Strani: 1 2 3 4

FIN-311684 sporočil: 15.171
[#2703330] 19.03.18 22:33
Odgovori   +    5
Uber je lahko vozeč in samovozeč, nesreče se v prometu dogajajo...osebno se z uberjem nisem peljal...zgodilo se bo tudi, da bo pijan uberjev voznik zapeljal v jarek...samo za to ni potrebno sovražiti Uberja.
matjazfinance sporočil: 2.287
[#2703331] 19.03.18 22:47 · odgovor na: FIN-311684 (#2703330)
Odgovori   +    8
Ne gre za sovraštvo do uberja. Tu ne gre za uber na splošno, temveč specifično za samovozeči avto. Samovozeči avti naj bi zmanjšali ali celo eliminirali nesreče, tako so obljubljali. Well, back to the drawing board, Wile E. Coyote super genius...
ogo sporočil: 1.912
[#2703340] 20.03.18 07:13 · odgovor na: matjazfinance (#2703331)
Odgovori   +    7
[matjazfinance]
Ne gre za sovraštvo do uberja. Tu ne gre za uber na splošno, temveč specifično za samovozeči avto. Samovozeči avti naj bi zmanjšali ali celo eliminirali nesreče, tako so obljubljali. Well, back to the drawing board, Wile E. Coyote super genius...
Saj vodikova bomba tudi preprečuje vojne. Samo če do nje vseeno pride, se potem naslednja vojna bojuje s kamni.

Drugače pa gre statistično obdelati incidentnost nesreč samovozečih in primerjati z vožnjo avtonomnih ogljikovih enot. To da samovozeča vozila ne bodo imela nesreč je utopija. Ampak če bo teh že 20% manj, bo seveda napredek. Realnost bo, da jih bo verjet no 80% manj kar bo konkreten napredek, seveda pa nikoli ne bo nula.
alek14 sporočil: 9.973
[#2703342] 20.03.18 07:27 · odgovor na: ogo (#2703340)
Odgovori   +    7
[ogo]
> [matjazfinance]
> Ne gre za sovraštvo do uberja. Tu ne gre za uber na splošno, temveč specifično za samovozeči avto. Samovozeči avti naj bi zmanjšali ali celo eliminirali nesreče, tako so obljubljali. Well, back to the drawing board, Wile E. Coyote super genius...

Saj vodikova bomba tudi preprečuje vojne. Samo če do nje vseeno pride, se potem naslednja vojna bojuje s kamni.

Drugače pa gre statistično obdelati incidentnost nesreč samovozečih in primerjati z vožnjo avtonomnih ogljikovih enot. To da samovozeča vozila ne bodo imela nesreč je utopija. Ampak če bo teh že 20% manj, bo seveda napredek. Realnost bo, da jih bo verjet no 80% manj kar bo konkreten napredek, seveda pa nikoli ne bo nula.
Mislim, da je znižanje nesreč z AI drivingom utopija (razen na AC). Problem, ki bo zadevo zaklal bo vzdrževanje senzorike. Človek (organizem) ima veliko senzorično redundanco in self assesment sposobnost omejenega zaznavanja. To sicer poskušajo mimicirati tudi AI sistemi a gre za velike (beri finnačne) vložke. Predvsem v času slabe vidljivosti (dež, močno sneženje). Potem pa je tu staranje opreme. Rcimo: kako se ti zdi iti čez prehod za pešče v hitrem prometu, kjer je recimo 25%, 12 let starih AI avtov?
anon-298924 sporočil: 15
[#2703343] 20.03.18 07:32
Odgovori   +    3
samovozeči avti so le poneumljanje folka. Podobno kot prvi kalkulatorji: če nekdo ni znal poštevanke, so mu v roke potisnili kalkulator, tako vedno več ljudi ne zna "prostoročno" računati. Povrhu vsega so ti avti "naštudirani" na predvidljive situacije, na nepredvidljive pa nimajo rešitve, reakcijski časi so prav tako predolgi, njihovi "možgani" se niso sposobni hitro odzvati na nepredvidljivost. Zato bo okoli tega še veliko zablod. Potem se bodo v ljudeh sprostile vse nizkotne pobude, ki jih sicer vožnja za volanom prepoveduje: alkohol, droge, seks med vožnjo itd., potem ti bo pa mrtvo pijan pri 80 km/h izstopil iz avta, ker ne bo vedel zase. Je to predvideno v "ne dovolj pametnem" avtu?

