Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Poglejte, kako je sredi L. A. gorel tesla

Strani: 1

BeliF sporočil: 1.452
[#2718987] 17.06.18 20:30
Odgovori   +    1
res zanimivo kako se kar naenkrat masovno kurijo modeli S. kratka življenska doba baterij?
bumag sporočil: 82
[#2718994] 17.06.18 22:07 · odgovor na: (#2718986)
Odgovori   +    3
Vsak avto lahko zagori. Tudi Lamborgini se je sam od sebe vžgal oz. je bila prisotna napaka. Zato imajo v tujini z zakonom urejeno da mora biti v vsakem avtu manjši gasilni aparat. Čeprav je pri baterijah drugače. Najbolj pomembno je da je lastnik odnesel brez poškodb.
telexdell sporočil: 19
[#2718996] 17.06.18 22:55 · odgovor na: (#2718995)
Odgovori   +    4
[republican]
> [bumag]
> Vsak avto lahko zagori.

Res je... ampak ko se vname baterija električnega avtomobila, je zlepa ne pogasiš.
Le kaj potem to pomeni v članku:

"...Ogenj so gasilci hitro pogasili,..."

Očitno so novinarji pozabili tebe vprašati za mnenje, preden so zapisali (po tvoje) neumnost.
0126Bacis sporočil: 1.224
[#2718998] 18.06.18 05:37 · odgovor na: telexdell (#2718996)
Odgovori   +    7
[telexdell]
> [republican]
> > [bumag]
> > Vsak avto lahko zagori.
>
> Res je... ampak ko se vname baterija električnega avtomobila, je zlepa ne pogasiš.
"...Ogenj so gasilci hitro pogasili,..."
Bistvena razlika med baterijo in bencinom je, da baterija vsebuje VSE KOMPONENTE, bencin pa je le pol goriva (brez kisika iz zraka ni nič).

Zato bencin pogasiš, če mu odvzameš kisik (s peno, deko ).
Baterije pa ne moreš gasit, lahko le hladiš in braniš okolico.

Pred časom je en gasilec zadevo zelo lepo razložil:


TOLE SE O ZADEVI VE PO MOJI GASILSKI LINIJI

Ta posnetek sem že videl, pa podatke tudi.

Par reči, ki jih je dobro vedeti glede električnih vozil, ki imajo za osnovo akumulatorje (vrsta akumulatorja je nepomembna)

1. V akumulatorjih je kar velika zaloga energije, ki ne potrebuje kisika, da se sprosti, ampak le neko okvaro celic ali celice (smatrajte za požar, ki ne potrebuje kisika, torej dušilni efekti odpadejo.)
2. Ker je energija shranjena v obliki elektro kemične energije, znižanje temperature ne ustavi reakcije (kot pri gorenju, kjer lahko zadevo ohladimo pod mejo vnetišča).
3. Za nameček se v akumulatorjih nahajajo še kovine, ki gorijo v stiku s kisikom (gorenje kovin)

Se pravi imamo precej neugodno kombinacijo.

Realno teh požarov, če se lahko tako kliče (boljši izraz bi bil elektro termična reakcija) ne gasimo, ampak s prho ohlajamo (vprašanje prha, goreča kovina !?) in čakamo pač, da se vsa energija,
ki je spravljena v akumulatorjih porabi (pretvori v toplotno).

Problem je, ker s praškom, ki gasi kovine ne naredite nič koristnega, akumulator se bo še naprej pregreval.

Zelo težko si predstavljam kako bo izgledalo posredovanje na takšni zadevi, če so potniki še v vozilu !?!
Na to ni nekega jasnega odgovora.

MarijanMacek sporočil: 1.826
[#2718999] 18.06.18 07:30
Odgovori   +    1
Kot je razložil pred menoj Bacis, forum.finance.si/?m=...998&single gori zadeva sama od sebe, ne potrebuje kisika. Torej vprašanje za navdušence nad baterijami, zlasti za shrambo, glej oe.finance.si/893528...ije-Kaksna kako se bo takšna zadeva pogasila, če se bo vžgala. Končno je recimo v 100 MWh shramba ki se vžge,shranjene elektrotermične energije za mini atomsko bombo. In kot pravi Basic se takšne zadeve ne gasi, le hladi..... Bomo videli v BTC kako bodo hladili ob primeru požara. Vžge se pa očevidno dokaj rado.

In vprašanji za požarnovarstvenike:
1) Ali že obstaja kakšna boljša taktika gašenja teh požarov?
2) Kako je z varnostjo javnih objektov z velikimi Li ionskimi shrambami električne energije?
telexdell sporočil: 19
[#2719000] 18.06.18 07:37 · odgovor na: 0126Bacis (#2718998)
Odgovori   +    0
...vzameš kisik (s peno ali deko)...

...če so potniki v vozilu...

