Strani: 1

FIN-209516 sporočil: 468
[#2756134] 01.02.19 18:57
Odgovori   +    14
Navedbe o brezplačni cestnini na italijanski strani so zavajajoče.
Del avtoceste je res navidez zastonj, vendar ga vseeno zaračunajo. Kako?
Tako da obračunski kilometri na drugih odsekih ne upoštevajo samo odsekov od vstopne do izstopne cestninske postaje, ampak tudi veliko več. Koliko je to veliko? Zelo veliko.
Na primer, iz vhodne postaje v Tržiču do Vileša je 15.7 km, kar oni zaračunajo kar 2.5€, ker obračunajo 32 km, tako da štejejo tudi območje, ki se sicer ne cestnini.
Tukaj si lahko ogledate njihovo utemeljitev:
www.autostrade.it/au...zaClassi=A

Kar pomeni, da je sklicevanje na Osimski sporazum samo dimna zavesa.
Obalna avtocesta ni nič drugega kot tržaška primestna obvoznica. Ta je zastonj tudi v Benetkah (Mestre). In glej čudo, tudi v tem primeru cenovne razlike med vožnjo čez Mestre ali pa po avtocesti, ki se Mestram izogne (Passante di Mestre) praktično ni. Saj čudežno podražijo priklopne dele avtoceste, tako da lokalni prebivalci ne plačajo nič, vozniki na daljših razdaljah pa, kot da je vse plačljivo.

Do Milana in nazaj plačam vsakič 61€, od tega se 50x2 km vozim 60/80km na uro, ker vozimo po gradbišču tretjega pasu od Palmanove do Portoguara.
Tako da, lepo prosim, naj tudi Italijani kaj plačajo pri nas.
sandoria sporočil: 20
[#2756156] 01.02.19 20:43 · odgovor na: FIN-209516 (#2756134)
Odgovori   +    4
Tudi pri nas bi morala biti obalna cesta brezplačna in "zavajajoča",vinjeta pa min.10% dražja,izplen garantirano bistveno višji.Da pa bi italjani zaradi npr.enodnevnega prihoda na obalo plačali kaj več ? ma toliko neumni spet niso da bodo kupili tedensko vinjeto,je še vedno ceneje povzročat zastoje na stranskih brezplačnih cestah in delat probleme domačinom,janeze pa to itako ne moti
zztop02 sporočil: 77
[#2756160] 01.02.19 21:00
Odgovori   +    1
Naj si kupijo letne vinjete.
0121Ad1 sporočil: 13
[#2756167] 01.02.19 22:27 · odgovor na: zztop02 (#2756160)
Odgovori   +    3
Pojdi v Trst in jim to povej. Saj niso trčeni, da bodo dajali 110 € za se ob koncu tedna peljati 10 km po HC, da bi do priljubjene oštarije prišli 5 min hitreje.
FIN-209516 sporočil: 468
[#2756172] 01.02.19 23:20 · odgovor na: sandoria (#2756156)
Odgovori   +    9
Zadnja sprememba: FIN-209516 01.02.2019 23:23
[sandoria]
Tudi pri nas bi morala biti obalna cesta brezplačna in "zavajajoča",vinjeta pa min.10% dražja,izplen garantirano bistveno višji.Da pa bi italjani zaradi npr.enodnevnega prihoda na obalo plačali kaj več ? ma toliko neumni spet niso da bodo kupili tedensko vinjeto,je še vedno ceneje povzročat zastoje na stranskih brezplačnih cestah in delat probleme domačinom,janeze pa to itako ne moti
Plačljiva avtocesta je kompromis med hitrostjo in ceno.
Tudi jaz grem včasih po njihovi lokalni cesti, če je pot krajša in se mi ne mudi.

Sicer pa vinjeta ni nič drugega kot njihova "zastonjska" mestna obvoznica, ki jo financira tranzitni promet. Kdor se vozi veliko (lokalci), plača zanemarljivo malo, kdor pa se pelje samo enkrat, pa pizdaka da je drago. Mi vsi naj plačujemo več, zato da bo za Italijane vse zastonj. Res pametno.
Ko pa bodo enkrat na istrskem Y pa bodo spet plačevali, samo pri nas mora biti vse zastonj.
denac sporočil: 22.414
[#2756177] 02.02.19 00:34
Odgovori   +    6
Joj, nemogoče! Samo bog lahko to spremeni.
Spomnite se, koliko časa so se ljudje dajali za razvinjetenje predora pod Markovcem! A veste, kolk denarja bodo izgubili in obenem vedite, da bo podiranje še preostalih cestninskih postaj tako drago, kot 2. tir.
Nemogoče! Italijani so polni denarja in si lahko privoščijo 50km AC brez cestnin. Mi rabimo denar, krvavo ga rabimo, tako kot Kobal!!!
FIN-379669 sporočil: 2.542
[#2756211] 02.02.19 10:07 · odgovor na: FIN-209516 (#2756172)
Odgovori   +    2
Res je, ampak dve regiji ali mesti, kot sta tržaška in naša obalna se lahko dogovorita, da v duhu sodelovanja hitre ceste (ne gre za AC) niso podvržene cestninjenju.

