vsa na strehi, privezana z vrvjo in pokrita s polivinilom. Prtljažnika avto ni imel. Tisto malo prostora spredaj (med rezervarjem in rezervno gumo) je zasedalo orodje, krpe, kaka steklenica vode, ker je vsak hrib zakuhal...
Skratka, da se navežem nazaj na temo. Danešnji električni avti imajo v primerjavi s temi jugo avti iz 80-ih kar velik doseg in zvrhano mero udobja :)
sporočil: 149
Če pogledam koliko časa danes ljudje (dobesedno suženjsko) porabijo
za buljenje v mobilni telefon in lajkanje neke tretjerazredne
"influencerke", je porabljen čas za polnenje na polnilnici
praktično pič*** dim.
Se strinjam. Na dolgih poteh zna biti moteče, ampak če boš malo bolj pameten pri polnenju, boš 90% časa polnil avto takrat, ko boš delal nekaj drugega (spanje, sex, delo...)
Je pa tudi tako. Pojdite na kako večjo pumpo (naprimer tavelik Petrol na Celovški) ob delavnikih. Za polnenje goriva in plačilo (čakanje na prosto mesto, polnenje, čakanje v vrsti itd.) boste garant porabili 10 min. Sem že čakal po 15 min, ker je dandanes pumpa pravi supermarket. Saj ne rečem. Ponavadi traja 5 min, ampak če se bo prijelo induktivno polnenje in da boš polnil (doštukal) samo za 50-100km (recimo da prideš do doma), tu ne vidim problema.
Je pa tole dejansko malo vračanje v preteklost in potovalni časi na poteh 500km+ se bodo podaljšali...
Se strinjam. Na dolgih poteh zna biti moteče, ampak če boš malo bolj pameten pri polnenju, boš 90% časa polnil avto takrat, ko boš delal nekaj drugega (spanje, sex, delo...)
Je pa tudi tako. Pojdite na kako večjo pumpo (naprimer tavelik Petrol na Celovški) ob delavnikih. Za polnenje goriva in plačilo (čakanje na prosto mesto, polnenje, čakanje v vrsti itd.) boste garant porabili 10 min. Sem že čakal po 15 min, ker je dandanes pumpa pravi supermarket. Saj ne rečem. Ponavadi traja 5 min, ampak če se bo prijelo induktivno polnenje in da boš polnil (doštukal) samo za 50-100km (recimo da prideš do doma), tu ne vidim problema.
Je pa tole dejansko malo vračanje v preteklost in potovalni časi na poteh 500km+ se bodo podaljšali...
sporočil: 6.715
[Domen89]Predvsem se čaka ker ljudje hodijo na Petrol po pakete... in potem en od (treh) prodajalcev išče in brska po gori paketov kateri je pravi...
Če pogledam koliko časa danes ljudje (dobesedno suženjsko) porabijo za buljenje v mobilni telefon in lajkanje neke tretjerazredne "influencerke", je porabljen čas za polnenje na polnilnici praktično pič*** dim.
Se strinjam. Na dolgih poteh zna biti moteče, ampak če boš malo bolj pameten pri polnenju, boš 90% časa polnil avto takrat, ko boš delal nekaj drugega (spanje, sex, delo...)
Je pa tudi tako. Pojdite na kako večjo pumpo (naprimer tavelik Petrol na Celovški) ob delavnikih. Za polnenje goriva in plačilo (čakanje na prosto mesto, polnenje, čakanje v vrsti itd.) boste garant porabili 10 min. Sem že čakal po 15 min, ker je dandanes pumpa pravi supermarket.
sporočil: 1.623
[wesko]Jaz za filanje pickupa porabim 10 min/14 dni.. Pri elektricnem ne bom porabil nic, ker se bo filal cez noc..simple. Ravno to je ena vecjih prednosti EV.
Čas je denar ==> naredite še primerjavo, koliko časa porabiš v 5 letih in 200k km za "filanje" na črpalki pri elektriki in koliko pri bencinu/dizlu...
sporočil: 1.623
[premza]Svet se je dokoncno ustavil, ko so izdelali prvega dizla! Amen!
