Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Prodaja e-avtov eksplodirala, lani skoraj 400 tisoč vozil v Evropi
Strani: 1
sporočil: 5.120
Zadnja sprememba: murje 30.01.2019 10:02
600Danes zjutraj je bil objavljen podatek na RTVSLO1, da imamo v Sloveniji samo 600 električnih avtomobilov.
30.000 €
Povprečna cena novega električnega vozila v Sloveniji znaša 30.000 EUR.
V Sloveniji: BMW i3 pri nas stane 36.550 evrov, različica s podaljševalnikom dosega pa je za 4650 evrov dražja. V cenah niso vštete subvencije za nakup električnega avtomobila.
Renault pri nas prodaja tri svoje električne avtomobile; štirikolesnega dvosedežnega twizyja, petvratnega zoe in večnamenskega električnega kangooja Z.E. Pri Renaultu ponujajo dve različici twizyja; twizy 45 spada med lahke štirikolesnike, saj ima motor z močjo 4 kW, doseže pa največjo hitrost 45 km/h. Za twizy 45 je treba odšteti 6490 evrov, za močnejši twizy 80 pa najmanj 7990 evrov. Zoe je na voljo s tremi paketi opreme – osnovnim life in bolje opremljenima intens in zen. Za osnovno različico je treba pri nas odšteti 20.490 evrov, za bolje opremljeni različici pa 21.990 evrov – brez morebitne subvencije za nakup električnega vozila. Za kangooja Z.E. je treba odšteti od 15.050 do 17.350 evrov brez upoštevanega DDV, z davkom pa je njegova cena od 18.361 do 21.167 evrov. Tudi te cene so brez upoštevanih subvencij. Volkswagen slovenskim kupcem ponuja dva avtomobila; električnega upa z oznako e-up! in električnega golfa z oznako e-golf. Volkswagen E-up stane 25.030 evrov. E-golf pa 37.258 evrov. BMW, Renault in Volkswagen niso edine znamke, ki izdelujejo in prodajajo električne avtomobile, so pa edine, ki svoje električne avtomobile uradno prodajajo pri nas. Morda lahko k njim štejemo še ljubljanski Autocommerce, ki pri nas zastopa in prodaja avtomobile znamke Smart - električnega dvosedežnega smarta fortwo electric drive. Za električnega smarta je treba odšteti 24.227 evrov, kabrioletska različica pa je še za 3.200 evrov dražja. (Vir:Motorevija.si)
www.sodo.si/hitre-po...ri/splosno
EKO SKLAD RS
Eden od vidnejših ukrepov je vsekakor subvencija za nakup električnega vozila, ki ga vse od leta 2011 podeljuje Eko sklad RS. Država pospešeno ureja podporno okolje za razmah množičnosti električne mobilnosti, saj trenutno v okviru projekt CEGC poteka izgradnja slovenskega kraka mednarodnega omrežja hitrih polnilnic za električne vozila. O tem priča tudi ustanovitev medresorske delovne skupine za pripravo strategije na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v zvezi z alternativnimi gorivi, ki bo med ostalim morala vsebovati tudi cilje v zvezi z razvojem električne mobilnosti. Dialog, ki smo ga vzpostavili s Sekcijo trajnostna mobilnost CER v začetku septembra letos, pa je le še dodaten dokaz o proaktivnem delovanju na področju električne mobilnosti in sodelovanja z vsemi, ki v Sloveniji poganjajo razvoj množičnosti elektro mobilnosti. Poleg tega je električnim avtomobilom stopila nasproti država Slovenija tako, da je pod okriljem Eko sklada ponudila nepovratne finančne spodbude občanom za električna vozila. Tukaj lahko gre za nakup novega vozila, predelavo vozila ali nakup predelanega določene kategorije ali za nakup novega priključnega hibridnega vozila (plug-in) ali novega vozila na električni pogon s podaljševalnikom dosega (range extender).
Poleg tega pričakujemo, da se bo država Slovenija odločila slediti zgledu nekaterih evropskih držav in spodbujati nakup okolju prijaznih električnih vozil z ustreznimi davčnimi olajšavami/spodbudami.
www.ekosklad.si/fizi...tionID=141
sporočil: 583
"Prodaja e-avtov eksplodirala!!"