Torej hitra cesta od meje do Izole je lahko toll free. Logika. In demokracija.
Endimion sporočil: 6.745
[#2756214] 02.02.19 10:18 · odgovor na: FIN-379669 (#2756211)
Odgovori   +    19
Za to hitro priobalno cesto se je državni DARS zadolžil. Dolg odplačuje s prihodki ki jih plačuje celotna Slovenija plus tranzit.

IN v duhu demokracije naj imajo primorci svojo hitro cesto brezplačno, v MB pa naj se za oni KM ceste, ki gre skozi maribor pa pllačuje vinjeta? Ali pa AC krog okoli LJubljane?
Skippy sporočil: 3.061
[#2756218] 02.02.19 10:28 · odgovor na: sandoria (#2756156)
Odgovori   +    1
[sandoria]
Tudi pri nas bi morala biti obalna cesta brezplačna in "zavajajoča",vinjeta pa min.10% dražja,izplen garantirano bistveno višji.Da pa bi italjani zaradi npr.enodnevnega prihoda na obalo plačali kaj več ? ma toliko neumni spet niso da bodo kupili tedensko vinjeto,je še vedno ceneje povzročat zastoje na stranskih brezplačnih cestah in delat probleme domačinom,janeze pa to itako ne moti
Imajo brezplačne alternative, zaradi tega ne rabi biti še kakovostna povezava brezplačna. Saj tudi jaz na poti v Bratislavo ne plačam vinjete za tistih 1 km vinjetne avtoceste, pa ne jamram zaradi 10 minut izgube.
0121Ad1 sporočil: 13
[#2756255] 02.02.19 13:51 · odgovor na: Skippy (#2756218)
Odgovori   +    0
Saj točno to počnejo, ne samo tržačani,praktično vsi, ki se pripeljejo iz smeri Italije. In tako domačinom, ki imajo vinjete in so tudi prek davkov financirali gradnjo, delajo gužvo po lokalnih cestah.

Sicer pa zaenkrat iz naše strani še nisem slisal prepričljivega odgovora na očitke glede nespoštovanja Osimskega sporazuma. Torej: ali tam res kaj piše na temo brezplačnih AC ob meji? Verjetno načelo "pacta sunt servanda" ali kako že to gre, ne velja samo, ko nam to ustreza?
FIN-379669 sporočil: 2.542
[#2756262] 02.02.19 14:16 · odgovor na: Endimion (#2756214)
Odgovori   +    0
V demokraciji se dogovoriš, hja, tudi za ostale problematike.

Italijani tudi ne računajo do Monfalcona, to je do cestninske postaje.

Tudi od Šentilja do MB se lahko ne bi računalo. Okoli LJ za ring tudi ne. Simpl, imaš odgovor.

