Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Lastništvo avtomobila je lanska moda

Strani: 1

gobim sporočil: 424
[#2761621] 04.03.19 17:08
Odgovori   +    6
Dejansko so spremembe v načinu uporabe mobilnosti bistveno večja grožnja tradicionalni avtomobilski insdustriji kot pa je električni avto.

Slednji je dejansko faktor, ki kompenzira negativne demografske trende in zasičenost trga ter ustvarja (kompenzira upad zaradi drugih vzrokov) novo povpraševanje.
sopranos sporočil: 9.125
[#2761632] 04.03.19 18:29
Odgovori   +    39
To samo pritrjuje moji tezi, da bi morala Slovenija več in bolj načrtno delati na urbanizaciji. Pri nas pa prostorsko politiko določajo kmetijci.

Ljubljano, Domžale, Škofja Loko, Vrhniko, Kranj, Grosuplje in ostala okoliška naselja in obične bi bilo treba združiti v neko širšo Ljubljansko metro regijo in poskrbeti za celovito prometno povezanost. Našteti kraji pa bi lahko predstavljali znotraj regijska središča. Samo za kaj takega bi bila potrebna vizija, pa neka prostorska politika, ki pa je v Sloveniji nimamo.

V SV Sloveniji bi morali vse resurse usmeriti v Maribor.

Pa potem še enotno povezati Obalo.

Ampak ne, mi bomo raje razvija tretjo razvojno os, da se bo nekaj tisoč posameznikov lahko bolj lahkotno izselilo iz Koroške, Zasavja in podobnih krajev, ki so obsojeni na propad. Ne glede na to koliko milijonov EUR se tja zmeče.

Ljubljanska metro regija, ki jo opisujem, bi lahko imela med 1-2 milijonoma prebivalcev. Letališče Brnik pa 4-5 milijonov potnikov na leto. Nastal bi pull factor za del Italije, Hrvaške, tudi Madžarske ter celo Avstrije (Koroška). Še zlasti če bi vse skupaj nadgradili s pametnimi davčnimi politikami.

Ampak saj vem, da sanjarim. Mi se bomo raje ukvarjali s sendviči in maketami.
dz1975 sporočil: 1.402
[#2761655] 04.03.19 21:32 · odgovor na: gobim (#2761621)
Odgovori   +    9
Si videl kdaj, kako izgleda rent-a-car vozilo po 100 ali 150k km?
Sharing vozila bodo pa še bolj zgonjena in slabše vzdrževana, težko da bo življenska doba več kot 100k km.
Uber in podobni so alternativa, samo tudi tukaj je kalkulacija vprašljiva. Za uro vožnje v prometni konici bo cena vsaj $50 (in ne 20 kot je navedeno v članku). 25.000 usd letno se meni zdi veliko...in vozilo je še vedno pet let stara Toyota Camry.
Z Uber select pridemo na 50k, z Uber black pa na $100k. Slednje pa povsem zadošča za leasing novega S560 ali 760i z vsemi stroški in še plačo profi šoferja. :)
rename sporočil: 10.852
[#2761658] 04.03.19 21:53 · odgovor na: gobim (#2761621)
Odgovori   +    6
[gobim]
Dejansko so spremembe v načinu uporabe mobilnosti bistveno večja grožnja tradicionalni avtomobilski insdustriji kot pa je električni avto.

Slednji je dejansko faktor, ki kompenzira negativne demografske trende in zasičenost trga ter ustvarja (kompenzira upad zaradi drugih vzrokov) novo povpraševanje.
Ne nujno.
Poglej si Lidlovo ponudbo v Nemciji...90eurov/mesec za leasign fiat500.
Bolje, kot vsak uber in car sharing za po mestu, se ti ne zdi?
Gustl sporočil: 12.596
[#2761672] 05.03.19 06:43
Odgovori   +    2
"Between 1983 and 2014 the share of Americans aged 20–24 with a driving licence fell from 92% to 77%.”

Da, avti se bodo menjavali za storitev transporta.

