Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Po desetih letih: novi ali le osveženi berlingo?

Strani: 1

anon-114042 sporočil: 1.236
[#2697814] 15.02.18 11:07
Odgovori   +    0
in kaka bo cena?
drugmirko sporočil: 1.301
[#2697816] 15.02.18 11:27
Odgovori   +    7
Zadnja sprememba: drugmirko 15.02.2018 11:27
[finance]
"Po desetih letih: novi ali le osveženi berlingo?"

a vi to resno? in to kar v naslovu!?
torej... pri avtu, ki s svojim predhodnikom -razen imena in namena- nima skupnega NIČ... takorekoč niti "enega šraufa", saj ima popolnoma novo karoserijo, narejeno na popolnoma drugačni platformi (EMP2 vs. PF2 pri tastarem), ima drugačne motorje, nove menjalnike, ima kljub vaši -n.h.f., mišljeno nemaliciozno- "slabovidnosti" popolnoma spremenjeno armaturo (in to od volana, merilnikov, centralne konzole, pa do predalov sovoznikovega dela) in ima celo plejado novih (zadnje čase tako pomemnih&popularnih) asistenčnih sisteov, itd, itd., se je torej po vaše že v naslovu potrebno vprašati "ali je samo osvežen"?! avto, kateremu so pa v bistvu samo "nataknili novo masko" in "večjo baterijo", školjke -vključno z notranjimi oblogami vrat- se pa niso niti dotaknili ("novi" Nissan Leaf), pa hladno proglesite za popolnoma nov!

se človek res vpraša a gre za (ne glih) "kreativno svobodo" pisca, preprosto (in blago neprofesionalno) ignoranco očitnih faktov ali celo za namerno "glorificiranje" oz. "marginaliziranje" določenega modela... čemu tak odnos? ne samo do opisovanih avtomobilov, ampak tudi (da ne rečem glih predvsem) do bralcev in do lastnega "dela".... :(
milos9 sporočil: 1.044
[#2697843] 15.02.18 14:38 · odgovor na: drugmirko (#2697816)
Odgovori   +    0
Oblikovne podobnosti tudi pri dobrem vidu ni mogoče zanikati, prav tako ne mer. O spremembah pa natančno piše
drugmirko sporočil: 1.301
[#2697893] 15.02.18 20:06 · odgovor na: milos9 (#2697843)
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: drugmirko 15.02.2018 20:13
[milos9]
Oblikovne podobnosti tudi pri dobrem vidu ni mogoče zanikati, prav tako ne mer. O spremembah pa natančno piše

res je... marsikaj na njem - predvsem od zadaj in s strani - je oblikovno podobno sedanjemu/staremu modelu... vendar, v bistvu "čisto drugače" ;)! tudi oblikovno (tako v razmerjih, kot v sami obliki), kaj šele tehnološko/tehnično... in to predvsem zaradi sprememb o katerih pišete. zaradi strukturnih sprememb, ki so neprimerno večje kot pri modelih katere brez problema razglasite za nove (Corsa E, Passat B7, Leaf ZE1) in pri katerih vam vprašanje čez katerega sem se "spotaknil" niti na misel ne pride, kaj šele, da bi ga z debelim tiskom napisali v naslov! pri avtomobilih, ki s svojimi predhodniki niso bili samo "oblikovno podobni" ampak so poleg osnovne strukture karoserije (čitaj: avto minus luči, odbijači in maske) ohranili tudi dobršen del notranjosti. v primeru Passata B6/B7 celo v celoti... no, ampak Passat&Co. so "novi" brez dvoma, za tega imamo pa kao "nismo čist sigurni".... :).

v bistvu gre pa za tole... če take stvari ve in opazi en amater, ki ga avtomobilske novosti zanimajo kot "bežen hobi", profesionalni novinar pa ne, oziroma o njih celo dvomi, potem (če pustimo ostale "teorije zarote" ob strani) milo rečeno izgublja kredibilnost...



edit: pa brez zamere, če se tole zgoraj bere kot "pokroviteljsko pametovanje", ker to ni bil moj namen. me pa bega, ker... če ne opazite/veste takih stvari, kako naj vam potem vrjamem pri trditvah o stvareh o katerih ne vem kaj dosti...
milos9 sporočil: 1.044
[#2697911] 15.02.18 23:07 · odgovor na: drugmirko (#2697893)
Odgovori   +    1
Pozdravljen Drugmirko,

Vidim, da si naslov, tudi vsebino precej jemljete k srcu, pišete pa korektno, zato sem vam dolžan podrobnejši odgovor.

Najprej na splošno. Avtoindustrija zadnja leta, morda že celo desetletje in nekaj več, izbira nove poti pri osveževanju modelov, ki seveda niso takoj vidne in prepoznavne. Vsekakor pa so vedno bolj pogosti kompromisi.
Res je, da avtomobile pogosto prenovijo predvsem na zunaj, osnovo pa pustijo nedotaknjeno ali jo le priredijo nekaj večjim meram in drugim spremembam. Te spremembe so lahko kar velike, VW denimo omogočajo gradnjo treh velikosti vozil na eni osnovi MQB. To daj pojmu stara ali skupna osnova predznak relativnosti.

A to vsekakor ni edini način menjave modela. Pri znamkah, kjer oblikovne smernice narekujejo skromnejše spremembe, pa je vtis drugačen. Primer je BMW in še kakšna znamka, ki v zasnovo posega koreniteje, a tega pri obliki ni videti.

