Strani: 1 2

republican sporočil: 1.816
[#2705028] 30.03.18 08:08
Odgovori   +    6
Zadnja sprememba: republican 30.03.2018 08:20
Drugo plat spornih, pa ne le Volkswagnovih, dizelskih motorjev pa kaže raziskava, ki dokazuje da so dizelski avtomobili (po izpustih CO2) celo bolj čisti kot električni, če nanje pogledamo skozi celotno okoljsko bilanco. Raziskava se nam zdi kredibilna, čeprav je jo izvedel ADAC.
Ta raziskava je približno tako kredibilna, kot če bi združenje proizvajalcev cigaret v raziskavi ugotovilo, da kajenje krepi pljuča... Btw, izpusti CO2 so pri dizlih še najmanjši problem.

ADAC je nemški avtomobilski klub, nemški proizvajalci avtomobilov se pa na vse kriplje trudijo povrniti ugled dizlom, ker pač mastno služijo z njimi.
moon sporočil: 1.195
[#2705033] 30.03.18 09:20 · odgovor na: republican (#2705028)
Odgovori   +    1
[republican]
> Drugo plat spornih, pa ne le Volkswagnovih, dizelskih motorjev pa kaže raziskava, ki dokazuje da so dizelski avtomobili (po izpustih CO2) celo bolj čisti kot električni, če nanje pogledamo skozi celotno okoljsko bilanco. Raziskava se nam zdi kredibilna, čeprav je jo izvedel ADAC.

Ta raziskava je približno tako kredibilna, kot če bi združenje proizvajalcev cigaret v raziskavi ugotovilo, da kajenje krepi pljuča... Btw, izpusti CO2 so pri dizlih še najmanjši problem.

ADAC je nemški avtomobilski klub, nemški proizvajalci avtomobilov se pa na vse kriplje trudijo povrniti ugled dizlom, ker pač mastno služijo z njimi.
Ja saj... ravno pred dnevi sem bral podobno raziskavo, narejeno v ZDA... EV so po njihovem v celotnem ciklu cca 30% bolj zeleni.
Pa se nekaj je pomembno: EV so na zacetku razvoja, torej se bo zadeva v parih letih se krepko spremenila se bolj njim v prid..
milos9 sporočil: 715
[#2705036] 30.03.18 09:53 · odgovor na: republican (#2705028)
Odgovori   +    1
Okoljska bilanca ADAC je že kredibilna, ko gre za CO2. Res pa je, da so iz raziskave izpustili vpliv NOx dizelskih motorjev, o tem sem pisal v članku na povezavi.
alek14 sporočil: 9.973
[#2705065] 30.03.18 11:09 · odgovor na: moon (#2705033)
Odgovori   +    6
[moon]
> [republican]
> > Drugo plat spornih, pa ne le Volkswagnovih, dizelskih motorjev pa kaže raziskava, ki dokazuje da so dizelski avtomobili (po izpustih CO2) celo bolj čisti kot električni, če nanje pogledamo skozi celotno okoljsko bilanco. Raziskava se nam zdi kredibilna, čeprav je jo izvedel ADAC.
>
> Ta raziskava je približno tako kredibilna, kot če bi združenje proizvajalcev cigaret v raziskavi ugotovilo, da kajenje krepi pljuča... Btw, izpusti CO2 so pri dizlih še najmanjši problem.
>
> ADAC je nemški avtomobilski klub, nemški proizvajalci avtomobilov se pa na vse kriplje trudijo povrniti ugled dizlom, ker pač mastno služijo z njimi.