Da o užitku v vožnji sploh ne govorim.
jeanmark sporočil: 2.873
[#2703347] 20.03.18 08:24 · odgovor na: anon-298924 (#2703343)
Odgovori   +    1
[ETroublemaker]
samovozeči avti so le poneumljanje folka. Podobno kot prvi kalkulatorji: če nekdo ni znal poštevanke, so mu v roke potisnili kalkulator, tako vedno več ljudi ne zna "prostoročno" računati. Povrhu vsega so ti avti "naštudirani" na predvidljive situacije, na nepredvidljive pa nimajo rešitve, reakcijski časi so prav tako predolgi, njihovi "možgani" se niso sposobni hitro odzvati na nepredvidljivost. Zato bo okoli tega še veliko zablod. Potem se bodo v ljudeh sprostile vse nizkotne pobude, ki jih sicer vožnja za volanom prepoveduje: alkohol, droge, seks med vožnjo itd., potem ti bo pa mrtvo pijan pri 80 km/h izstopil iz avta, ker ne bo vedel zase. Je to predvideno v "ne dovolj pametnem" avtu?
Lari fari.

Da o užitku v vožnji sploh ne govorim.
za to so motorji :-))
Endimion sporočil: 6.559
[#2703349] 20.03.18 08:33 · odgovor na: FIN223552 (#2703346)
Odgovori   +    2
Če se baba vrže pod avto, noben senzor ne pomaga.. Psihično motenih pešcev bo vedno na pretek za povozit!
Nagrado za moškega šovinista leta dobi......
rename sporočil: 9.007
[#2703352] 20.03.18 08:54 · odgovor na: alek14 (#2703342)
Odgovori   +    3
[alek14]
> [ogo]
> > [matjazfinance]
> > Ne gre za sovraštvo do uberja. Tu ne gre za uber na splošno, temveč specifično za samovozeči avto. Samovozeči avti naj bi zmanjšali ali celo eliminirali nesreče, tako so obljubljali. Well, back to the drawing board, Wile E. Coyote super genius...
>
> Saj vodikova bomba tudi preprečuje vojne. Samo če do nje vseeno pride, se potem naslednja vojna bojuje s kamni.
>
> Drugače pa gre statistično obdelati incidentnost nesreč samovozečih in primerjati z vožnjo avtonomnih ogljikovih enot. To da samovozeča vozila ne bodo imela nesreč je utopija. Ampak če bo teh že 20% manj, bo seveda napredek. Realnost bo, da jih bo verjet no 80% manj kar bo konkreten napredek, seveda pa nikoli ne bo nula.

Mislim, da je znižanje nesreč z AI drivingom utopija (razen na AC). Problem, ki bo zadevo zaklal bo vzdrževanje senzorike. Človek (organizem) ima veliko senzorično redundanco in self assesment sposobnost omejenega zaznavanja. To sicer poskušajo mimicirati tudi AI sistemi a gre za velike (beri finnačne) vložke. Predvsem v času slabe vidljivosti (dež, močno sneženje). Potem pa je tu staranje opreme. Rcimo: kako se ti zdi iti čez prehod za pešče v hitrem prometu, kjer je recimo 25%, 12 let starih AI avtov?
Senzorji, ja.
Malo močnejši dež, pa že armatura "piska", da radar ne dela.
Kaj šele sneženje.
No, jaz še v lepem vremenu ne upam preizkusiti, kako deluje avtomatično zaviranje ;-)

Ampak vse to so faze v razvoju... saj veš, kakšen je bil Ford T: revolucionarni izdelek zaradi urejenosti serijske proizvodnje, ki je potem omogočila nižjo ceno izdelka, s tem večjo dostopnost potrošnikom in vlaganja v nove razvojne cikluse...

Jaz bi z veseljem uporabljal tak avto, skoraj 2 uri dnevno bi lahko delal kaj drugega, kot sukal volan in pritiskal na pedala :-P
Gustl sporočil: 12.316
[#2703355] 20.03.18 08:59 · odgovor na: anon-298924 (#2703343)
Odgovori   +    4
[ETroublemaker]
samovozeči avti so le poneumljanje folka. Podobno kot prvi kalkulatorji: če nekdo ni znal poštevanke, so mu v roke potisnili kalkulator, tako vedno več ljudi ne zna "prostoročno" računati.
Med nepotrebne izume bi dodal še gospodinjske aparate, telefon, avto, računalnik, ... vse to se da narediti "na peš" in danes se ti zgodi, da ljudje še metle ne znajo uporabljat ali pa razbijajo krožnike med "prostoročnim" pomivanjem posode. Prekleti sesalci in pomivalci.
Da o užitku v vožnji sploh ne govorim.
Ne poznam. Vsaj ne na voznikovem sedežu.
psm sporočil: 955
[#2703358] 20.03.18 09:04
Odgovori   +    0
čas vnosa: 20.03.18 08:23
Tole mi pa ni jasno.