Citröen je z berlingom ubral drugo pot. Ne moremo zanikati, da novi model prinaša vtis prenove. Enaka je, razen prednjega stekla, njegova bočna silhueta, skorajda enak je zadek, prednji del prinaša le nov hišni slog, ki bi ga znamka lahko uvedla tudi pri prenovi.

Članek sem zato začel z vprašanjem, ki se navezuje na skromno oblikovno spremembo. Je nekakšna provokacija, ki dobi svoj epilog v jedru članka. Ni prvič in nkakor ne zadnjič.

V nadaljevanju pa so na prvi pogled manj viden spremembe jasno zapisane, od nove zasnove, asistenčnih sistemov, do motorjev ki so sice že dolgo znani, a ne v berlingu.

Pišete o leafu. O tem sva na tem forumu že debatirala. Nissan je leafa postavil na znano osnovo, jo sicer priredil, in je medtem bolj temeljito posegel v druge spremembe kot citroen z berlingom. To je vidno na vsakem koraku, citroen pa se kot kaže ni želel oddaljiti od preizkušenega recepta.

Še o corsi. Moj članek jasno govori o sorodnosti novega s starimi modeli. avto.finance.si/8814...ev-na-leto
Enako velja za passat.

Lep podrav, Miloš Milač
drugmirko sporočil: 1.301
[#2697921] 16.02.18 01:43 · odgovor na: milos9 (#2697911)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: drugmirko 16.02.2018 01:44
g. Milač, hvala za prijazen odgovor.

z veseljem preberem vaše članke, se iz njih kdaj kaj naučim, predvsem pa zvem kaj o stvareh, katerih najbrž nikoli ne bom imel priložnosti izkusit "iz prve roke". razumem tudi, da se kdaj kaj napiše kot provokacija, čeprav se v konkretnem primeru ne strinjam z razlogi, ki ste jih navedli zanjo ... imam namreč neko čudno lastnost, da "oblike stvari" ne gledam skozi "oblikovni detajl", temveč jo gledam prek "telesnih razmerij". zaradi tega kljub podobnosti bočnih detajlov v teh dveh Berlingih pač vidim dva različna avtomobila, saj imata kljub emakim dimenzijam, popolnoma drugačne telesne proporce... hauba novega je krajša in višja, streha bolj ravna, drugačni so izrezi vrat, razmerje med ostekljenim delom in "telesom" avtomobila je popolnoma drugačno... in če smo čisto iskreni, tudi podobnost oken, ki je vas navedla na razmišljanje o "le osvežitvi", je bolj stvar "dizajnerske karakteristike" okenskih izrezov lastnih Berlingu kot modelu (neke vrste Berlingov "hofmajster kink" :P), kot pa "enakosti", oz. "prenovi" prejšnjega... sicer pa slika pove več kot 1000 besed:

i64.tinypic.com/17snew.jpg

žal je trenutno težko najt dve fotki posneti s približno enake razdalje, vendar mislim, da se vseeno vidi to, o čemer "klobasam" zgoraj... kaj čmo, moji možgani namesto detajlov pač opazijo take stvari.

bi pa v izogib prihodnjim "nesporazumom" rad skrenil pozornost še na "terminologijo", za katero sem sicer prepričan, da je jasna vam, kot tudi veliki večini vaših rednih bralcev... pa se njen dejanski pomen v "pesniški svobodi" avtorjev člankov ali "forumskih debatah" pod njimi zelo rado "zameša"....
avtomobili so narejeni na "platformah"! te so bile še do nedavnega lastne praktično vsakemu velikostnemu segmentu, zadnjih par let pa postajajo vse bolj modularne zato, da na njih (s čim manj stroški) naredijo čim več modelov različnih tipov in različnih segmentov. torej, platforma služi kot osnova za "n" različnih modelov iste ali celo različnih znamk.... in zgleda takole (kolesa, motor in sedeži na sliki so že "dodatek"):

images.thetruthabout...01/jpg.jpg

tale konkretna je točno ta, na kateri je narejen novi Berlingo... in C4 Picasso in Peugeot 308 in 3008 in 5008... vendar ne tudi sedanji Berlingo!

iz nje, ali bolje, na njej, naredijo posamezen "model". kar v najbolj grobi osnovi zgleda takole:

www.thorney.ms/cms/t...ashell.JPG

na to pa potem "nataknejo" kompletno mehaniko, vrata, odbijače, luči, masko, notranjost, "kromaste lajšte" in preostali "lišp", ki ga potem razumemo kot "ta in ta model avta"! in dokler se tole "ogrodje" iz zadnjega linka ne spremeni do te mere, da je kljub eventuelni podobnost "vse drugače", se po moje ne more govorit o "novem" modelu ampak le o bolj ali manj obsežni prenovi! ne glede na to, koliko so jim spremenili obliko luči, odbijačev, maske ali "faldov na plehu"!
in po slikah sodeč na zgoraj omenjenih Corsi, Leafu in Passatu tega niso spreminjali ... so pa na tem Berlingu! celo do popolnoma drugačne platforme!

tako. zdej bom nehal in še enkrat se opravičujem za tole "morjenje" ampak... upam, da zdaj bolje razumete zakaj včasih v kometarjih "davim(o)" okrog teh stvari ali zakaj imam(o) kdaj občutek, da gre v zapisanem za "PR"...
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2698098] 17.02.18 19:15 · odgovor na: drugmirko (#2697921)
Odgovori   +    1
“Never argue with a fool, onlookers may not be able to tell the difference.”

Mark Twain

Strani: 1