Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek (mnenje) Samo teslo kupi teslo!?
Strani: 1
sporočil: 48.253
Verjetno je popolnoma enak obcutek sedeti v hibridu, ki ima enako
elektricno moc, le da ti tam ne more zmanjkati elektrike, tako kot
v tesli.
Ja, elektricni pogon koles je zelo verjetno prihodnost (adijo menjalniki), kar pa ne pomeni, da bo avto 100% gnan iz baterij. Ker tehnologija baterij nikakor ne dosega zmogljivosti, ki bi lahko parirale bencinarjem.
Torej, prihodnost je elektricni avto, ki ima 100% elektricni pogon, baterij za ene 50 km, potem pa se spodoben (50-100 konjev) bencinski motor z cirka 40 litrskim rezervoarjem, ki zene zmogljiv generator.
Polnis ga v navadni 220V vticnici cez noc, ce imas do sluzbe in nazaj pod 50 km, bencina sploh ne trosis, ko pa krenes na 2000 km pot po evropi, pa gres ravno tako brez skrbi, kot sedaj.
Ja, elektricni pogon koles je zelo verjetno prihodnost (adijo menjalniki), kar pa ne pomeni, da bo avto 100% gnan iz baterij. Ker tehnologija baterij nikakor ne dosega zmogljivosti, ki bi lahko parirale bencinarjem.
Torej, prihodnost je elektricni avto, ki ima 100% elektricni pogon, baterij za ene 50 km, potem pa se spodoben (50-100 konjev) bencinski motor z cirka 40 litrskim rezervoarjem, ki zene zmogljiv generator.
Polnis ga v navadni 220V vticnici cez noc, ce imas do sluzbe in nazaj pod 50 km, bencina sploh ne trosis, ko pa krenes na 2000 km pot po evropi, pa gres ravno tako brez skrbi, kot sedaj.
sporočil: 11.404
Mene zanima kako je pri teh Teslah z garancijami, popravili,
življenjsko dobo, vzdrževanjem oz. servisiranjem itd.?
Ker eni govorijo o res nenormalno visokih cifrah, ko gre za popravila. Pa tudi o tem, da se veliko zadev v Sloveniji sploh ne more popraviti in da se zato zelo dolgo čaka. Če je to res, potem je vprašanje kako smisel je nakup takega vozila. Mislim s stališča praktičnosti, vrednosti za denar itd.
Večkrat tudi preberem kako čist, da je avto. Kaj pa proizvodnja? Večkrat sem namreč slišal, da je okoljski vpliv proizvodnje električnega vozila veliko višji kot pa klasičnega.
Ker eni govorijo o res nenormalno visokih cifrah, ko gre za popravila. Pa tudi o tem, da se veliko zadev v Sloveniji sploh ne more popraviti in da se zato zelo dolgo čaka. Če je to res, potem je vprašanje kako smisel je nakup takega vozila. Mislim s stališča praktičnosti, vrednosti za denar itd.
Večkrat tudi preberem kako čist, da je avto. Kaj pa proizvodnja? Večkrat sem namreč slišal, da je okoljski vpliv proizvodnje električnega vozila veliko višji kot pa klasičnega.
sporočil: 1
čas vnosa: 24.01.16 20:08
Po en prispevek na leto. Se je pa bloganja hitro naveličala. Se že
veselim naslednjega prispevka 2017, morda še o finančnih aspektih
imeti(biti) teslo. Ali pa spet o limoncah...
sporočil: 4.944
čas vnosa: 24.01.16 19:49
Če dobro pomislite na frustracijo, ko se izprazni smartphone, kakšna je šele njena intenzivnost, ko avtu zmanjka elektrike!Navdušenje blogerke Katje je (bilo) res veliko. A je res tudi upravičeno? Naprej cena avtomobila: ko se pogovarjamo o ceni 80000 do 120000 ojrotov, pomeni da ima lastnik dovolj penezof tudi za dodaten (drugi) avto. Kaj pa baterije, koliko km zdrži Tesla S piše v reklamnih pamfletih. Ok, sedaj pa se podajmo v svet elektrike in polnjenja baterij. Pri Tesli S ponujajo pet vrst litij ionskih baterij z različnimi kapacitetami: 40, 60, 70, 85 or 90 kWh. Za 85kWh baterijo trdijo (se hvalijo!) da naredi več kot 400km. No ja, morda ko je nova in sveža, z leti pa??? Zamenjava baterija pa zagotovo stane celo premoženje (nekaj deset tisoč ojrotov = solien nov bencinar ali dizlaš).
