Strani: 1

ThomasCR sporočil: 1.183
[#2757799] 12.02.19 12:43
Odgovori   +    7
Spet en pamflet spoštovanega Hočevarja na podlagi nore nemške politike.

Hranjenje vodika, gospod Hočevar, je problematično. Težko. Vodik uhaja celo skozi jeklene stene. Zato ga je treba držati na nizki temperaturi, globoko pod ničlo. Kar stane energije. Tako vodik kakor litijeve baterije, puščajo energijo še preden se uporabljajo.

Vendar, še preden pridemo do vodika, imamo elektrolizo vode. Ki je skrajno slabo učinkovit proces in se za industrijsko pridobivanje vodika (za druge, nepogonske namene) ne uporablja. Tam polivajo žareč koks z vodo in potem iz plinov ki se iz tega dvigajo, molzejo vodik. CO, CO2 in vodno paro, pa mečejo stran.

Nadalje, ko vodik že kurimo recimo v motorju, se to dogaja pri zelo visokih temperaturah, ki skotijo precej dušikovih oksidov. Zaradi katerih ste Tazeleni ravnokar začeli intenzivneje jokcat po internetu in drugje.

Skratka, mau brezvezne propagande. Ampak a je bilo že kdaj bolje z vašimi članki? Se ne spomnim.
IN6_dus sporočil: 624
[#2757807] 12.02.19 13:21 · odgovor na: ThomasCR (#2757799)
Odgovori   +    0
[ThomasCR]
Spet en pamflet spoštovanega Hočevarja na podlagi nore nemške politike.

Hranjenje vodika, gospod Hočevar, je problematično. Težko. Vodik uhaja celo skozi jeklene stene. Zato ga je treba držati na nizki temperaturi, globoko pod ničlo. Kar stane energije. Tako vodik kakor litijeve baterije, puščajo energijo še preden se uporabljajo.

Vendar, še preden pridemo do vodika, imamo elektrolizo vode. Ki je skrajno slabo učinkovit proces in se za industrijsko pridobivanje vodika (za druge, nepogonske namene) ne uporablja. Tam polivajo žareč koks z vodo in potem iz plinov ki se iz tega dvigajo, molzejo vodik. CO, CO2 in vodno paro, pa mečejo stran.

Nadalje, ko vodik že kurimo recimo v motorju, se to dogaja pri zelo visokih temperaturah, ki skotijo precej dušikovih oksidov. Zaradi katerih ste Tazeleni ravnokar začeli intenzivneje jokcat po internetu in drugje.

Skratka, mau brezvezne propagande. Ampak a je bilo že kdaj bolje z vašimi članki? Se ne spomnim.

Vodik je edino smiselno brez-ogljično pogonsko gorivo za kamione.
0513ANITO sporočil: 6.443
[#2757809] 12.02.19 13:31 · odgovor na: IN6_dus (#2757807)
Odgovori   +    3
[IN6_dus]
> [ThomasCR]
> Spet en pamflet spoštovanega Hočevarja na podlagi nore nemške politike.
>
> Hranjenje vodika, gospod Hočevar, je problematično. Težko. Vodik uhaja celo skozi jeklene stene. Zato ga je treba držati na nizki temperaturi, globoko pod ničlo. Kar stane energije. Tako vodik kakor litijeve baterije, puščajo energijo še preden se uporabljajo.
>
> Vendar, še preden pridemo do vodika, imamo elektrolizo vode. Ki je skrajno slabo učinkovit proces in se za industrijsko pridobivanje vodika (za druge, nepogonske namene) ne uporablja. Tam polivajo žareč koks z vodo in potem iz plinov ki se iz tega dvigajo, molzejo vodik. CO, CO2 in vodno paro, pa mečejo stran.
>
> Nadalje, ko vodik že kurimo recimo v motorju, se to dogaja pri zelo visokih temperaturah, ki skotijo precej dušikovih oksidov. Zaradi katerih ste Tazeleni ravnokar začeli intenzivneje jokcat po internetu in drugje.
>
> Skratka, mau brezvezne propagande. Ampak a je bilo že kdaj bolje z vašimi članki? Se ne spomnim.


Vodik je edino smiselno brez-ogljično pogonsko gorivo za kamione.
Kaj za vraga je pa narobe z Ogljikom ????
PyotrNovak sporočil: 1.678
[#2757812] 12.02.19 13:41 · odgovor na: ThomasCR (#2757799)
Odgovori   +    8
Se NE splaca, too much vested interests, ga NE mores prepricati.