Ja saj... ravno pred dnevi sem bral podobno raziskavo, narejeno v ZDA... EV so po njihovem v celotnem ciklu cca 30% bolj zeleni.
Pa se nekaj je pomembno: EV so na zacetku razvoja, torej se bo zadeva v parih letih se krepko spremenila se bolj njim v prid..
Jez sem videl že več "Ameriških" raziskav, ki kažejo BEV v lepi luči. Vendar večina teh raziskav upošteva vir elektrike idealizirano (nerealno). Naprimer. neka zvezna država ima v strukturi proizvodnje elektrike npr. 50% obnovljivih virov. Po tej logiki BEV dobi lepo sliko saj je pol elektrike obnovljive. Prav? Narobe! Da bi tak avto lahko dosegel obnovljive vire, se mora polniti podnevi (tudi veter je v principu na sonce). Nemci so upoštevali koliko se BEV avti polnijo podnevi. Nemčija nima omembe vrednih hidroelektrarn, jedrske bi pa zaprli. In voila: so ti vsi BEV kar naektrat skoraj v celoti na kolem in plin. To je realnost. Tu Nemški avtorji niso nič prikrojevali dejstev.
BEV v SLO je nekaj na boljšem, kjer imamo več kot 50% elekktro energije obnovljive (sem štejem tudi JEK). Če pa bi v SLO povečali število BEV, bi morali zanje zgraditi dodatne nočne proizvodne kapacitete plinske, ČHE ali JE. Če JE ne dodamo v mix, je vsak dodaten BEV praktično v celoti na fosilce tudi pri nas.
alek14 sporočil: 9.973
[#2705068] 30.03.18 11:12 · odgovor na: milos9 (#2705036)
Odgovori   +    2
[milos9]
Okoljska bilanca ADAC je že kredibilna, ko gre za CO2. Res pa je, da so iz raziskave izpustili vpliv NOx dizelskih motorjev, o tem sem pisal v članku na povezavi.
NOx dizlov je do neke mere problem, a le v toliki meri, kot so goljufali pri izpustih. Bo pač treba izpuhe zares prečistiti. Malo dražje za proizvajalce. Glede na visoke dobičke branže nisem pretirano zaskrbljen.
NemirniTujec sporočil: 4.787
[#2705090] 30.03.18 12:33 · odgovor na: alek14 (#2705068)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: NemirniTujec 30.03.2018 12:33
[alek14]
> [milos9]
> Okoljska bilanca ADAC je že kredibilna, ko gre za CO2. Res pa je, da so iz raziskave izpustili vpliv NOx dizelskih motorjev, o tem sem pisal v članku na povezavi.

NOx dizlov je do neke mere problem, a le v toliki meri, kot so goljufali pri izpustih. Bo pač treba izpuhe zares prečistiti. Malo dražje za proizvajalce. Glede na visoke dobičke branže nisem pretirano zaskrbljen.
Ej, glede ciscenja NOx in drugih smeti iz dizel izpuha - je glavni problem cena, teza, ali zmanjsanje moci motorja?

Zakaj so tudi v ameriki pri truckih nad tremi tonami pogosti dizli, pri transportnih tovornjakih pa so tudi tam skoraj vsi dizli? A imajo tezji avti z velikimi motorji urejen problem izpustov, ali americanom kar naenkrat rata vseeno?
republican sporočil: 1.816
[#2705092] 30.03.18 12:35 · odgovor na: milos9 (#2705036)
Odgovori   +    1
[milos9]
Okoljska bilanca ADAC je že kredibilna, ko gre za CO2. Res pa je, da so iz raziskave izpustili vpliv NOx dizelskih motorjev, o tem sem pisal v članku na povezavi.
Izpustili so tudi trdne delce... Upoštevali so pa CO2, ki je manj škodljiv od trdnih delcev in dušikovih oksidov. In kot rečeno je CO2 še najmanjši problem dizelskih motorjev... ker so izpusti CO2 pri dizelskih motorjih itak nižji, kot pri bencinskih motorjih. Raziskava, ki upošteva samo izpuste CO2 je torej pisana na kožo dizlom. Ne vem, kako lahko temu rečeš kredibilnost. Gre za očitno zavajanje in vodo na mlin nemškim proizvajalcem dizelskih avtomobilov. Dve tretjini novih VW, Audijev in BMW-jev poganja dizelski motor... zato se pač na vse kriplje trudijo dizlom povrniti ugled ... tudi s takšnimi "raziskavami".
republican sporočil: 1.816
[#2705097] 30.03.18 12:40 · odgovor na: NemirniTujec (#2705090)
Odgovori   +    1
[NemirniTujec]
Zakaj so tudi v ameriki pri truckih nad tremi tonami pogosti dizli, pri transportnih tovornjakih pa so tudi tam skoraj vsi dizli? A imajo tezji avti z velikimi motorji urejen problem izpustov, ali americanom kar naenkrat rata vseeno?
Ni jim vseeno (Američani in Japonci so zagreti nasprotniki dizlov), ampak ker pač ne morejo izločit dizelskih motorjev v tovornjakih in ladjah, jih lahko vsaj v osebnih avtomobilih.
bc123a sporočil: 45.294
[#2705100] 30.03.18 12:46 · odgovor na: NemirniTujec (#2705090)
Odgovori   +    2
[NemirniTujec]
Ej, glede ciscenja NOx in drugih smeti iz dizel izpuha - je glavni problem cena, teza, ali zmanjsanje moci motorja?