Tole bo šlo, dokler bo električnih avtov manj kot 10%, potem se bo začela veselica...
- Kupil sem elektrilčni avto, živim v bloku, kje naj ga polnim?
- Sosed me je prijavil policiji, ker sem na javni polnilnici odklopil njegov avto in priklopim svojega? Zakaj se to ne sme, če je polnilnica za vse?
- Kupil sem električni avto, ko ga polnim mi meče ven glavno varovalko, kaj naj storim?
- Imam električni avto. zdaj ga je kupil še sosed. Ko sva ju prvič oba priklopila, je vsa ulica ostla brez elektrike. Kaj delava narobe?
- Šel sem na morje, po 300km se mi je izpraznila baterija, polnilnice so zasedene do naslednjega torka, takrat se že vračam domov. Kaj lahko storim. Nekdo z enako težavo je šel v železnino, kupil prikolico in dizelski agregat. Zdaj lahko baterijo polni kar med vožnjo. Je to dobra rešitev?
sporočil: 4.276
[moon]Direkt iz fotovoltaik :)
Jaz za filanje pickupa porabim 10 min/14 dni.. Pri elektricnem ne bom porabil nic, ker se bo filal cez noc..simple.
sporočil: 768
Če bomo hoteli polniti doma bo potrebna napeljava 50 A. Potrebno bo
položiti nove električne kable po naseljih. Imam za zacetek hybrida
(bencin in baterija)..se odlično obnese...naslednji bo priključeni
hybrid...potem pa EL. Sem se moral pa malo navaditi tudi na tega
saj je neslišen ko startas na parkingu in se nihče ne umakne...?!
sporočil: 21.898
[notomi]ce se morate vozniki navaditi, kaj sele drugi udelezenci v prometu. Sam nisem imel kot pesec nikoli tezav z avtomobili, ker si jih dobro tudi slisal, ne samo videl. Zdaj pa je vcasih ze jeba (pa ne vidim slabo). Enostavno smo se navadili na to, da se jih slisi.
Sem se moral pa malo navaditi tudi na tega saj je neslišen ko startas na parkingu in se nihče ne umakne...?!
sporočil: 5
Dobro bi bilo, če bi poleg cene avta napisali tudi ali ima
primerljivo opremo - npr.: EV so namreč vsi opremljeni z
avtomatskim menjalnikom, ki je pri klasičnih za doplačilo cca
2000€.
sporočil: 4.276
[GorazdSkof]Pogonski sklop je drug (avtomatika je "must have"), zato tega na ta način ne moreš primerjat.
Dobro bi bilo, če bi poleg cene avta napisali tudi ali ima primerljivo opremo - npr.: EV so namreč vsi opremljeni z avtomatskim menjalnikom, ki je pri klasičnih za doplačilo cca 2000€.
sporočil: 6.570
[premza]Jaz pa tudi mislim, da lahko.
> [GorazdSkof]
> Dobro bi bilo, če bi poleg cene avta napisali tudi ali ima primerljivo opremo - npr.: EV so namreč vsi opremljeni z avtomatskim menjalnikom, ki je pri klasičnih za doplačilo cca 2000€.
Pogonski sklop je drug (avtomatika je "must have"), zato tega na ta način ne moreš primerjat.
In avtomatika pri EV ni nič "must have", ampak bolj "goes with".