Se popolnoma strinjam da se je krautom TOTALNO IN POPOLNOMA odpeljalo, ponovno.

Tudi merjenje porabe elektricnega avta izracunanega na vticnici je DEBELA LAZ. Se pa fajn slisi da BMW7 hibrid porabi 2,7l/1ookm (prebrano na reklami, avto ima pa cca 2,2T).
No zdaj so jih kavbojci prisilili da dajo bolj realne podatke. Poraba je cez noc 4x vecja. V EU pa: nikome nista. Ovce na pasniku pa - beeee beeee. Tudi take z diplomami.
IN6_dus sporočil: 624
[#2757835] 12.02.19 14:47 · odgovor na: 0513ANITO (#2757809)
Odgovori   +    0
[0513ANITO]
> [IN6_dus]
> > [ThomasCR]
> > Spet en pamflet spoštovanega Hočevarja na podlagi nore nemške politike.
> >
> > Hranjenje vodika, gospod Hočevar, je problematično. Težko. Vodik uhaja celo skozi jeklene stene. Zato ga je treba držati na nizki temperaturi, globoko pod ničlo. Kar stane energije. Tako vodik kakor litijeve baterije, puščajo energijo še preden se uporabljajo.
> >
> > Vendar, še preden pridemo do vodika, imamo elektrolizo vode. Ki je skrajno slabo učinkovit proces in se za industrijsko pridobivanje vodika (za druge, nepogonske namene) ne uporablja. Tam polivajo žareč koks z vodo in potem iz plinov ki se iz tega dvigajo, molzejo vodik. CO, CO2 in vodno paro, pa mečejo stran.
> >
> > Nadalje, ko vodik že kurimo recimo v motorju, se to dogaja pri zelo visokih temperaturah, ki skotijo precej dušikovih oksidov. Zaradi katerih ste Tazeleni ravnokar začeli intenzivneje jokcat po internetu in drugje.
> >
> > Skratka, mau brezvezne propagande. Ampak a je bilo že kdaj bolje z vašimi članki? Se ne spomnim.
>
>
> Vodik je edino smiselno brez-ogljično pogonsko gorivo za kamione.

Kaj za vraga je pa narobe z Ogljikom ????
Pojma nimam. Vprašaj Nemce.
0126Bacis sporočil: 1.224
[#2757844] 12.02.19 15:12 · odgovor na: ThomasCR (#2757799)
Odgovori   +    5
[ThomasCR]
Spet en pamflet spoštovanega Hočevarja na podlagi nore nemške politike.

Hranjenje vodika, gospod Hočevar, je problematično. Težko. Vodik uhaja celo skozi jeklene stene. Zato ga je treba držati na nizki temperaturi, globoko pod ničlo. Kar stane energije. Tako vodik kakor litijeve baterije, puščajo energijo še preden se uporabljajo.

Vendar, še preden pridemo do vodika, imamo elektrolizo vode. Ki je skrajno slabo učinkovit proces in se za industrijsko pridobivanje vodika (za druge, nepogonske namene) ne uporablja. Tam polivajo žareč koks z vodo in potem iz plinov ki se iz tega dvigajo, molzejo vodik. CO, CO2 in vodno paro, pa mečejo stran.

Nadalje, ko vodik že kurimo recimo v motorju, se to dogaja pri zelo visokih temperaturah, ki skotijo precej dušikovih oksidov. Zaradi katerih ste Tazeleni ravnokar začeli intenzivneje jokcat po internetu in drugje.

Skratka, mau brezvezne propagande. Ampak a je bilo že kdaj bolje z vašimi članki? Se ne spomnim.
G. Hočevar bi bil bolj "spoštovani", če nebi preśprical fizike, kemije v srednji šoli.
Tako pa je le kaplan zelenih fajmoštrov :-)))
1357 sporočil: 4.141
[#2757849] 12.02.19 15:24
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: 1357 12.02.2019 15:24
Ha ha, pa so se razkrili nemci kje tiči njihova energija po eri premoga in urana. V hidrogenskih agregatrih in tehnologijah povezanih z vodikom. Za vse tiste nejeverne malo preučite nemške podmornice Y212 one kot osnovni pogon uporabljajo hidrogenski agregat. Ta tehnologija ne bi bila salaba niti za Slovenijo ker izpolnjuje osnovni pogoj: velike količine vode. Vprašanje je samo kako bodo na vse to reagirali vsi tisti, ki tako ali drugače živijo od fosilnih derivatov in goriv.
ThomasCR sporočil: 1.183
[#2757859] 12.02.19 15:54 · odgovor na: 1357 (#2757849)
Odgovori   +    3
Kdo strelja večje kozle? Hočecar ali ti? Težko je rečt.
PyotrNovak sporočil: 1.678
[#2757870] 12.02.19 16:37 · odgovor na: ThomasCR (#2757859)
Odgovori   +    2
Kaj najedas, saj sta samo dva reveza - od PREMNOGIH.
Vidim da so sedaj krauti presli iz MG42 na 50cal. Dogaja se POKOL nad kozli! ;))))
Ze vidim naslov v Spiegelonline: Vsi kozli postreljeni, vlada odobrila interventen uvoz iz Rusije.