Zakaj so tudi v ameriki pri truckih nad tremi tonami pogosti dizli, pri transportnih tovornjakih pa so tudi tam skoraj vsi dizli? A imajo tezji avti z velikimi motorji urejen problem izpustov, ali americanom kar naenkrat rata vseeno?
Sistemi za ciscenje dizelskih izpuhov obstajajo, ampak so bolj komplicirani in drazji. Recimo v vseh malo vecjih dizlih, od kombijev naprej, imas sistem ki uporablja AdBlue.

en.wikipedia.org/wik...aust_fluid

Tezava je v tem, da je to malo drazje, pa naenkrat si dobil se eno tekocino, ki jo je treba dolivati. Zato tovornjaki in veliki dizli niso dojeti kot problem, ker tam je ciscenje plinov s temi bolj naprednimi sistemi itak standard.

Je pa malo drugacna situacija ce hoces narediti Cliota z dizelskim motorjem, in je kar naenkrat treba dodati vse komplikacije.
NemirniTujec sporočil: 4.787
[#2705171] 30.03.18 15:18 · odgovor na: bc123a (#2705100)
Odgovori   +    3
[bc123a]
> [NemirniTujec]
> Ej, glede ciscenja NOx in drugih smeti iz dizel izpuha - je glavni problem cena, teza, ali zmanjsanje moci motorja?
>
> Zakaj so tudi v ameriki pri truckih nad tremi tonami pogosti dizli, pri transportnih tovornjakih pa so tudi tam skoraj vsi dizli? A imajo tezji avti z velikimi motorji urejen problem izpustov, ali americanom kar naenkrat rata vseeno?

Sistemi za ciscenje dizelskih izpuhov obstajajo, ampak so bolj komplicirani in drazji. Recimo v vseh malo vecjih dizlih, od kombijev naprej, imas sistem ki uporablja AdBlue.

en.wikipedia.org/wik...aust_fluid

Tezava je v tem, da je to malo drazje, pa naenkrat si dobil se eno tekocino, ki jo je treba dolivati. Zato tovornjaki in veliki dizli niso dojeti kot problem, ker tam je ciscenje plinov s temi bolj naprednimi sistemi itak standard.

Je pa malo drugacna situacija ce hoces narediti Cliota z dizelskim motorjem, in je kar naenkrat treba dodati vse komplikacije.
Torej problem je cena + komfort? ja fuck, saj dolge in kratke luci tudi stanejo, pa varnostni pas tut ni lih komfornta rec...

A ne more drzava uzakonit, da "ce hoces met dizla, moras imet adblue varianto in moras ga dolivat, in ce te kaps ulovi brez adblue je tko kot ce te ulovi z zlizanimi gumami ali brez luci ipd?

Kako je to reseno v praksi - a imajo avti dejansko rezervarcek za adblue ki ga potem user doliva? Al je noter robe za 20.000 km, in se teoreticno na servisu dolije, prakticno pa nikoli?

Sem ze nekaj kombijev vozil, tudi novih (pac white van man, ane :-))), pa mi nihce ni nic rekel...
bobek13 sporočil: 3.698
[#2705176] 30.03.18 15:43 · odgovor na: NemirniTujec (#2705171)
Odgovori   +    0
sem pred dolgo časa na eni nemški teve gledal oddajo na to temo, in kolko sem tam razumel, so samo šleperji obvezani ta sistem imeti... oddaja pa se je vrtela predvsem na temo "balkanskih" praks avtoprevoznikov in tega kako vse se poskušajo temu izogniti... vse stane, je*iga... in vsi smo balkanci...

