Strani: 1

FIN-311684 sporočil: 18.030
[#2769563] 12.04.19 16:46
Odgovori   +    24
Pred 126 leti pa so jo zgradili v letu in pol...Če bi imeli na oblasti pahorje, štruklje, bratuškove, židane, erjavce, cerarje, šarce, mesce...bi jo verjetno še danes gradili.
lencep sporočil: 557
[#2769574] 12.04.19 18:29
Odgovori   +    4
No končno! Sedaj pa je treba samo urediti parkirne prostore ob postajah in dosledneje omejiti avtomobilski promet v Ljubljani. To pa lahko z doslednejšim omejevanjem in višanjem cene parkiranja.
Še bolje pa bi bilo, če bi na ceno vozovnice vezali tudi prevoz LPP-ja - podobno sistemu "park & ride". Sicer pa bi podoben pristop že lahko bil na kamniški, kranjski, štajerski, dolenjski in zasavski relacijah.
dz1975 sporočil: 1.441
[#2769589] 12.04.19 20:21 · odgovor na: lencep (#2769574)
Odgovori   +    13
Ljubljana je prometna katastrofa, selo s prometnimi pogoji Pekinga.
Sam živim v metro območju s 5 mio ljudi, pa rabim v jutranji konici 45 min da naredim 45 km in pridem v center mesta (pri čemer se moram peljati po AC z dnevnim prometom 300.000 vozil).
MarijanMacek sporočil: 2.068
[#2769603] 12.04.19 22:03 · odgovor na: dz1975 (#2769589)
Odgovori   +    2
[dz1975]
Ljubljana je prometna katastrofa, selo s prometnimi pogoji Pekinga.
Sam živim v metro območju s 5 mio ljudi, pa rabim v jutranji konici 45 min da naredim 45 km in pridem v center mesta (pri čemer se moram peljati po AC z dnevnim prometom 300.000 vozil).
Čuj, ko sem jaz nekoč živel v nekem podobnem območju, sem se tudi vozil najprej z avtom, javnega prometa sploh ni bilo, čez 15 let sem se pa vozil z vlakom in lahko železnico, na krajše razdalje pa kar s kolesom. Čez 25 let (2005 z orientacijo) so se pa ljudje že množično vozili s kolesi in dokaj dobrim javnim prometom. Samo neki podeželani iz čudnih rovtov so se dnevno kotalili po razbitih 6-10 pasovnih cestah v službo. 3x ugibaj kje je to bilo.

Sicer pa moja nedavna izkušnja pravi, da sem rabil 45 minut za nekaj km AC A4 skozi Milano! Se pa nekako razumeva v Evropi, da se ljudje v taki metropoli poslužujejo javnega prometa in ne osebnega vozila.
dz1975 sporočil: 1.441
[#2769610] 12.04.19 23:35 · odgovor na: MarijanMacek (#2769603)
Odgovori   +    2
Lahko bi šel v službo z busom in vlakom, samo bi porabil dve uri več časa tako. Pa še karta bi bila več kot porabim bencina.
K sreči zanekrat tukaj chest širijo in gradijo nove, namesto evropske logike ožanja in zapiranja cest.
MarijanMacek sporočil: 2.068
[#2769618] 13.04.19 08:12 · odgovor na: dz1975 (#2769610)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: MarijanMacek 13.04.2019 08:15
[dz1975]
Lahko bi šel v službo z busom in vlakom, samo bi porabil dve uri več časa tako. Pa še karta bi bila več kot porabim bencina.
K sreči zanekrat tukaj chest širijo in gradijo nove, namesto evropske logike ožanja in zapiranja cest.
Čuj, ko sem jaz še delal v neki mnogomiljonski metropoli, tame nekje 1994, so prebivalci in oblast nekega mesteca, po našem Sloga, sklenili da ne bodo več širili AC križišča. Dnevni promet je bil 3 miljone avtomobilov in ko sem se sam tam peljal je bilo križišče v enih 4 nadstropjih. So ugotovili ondotni, po tvoje verjetno butalci, da kakor so zgradili nov pas se je prav hitro povečal promet. Konec, pika so rekli in potegnili hitri zalivski transportni sistem do složnega mesteca in naprej......