Google: falacy of hydrogen economy:
www.google.com/searc...en+economy

Pa skoraj NI pozitivnega clanka ??? Pa TAKO obetavna tehnologija.

Tko , malo za ilustracijo: temperatura tekocega vodika je −252.87 °C. VSE mora bit ultraizolirano, drugace ne premaknes nobenega ventila, sklopke. In to spraviti na red velikosti ki ga potrebujejo avtomobili??
Se mojstri ki stalno delajo s tem imajo probleme:
Dec 4, 2014 - Windy weather and stuck liquid hydrogen valves forced a one-day delay of the maiden voyage of NASA’s Orion spacecraft. ..

Ostane shranjevanje v tlacnih posodah, kar pa spet odpre drugo konzervo s crvi....

storage tank. Storage is possibly the most pernicious bottleneck for hydrogen use, because of hydrogen's very low energy density (see last paragraph below). We use a 500 gallon propane tank for storage, at 200 psi maximum pressure. ...

Obstajajo se razne pretvorbe in kemicne vezave in smo pri TRETJI skatli s crvi.
0126Bacis sporočil: 1.224
[#2757872] 12.02.19 16:46 · odgovor na: ThomasCR (#2757859)
Odgovori   +    3
[ThomasCR]
Kdo strelja večje kozle? Hočecar ali ti? Težko je rečt.
Tekmujeta dva produkta usmerjenega izobraževanja, z dodatkom FDV-jevstva.
(če sta pa malajša, je pa mama z advokatom v šoli izsilila pozitivno oceno).

Einstein je rekel:
Samo dve stvari sta neskončni: vesolje in človeška neumnost,
ampak za vesolje nisem povsem.
1357 sporočil: 4.141
[#2757881] 12.02.19 17:48 · odgovor na: ThomasCR (#2757859)
Odgovori   +    0
Še enkrat preberi kaj sem napisal. Če sistem hidrogenskih motorjev ustvari dovolj energije da poganja podmornico potem tak isti sistem lahko tudi proizvaja električno energijo za v električno omrežje. Kle imaš tehnične podatke pa si jih oglej: en.wikipedia.org/wik..._submarine Pa še dve veliki prednosti imajo ti motorji, prvo ne puščajo nobenih izpustov in drugo so popolnoma tihi, takorekoč neslišni.
P.S.: preračunaj številke tega sistema hidrogenskih motorjev na podmornici in primerjaj te številke z številkami, ki jih ustvarjajo naše hidroelektrarne an Dravi ali pa Savi potem te bo šele bolela glava.
sajmonelavesela sporočil: 290
[#2757907] 12.02.19 20:02 · odgovor na: 1357 (#2757881)
Odgovori   +    0
[1357]
Še enkrat preberi kaj sem napisal. Če sistem hidrogenskih motorjev ustvari dovolj energije da poganja podmornico potem tak isti sistem lahko tudi proizvaja električno energijo za v električno omrežje. Kle imaš tehnične podatke pa si jih oglej: en.wikipedia.org/wik..._submarine Pa še dve veliki prednosti imajo ti motorji, prvo ne puščajo nobenih izpustov in drugo so popolnoma tihi, takorekoč neslišni.
P.S.: preračunaj številke tega sistema hidrogenskih motorjev na podmornici in primerjaj te številke z številkami, ki jih ustvarjajo naše hidroelektrarne an Dravi ali pa Savi potem te bo šele bolela glava.
Oda PEM celici

Pri ceni 55 evrov za proizveden watt,
je še vedno 2x dražje kot pa bat.
A pazi, to je le ze avto,
ti pa s tem bi gnal še bajto?
ThomasCR sporočil: 1.183
[#2757910] 12.02.19 20:33 · odgovor na: 1357 (#2757881)
Odgovori   +    2
preračunaj številke tega sistema hidrogenskih motorjev na podmornici in primerjaj te številke z številkami, ki jih ustvarjajo naše hidroelektrarne an Dravi ali pa Savi potem te bo šele bolela glava.
Posluši! V podmornici ali raketi energetska ekonomija ni najpomembnejša reč. Ampak ni to centralna stvar. Centralna stvar je to, da lahko na široko razlagam in računam tlele. Tistim ki že sami to vedo (pa jih je kar nekaj tule), nima smisla. Kapirajo že od zdavnaj prej, tele štose.