:-)

lpA
NemirniTujec sporočil: 4.787
[#2705179] 30.03.18 16:00 · odgovor na: bc123a (#2705100)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: NemirniTujec 30.03.2018 16:03
Sem namrec ugotovil da je to moj naslednji avto za po ravnih in pocasnih angleskih avtocestah: www.autotrader.co.uk...ars&page=1

Samo malo izkusenj se mora nabrat in vrednosti zgubit, pa bo moj narbols prjatu. Zdaj pa ne vem ce ni prehud greh ravno to, da je dizel.

In love: www.youtube.com/watc...xZam5Xq1Mk
bc123a sporočil: 45.294
[#2705211] 30.03.18 18:18 · odgovor na: NemirniTujec (#2705171)
Odgovori   +    2
[NemirniTujec]
> Tezava je v tem, da je to malo drazje, pa naenkrat si dobil se eno tekocino, ki jo je treba dolivati. Zato tovornjaki in veliki dizli niso dojeti kot problem, ker tam je ciscenje plinov s temi bolj naprednimi sistemi itak standard.
>
> Je pa malo drugacna situacija ce hoces narediti Cliota z dizelskim motorjem, in je kar naenkrat treba dodati vse komplikacije.

Torej problem je cena + komfort? ja fuck, saj dolge in kratke luci tudi stanejo, pa varnostni pas tut ni lih komfornta rec...

A ne more drzava uzakonit, da "ce hoces met dizla, moras imet adblue varianto in moras ga dolivat, in ce te kaps ulovi brez adblue je tko kot ce te ulovi z zlizanimi gumami ali brez luci ipd?
Jah, saj lahko, samo sistem vseeno stane. In pri kombiju ali celo sleperju je cena taksnega sistema sitnica v primerjavi s ceno, v cliotu pa ne vec. In sistem je tudi tehnolosko zahteven, ker

1) Adblue pri -10C zmrzne zato rabi zadeva elektricno gretje, da raztopi ravo dovolj robe, da lahko dela dokler se cel avto ne segreje

2) Je treba adblue v mikrokolicinah ves cas spricati v izpusni sistem

3) Je treba obcasno v izpusni sistem spricniti tudi malo goriva, da katalizator zagori in se spuca. (obe ti nalogi fura specializiran krmilnik ki skrbi samo za to).

Glede na to, da je dizel motor ze po defaultu 15% drazji od bencinarja z istim outputom se verjetno na ceni malega avta zna kar poznati.

Ja, ta adblue dobis v 3-5 literskih kantah in ima svojo odprtino za dotakanje, pri manjsih avtih poleg odprtine za tocenje dizla, pri sleperjih pa lahko tudi drugje.
NemirniTujec sporočil: 4.787
[#2705220] 30.03.18 19:33 · odgovor na: bc123a (#2705211)
Odgovori   +    0
[bc123a]

Ja, ta adblue dobis v 3-5 literskih kantah in ima svojo odprtino za dotakanje, pri manjsih avtih poleg odprtine za tocenje dizla, pri sleperjih pa lahko tudi drugje.
Aha, zdaj vidim da v glavnem avti narejeni po 2014 po teh standardih imajo to urejeno. Lepo.

Kaj je bilo pa prej? Nas prej pac ni toliko sekiralo :-) ?
republican sporočil: 1.816
[#2705221] 30.03.18 19:48 · odgovor na: NemirniTujec (#2705220)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: republican 30.03.2018 19:54
Kupci avtomobilov se hočejo čim ceneje vozit in se ne sekirajo preveč, če zastrupljajo vse okoli sebe... vključno s sabo. Večini kupcev gre ta gonja proti dizlom še bolj na kurac, kot proizvajalcem dizelskih avtomobilov, ker bo pač podražila vožnjo... tako ali drugače.
NemirniTujec sporočil: 4.787
[#2705222] 30.03.18 20:09 · odgovor na: republican (#2705221)
Odgovori   +    5
[republican]
Kupci avtomobilov se hočejo čim ceneje vozit in se ne sekirajo preveč, če zastrupljajo vse okoli sebe... vključno s sabo. Večini kupcev gre ta gonja proti dizlom še bolj na kurac, kot proizvajalcem dizelskih avtomobilov, ker bo pač podražila vožnjo... tako ali drugače.
Potrosniki in ljudje na sploh najprej gledamo na svojih pet minut, potem morda na svoj mesec dni, in nikoli na sosedovo zivljenje. Pa naj bo kajenje, organizirano zdravstvo, izobrazevanje, varnost, uporaba omejenih resursov, karkoli... Zato imamo civilizacijo z omejitvami, kjer se skupaj zmenimo za skupne omejitve. In upam da smo prisli dovolj dalec, da nam skupno zdravje predstavlja visjo vrednoto kot 20% nizja poraba goriva v avtu.