Iz Horjula v Polhov Gradec boš pa še dolgo se vozil sam, le da avto ne bo nujno tvoj, ampak bos za avto plačeval narocnino.
bc123a sporočil: 46.252
[#2761686] 05.03.19 08:23 · odgovor na: dz1975 (#2761655)
Odgovori   +    8
[dz1975]
Si videl kdaj, kako izgleda rent-a-car vozilo po 100 ali 150k km?
Sharing vozila bodo pa še bolj zgonjena in slabše vzdrževana, težko da bo življenska doba več kot 100k km.
tako. kot da nas socializem in druzbena lastnina nista nicesar naucila. aja, te bedarije prihajajo iz zahoda, tam jim je ta lekcija manjkala. no, mi smo vsaj tu bili pred casom.
miranbr sporočil: 81
[#2761716] 05.03.19 09:47
Odgovori   +    7
Srecen, da sem dozivel razvoj in napredek motorjev in avtomobilizma, vznemirjenje ob novih modelih, angleskih nemskih italjanskih sportnih avtomobilih, spackov, katrc, sraufanja in novo svobodo gibanja in potovanj. Sedaj gre ocitno se samo za transport amorfnih mnozic.
najobj sporočil: 26.219
[#2761757] 05.03.19 12:45 · odgovor na: Gustl (#2761672)
Odgovori   +    2
[Gustl]
"Between 1983 and 2014 the share of Americans aged 20–24 with a driving licence fell from 92% to 77%.”

Da, avti se bodo menjavali za storitev transporta.

Iz Horjula v Polhov Gradec boš pa še dolgo se vozil sam, le da avto ne bo nujno tvoj, ampak bos za avto plačeval narocnino.
... ja, in ker Gustl ni ljubitelj šofiranja, bodo vsi v Evropi nehali kupovati avtomobile ... eh, jebiga ...

P.S.: nalimaj uporabo strelnega orožja, če smer razvoja tako rad meriš z Ameriko, kjer se uporabnost lastnih avtomobilov v vukojebinah Midwesta niti približno ne more primerjati z (ne)uporabnostjo lastnih avtomobilov v New Yorku in podobnih z avtomobili "neprevoznih" metropolah ...
dz1975 sporočil: 1.402
[#2761818] 05.03.19 15:52 · odgovor na: Gustl (#2761672)
Odgovori   +    2
Že leasing je draga opcija nakupa vozila, najem (subscription) pa še slabša. Primer: za MB C300 je $700 vs $1,100 mesečno. Strošek zavarovanja, registracije, novega seta pnevmatik in rednih servisov je še max $250 mesečno, tako da se najem v treh letih preplača za vsaj $5,000. Zakaj že?
Gustl sporočil: 12.596
[#2761825] 05.03.19 16:08 · odgovor na: dz1975 (#2761818)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: Gustl 05.03.2019 16:09
[dz1975]
Že leasing je draga opcija nakupa vozila, najem (subscription) pa še slabša. Primer: za MB C300 je $700 vs $1,100 mesečno. Strošek zavarovanja, registracije, novega seta pnevmatik in rednih servisov je še max $250 mesečno, tako da se najem v treh letih preplača za vsaj $5,000. Zakaj že?
Preplača, če gledaš ceteris paribus in ne šteješ zraven storitve. Imaš trg, ki raste, ljudi "na komot", ki so pripravljeni pačevati premijo, da se jim ni treba z ničemer ukvarjat - prideš oz ti pripeljejo in zamenjaš avto, naj se kdo drug jebe z zavarovanjem, pnevmatikami in servisom.

Bo pa zanimivo to, da bodo tu nov biznis model furale stare firme, proizvajalci sami. So že sedaj v ospredju.
Gustl sporočil: 12.596
[#2761829] 05.03.19 16:50 · odgovor na: Gustl (#2761825)
Odgovori   +    1
Pa se ena zadeva je zanimiva v tem "transport as a service", predsvem za "last mile".

Prehod na kolesa, e-kolesa, skiroje, skuterje...

Zadeva se ze toliko prijemlje, da ze poročajo o povecanem stevilu nesreč...

www.cnet.com/news/el...accidents/
FIN-286788 sporočil: 118
[#2762076] 06.03.19 19:51 · odgovor na: Gustl (#2761829)
Odgovori   +    1
Dež?
Gustl sporočil: 12.596
[#2762108] 07.03.19 06:42 · odgovor na: FIN-286788 (#2762076)
Odgovori   +    0
[FIN-286788]
Dež?
Kaj je z njim?
bc123a sporočil: 46.252
[#2762112] 07.03.19 07:21 · odgovor na: Gustl (#2761829)
Odgovori   +    0
[Gustl]
Pa se ena zadeva je zanimiva v tem "transport as a service", predsvem za "last mile".

Prehod na kolesa, e-kolesa, skiroje, skuterje...