sporočil: 814
Zadnja sprememba: anon-171197 28.04.2019 13:00
Haha, finance spet ste se izkazale, pa kako vas ni sram pisat
taksnih lazi? BMW i3 prvih pet let nima placljivih servisov! Pa
tudi ce bi bili, se predpisani na vsake dve leti. V Avstriji stane
servis 150€! Bmw i3 tudi ne spada v klaso minija ampak v klaso bmw
3. To ni moja, ampak bmw de izjava! Sedaj pa k realnim podatkom.
Letno nardimo z i3 80 000km, v enem letu smo placali za elektroko
natanko 300€! Zaenkrat je mogoce se vedno zastonj polnit, soncna
energija pa je tudi zastonj. Avto ima prvi sevis naslednje leto
konec leta, torej ko bo na avtu ze 160 000km. Avto se pelje pri
80000km natanko tako, kot pri 200km, ko je bil kupljen. Kapa
baterije je padla za 5%, kar je pricakovano ob stabilizaciji
kemije. Z avtom bo mogoce narditi vsaj 400 000km. To so realni
podatki, vse drugo je laz!! Avto se priklopi na strom zvecer,
zjutraj je poln in ogret. Ce se pelje na dalse ture, se polne na
hitrih polnilnicah, 30min, in spet vsaj 180km. Ko se ustavim, avto
priklopim na strom in je v 3h spet poln, ni se se zgodilo, da bi
ostali na cesti. Z bencinarjem sem obstal vsaj 5x!!Pa se ena stvar, bmw i3 120ah po 160 000km se vedno imel ceno vsaj 15000€, medtem ko minija nihce vec ne bo kupil, ce pa ze, pa mogoce za 2000€.
Pa se tretja stvar, polni kasko za i3 v avstriji stane 600€.
sporočil: 6.570
[quetal]Me prav zanima, kako planirajo tisti karbonski space frame popravljat tako poceni.
Pa se tretja stvar, polni kasko za i3 v avstriji stane 600€.
Bo takoj totalka, potem pa udri z Eurotaksom po siromaku?
sporočil: 2.264
Pri izračunih ni upoštevana najpomembnejša finančna postavka:
izguba vrednosti. EV avtmobili (z izjemo Tesle) namreč zgubijo
ogromno, povprečna vrednost po treh letih je samo 30 do 35% cene
novega, medtem ko je pri klasičnih vozilih slednje 50%.
Se pravi je treba stroškom EV vozila na 5 let dodati še kakih 10.000 EUR.
Se pravi je treba stroškom EV vozila na 5 let dodati še kakih 10.000 EUR.
sporočil: 320
[dz1975]Jap, tudi mene je zmotila odsotnost amortizacije vozila. Baterija po 5 -7 letih gre, zamenjava pa bo stala ene 7k, pri nekaterih proizvajalcih še več. Pri takem znesku ti že kar predlagajo zamenjavo avtomobila (podobno kot telefonu).
Pri izračunih ni upoštevana najpomembnejša finančna postavka: izguba vrednosti. EV avtmobili (z izjemo Tesle) namreč zgubijo ogromno, povprečna vrednost po treh letih je samo 30 do 35% cene novega, medtem ko je pri klasičnih vozilih slednje 50%.
Se pravi je treba stroškom EV vozila na 5 let dodati še kakih 10.000 EUR.
S tem pade vsa ta "eko" naravnanost v vodo, skupaj s dejstvom, da je manj kot 20% energije pridobljene iz obnovljivih virov, večine te ne trošimo ponoči, ko običajno polnimo avtomobile.
Torej te električne avte pri nas u bistvu pretežno poganja premog, nafta, plin in jedrski reaktor, le da to energijo neučinkovito pretvorimo v električno, transportiramo ter jo shranimo v zelo ne-eko baterije.
sporočil: 1.174
zanimiva primerjava..., potrebno pa je tudi upoštevati da boš
električen avto po petih letih in 200tisoč prevoženimi km (po
možnosti s prvo baterijo) lahko še samo podaril oz. deponiral na
odpadu...
sporočil: 814
preden pricnas kvazit bedarije ...
www.goingelectric.de...&start=250
ampak dobro znat vsaj en tuj jezik, v tem primeru nemski, ter ter vsaj priblizno razumet tehnicne izraze ...
www.goingelectric.de...&start=250
ampak dobro znat vsaj en tuj jezik, v tem primeru nemski, ter ter vsaj priblizno razumet tehnicne izraze ...