Če hočeš, vidiš rešitev... vendar to mora biti meddržavno dogovorjeno, tam kjer za čezmejni interes.
FIN-209516 sporočil: 468
[#2756330] 03.02.19 01:17 · odgovor na: 0121Ad1 (#2756255)
Odgovori   +    0
[0121Ad1]
Saj točno to počnejo, ne samo tržačani,praktično vsi, ki se pripeljejo iz smeri Italije. In tako domačinom, ki imajo vinjete in so tudi prek davkov financirali gradnjo, delajo gužvo po lokalnih cestah.
O moj bog, gužvo imate na lokalni cesti. Ne vem kako preživite kaj takega. Drugod po svetu pa povsod tekoč promet.
[0121Ad1]
Sicer pa zaenkrat iz naše strani še nisem slisal prepričljivega odgovora na očitke glede nespoštovanja Osimskega sporazuma. Torej: ali tam res kaj piše na temo brezplačnih AC ob meji? Verjetno načelo "pacta sunt servanda" ali kako že to gre, ne velja samo, ko nam to ustreza?
V prvem komentarju sem razložil, da italijanski del obalne avtoceste ni zastonj, pač pa ga s podražitvijo zadnjih kilometrov pred cestninsko postajo plačuje tranzitni promet.
Osimski sporazumi so v tem kontekstu privlečeni za lase.
Ali ste mogoče prebrali osimski sporazum? Saj ni tako dolg, samo nekaj strani. Tudi protokol o gospodarskem sodelovanju ni dosti daljši.
V njem seveda o plačilu cestnine pri nas ni govora, saj še nobene nismo imeli.
Peti člen pravi:
"Da bi olajšali cestni promet, obe strani bodo povezale avtocesto Benetke-Trst-Gorica-Trbiž s cesto Nova Gorica-Postojna-Ljubljana, Postojna Fernetiči in Hrpelje-Kozina-Rjeka. Obe strani bosta tudi preučila vse možnosti, da bi olajšale obmejni promet, zlasti v turističnih deželah, in bosta odločila, na podlagi medsebojnih dogovorov, vse ukrepe v zvezi s tem."
Je potrebno kar nekaj fantazije da na podlagi te dikcije zahtevaš zastonjsko avtocesto.
Točno je določena izgradnja sabotinske ceste, ki smo jo zares naredili.
V sporazumu je pa veliko podrobnega govora o prostotrgovinski coni v Fernetičih, ki je nikoli ni bilo.
Pa celo o preučitvi možnosti izgradnje plovne poti Tržič - Gorica - Ljubljana :-)
Italija še vedno ni vrnila umetnin, ki so jih na našem ozemlju ukradli v drugi svetovni vojni. Židje znajo v zvezi s takimi stvarmi zagnati vik in krik, mi pa nič.
Prav tako Italija še vedno ni prevzela slovenske odškodnine optantom s fiduciarnega računa v Luxemburgu. Verjetno prav z namenom, da ima pravno možnost to vprašanje še kdaj odpirati.
Za postavitev krajevnih oznak v slovenščini na avtocesti so potrebovali 42 let.
Pacta sunt servanda, kakor kdaj...
0121Ad1 sporočil: 13
[#2756378] 03.02.19 16:19 · odgovor na: FIN-209516 (#2756330)
Odgovori   +    0
O moj Bog, da ne bi sosed imel kaj več od mene, pravi slovencelj. Če je drugod gneča, naj bo še na obali, ne glede na to, da tik ob lokalni cesti, napolnjeni s tranzitnimi potniki, poteka na pol praznik hitra cesta. Saj vendar nismo gradili HC za to, da bi olajšali pretočnost prometa, kaj ne?

Pri tvoje primeru zarčunavanja AC v Italiji pa mešaš hruške in jabolka. To, da tebi na poti v Milano (torej daljinska relacija) zaaračunajo več km, kot jih prevoziš med vstopno in izstopno cestninsko postajo, ne spremeni dejstva, da jaz za pot od Škofij do Tržiča (torej lokalna vožnja) ne plačam nič.Torej je uporaba obmejnih AC v Italiji za lokalne relacije zastonj. Ali je to morda posledica napačnega tolmačenja Osimskih sporazumov, ali njihove dobre volje, ali česa tretjega pa res ne vem. Tako pač je,

Cestinjenju obalne HC nihče ne bi nasprotoval, če bi bila cestnina za občasne uporabnike adekvatna prevoženi razdalji, ali pa če bi obstajala primerna alternativna pot. Medtem, ko so LJ in MB obvoznice gradili po novih terasah, so z izgradnjo obalne HC povozili velik del bivše magistralke, ki je niso nadomestili. Vozila brez vinjet tako vozijo po bivši lokalni cesti, ki je za tolikšen promet povsem neprimerna.
FIN-209516 sporočil: 468
[#2756389] 03.02.19 18:48 · odgovor na: 0121Ad1 (#2756378)
Odgovori   +    1
[0121Ad1]
O moj Bog, da ne bi sosed imel kaj več od mene, pravi slovencelj. Če je drugod gneča, naj bo še na obali, ne glede na to, da tik ob lokalni cesti, napolnjeni s tranzitnimi potniki, poteka na pol praznik hitra cesta. Saj vendar nismo gradili HC za to, da bi olajšali pretočnost prometa, kaj ne?
Če poleg prometne lokalne ceste prazna plačljiva avtocesta, potem zastoj ni tako hud, saj vsak normalen človek raje plača in se vozi hitreje, kot da ure stoji v koloni.