Zadeva se ze toliko prijemlje, da ze poročajo o povecanem stevilu nesreč...

www.cnet.com/news/el...accidents/
Mene je na kitajskem skoraj en tak elektricni scooter povozil. Kitajci se vozijo z njimi po plocnikih in za razliko od slovenske "tomos" tradicije s predelanimi auspuhi hudica ne slisis dokler ni prepozno. Je svignil z ene 40 km/h ene 20 cm mimo mene.
Gustl sporočil: 12.596
[#2762116] 07.03.19 07:32 · odgovor na: bc123a (#2762112)
Odgovori   +    3
Da, na Dunaju tudi ze postaja nevarno :)

Imajo sicer omejitve, ampak saj ko te z 20km/h zbije, tudi ni prijetno.

kurier.at/chronik/wi.../400312182


Infrastruktura bo morala sledit, ker tole s kolesi in skuterji ne bo šlo stran.
bc123a sporočil: 46.252
[#2762119] 07.03.19 07:38 · odgovor na: Gustl (#2762116)
Odgovori   +    1
[Gustl]
Da, na Dunaju tudi ze postaja nevarno :)

Imajo sicer omejitve, ampak saj ko te z 20km/h zbije, tudi ni prijetno.

kurier.at/chronik/wi.../400312182


Infrastruktura bo morala sledit, ker tole s kolesi in skuterji ne bo šlo stran.
Jaz vidim tu se en problem, ki je najbolj ociten v ljubljani. Slaba izkoriscenost javnega prometa. Recimo, ce se populacija vozi z javnim prometom dosledno (ali pa dosledno z avti) imas predvidljivo organizacijo.

Potem se ti pa zacnejo voziti s skuterji in bicikli (pa ne kot last mile) vedno ko lahko, ko je pa vreme slabo, pa vsi navalijo na javni promet. To je situacija v ljubljani in je za popizdit :)
crt sporočil: 20.573
[#2762121] 07.03.19 07:48 · odgovor na: bc123a (#2762119)
Odgovori   +    5
[bc123a]
Jaz vidim tu se en problem, ki je najbolj ociten v ljubljani. Slaba izkoriscenost javnega prometa. Recimo, ce se populacija vozi z javnim prometom dosledno (ali pa dosledno z avti) imas predvidljivo organizacijo.
tu so tudi problemi, ki niso logisticni.

sem redni uporabnik busa. zal so v zadnjih tednih busi premicni biohazard laboratoriji, kar me zelo destimulira za uporabo.
Gustl sporočil: 12.596
[#2762126] 07.03.19 08:07 · odgovor na: bc123a (#2762119)
Odgovori   +    2
[bc123a]
> [Gustl]
> Da, na Dunaju tudi ze postaja nevarno :)
>
> Imajo sicer omejitve, ampak saj ko te z 20km/h zbije, tudi ni prijetno.
>
> kurier.at/chronik/wi.../400312182
>
>
> Infrastruktura bo morala sledit, ker tole s kolesi in skuterji ne bo šlo stran.

Jaz vidim tu se en problem, ki je najbolj ociten v ljubljani. Slaba izkoriscenost javnega prometa. Recimo, ce se populacija vozi z javnim prometom dosledno (ali pa dosledno z avti) imas predvidljivo organizacijo.

Potem se ti pa zacnejo voziti s skuterji in bicikli (pa ne kot last mile) vedno ko lahko, ko je pa vreme slabo, pa vsi navalijo na javni promet. To je situacija v ljubljani in je za popizdit :)
Navade se počasi spreminjajo, nekatere nikoli.

Vsak mesec sem v Copenhagnu in vsak mesec, ne glede na letni čas in vreme, so kolesarske steze (ki so res široke), polne. To si seveda težko predstavljam masovno pri nas, čeprav vidiš že več tega. V Münchnu je bilo podobno.

Ja, je pa dober javni promet ključen pri tem.

Pri tej temi je hecno, da folk ni sposoben pogledat izven sedeža svojega avta tu na periferiji (kjer se vse zgodi počasneje ali pa sploh ne), kakšne posledice bodo ti trendi imeli. Upam, da vsaj naši podizvajalci avtomobilske industrije spremljajo te trende in spreminjanje navad.
crt sporočil: 20.573
[#2762128] 07.03.19 08:08 · odgovor na: Gustl (#2762126)
Odgovori   +    0
bc123a sporočil: 46.252
[#2762148] 07.03.19 09:08 · odgovor na: crt (#2762121)
Odgovori   +    0
[crt]
> [bc123a]
> Jaz vidim tu se en problem, ki je najbolj ociten v ljubljani. Slaba izkoriscenost javnega prometa. Recimo, ce se populacija vozi z javnim prometom dosledno (ali pa dosledno z avti) imas predvidljivo organizacijo.

tu so tudi problemi, ki niso logisticni.

sem redni uporabnik busa. zal so v zadnjih tednih busi premicni biohazard laboratoriji, kar me zelo destimulira za uporabo.
To je problem, ki je ze od nekdaj :)

Jaz sem imel v mislih, katere *nove* probleme vnasa ta minimobilnost. Ce to pomeni za javni promet slabso zasedenost **razen v dezju** si naredil en q.

Strani: 1