Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Avtonomna vožnja prihaja hitreje, kot mislimo

Strani: 1

bc123a sporočil: 47.197
[#2793514] 12.09.19 08:54
Odgovori   +    10
Umaknite ta zavajajoc clanek. Avtor nima pojma o izzivih avtonomne voznje.
Že zdaj v nekaterih tovarnah in skladiščih uporabljajo povsem avtonomna vozila za interne operacije, podobno bo tudi v predelih mest, kjer bodo vozili robotski taksiji ali manjši avtonomni avtobusi
Neprimerljivo. V tovarnah in skladiscih imas cone, kjer pesci enostavno ne smejl, ker so to cone za robote. V nobenem mestu ne boste mogli postaviti ulic kjer bi pescem bilo prepovedano preckati cesto oziroma bi bilo normalno da ga robotski avto zgazi, ce krsi predpise!
Odločilen pospešek razvoju avtonomne vožnje je dal Google, ki je problem definiral kot informacijski problem
Kaj je naredil? WTF? Pa kje jemljete te neumnosti... avtonomna voznja je problem tako raziskav kognitivnih sposobnosti ljudi (ker znamo voziti avte bolje kot katerikoli avtomatski sistem), do obseznih testiranj na realnih podatkih in v realnih razmerah.

Avtonomna voznja NI NIKAKOR informacijski problem, in ce kdo to razume je to ravno Waymo, zato pa je zelo realisticen glede tega da samostojne voznje se dolgo ne bo.

spectrum.ieee.org/ca...for-others

Svetujem tudi, da si omenjen clanek prebere urednik, ne samo avtor.
Vrednost podjetja Waymo je ocenjena na več kot sto milijard dolarjev, kar kaže, kako pomemben prihodnji trg je avtonomna mobilnost.
Ne, to lahko kaze tudi, da je trg popolnoma iracionalen, tako kot je bil na vrhuncu dot.com manije. Koliko so bila vredna podjetja kot Webwan, Pets.com, itd?
Predvsem zadnji dve stopnji pomenita ekonomski preskok v transportu, saj ne potrebujeta več voznika, ki bi moral v določenih primerih ukrepati med vožnjo.
Seveda, in kje so znaki da smo kakorkoli blizu stopnji 4? Ali celo stopnji 3? Vir prosim!
Na cestah v prometnih nesrečah umre vsako leto več kot milijon ljudi. Za več kot 90 odstotkov nesreč je kriv človeški dejavnik. Predstavljajmo si, da lahko to preprečimo z avtonomno vožnjo.
Ljudje so v povprecju fenomenalni vozniki. V ZDA vsako leto v prometnih nesrecah imre 40.000 ljudi, in ta podatek se zlorablja za to, da se dobesedno na podlagi lazi propagira benefite samovozecih avtov (ki jih itak ni, in jih se en cas ne bo).

40.000 mrtvih v ZDA na leto namrec pomeni 1.25 mrtvega v prometu na 100 miljonov prevozenih milj. A si predstavljate kako malo je to?

injuryfacts.nsc.org/...and-rates/

Pri samovozecih avtih govorimo o intervencijah na nekaj 1000 prevozenih kilometrov (intervencija je tocka, ko varnostni voznik v testiranem samovozecem avtu oceni da je avto naredil napako, ki pelje v nesreco).

medium.com/waymo/an-...71fd31c3e2

Upostevati je treba, da gre tu v glavnem za testiranje v idealnih razmerah (kalifornija, arizona...), pri cemer je stevilo mrtvih pri cloveski voznji zelo mocno odvisno od tipa ceste (na ruralnih cestah je veliko visje, v slabsem vremenu je veliko visje), to so pa situacije s katerimi se avtonomna voznja niti resno se ne ukvarja!
Medtem ko je tehnologija že pripravljena
NI pripravljena, pa od kje jemljete te nebuloze?
Podobno si lahko predstavljamo del mesta, kjer transport poteka z robotskimi taksiji oziroma manjšimi avtonomnimi avtobusi.
Ne, ne morete. To kaze da nimate pojma ne o mestih, ne o tovarnah. Tudi situacije v mestih so polne robnih primerov, in primerov ki jih tudi v 10 letih ne bomo resili, recimo, oceniti kaj bo naredil clovek, ki stoji na plocniku - bo stopil na cesto, ali ne?
Pripeljemo se v mesto na sestanek, ker se nam mudi, pošljemo avto, da kroži po mestu, medtem ko imamo opravke.
To zahteva nivo avtonomne voznje 5. Desetletja stran.
Že zdaj smo bili priča vdoru hekerjev v avtomobilske sisteme in prevzemu nadzora nad posameznim avtom.
To se lahko zdi problem samo podjetju, ki se ukvarja z informatiko, v resnici je pa bistveno vecja verjetnost da se avto zabije v gruco pescev kar sam, brez hekerjev.
Korazijan sporočil: 234
[#2793671] 12.09.19 17:58 · odgovor na: bc123a (#2793514)
Odgovori   +    2
Spoštovani bc123a
Čeprav se z večino vaših pripomb in pomislekov strinjam, mi je zanimiv tudi zorni kot avtorja teksta Marka Javornika, zato je tekst tudi objavljen na portalu Transport & logistika.
- Testno se na omejenih območjih avtonomna vozila že uporabljajo, čeprav nikjer ni zagotovljenih pospravljenih ulic. Na Dunaju denimo vozijo testni minibusi znotraj naselja Aspern (in imajo raznovrstne težave).
- Z mnenjem, da je Google (Waymo) dal pospešek avtonomni vožnji, nimam težav. Še sploh zanimiv se mi zdi filmček iz leta 1956.
- Avtonomna vožnja kot informacijski problem ali problem raziskav kognitivnih sposobnosti? Ali obstaja kak problem, ki ni kognitiven in ki ni informacijski? Z razvojem umetne inteligence naj bi bila meja zabrisana.
- Strinjam pa se, da ni povezave med vrednostjo podjetja in pomenom nekega podjetja ali pomenom rešitve, s katerim se to podjetje ukvarja. Prijazen pozdrav, Nataša Koražija, urednica portala Transport & logistika
bc123a sporočil: 47.197
[#2793845] 13.09.19 20:17 · odgovor na: Korazijan (#2793671)
Odgovori   +    2
[Korazijan]
Spoštovani bc123a
Čeprav se z večino vaših pripomb in pomislekov strinjam, mi je zanimiv tudi zorni kot avtorja teksta Marka Javornika, zato je tekst tudi objavljen na portalu Transport & logistika.
- Testno se na omejenih območjih avtonomna vozila že uporabljajo, čeprav nikjer ni zagotovljenih pospravljenih ulic. Na Dunaju denimo vozijo testni minibusi znotraj naselja Aspern (in imajo raznovrstne težave).
Kako ima ta cisto akademski poskus zvezo z transportom in logistiko kot je zanimiva za podjetja? V tem avtobusu se vedno sedi sofer! No, sedaj mu recejo "operater", zato da da je ja bolj zavajajoce. Ta "operater" lahko avtobus ustavi ali rocno pelje.