Drugemu (tule manjšemu delu), pa tudi potem ne bo nič jasno. Tako, da je še tule ibržno. (Kaj bi bilo šele na RTV, ali POPu, ni niti za pomislit.)

Igra je takale: Ko Hočevar objavi svoje Zelene mantre - je zdravo videt kakšen kovfefe!
Mrnjafko sporočil: 521
[#2757982] 13.02.19 09:00
Odgovori   +    4
Ahjoj, kaj reči?! Fizikalno gledano popolna bedarija ampak verjetno (trenutno) politično oportuno. Človek dobi občutek, da je že skoraj vsem jasno, da so zavozili (bajdvej tehnikom je to jasno že vsaj 20 let) in politiki (s talanjem denarja) kar nekaj probavajo iz obupa. Samo, da se lepo sliši. Nisem strojnik, sem pa od strojnikov, ki se na zadeve spoznajo (hvala tudi 1. komentatorju), slišal, da je uporaba vodika (ponekod v industriji ga pač rabijo) zelo komplicirana tehnologija z mnogimi hudiči v detajlih. Vedel sem, da se miceni vodiki prerinejo skozi plastiko, ne pa, da tudi skozi kovino.
Kakorkoli je pisanje g. Hočevarja močno nagnjeno proti valovnim dolžinam zelene svetlobe, pa priznam, da je eden od redkih, ki objavi tudi kako za zelene fanatike neprijetno dejstvo. Pogrešam pa res nekoliko več kritičnosti pri objavah. Članki so sicer kao faktografsko napisani, vendar v njih ni moč skriti preferenc. Na primer tisti 2 lunatični ideji o izkoriščanju vetra mimo vozečih vozil in pločniku, ki shranjuje energijo peščev. Nisem veren, ampak edina beseda, ki mi pri tem pade na pamet je "Jeeeeesus!!!". Energija je sila x pot, haloooo KRAT POT! To pomeni, ali boš po takem pločniku hodil tako, da se boš vgrezal 10 cm in boš po njem gazil, kot po blatu, ali pa ne boš dobil nič energije. Da vidim folk, ki bo gazil. Razen tega mWh in MWh imata faktor miliardo (MILIARDO!!!) razlike, ju pa mečejo v isti koš. Kaj to pomeni? To pomeni, da če hočeš z malim električnim avtom prevoziti 100 km (20 kWh), moraš, zato da ga dovolj napolniš, goniti 2 meseca mvsak dan 8 ur sobni bicikel z generatorjem. Da vidim junaka, ki goni več kot 50 W 8 ur, pa ni biciklist. Eh, pa saj človek obupa.
pirdih sporočil: 122
[#2757997] 13.02.19 09:37 · odgovor na: 1357 (#2757881)
Odgovori   +    0
To sporočilo je izbrisal avtor (13.02.2019 09:40)
samen sporočil: 32
[#2758039] 13.02.19 11:16 · odgovor na: ThomasCR (#2757910)
Odgovori   +    2
Ne razumem zakaj se spravljate na avtorja članka iz Financ... povzel je članek Reutersa, ki se sklicuje na objavo družbe, ki namerava to narediti (itak da se bo ta družba samo pohvalila).
Na srečo nas je to bilo objavljeno v Financah, kar je samo pohvala avtorju, da sploh imamo to področje, zato namesto da kritizirate g. Hočevarja, raje pišite o dejanskih tehničnih težavah vodika.
Če bi kdo našel še kake zanimive podatke o finančni vzdržnosti projektov, bomo vsi skupaj profitirali od te debate...
Ima morda tudi kdo kaj več info o projektih power to gas (mešanje vodika in CO2= sintetični plin).. to je cilj teh projektov, pa bi bilo fajn vedeti kaj več o tem; predvsem kakšni so izkoristki in podobne zadeve.
lp
ThomasCR sporočil: 1.183
[#2758075] 13.02.19 12:44 · odgovor na: samen (#2758039)
Odgovori   +    3
povzel je članek Reutersa
Sej so uni isti papki, mogoče še mau slabš. Tazelena duhovščina je globalno dobro zasidrana.