sporočil: 320
[quetal]Eh no, ne pretiravaj, peljal sem jaz ta i3 ja, daleč od udoblja "trojke". Pa še to, z "trojko" prideš do portoroža pa nazaj, pa še ti v rezervarju ostane, z i3, ko po avtocesti pohodiš lih do ravberkomande prideš :)
Haha, finance spet ste se izkazale, pa kako vas ni sram pisat taksnih lazi? BMW i3 prvih pet let nima placljivih servisov! Pa tudi ce bi bili, se predpisani na vsake dve leti. V Avstriji stane servis 150€! Bmw i3 tudi ne spada v klaso minija ampak v klaso bmw 3. To ni moja, ampak bmw de izjava! Sedaj pa k realnim podatkom. Letno nardimo z i3 80 000km, v enem letu smo placali za elektroko natanko 300€! Zaenkrat je mogoce se vedno zastonj polnit, soncna energija pa je tudi zastonj. Avto ima prvi sevis naslednje leto konec leta, torej ko bo na avtu ze 160 000km. Avto se pelje pri 80000km natanko tako, kot pri 200km, ko je bil kupljen. Kapa baterije je padla za 5%, kar je pricakovano ob stabilizaciji kemije. Z avtom bo mogoce narditi vsaj 400 000km. To so realni podatki, vse drugo je laz!! Avto se priklopi na strom zvecer, zjutraj je poln in ogret. Ce se pelje na dalse ture, se polne na hitrih polnilnicah, 30min, in spet vsaj 180km. Ko se ustavim, avto priklopim na strom in je v 3h spet poln, ni se se zgodilo, da bi ostali na cesti. Z bencinarjem sem obstal vsaj 5x!!
Pa se ena stvar, bmw i3 120ah po 160 000km se vedno imel ceno vsaj 15000€, medtem ko minija nihce vec ne bo kupil, ce pa ze, pa mogoce za 2000€.
Pa se tretja stvar, polni kasko za i3 v avstriji stane 600€.
i3 je kul za drugi avto pri hiši...nikakor pa ne zadovolji povprečnih potreb edinega avta pri hiši.
sporočil: 834
Namesto kantice z gorivom, boš dal v električnega, kaj? Svečo,
rezervno baterijo, power bank?
sporočil: 21.898
[lea1]Ni ti treba v Split. Pojdi v Izolo.
Se pravi, če se pelješ npr. V Split, vsakih 180 km stojiš?
sporočil: 2.264
[quetal]80.000 km letno z i3????? Ti pa si mazohist. To je 330 km dnevno (če seveda ne lažeš), kar pomeni dve polnjenji. Ker i3 pač ni Tesla, to realno pomeni 3 do 6 ur polnjenja dnevno. i3 ima sicer dve različni bateriji, starejši omogočajo okoli 180km avtonomije, novejši okoli 250.
Letno nardimo z i3 80 000km
Kjer živim je sicer sedaj Tesel več kot Mercedesov, BMWjev in Audijev skupaj, samo vsi lastniki imajo doma vsaj še dva bencinska avta (običajno je vsaj eden full size SUV ali pickup). i3 pa vidim enkrat na teden - nov tako ali tako stane toliko kot Tesla 3, stari par let in z 20k do 30k km se pa prodajao za okoli 15.000 EUR.
sporočil: 4.276
Elekrtični je cenejši od bencinskega ali dizelskega zgolj zato ker
je subvencioniran (nakup, "gorivo"...).
Če mu ukinemo subvencije in mu na kilometer obesimo podobne dajatve kot bencinarjem ali dizlom, se ekonomika podre.
Hvaliti se, kako ekonomično se voziš z električnim avtom, je podobno kot se hvaliti kako super je s socialno pomočjo hoditi v michelinove restavracije.
Oboje gre na račun drugih.
Če mu ukinemo subvencije in mu na kilometer obesimo podobne dajatve kot bencinarjem ali dizlom, se ekonomika podre.
Hvaliti se, kako ekonomično se voziš z električnim avtom, je podobno kot se hvaliti kako super je s socialno pomočjo hoditi v michelinove restavracije.
Oboje gre na račun drugih.
Strani: 1