Strani: 1

alek14 sporočil: 10.439
[#2741044] 06.11.18 17:03
Odgovori   +    5
Stare baterije so nestabilne. Sicer mi je ideja zelo všeč - samo do porvega orenk požara...
0513ANITO sporočil: 6.599
[#2741046] 06.11.18 17:10 · odgovor na: alek14 (#2741044)
Odgovori   +    3
[alek14]
Stare baterije so nestabilne. Sicer mi je ideja zelo všeč - samo do porvega orenk požara...
Veste zakaj celotna flota Boingovih Dreamlinerjev en čas ni smela letet?

Razlog ...Li-Ion baterijski packi.

Za zaščito Li-Ion baterijskih packov pred eksplozijo je Boing izdal naročilo brez cene na naročilnici....Pa številka je bila 7 mestna.

Slišal na lastna ušesa od prvega moža firme, ki je boing rešila...Pa ne samo enkrat.
MarijanMacek sporočil: 2.073
[#2741059] 06.11.18 17:54 · odgovor na: alek14 (#2741044)
Odgovori   +    6
[alek14]
Stare baterije so nestabilne. Sicer mi je ideja zelo všeč - samo do porvega orenk požara...
3 dni nazaj je gorelo v garažni hiši v Plavi laguni v Ljubljani. Vzrok polnjenje električega bicikla. Pa tako majhna baterija je povzročila celo štalo, vsaj po poročanju Nove 24TV.
moon sporočil: 1.286
[#2741068] 06.11.18 18:26 · odgovor na: MarijanMacek (#2741059)
Odgovori   +    2
Tako je. Z EV bo konec sveta!
FIN-356590 sporočil: 27
[#2741110] 07.11.18 07:23 · odgovor na: moon (#2741068)
Odgovori   +    0
Kakšen konec sveta ???????????????
Zaradi EV.
darko32 sporočil: 2.624
[#2741113] 07.11.18 07:57
Odgovori   +    0
Tukaj je pozabil RENAULT povedati, da mora pred tem zamenjati nekaj celic v odsluženi bateriji, ker pridejo v stik ali pa so popolnoma brez energije.

Namreč gledal sem sestavo celic v baterijski set in tukaj je vprašanje koliko energije bodo shranjevale te baterije, če ne zamenjaš pokvarjenih celic.
darko32 sporočil: 2.624
[#2741114] 07.11.18 08:02 · odgovor na: alek14 (#2741044)
Odgovori   +    0
[alek14]
Stare baterije so nestabilne. Sicer mi je ideja zelo všeč - samo do porvega orenk požara...
Stare baterije so res nestabilne, vendar ti lahko povem, da so še vedno zelo uporabne. Sam uporabim od starega prenosnika baterijske celice v baterijski svetilki in v power banku. Zanimivo je to, da pri notbuku pride do okvare prvih baterij na plus polu. Ostale so uporabne. Vendar pa je pogoj za uporabo, da vgradiš novo zaščito pri polnjenju teh celic, katere se navadno polnijo z 5V. Napolnijo se do 4,2V.

Če upoštevaš ta standard ponjenja z zaščito se nimaš kaj bati požara. Drugače pa pričakuj orenk požar brez zaščite.
alek14 sporočil: 10.439
[#2741232] 07.11.18 17:33 · odgovor na: darko32 (#2741114)
Odgovori   +    0
[darko32]
> [alek14]
> Stare baterije so nestabilne. Sicer mi je ideja zelo všeč - samo do porvega orenk požara...

Stare baterije so res nestabilne, vendar ti lahko povem, da so še vedno zelo uporabne. Sam uporabim od starega prenosnika baterijske celice v baterijski svetilki in v power banku. Zanimivo je to, da pri notbuku pride do okvare prvih baterij na plus polu. Ostale so uporabne. Vendar pa je pogoj za uporabo, da vgradiš novo zaščito pri polnjenju teh celic, katere se navadno polnijo z 5V. Napolnijo se do 4,2V.

Če upoštevaš ta standard ponjenja z zaščito se nimaš kaj bati požara. Drugače pa pričakuj orenk požar brez zaščite.
Ja saj zato pa pravim, da mi je ideja všeč. Z vidika ekonomičnosti izrabe baterij je najbolje, da se starejše, (nevarnejše) baterije uporabljajo na neki lokaciji, kjer je morebiten požar pričakovan in posebej obvladljiv. Treba pa je računati s tem, da se bodo sem ter tja požari primerili.
Tudi po desetih letih, ko ima baterija le še 60% začetne kapacitete, je ta nemara lahko uporabna ša nadalnjih 10 let - z nižjo kapaciteto pač.
vrac sporočil: 9.366
[#2753845] 21.01.19 11:01 · odgovor na: alek14 (#2741232)
Odgovori   +    1
Da bi bila kapaciteta baterije po 10 letih uporabe zgolj 60%? Mislim da to ni točno, proizvajalci EV vozil jamčijo bistveno višji odstotek, če se ne motim.
alek14 sporočil: 10.439
[#2753905] 21.01.19 14:04 · odgovor na: vrac (#2753845)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: alek14 21.01.2019 14:05
[vrac]
Da bi bila kapaciteta baterije po 10 letih uporabe zgolj 60%? Mislim da to ni točno, proizvajalci EV vozil jamčijo bistveno višji odstotek, če se ne motim.
Fizikalno/kemično staranje baterije (koledarsko staranje) je 2-3% letno.
Zaradi ohranjanja navidezne življenske dobe baterije proizvajalec včasih ne nudi kupcu novega vozila celotne fizikalno razpoložljive kapacitete nove baterije (Tesla npr.).
Avto omejuje tako popolno izpraznitev kot tudi poplno napolnitev. Pri Tesli S lahko za enkratni fee, enkratno odkleneš še nekaj energije v bateriji, ki ti sicer ni na voljo, da se lahko prepelješ še par kilometrov do doma, če ti je ravno zmanjkalo par kWh. Podobno je v novejših smartphonih.
Koliko pada kapaciteta na leto je odvisno od temperature na kateri se baterija nahaja v povprečju, števila ciklov, elektrolita (trden/tekoč), običajne hitrosti polnjenja in elektrode (kobalt, nikelj, mangan).
Kobaltove "hitre" baterije pri Tesli se hitreje starajo kot "počasne" Mangan Nikljeve pri BMW i3. Kobaltove tudi hitreje vzplamtijo, počasne pa so bolj stabilne. Itd...
jani1974 sporočil: 3.535
[#2754263] 23.01.19 15:57 · odgovor na: alek14 (#2741232)
Odgovori   +    2
[alek14]
Ja saj zato pa pravim, da mi je ideja všeč. Z vidika ekonomičnosti izrabe baterij je najbolje, da se starejše, (nevarnejše) baterije uporabljajo na neki lokaciji, kjer je morebiten požar pričakovan in posebej obvladljiv.
Odgovor je torej jasen: Vrhnika, Kemis.
Tam požar ne onesnaži drugega kot potoka, pravijo inšpekcije.
Potok pa, kot pravi bivša ministrica, bo že očistila narava.

Strani: 1