Me prav zanima, kje je ta modra oblast, ki širi in gradi nove ceste v opreki z evropsko logiko ožanja in zapiranja, pa ne da je to kakšna BV meka?
FIN-311684 sporočil: 18.030
[#2769632] 13.04.19 10:11 · odgovor na: MarijanMacek (#2769618)
Odgovori   +    0
[MarijanMacek]
> [dz1975]
>
Me prav zanima, kje je ta modra oblast...
Katera je modra oblast, naša ali avstrijska kriva (meni se zdi, da naša), da se danes z Dunaja v Ljubljano z vlakom vozimo uro dlje kot v monarhiji? Zanimivo branje o železnici in prometu nasploh na:svetkapitala.delo.si...iji-170537
MarijanMacek sporočil: 2.068
[#2769652] 13.04.19 14:28 · odgovor na: FIN-311684 (#2769632)
Odgovori   +    0
[FIN-311684]
> [MarijanMacek]
> > [dz1975]
> >
> Me prav zanima, kje je ta modra oblast...

Katera je modra oblast, naša ali avstrijska kriva (meni se zdi, da naša), da se danes z Dunaja v Ljubljano z vlakom vozimo uro dlje kot v monarhiji? Zanimivo branje o železnici in prometu nasploh na:svetkapitala.delo.si...iji-170537
A ti vsaj približno veš kaj pišeš in ali verjameš vsaki bedariji nekih novinarjev Financ, kot sta B. Tavčar iz tvojega linka in Nataša Koražija v tl.finance.si/8938404 Še dobro, da nisi napisal, da vlaki vozijo uro dlje kot v času Marije Terezije. O hitrosti potovanja takrat naj ti bo vozni red iz leta 1870 (starejšega nimam) za Rudolfovo železnico Ljubljana-Trbiž. Od Ljubljane do Jesenic je vlak vozil z osmimi postanki 3:50 (danes 53 do 70 minut), do Trbiža samo 6 ur. In iz Dunaja je vozil brzovlak (fastzug) v Ljubljano nekaj manj kot 12 ur po tem istem voznem redu, iz Trsta v Ljubljano pa 6 ur.

Sicer pa se je o tem že pisalo na Financah, tl.finance.si/8938404 no tisti objavljeni vozni red 100% ni bil iz leta 1857 kakor navaja vozne čase novinarka.

Iz Ljubljane imamo sicer dva vlaka na dan za Dunaj, ki vozita približno šest ur. Ob sedanjih potovalnih hitrostih bo vožnja med Dunajem in Trstom trajala slabih devet ur, kar pomeni, da so železničarji v 161 letih uspeli skrajšati vožnjo za približno osem ur.
Vlak je odbrzel iz Dunaja ob 6:10 in prispel v Ljubljano 5:51 popoldne, po naše 17:51, oziroma je potrboval 11h in 41min . Dandanašnji vlak vozi okoli 6 ur. Vendar je na prvi pogled objavljeni vozni red (novinarka se sklicuje na 1857) za tisti čas znanstvena fantastika. Med Dunajem Dunajskim Novim mestom je v skladu z voznim rdom iz 1857(?) potreboval 66 minut za približno 63 km in dosegel povprečno hitrost malce pod 60 km/h. Današnji Regionalni vlaki vozij dandanes okoli 50 min, RJ okoli 30 min, pri čemer je hitrost izven Dunaja vsepovsod 160 km/h. To bi lahko naredila le lokomotiva iz konca monarhije in ne ob odprtju Južne železnice, kakor zmotno trdi "novinarka".
Reva pač ni vedela, kakšen vozni red so ji posredovali iz Muzeja, sicer pa na njem ni nobene letnice in je zapisala oslarijo. In v takem primeru je potreben dvom, zlasti pri novinarjih z določenim biasom.

Kakšni so pa bili potovalni časi po časovno preverjenih VR na Južni železnici? Knjiga E. Peinhopf, Eisenbahnen in Istrien, stran 46 navaja za vozni red veljaven od 6.7.1887 potovalni čas med Dunajem in Divačo okoli 21 ur, torej do Trsta skoraj 23h (precej več kot novinarkin vozni red iz 1857, 16h 25 min) in do Ljubljane okoli 17h, kar je skoraj 3x več kot danes, ko je vse slabše kot pod AO.

Torej je že skrajni čas, da začno ljudje malo razmišljat kaj preberejo, novinarji pa kaj napišejo. Le tako se bomo izognili takim traparijam kot si napisal. Ti pa toplo priporočam, da se enkrat vsedeš na vlak in se odpelješ na Dunaj, vožnja j prav prijetna, še zlasti preko Semmeringa v "Speisewagnu" ob kakšne dobrem štrudeljču in kavici. Res se boš vozil 6 ur, za avtom do 4 ure, toda ne boš obremenjen in se boš lahko razgledoval po zadnjih obronki Tur. Toda pozor, v Avstriji kjer se cedita med in mleko potebuješ rezervacijo, vlaki so neverjetno polni.

Strani: 1