A ni Volvo ja najvarnejši avtomobil na svetu - predvsem do pešcev?

A ni ravno super-duper-radar predstavljen kot odlična rešitev da preprečitev povoženja pešcev - ker sedaj so pa res varni?

Morda bi pa chef znal razložiti bralcem, le kaj se je zalomilo, ker tehnika pa res nikoli, ampak res nikoli ne odpove?

Baje.
S4S6S8 sporočil: 14
[#2703360] 20.03.18 09:05 · odgovor na: jeanmark (#2703347)
Odgovori   +    2
Zakaj lari fari? Mislim, da v komentarju ni napisano nič takega, kar ne bi bilo res. Samovozeči avti in še veliko ostale "asistenčne" navlake v novih vozilih dela ljudi, voznike vse bolj bebave. To, da nobena umetna inteligenca (še) ne premore čustveno in intuitivno podprtega odločanja (ki v prometu lahko velikokrat odloča med življenjem in smrtjo) pa je druga zgodba...


Ja, glede motorja se tudi strinjam s tabo. Ampak čas za tovrsten užitek bo šele čez kakšen mesec in pol in žal tudi časovno zelo omejen... :)
abohte sporočil: 1.860
[#2703361] 20.03.18 09:08 · odgovor na: Endimion (#2703349)
Odgovori   +    1
Self-hating male?
abohte sporočil: 1.860
[#2703362] 20.03.18 09:14 · odgovor na: Gustl (#2703355)
Odgovori   +    3
Zanimivo branje je knjiga Digitalna demenca. Kdor misli, da za nekatere izume človeštvo ni plačalo nobene cene, je bodisi naiven bodisi ozkogled.
dani14 sporočil: 6.288
[#2703363] 20.03.18 09:15 · odgovor na: Endimion (#2703349)
Odgovori   +    1
[Endimion]
>Če se baba vrže pod avto, noben senzor ne pomaga.. Psihično motenih pešcev bo vedno na pretek za povozit!

Nagrado za moškega šovinista leta dobi......
Ker je prva smrtna žrtev samovozečega avtomobila ženska. V nadaljevanju so omenjeni psihično moteni pešci in ne peške. Torej?
jeanmark sporočil: 2.873
[#2703364] 20.03.18 09:19 · odgovor na: S4S6S8 (#2703360)
Odgovori   +    3
Zakaj lari fari?
samovozeči avti so le poneumljanje folka.
Niso samo to.
Podobno kot prvi kalkulatorji: če nekdo ni znal poštevanke, so mu v roke potisnili kalkulator, tako vedno več ljudi ne zna "prostoročno" računati.
Hkrati pa se je kopici pametnih povečala produktivnost za par faktorjev.
Povrhu vsega so ti avti "naštudirani" na predvidljive situacije, na nepredvidljive pa nimajo rešitve
Seveda imajo. V skrajnem primeru "STOP".
reakcijski časi so prav tako predolgi
Praviloma je reakcijski čas, na recimo ustavljanje predvozečega vozila, krajši.
njihovi "možgani" se niso sposobni hitro odzvati na nepredvidljivost.
So se. Res pa ne tako kot človek, ki je vsekakor precej večji čudež stvarnosti.
Zato bo okoli tega še veliko zablod.
Bomo videli.
Potem se bodo v ljudeh sprostile vse nizkotne pobude, ki jih sicer vožnja za volanom prepoveduje: alkohol, droge, seks med vožnjo itd., potem ti bo pa mrtvo pijan pri 80 km/h izstopil iz avta, ker ne bo vedel zase. Je to predvideno v "ne dovolj pametnem" avtu?
Marsikater avtomobil se že danes zaklene pri večji brzini.
Ja, glede motorja se tudi strinjam s tabo. Ampak čas za tovrsten užitek bo šele čez kakšen mesec in pol in žal tudi časovno zelo omejen... :)
Gustl sporočil: 12.316
[#2703368] 20.03.18 09:27 · odgovor na: abohte (#2703362)
Odgovori   +    9
Zadnja sprememba: Gustl 20.03.2018 09:32
[abohte]
Zanimivo branje je knjiga Digitalna demenca. Kdor misli, da za nekatere izume človeštvo ni plačalo nobene cene, je bodisi naiven bodisi ozkogled.
Zakaj samo digitalna?