Okrog avtonomne voznje je toliko lazi, in toliko megle, ki je nalasc spuscana tako, da laiki, med drugim, ali pa se posebej, novinarji, ja dobite napacen vtis. Popolnoma napacen. Poglejmo realnost glede tega primera, ki ste ga dali:

www.wienerlinien.at/...d/-4400525

- avtobusa sta samo dva
- to ni redna linija ampak posebej izbrana linija (prej linije tu ni bilo)
- vozi dnevno od 8 do 12 ure, v slabem vremenu ne vozi
- namenjen je predvsem nabiranju podatkov za razvoj za institucije, ki razvijajo avtonomno voznjo (predvsem AIT)
- gre za skupen akademsko-gospodarski projekt
- karte ni treba, garancije da se bo avtobus sploh pojavil, ni nobene

Torej - skupina akademskih in industrijskih razvojnikov testira avtonomno voznjo na 2 kilometerski trasi. Da se lepse slisi, sprejmejo na avtobus tudi publiko. To je vse!
- Avtonomna vožnja kot informacijski problem ali problem raziskav kognitivnih sposobnosti? Ali obstaja kak problem, ki ni kognitiven in ki ni informacijski? Z razvojem umetne inteligence naj bi bila meja zabrisana.
Umetno "inteligenco" razvijamo ze 40 let. In ce je kaksna stalnica, je to, da so vedno pricakovanja pretirana in obljube o revoluciji na koncu propadejo. Kot problem kognitivnih znanosti je zato, ker niti ne vemo tocno, kje so problemi. Zato pa imajo vsi z avtonomno vozjo probleme - ko en problem resijo, sele vidijo novega.

Vam bom dal en primer.
Ce se recimo Finance odlocijo da bodo postavile popolnoma nov sistem spletne izdaje je to cisti problem informatike. Da se priblizno oceniti stroske in roke, ce vprasate prave strokovnjake (vem za ponesrecen poizkus Bonnierja). Lahko se kaj zakomplicira, ampak projekt bo, kvecjemu bo pozrl vec denarja in vec casa, ce imate slabega arhitekta sistema. Ampak vemo priblizno kje so gabariti taksnega projekta - navsezadnje je na svetu na tisoce novicarskih sajtov, ki so vsi naredili nekaj taksnega. Z drugimi besedami, vse je znano.

Avtonomna voznja in ostali problemi umetne inteligence so nekaj povsem drugacnega. Imate probleme, ki jih lahko ocenite (recimo v prevozenih miljon kilometrov ste naredili 1000 napak). Predvidite stroske in roke za resitev problemov in te probleme naslovite. Prevozite novih 50.000 kilometrov in imate 10 novih problemov, od katerih jih je 9 posledica odpravljanja prejsnjih in 1 nov, ki jih se niste zasledili v prejsnjih podatkih.

Kaj sedaj? Ja, tako deluje znanost in potem pac to napisete in je doktorska disertaicja pripravljena, naprej bo pa nekdo drug nadaljeval. Problem je, ker se je ravno avtonomna voznja in preko nje umetna inteligenca zacela dojemati samo kot problem kjer je treba "odpraviti napake pa bo". To mnenje tako pogosto slisim, da je ze groza. Ne vemo, kje so se problemi! Del avtonomne voznje je se vedno cisto na zacetku, bazicne raziskave.

Ne, avtonomne voznje se dolgo ne bo v pravem pomenu avtonomne voznje. Bodo posamezne nisne aplikacije, in veliko razocaranja, ko kapital ki se zliva v to, izgubi potrpljenje. Ne bo prvic v podrocju umetne inteligence.

Priporocam branje tega: en.wikipedia.org/wik.../AI_winter

Strani: 1