Pa, Milač, a Ti sploh veš kaj pišeš? V letu 2018 je prišlo do bistvene upočasnitve rasti prodaje E-avtomobilov kljub stimulacijam in prepovedim ICE. Če vzameš v poštev , da je pravih e-avtomobilob (BV battery vehicles) polovica in da je polovica BV službenih vozil, pomeni, da so ljudje kupili BV manj kot 1% vseh avtomobilov. Po 10 letih največje stimulacije osebne porabe v zgodovini človeštva. Manj kot 1%!
Žal, električni avtomobili so zaenkrat čisto političen projekt. Ne pomenijo ne boljše uporabniške izkušnje, ne boljše ekonomike in niti boljšega odnosa do okolja.
Boljšega odnosa do okolja? Točno tako. Najdražji del BV je akumulator za katerega (Li ion) v tem trenutku nimamo ekonomske upravičene industrijske tehnologije za njihovo recikliranje (mimogrede pri svinčevih akumulatorjih recikliramo 98%), glede na energetski mix v Evropi pa BV pomeni samo da smo izpuste preselili v termoelektrarne. Da ne omenjamo zelo ekološke sporne proizvodnje baterij.
Mogoče bo kdaj v bodoče drugače. Takrat ko se bo kapacitivnost baterij povečala za 3x, prav tako življenska doba in število ciklov ponjenja, s tem, da se bo za isti faktor zmanjšal strošek izdelave. Takrat lahko pride do game changer-ja. Zaenkrat smo, kljub bombastičnim naslovom v medijih, še zelo daleč od tega.
Pa, Milač, a Ti sploh veš kaj pišeš? V letu 2018 je prišlo do bistvene upočasnitve rasti prodaje E-avtomobilov kljub stimulacijam in prepovedim ICE. Če vzameš v poštev , da je pravih e-avtomobilob (BV battery vehicles) polovica in da je polovica BV službenih vozil, pomeni, da so ljudje kupili BV manj kot 1% vseh avtomobilov. Po 10 letih največje stimulacije osebne porabe v zgodovini človeštva. Manj kot 1%!
Žal, električni avtomobili so zaenkrat čisto političen projekt. Ne pomenijo ne boljše uporabniške izkušnje, ne boljše ekonomike in niti boljšega odnosa do okolja.
Boljšega odnosa do okolja? Točno tako. Najdražji del BV je akumulator za katerega (Li ion) v tem trenutku nimamo ekonomske upravičene industrijske tehnologije za njihovo recikliranje (mimogrede pri svinčevih akumulatorjih recikliramo 98%), glede na energetski mix v Evropi pa BV pomeni samo da smo izpuste preselili v termoelektrarne. Da ne omenjamo zelo ekološke sporne proizvodnje baterij.
Mogoče bo kdaj v bodoče drugače. Takrat ko se bo kapacitivnost baterij povečala za 3x, prav tako življenska doba in število ciklov ponjenja, s tem, da se bo za isti faktor zmanjšal strošek izdelave. Takrat lahko pride do game changer-ja. Zaenkrat smo, kljub bombastičnim naslovom v medijih, še zelo daleč od tega.
sporočil: 2
čas vnosa: 30.01.19 11:10
naredite kalkulacijo, kdaj se izplača e-avto kupiti (vključeno z
vsemi stroški), še posebej, če že imaš pv na strehi in ostalo
varčno električno 'kramo' v hiši in izven nje. glavna skrb mi je
doseg baterije, vsaj nekje 300-400km bi moralo biti z enim
polnjenjem...
sporočil: 3
čas vnosa: 31.01.19 18:19
meni ni posebna kriza za e-avto, ker delam nekje čez 25000km
letno...
subvencija bi seveda pomagala pri odločitvi..
planiramo sicer še sončno elektrarno, samo se tu nekaj spreminjajo pogoji po letu 2020, menda...
subvencija bi seveda pomagala pri odločitvi..
planiramo sicer še sončno elektrarno, samo se tu nekaj spreminjajo pogoji po letu 2020, menda...
Strani: 1