Voznjo se sicer da zelo komot pocenit tako, da se spusti brutalne davke na gorivo. Ampak potem naenkrat ugotovimo, da se ob visokih davkih pocutimo varne :-)

Jaz sicer nimam nic proti dizlom per se - sem jih vozil in jih bom se... samo hecno se mi zdi, kako neke resitve za zelo strupene izpuhe obstajajo ze dolgo casa, pa se nikomur ni mudilo tega vpeljevat. Sploh se mi pa zdi masa zelo sugestibilna - ljubezen in sovrastvo do dizlov je bilo precej top-down povzroceno, najprej ker se je EU oblasti zdelo fajn, da bo poraba nizja (oblast se je zmotila, samo masa se je zacela vec fijaka okol, ponucamo pa isto), zdaj pa se jim zdi fajn, da znizajo zastrupljanje (in spet dvomim da jim bo ratalo).

Perverzno je zastrupljanje okolice obesiti fizikalcu, ki je kupil avto, ki ga je dovoljeno prodajati, in ki je celo po vseh standardih narejen tako, da ga je zelo smiselno izbrati. Ni posameznik kriv da so dizli narejeni tako kot so, in da je bencin drag tako kot je.
republican sporočil: 1.816
[#2705223] 30.03.18 20:33 · odgovor na: NemirniTujec (#2705222)
Odgovori   +    2
[NemirniTujec]
In upam da smo prisli dovolj dalec, da nam skupno zdravje predstavlja visjo vrednoto kot 20% nizja poraba goriva v avtu.
Dvomim. Po moje je večini bolj pomembna 20% nižja poraba goriva, kot skupno zdravje.
alek14 sporočil: 9.973
[#2705233] 31.03.18 06:58 · odgovor na: NemirniTujec (#2705171)
Odgovori   +    0
[NemirniTujec]
> [bc123a]
> > [NemirniTujec]
> > Ej, glede ciscenja NOx in drugih smeti iz dizel izpuha - je glavni problem cena, teza, ali zmanjsanje moci motorja?
> >
> > Zakaj so tudi v ameriki pri truckih nad tremi tonami pogosti dizli, pri transportnih tovornjakih pa so tudi tam skoraj vsi dizli? A imajo tezji avti z velikimi motorji urejen problem izpustov, ali americanom kar naenkrat rata vseeno?
>
> Sistemi za ciscenje dizelskih izpuhov obstajajo, ampak so bolj komplicirani in drazji. Recimo v vseh malo vecjih dizlih, od kombijev naprej, imas sistem ki uporablja AdBlue.
>
> en.wikipedia.org/wik...aust_fluid
>
> Tezava je v tem, da je to malo drazje, pa naenkrat si dobil se eno tekocino, ki jo je treba dolivati. Zato tovornjaki in veliki dizli niso dojeti kot problem, ker tam je ciscenje plinov s temi bolj naprednimi sistemi itak standard.
>
> Je pa malo drugacna situacija ce hoces narediti Cliota z dizelskim motorjem, in je kar naenkrat treba dodati vse komplikacije.

Torej problem je cena + komfort? ja fuck, saj dolge in kratke luci tudi stanejo, pa varnostni pas tut ni lih komfornta rec...

A ne more drzava uzakonit, da "ce hoces met dizla, moras imet adblue varianto in moras ga dolivat, in ce te kaps ulovi brez adblue je tko kot ce te ulovi z zlizanimi gumami ali brez luci ipd?