Če gori baterija so potniki ogroženi zaradi vročine in seveda dima. Če pa gori bencin pa so potniki ogroženi zaradi vročine, dima in pomanjkanja kisika.

Pa koliko se še spomnim, pod pojmom gorenje smatramo oksidacijo (npr. spajanje ogljika in kisika ali žvepla in kisika). Elektrika pa ne gori ampak preko obloka sprošča toploto. Torej imamo pri baterijah dva možna vira toplote- eno je oblok, kateri natane v primeru kratkega stika in traja dokler se baterija ne izprazni in imamo gorenje, kjer se litij spaja s kisikom. Oblok ne moremo gasiti z odvzemom kisika, ostalo pa lahko.
FIN-542579 sporočil: 294
[#2719003] 18.06.18 08:18
Odgovori   +    5
Nima veze s temo, a vedno znova me preseneča, kako ljudje avtomatsko zadeve snemajo z navpičnim telefonom, čeprav je v večini primerov ustrezen položaj horizontalen.
berneticd sporočil: 577
[#2719004] 18.06.18 08:19 · odgovor na: telexdell (#2719000)
Odgovori   +    1
no, dajmo malo bolj po domače: kaj lažje saniraš in kaj je manj nevarno: Goreči avto na notranje izgorevanje ali "nenadzorovano sproščanje energije shranjenje v bateriji" v avtomobilu na el.pogon?

hvala
darko32 sporočil: 2.624
[#2719009] 18.06.18 08:48 · odgovor na: (#2719006)
Odgovori   +    0
LI-ON celica ima kratkostični tok pri 4,00V več kot 25A. Če jih je več ima kratkostični tok toliko večji. Ko celica enkrat se zagreje se kovina začne topiti ni možnosti, da se bi hitro pogasilo.
pklada sporočil: 560
[#2719015] 18.06.18 09:37 · odgovor na: FIN-542579 (#2719003)
Odgovori   +    0
[FIN-542579]
Nima veze s temo, a vedno znova me preseneča, kako ljudje avtomatsko zadeve snemajo z navpičnim telefonom, čeprav je v večini primerov ustrezen položaj horizontalen.
Z jezika si mi vzel. :)
Mene izredno motijo taki posnetki.

Mogoče je to povezano z anatomijo roke in enoročnim držanjem telefona in pa s selfie manijo.
encrypted-tbn0.gstat...kQ_9vj9Ibw
najobj sporočil: 26.120
[#2719033] 18.06.18 11:41 · odgovor na: MarijanMacek (#2718999)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: najobj 18.06.2018 11:52
[MarijanMacek]
Kot je razložil pred menoj Bacis, forum.finance.si/?m=...998&single gori zadeva sama od sebe, ne potrebuje kisika. Torej vprašanje za navdušence nad baterijami, zlasti za shrambo, glej oe.finance.si/893528...ije-Kaksna kako se bo takšna zadeva pogasila, če se bo vžgala. Končno je recimo v 100 MWh shramba ki se vžge,shranjene elektrotermične energije za mini atomsko bombo. In kot pravi Basic se takšne zadeve ne gasi, le hladi..... Bomo videli v BTC kako bodo hladili ob primeru požara. Vžge se pa očevidno dokaj rado.

In vprašanji za požarnovarstvenike:
1) Ali že obstaja kakšna boljša taktika gašenja teh požarov?
2) Kako je z varnostjo javnih objektov z velikimi Li ionskimi shrambami električne energije?
... čuj, jaz sicer nimam pojma, kaj je vzrok in kako pogosto pride do samovžiga električnega avtomobila, ampak že en goreči avto v garažni hiši bi bila precej neugodna zadeva za gasilce, če zdaj pozabim na žalujoče ostale, ki bi svoje jeklene lepotce parkirali preblizu ali etažo nižje ...
najobj sporočil: 26.120
[#2719034] 18.06.18 11:51 · odgovor na: telexdell (#2719000)
Odgovori   +    2
[telexdell]
...vzameš kisik (s peno ali deko)...

...če so potniki v vozilu...

Če gori baterija so potniki ogroženi zaradi vročine in seveda dima. Če pa gori bencin pa so potniki ogroženi zaradi vročine, dima in pomanjkanja kisika.

Pa koliko se še spomnim, pod pojmom gorenje smatramo oksidacijo (npr. spajanje ogljika in kisika ali žvepla in kisika). Elektrika pa ne gori ampak preko obloka sprošča toploto. Torej imamo pri baterijah dva možna vira toplote- eno je oblok, kateri natane v primeru kratkega stika in traja dokler se baterija ne izprazni in imamo gorenje, kjer se litij spaja s kisikom. Oblok ne moremo gasiti z odvzemom kisika, ostalo pa lahko.
... OK, potem ko so zaradi vročine zgoreli, je potnikom verjetno vseeno, če je v avtu dim ali pa primanjkuje kisika ...

Strani: 1