Če me že zmerjate s slovenceljnom...
Ne vem kako je vaše tipično primorsko gledanje boljše - cela Slovenija naj vam financira infrastrukturo, ekonomske koristi od infrastrukture pa so samo vaše (beri zastonj avtocesta in drugi tir, ki se ne splača v 100 letih).
[0121Ad1]
Pri tvoje primeru zarčunavanja AC v Italiji pa mešaš hruške in jabolka. To, da tebi na poti v Milano (torej daljinska relacija) zaaračunajo več km, kot jih prevoziš med vstopno in izstopno cestninsko postajo, ne spremeni dejstva, da jaz za pot od Škofij do Tržiča (torej lokalna vožnja) ne plačam nič.Torej je uporaba obmejnih AC v Italiji za lokalne relacije zastonj. Ali je to morda posledica napačnega tolmačenja Osimskih sporazumov, ali njihove dobre volje, ali česa tretjega pa res ne vem. Tako pač je,
Dobro, Osimskih sporazumov ne poznate, čepav se na njih sklicujete.
Pa tudi vinjetnega sistema in zaprtega sistema cestninjenja očitno ne.

Vinjetni sistem deluje tako, da so plačljive vse avtoceste. Tako je tudi v Avstriji in Švici. Tudi za vožnjo po avtocesti čez Dunaj potrebujete vinjeto.

Zaprti sistem cestninjenja pa večinoma mestne obvoznice izvzame iz cestninjenja, in tako subvencionira lokalno prebivalstvo, ter zmanjša obremenjenost lokalnih cest. Tako je bilo v Ljubljani, ko še ni bilo vinjet, in je še vedno v Milanu, avtocesti čez Mestre in čez Trst.

Sicer pa se ta problem pojavlja tudi drugod v Italiji - v Comu so zgradili nekaj km avtoceste Pedemontana, ki bi lahko malo razbremenila vsakodnevne zastoje v mestu z zapleteno geografsko lokacijo (ledeniško jezero obdano s strmimi hribi, vse kar se da je pozidano). Avtocesta je odprtega tipa (kamera prebere tablico vozila), vendar je plačljiva, ker je bila izgrajena v javno-zasebnem partnerstvu, in investitorji hočejo denar nazaj. Tako se zastoji nadaljujejo, avtocesta pa sameva. Ljudje zahtevajo zastonjsko cesto, župani jih podpirajo, vendar občine nimajo denarja, da bi cesto plačali.
www.varesenews.it/20...is/708500/
Skratka, če obalne občine iz proračuna pokrijejo izpad vinjetnega prihodka, sem tudi jaz za to, da se pri vas ukine cestninjenje.

Zakaj pa se raje ne zavzemate za to, da še v italiji uvedejo vinjete? Je bolj ekološko, manj zapleteno in povzroča manj zastojev in nesreč.
Cestinjenju obalne HC nihče ne bi nasprotoval, če bi bila cestnina za občasne uporabnike adekvatna prevoženi razdalji, ali pa če bi obstajala primerna alternativna pot. Medtem, ko so LJ in MB obvoznice gradili po novih terasah, so z izgradnjo obalne HC povozili velik del bivše magistralke, ki je niso nadomestili. Vozila brez vinjet tako vozijo po bivši lokalni cesti, ki je za tolikšen promet povsem neprimerna.
Če je promet na lokalni cesti prevelik, naj kupijo vinjeto in gredo po avtocesti.

Pa še o alternativnih poteh in primorski agilnosti... potem, ko sta občini Koper in Izola leta lobirale za zaprtje obalne ceste (kar je sicer odlična odločitev), sedaj ne vedo kaj bi z njo... razen par klopc in nekaj prelite barve za kolesarsko stezo niso naredili ničesar.
0121Ad1 sporočil: 13
[#2756548] 04.02.19 15:52 · odgovor na: FIN-209516 (#2756389)
Odgovori   +    0
To sporočilo je izbrisal avtor (04.02.2019 15:52)
0121Ad1 sporočil: 13
[#2756550] 04.02.19 15:59 · odgovor na: FIN-209516 (#2756389)
Odgovori   +    0
Tole zmaga: Če je promet na lokalni cesti prevelik, naj kupijo vinjeto in gredo po avtocesti.

Kaj je takšnemu velikemu prometnemu strokovnjaku tako težko razumeti, da škrti tujci enostavno ne bodo dali 15€ za manj kot 10 km vožnje po HC. Če vmes malo stojijo v koloni njih nič ne moti. Moti pa lokalce, ki vinjeto imajo, ampak se morajo do HC najprej prebiti skozi zastoje na "stari" cesti. Ali pa jim HC za vožnjo v center mesta sploh ne koristi, jim pa izogibalci vinjetne ceste povzročajo zastoje na njihovi vsakodnevni poti (HC ne uporabljajo, ker poteka prečno na njihovo pot, ne pa v smeri centra mesta, da ne bo spet kdo pisal, da če nimajo kruha, naj jedo potico).

Strani: 1