Kako je to reseno v praksi - a imajo avti dejansko rezervarcek za adblue ki ga potem user doliva? Al je noter robe za 20.000 km, in se teoreticno na servisu dolije, prakticno pa nikoli?
Jaz imam AdBlue v avtu. Doliješ ga na bencinski iz pumpice, ki je poleg ročke za dizel (nimajo je vse bencinske). Dolitih 12l zadošča za ca. 7000 km. Zadeva je poceni. Brez AdBlue avto ne dela. Za to skrbi elektronika.
Bolj je problem odstranjevanje DPF. Folk za večjo poskočnost avtov (in malo manjšo porabo) adstranjuje DPF-je, ker baje pri nas nihče ne gleda taga. Definitivno se to dogaja, ker poznam ljudi, ki so se s tem pohvalili.
rename sporočil: 9.008
[#2705236] 31.03.18 08:04 · odgovor na: alek14 (#2705233)
Odgovori   +    1
Zakaj pa nimajo vsi dizli adblue?
alek14 sporočil: 9.973
[#2705260] 31.03.18 10:06 · odgovor na: rename (#2705236)
Odgovori   +    1
[rename]
Zakaj pa nimajo vsi dizli adblue?
Mislim, da bodo sedaj morali imeti. Prej se je dalo nekako omejiti NOx z drugimi manj učinkovitimi ukrepi. Pri dizlih je NOx odvisen od max. tlaka turbine. Če je avto manj navit je včasih izponil norme (pa še malo so pofulali) brez SCR (AdBlue).
rename sporočil: 9.008
[#2705261] 31.03.18 10:17 · odgovor na: alek14 (#2705260)
Odgovori   +    0
Razumem, ampak se danes prodajajajo avte 2-3 ccm, kar pomeni da bodo se naslednjih 15,20 let v ontoku...ok, verjetno bodo zaceli vedno bolj prepovedovati voznjo v mestnih srediscih in s tem malo pospesili odhod dizlov. Ni mi jasen razlog, zakaj eni ze imajo adblue, drugi pa ne?
alek14 sporočil: 9.973
[#2705274] 31.03.18 12:28 · odgovor na: rename (#2705261)
Odgovori   +    2
[rename]
Razumem, ampak se danes prodajajajo avte 2-3 ccm, kar pomeni da bodo se naslednjih 15,20 let v ontoku...ok, verjetno bodo zaceli vedno bolj prepovedovati voznjo v mestnih srediscih in s tem malo pospesili odhod dizlov. Ni mi jasen razlog, zakaj eni ze imajo adblue, drugi pa ne?
Malo je verjetno, da bi dizle kjerkoli po celinski evropi prepovedali (razen starih modelov). AdBlue je sestavni del aktivnega katalitišnega prečiščevanja NOx. Trentno je to najučinkovitejša metoda in hkrati najdražja za avto. Manj učinkovite metode pasivnega katalizatorja in EGR so pri dizlih z nižjim tlakom turbine nekako uspeli poriniti avto skozi teste. Dizli z visokim tlakom turbine imajo SCR že dlje časa (od izpred uvedbe EUR6 l.2014). Sedaj, ko emisij ne bo mogoče več pofejkati in se bodo te merile na realni vožnji, bo krog dizlov s SCR razširjen. Mali dizli pa bodo izginili - nadomestili jih bodo bencinarji, ki težav z NOx nimajo (imajo pa zato več PM10 in bodo dobili filtre).
NemirniTujec sporočil: 4.787
[#2705392] 01.04.18 19:20 · odgovor na: alek14 (#2705233)
Odgovori   +    1
Tudi v UK veselo odstranjujejo DPF filtre in avti naredijo MOT (tehnicni pregled) ker je filter "vizualno tam", ceprav je preluknjan in ne opravlja svoje vloge.

V UK do nedavnega ni bilo prepovedano odstranjevanje, je pa bila prepovedana voznja brez... ko da govorimo o prostituciji, FFS, ni prepovedana ponudba, je pa prepovedan nakup :-)

Problem za MOT pregledovalce je tudi to, da nekateri avti tovarnisko nimajo DPF filtra - ker so tako stari ipd - in potem ne vejo pri cem so.

