Strani: 1

anon-181718 sporočil: 149
[#2764631] 19.03.19 08:55
Odgovori   +    9
Zadnja sprememba: anon-181718 19.03.2019 08:58
Velik problem je cikličnost te panoge. Boli me dejstvo, da so prenekateri gradbeni inženirji v letih 2009-2015 popolnoma zapustili to panogo in se prezaposlili po ministrstvih in ostalih službah, ki nimajo nič skupnega z gradbeništvom. V to jih je prisilil dekret države, da se v teh letih popolnoma umakne iz investicij v infrastrukturo. Raje smo zmetali denar v socialo. Inženir ki pa nekje 5 let zapusti svojo panogo, ni več tisti pravi inženir. Tako da ne samo da ni novega kadra... Star kader je šel po gobe. Danes pa manjko. No pa seveda plače visoko izobraženega kadra so prenizke. Avstrija in Nemčija sta blizu, tako da se raje zaposliš kar tam...

Uglavnem problem je ta hudičeva cikličnost. Pred petimi leti praktično nič investiranja, danes pa pregrevanje. Država bi morala investirati v času krize, ko so cene nižje, prav tako pa bi dajala kruh ljudem in zadržala znanje v panogi. Sedaj pa bi morala investiranje umiriti, saj trenutno gospodarstvo investira miljone. Tako bi zmanjšala pregrevanje, znižala cene gradbenih del, ki jih plačuje gospodarstvo in sama počakala na boljše čase za investiranje.

Morda v razmislek tudi tole: www.gzs.si/LinkClick...&mid=51579

Je pa seveda problem tudi neizmerna požrešnost gradbenih firm, ki si grebejo posel. V prvi vrsti si ga nagrebejo preveč, potem pa ko rabijo kader da izpeljejo projekt, nočejo plačati pošteno ne delavcev ne inženirjev. Potem pa projekte vodijo ekonomisti in razni xyz gimnazijski maturantje. Rezulat pa seveda neučinkovitost in neracionalnost. Brez znanja seveda ne gre. Je pa gradbeništvo panoga, o kateri so vsi pametni in vedo veliko povedati, kljub temu, da nimajo pojma ali pa sploh niso v panogi.
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2764653] 19.03.19 09:48 · odgovor na: (#2764642)
Odgovori   +    8
[kren]

Ne gre toliko za požrešnost. Ponavadi ne morejo plačati zaposlenih in kooperantov, ker enostavno ne zaslužijo dovolj (zaradi hude konkurence so pač zaslužki prenizki). Gradbeništvo torej ne zjebe samo cikličnost, ampak prehuda konkurenca in posledično prenizki zaslužki... tudi v času debelih krav.

V bistvu to ni samo problem gradbeništva, ampak kar večine poslov.
Ja, v bistvu je to problem povsod... Bistvo tega problema je pa v tem, da management "mora" biti bajno plačan, za dostojno plačilo tehnične inteligence in kvalificiranih delavcev so pa "marže v dotični branži prenizke".
anon-181718 sporočil: 149
[#2764668] 19.03.19 10:36 · odgovor na: (#2764657)
Odgovori   +    5
Zadnja sprememba: anon-181718 19.03.2019 10:37
Država gradi infrastrukturo. Povsod. Tudi v ZDA. Tukaj ne gre za to da bi država na dolgi rok trošila več ali kaj podobnega. Gre za to da troši pametneje. Tako bomo davkoplačevalci dobili več za manj in tudi da država ne spodbuja pregrevanja gospodarstva. Hočeš nočeš, je država velik igralec na tem področju.

Če se ti to ne zdi moder ukrep, potem pa res ne vem...
dani14 sporočil: 6.657
[#2764671] 19.03.19 10:43 · odgovor na: (#2764657)
Odgovori   +    2
Si prepričan, da si razumel napisano?
ognjenorezilo sporočil: 2.049
[#2764810] 19.03.19 15:15
Odgovori   +    0
Fake news!!!

Kje pa so oglasi za te izkušene kadre, ki naj bi prišli iz gradbenih fakultet?

Poznam vsaj 5 ljudi, ki delajo pri tujih večjih podjetjih in v Sloveniji niso zaželeni. Kakšna pa je plača za inženirja?

Če bi vse to držalo, ne bi zahtevali 5 let študija - 2. stopnje za opravljanje strokovnega izpita na IZS, ki je edino, kar firme potrebujejo, torej nekoga da nakraca svoj podpis.
Kakšni projekti so se izvedli v zadnjh 10 letih?
Še tisti , ki so se, so padli v roke bosancem (Euroasfalt) in hrvatom (Viadukt Zagreb)

Koliko % je inženirskega kadra v podjetjih, ki dobivajo posle na infrastrukturi?


Spet manjka trezen komentar novinarja.
KlemenSimončič sporočil: 5
[#2764853] 19.03.19 18:52 · odgovor na: ognjenorezilo (#2764810)
Odgovori   +    0
Očitno ne poznaš razmer. Trenutno so res ugodne za izobražen kader v gradbeništvu. Govorim iz prve roke.

Strani: 1