Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Norvežani hočejo potniška letala na elektriko
Strani: 1
sporočil: 4.340
He, he, dober naslov! Norvežani hočejo... Je pa letalo zelo
primerna aplikacija za električni pogon, ker je tam teža pogonskega
sklopa precej nepomembna, režim delovanja pogonskega sklopa je pa
zelo dinamičen. Samo aerodinamiki morajo rešiti dva manjša tehnična
problema: (1) kako zračni upor letala zmanjšati za en velikostni
red in (2) kako dinamični vzgon krila povečati za en velikostni
red.
sporočil: 4.311
vsi ki sanjajo o komercialnih električnih letalih. najprej, omejena
bodo na majhna letala. primerljiva recimo z ATR72, ki pelje 70
potnikov s hitrostjo okoli 500 km/h. pri tem pokurijo 810 l/h
goriva,
aviation.stackexchan...rop-vs-jet oziroma 608 kg/h (gostota
0,75). Pri 1/3 izkoristku pokurijo v eni uri efektivno 2430 kWh
energije, kar pomeni težo baterij okoli 6000 kg pri doseženi visoki
gostoti 400Wh/kg. letalo za 1,5 ure dolg polet mora imeti še
rezervo, recimo vsaj za 172 ure. Potemtakem potrebuje 12 ton
baterij, pri čemer nismo upoštevali, da je vzlet in dvigovanje
energijsko mnogo bolj potarteno kot križarjenje na optimalni
višini.
Torej letalo bo vozilo 12 ton baterij, pri čemer je največja masa 23 ton, prazno pa tehta 13 ton. Očevidno se račun ne izide., en.wikipedia.org/wiki/ATR_72
Torej letalo bo vozilo 12 ton baterij, pri čemer je največja masa 23 ton, prazno pa tehta 13 ton. Očevidno se račun ne izide., en.wikipedia.org/wiki/ATR_72
Strani: 1