Sele zdaj se stvar pocasi premika. Da se ljudem odpusti tako davek na izpuste kot okoljski standardi samo zato, ker vozijo avto letnik 1997, ko teh standardov se bilo ni, je absurd.

garagewire.co.uk/new...-confirms/

www.theguardian.com/...-transport

Pocasi se premika v pravo smer, tudi to je nekaj.
alek14 sporočil: 9.973
[#2705426] 02.04.18 06:53 · odgovor na: NemirniTujec (#2705392)
Odgovori   +    3
[NemirniTujec]
Sele zdaj se stvar pocasi premika. Da se ljudem odpusti tako davek na izpuste kot okoljski standardi samo zato, ker vozijo avto letnik 1997, ko teh standardov se bilo ni, je absurd.
Ni absurd, Imenuje se zaupanje v pravo. To pomeni, ko danes nekaj kupiš, kar je skladno z vsemi današnjimi standardi, lahko zaupaš, da boš tisto lahko uporabljal skozi življensko dobo.
alek14 sporočil: 9.973
[#2705427] 02.04.18 06:55 · odgovor na: NemirniTujec (#2705392)
Odgovori   +    0
[NemirniTujec]
Pocasi se premika v pravo smer, tudi to je nekaj.
Ja, v GB. Pri nas - nič.
NemirniTujec sporočil: 4.787
[#2705441] 02.04.18 10:31 · odgovor na: alek14 (#2705426)
Odgovori   +    1
[alek14]
> [NemirniTujec]
> Sele zdaj se stvar pocasi premika. Da se ljudem odpusti tako davek na izpuste kot okoljski standardi samo zato, ker vozijo avto letnik 1997, ko teh standardov se bilo ni, je absurd.

Ni absurd, Imenuje se zaupanje v pravo. To pomeni, ko danes nekaj kupiš, kar je skladno z vsemi današnjimi standardi, lahko zaupaš, da boš tisto lahko uporabljal skozi življensko dobo.
Naceloma imas prav... ampak ce se po 10 letih ugotovi da je stvar strupena, je vseeno bolj smiselno da se ti nalozi popravke kot pa da se vztraja pri nedotakljivosti.

Lahko se denimo doloci dolzina "zivljenjske dobe" v visini dveh ali treh garancijskih dob ipd.

Pac neka sorazmernost mora biti...
NemirniTujec sporočil: 4.787
[#2705452] 02.04.18 11:37 · odgovor na: alek14 (#2705427)
Odgovori   +    0
[alek14]
> [NemirniTujec]
> Pocasi se premika v pravo smer, tudi to je nekaj.

Ja, v GB. Pri nas - nič.
Ko bodo gospodarji tetke angelce zracunali, da jim 20% nizji stroski za gorivo po kilometru transporta ne dvigajo konkurencnosti toliko, kot jim jo zbijajo zastrupljeni hansiji in koloniziranci, bo to reseno v treh mesecih: dizel bo postopoma vseevropsko ratal davcno 30% drazji od bencina, gospodarska vozila nad x ton bodo dobila davek nazaj, in bo storija zakljucena.

Ampak morda se za zdaj bolj splaca zastrupljat, in zato se vztraja.
alek14 sporočil: 9.973
[#2705455] 02.04.18 11:43 · odgovor na: NemirniTujec (#2705441)
Odgovori   +    2
[NemirniTujec]
> [alek14]
> > [NemirniTujec]
> > Sele zdaj se stvar pocasi premika. Da se ljudem odpusti tako davek na izpuste kot okoljski standardi samo zato, ker vozijo avto letnik 1997, ko teh standardov se bilo ni, je absurd.
>
> Ni absurd, Imenuje se zaupanje v pravo. To pomeni, ko danes nekaj kupiš, kar je skladno z vsemi današnjimi standardi, lahko zaupaš, da boš tisto lahko uporabljal skozi življensko dobo.

Naceloma imas prav... ampak ce se po 10 letih ugotovi da je stvar strupena, je vseeno bolj smiselno da se ti nalozi popravke kot pa da se vztraja pri nedotakljivosti.

Lahko se denimo doloci dolzina "zivljenjske dobe" v visini dveh ali treh garancijskih dob ipd.