Tam, v onem članku o olivnem olju, pa nisem zasledil nobene hude blesarije in se nisem ob Hočevarja nič obregnil. Ne gre za lov na grešnike, gre za lov na njihove grehe.
1357 sporočil: 4.141
[#2758135] 13.02.19 15:13 · odgovor na: sajmonelavesela (#2757907)
Odgovori   +    0
V podmornico je vgrajena mikro, mala varjanta, podobno kot je v nuklearno podmornico vgrajeno mala-mikro nuklearna elektrarna. Ko stvari povečaš po volumnu in obsegu se te stvari tudi pocenijo. Bistvo e tehnologije je da je funkcionalna, z povečanim volumnom potane pa tudi ekonomsko upravičena. Nuklearana energija je trenutno najcenejša energija ko sešteješ vse stroške skupaj, hidrogensak varijanta teh volumnov in količin bi bila pa še cenejša. To je bila poanta mojega pisanja.
bc123a sporočil: 46.133
[#2758138] 13.02.19 15:16 · odgovor na: 1357 (#2758135)
Odgovori   +    1
[1357]
V podmornico je vgrajena mikro, mala varjanta, podobno kot je v nuklearno podmornico vgrajeno mala-mikro nuklearna elektrarna. Ko stvari povečaš po volumnu in obsegu se te stvari tudi pocenijo. Bistvo e tehnologije je da je funkcionalna, z povečanim volumnom potane pa tudi ekonomsko upravičena. Nuklearana energija je trenutno najcenejša energija ko sešteješ vse stroške skupaj, hidrogensak varijanta teh volumnov in količin bi bila pa še cenejša. To je bila poanta mojega pisanja.
To, tu si zaril ze s primerjavo. Jedrski reaktorji v podmornicah so bistveno drugacna tehnologija kot tisti v nuklearkah, ker morajo izpolnjevati bistveno drugacne zahteve.
vickibedi sporočil: 10.699
[#2758214] 13.02.19 21:33 · odgovor na: PyotrNovak (#2757812)
Odgovori   +    0
[PyotrNovak]
Se NE splaca, too much vested interests, ga NE mores prepricati.

Se popolnoma strinjam da se je krautom TOTALNO IN POPOLNOMA odpeljalo, ponovno.

Tudi merjenje porabe elektricnega avta izracunanega na vticnici je DEBELA LAZ. Se pa fajn slisi da BMW7 hibrid porabi 2,7l/1ookm (prebrano na reklami, avto ima pa cca 2,2T).
No zdaj so jih kavbojci prisilili da dajo bolj realne podatke. Poraba je cez noc 4x vecja. V EU pa: nikome nista. Ovce na pasniku pa - beeee beeee. Tudi take z diplomami.
Famous german engineering z obvladovanjem vodika ;)
www.youtube.com/watc...H-mhZLuGRk
1357 sporočil: 4.141
[#2758235] 14.02.19 00:41 · odgovor na: bc123a (#2758138)
Odgovori   +    0
V varnostnem smislu da zato so tudi nuklearne elektrne volumensko tako glomazne , samo osnovni tehnološki sistem je pa enak tako na podmornicah kot v nuklearnih elektrarnah samo da so na podmornicah ( in v novejših časih tudi na drugih večjih vojaških ladjah ( križarke,letalonosilke)) manjši reaktorji in predvsem nameščeno veliko manj toplotne in protisevalne zaščite ( glavni namen vojaških bojnih plovil je njihova učinkovitost v vojnih razmerah za vse ostale stvari je pa konstruktorjem in vojskam držav kot lastnicam teh plovil bolj malo mar ker je vse osebje na teh plovilih profesionalno in so se prostovoljno odločili za opravljanje vojaškeh poklicev na takšnih plovilih).
PyotrNovak sporočil: 1.678
[#2758319] 14.02.19 10:54 · odgovor na: vickibedi (#2758214)
Odgovori   +    0
Ach, pol pa vse v redu. Sploh ne bo nic novega ko se bo tole zgodilo z njihovim gospodarstvom.
Igrajo se s kompleksinim sistemom, ki ima enormno vztrajnost. V 1 letu ne mores spremeniti NIC!

VSE za konkurencnost!

www.bloomberg.com/ne...and-merkel

Across the nation, thousands of companies are doing the same to mitigate the hit from electricity costs that have doubled since 2016. These smaller, often family-run firms are collectively known as the Mittelstand and form crucial links in the supply chains for Germany's biggest firms, employing almost 20 million people and producing more in sales than Spain’s economy.

Strani: 1