Kaj pa priključna moč potrebna za polnjenje? Normalno (počasno) polnjenje zahteva 11kW enofazni priključek in vsaj 40A varovalko (230V x 40A = 9200 W) ali 3 fazni priključek 3 x 16A (3 x 230 x 16 = 11040 W). Enofazni stanovanjski priključek v blokih ima običajno obračunano priključno moč 7kW in 35A varovalko. Samostojne hiše s trifaznim priključkom pa imajo priključke 3 x 20A ali pa 3 x 25A. Torej tudi počasno polnjenje doma zahteva poseben samostojen priključek. Opcijski "Twin charger" pa papca moč celih 22kW. In ključni podatek je, da hitri superduper polnilec zahteva priključno moč okoli 120kW (*)!!! Torej, vidimo da zahteve za polnjenje tega električnega "panterja" niso od muh.
Skočimo za hip še v prihodnost in opišimo hipotetično situacijo na tankšteli. Vozimo po avtocesti in z grozo ugotovimo, da nam zmanjkuje elektrike. Zapeljemo na črpalko, ki ima poleg bencinskih črpalk še 4 električne priključke, ki zmorejo hitro polnjenje (hitro polnjenje traja od 30 do 60 minut). In glej ga zlomka, pred vtičnicami se gnete 20 elektrike "lačnih" Tesel. Ne potrebujemo superuper matematično znanje da izračunamo, da bomo na "tankanje elektrike" čakal vsaj 5 x 30 = 150 minut. Za konec ocenimo še priključno moč take tankštele, ki bi morala biti vsaj 4 x 120 = 480kW. Ufffff, skoraj toliko kot manjša tovarna.
(*) en.wikipedia.org/wik...la_Model_S
sporočil: 330
Tisti, ki bo s tem avtomobilom prišel iz Maribora do Berlina in
nazaj v enem dnevu, dobi Nobelovo nagrado.
sporočil: 2.264
Ne vem kaj se vsi obregate v življensko dobo baterije. Slednja mora
zdržati 3 leta na približno enakem nivoju, nobenega uporbnika Tesel
ne zanima kaj bo z baterijo po petih letih, saj 9% ljudi avto vzame
na troletni leasing...
sporočil: 129
No, po moje je tale "blogerka" ena ausa. Kako lahko spremenis
mnenje za 180 stopinj za eno stvar? Se pravi, da je prvic, pred 2
leti, komentirala nekaj, kar sploh ni poznala? Kar pa v bistvu ni
nic novega za nase novinarje, a ne?
sporočil: 13
čas vnosa: 28.01.16 00:10
Hm, če ste morda ujeli na TV intervju z Muskom, je bilo precej
vprašanj ravno o baterijah. Bodočnost el. avtomobilov on vidi tako:
ko bo postala proizvodnja le-teh masovna (tu misli praktično vse
znamke), bi lahko prišlo do dogovora z proizvajalci, da razvijejo
en tip baterije, ki bo dimenzijsko ustrezal vsem vozilom, menjava
pa bi bila enostavna in opravljena v nakaj minutah. Pripelješ na
el."črpalko", uslužbenec sname prazno z vozila, namesti polno,
plačaš nekaj za to in pelješ dalje. Baterije bi enostavno
krožile,še vedno pa bi si jo lahko napolnil vsak sam,na domači
vtičnici.
Meni osebno je ideja zanimiva, ker v tem primeru doseg baterije ni več pomemben.
Meni osebno je ideja zanimiva, ker v tem primeru doseg baterije ni več pomemben.
Strani: 1