Pac neka sorazmernost mora biti...
Če obstaja poseben družbeni interes, se v takih primerih izda prepoved in izplača odškodnina za neizkoriščeno dobo. Ko je Nemčija ukazala zaprtje JE, je morala vlada odšteti več miljard za odškodnino energetskim velikanom za škodo, ki jim je nastala, ker ne morejo JE izkoristiti, kot je bilo prej dogovorjeno s prejšnjimi vladami.
NemirniTujec sporočil: 4.787
[#2705457] 02.04.18 11:50 · odgovor na: alek14 (#2705455)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: NemirniTujec 02.04.2018 11:51
[alek14]
> [NemirniTujec]
> > [alek14]
> > > [NemirniTujec]
> > > Sele zdaj se stvar pocasi premika. Da se ljudem odpusti tako davek na izpuste kot okoljski standardi samo zato, ker vozijo avto letnik 1997, ko teh standardov se bilo ni, je absurd.
> >
> > Ni absurd, Imenuje se zaupanje v pravo. To pomeni, ko danes nekaj kupiš, kar je skladno z vsemi današnjimi standardi, lahko zaupaš, da boš tisto lahko uporabljal skozi življensko dobo.
>
> Naceloma imas prav... ampak ce se po 10 letih ugotovi da je stvar strupena, je vseeno bolj smiselno da se ti nalozi popravke kot pa da se vztraja pri nedotakljivosti.
>
> Lahko se denimo doloci dolzina "zivljenjske dobe" v visini dveh ali treh garancijskih dob ipd.
>
> Pac neka sorazmernost mora biti...

Če obstaja poseben družbeni interes, se v takih primerih izda prepoved in izplača odškodnina za neizkoriščeno dobo. Ko je Nemčija ukazala zaprtje JE, je morala vlada odšteti več miljard za odškodnino energetskim velikanom za škodo, ki jim je nastala, ker ne morejo JE izkoristiti, kot je bilo prej dogovorjeno s prejšnjimi vladami.
Najbrz tudi za avtomobile to obstaja - denimo s prakse recallov - a je proizvajalc dolzan napraviti recall na 12 let starem avtu, ce se feler tako pozno pokaze? (Ker je denimo trajalo 10 let, da je nek slabo narejen del sel v kurac in je zdaj avto nevaren ipd?)

Ker po drugi strani, kot lastnik se lahko gladko jebes ce drzava naknadno zgolj superobdavci poljuben razred avtomobilov (nic ti niso prepovedali, samo davek je brutalen) - v UK se pogosto spreminja road tax, povsod se spreminja davek na gorivo itd...

Meni se denimo zdi da so visoke place v sloveniji neformalno prepovedane - lahko jo sicer imas, ampak ti vzamejo skoraj 60% :-)
alek14 sporočil: 9.973
[#2705458] 02.04.18 11:50 · odgovor na: NemirniTujec (#2705452)
Odgovori   +    0
[NemirniTujec]
> [alek14]
> > [NemirniTujec]
> > Pocasi se premika v pravo smer, tudi to je nekaj.
>
> Ja, v GB. Pri nas - nič.

Ko bodo gospodarji tetke angelce zracunali, da jim 20% nizji stroski za gorivo po kilometru transporta ne dvigajo konkurencnosti toliko, kot jim jo zbijajo zastrupljeni hansiji in koloniziranci, bo to reseno v treh mesecih: dizel bo postopoma vseevropsko ratal davcno 30% drazji od bencina, gospodarska vozila nad x ton bodo dobila davek nazaj, in bo storija zakljucena.

Ampak morda se za zdaj bolj splaca zastrupljat, in zato se vztraja.
Glavni problem zastrupljanja v mestih so stari dizli (avti) in gospodarska vozila (tudi nova). Ne gre računati, da bodo gospodarska vzila kakorkoli izvzeta.
Potrebno je upoštevati, da z vidika prašnih delcev EV nimajo bistveno manjših emisij od izgoravalcev s filtri. Večino prahu v zrak dvigujejo gume z učinki gibanja. Na tleh pa je prah od gum, zavor, erozija cest in dim iz kurišč na biomaso.

Strani: 1 2