A zavohaš drek na 20 metrov? Naš pes ga.

A slišiš ženin avto, ko je 100 metrov stran? Naš pes ga.

A pregrizneš kost? Naš pes jo.

Tudi naš majmun-like prednik je to zmogel.


Slabenje sposobnosti, ki so bile potrebne za preživetje v okolju 10.000 in več let nazaj, danes pa ne več nujno, se je začelo že precej pred prvim abakusom.

Se pa z digitalizacijo stopnjuje in predvsem tako hitro gre, da se tega jasno lahko zavedamo, prej je šlo počasneje (izgubljeni brez GPS, izgubljeni brez shranjenih telefon cifer, izgubljeni brez shranjenih rojstnih datumov, izgubljeni brez park senzorjev ... )


Bral sem pa tole, verjetno je podobno: www.amazon.de/Shallo...Our+Brains

Tu sicer kot največji "davek" omenja skrajšanje intervala pozornosti, ki ima lahko dolgoročno negativne posledice, saj se vedno več ljudi vedno težje uči in razmišlja, rabiš imeti določeno količino materiala v glavi, da lahko povežeš kompleksne relacije

Posledice niso v prihodnosti, posledice lahko gledamo na volitvah širom po svetu - samo še enostavni recepti, program strnjen na točke dolžino twitta, toliko je pozornosti in sposobnosti razumevanja.
najobj sporočil: 25.437
[#2703370] 20.03.18 09:42
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: najobj 20.03.2018 09:42
... To sicer ni prva smrtna nesreča, ki jo je povzročil samovozeči avto. Pred dvema letoma je Teslin model S spregledal vlačilca in s polno hitrostjo treščil v prikolico. ...

... evo, res me zanima, če toti fahidioti, ki razvijajo samovozeče avtomobile za kretene, ki ne znajo vozit sami in ne znajo poklicat taksija, sploh kdaj pomislijo, kako bo zgledal promet, ko bo kretenov s samovozečimi avtomobili v prometu toliko, kot je voznikov v navadnih avtomobilih in bo zaradi različnega razumevanja vedno novih in nepredvidljivih situacij v prometu zmeda in možnost nesreč še večja ...

P.S.: samovozeči avtomobili imajo z napredkom približno toliko kot samovozeči sesalci, le da samovozeči sesalci niso smrtno nevarni ...
PyotrNovak sporočil: 1.171
[#2703372] 20.03.18 09:47 · odgovor na: alek14 (#2703342)
Odgovori   +    2
čas vnosa: 20.03.18 09:23
Kot obicajno alek "ubija" :))). Totalno inzenirsko razmisljanjen o vsem kaj vse se lahko nekoc, mogoce, slucajno zgodi. Obicajno pa se zgodi to in se nekaj tretjega. :)))
Sebe imenujem "dezurni paranoik" in to mi je pomagalo razviti izdelke do visokega nivoja. Samo... cez par let vidim koliko prostora za razvoj je se. Pa gremo se en krog.
Pomanjkanje takega znanja je vidno na mnogo novih izdelkih, kjer se praskas poglavi in sprasujes "kaj je pesnik mislil s tem? Odgovor: nic ali zelo malo"
Sem bil v situacijah kjer bi bil v takem avtu mrtev ali pa bi povozil pesca. Naceloma bi bil tak transport dober za v sluzbo, na strogo kontroliranih cestah, je pa vprasanje koliko bi zakrnel kot sofer, ko bi spet vozil sam.
najobj sporočil: 25.437
[#2703373] 20.03.18 09:51 · odgovor na: jeanmark (#2703364)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: najobj 20.03.2018 09:56
[jeanmark]
> Zakaj lari fari?

> samovozeči avti so le poneumljanje folka.

Niso samo to.

> Podobno kot prvi kalkulatorji: če nekdo ni znal poštevanke, so mu v roke potisnili kalkulator, tako vedno več ljudi ne zna "prostoročno" računati.

Hkrati pa se je kopici pametnih povečala produktivnost za par faktorjev.

> Povrhu vsega so ti avti "naštudirani" na predvidljive situacije, na nepredvidljive pa nimajo rešitve

Seveda imajo. V skrajnem primeru "STOP".

> reakcijski časi so prav tako predolgi

Praviloma je reakcijski čas, na recimo ustavljanje predvozečega vozila, krajši.

> njihovi "možgani" se niso sposobni hitro odzvati na nepredvidljivost.

So se. Res pa ne tako kot človek, ki je vsekakor precej večji čudež stvarnosti.

> Zato bo okoli tega še veliko zablod.

Bomo videli.

> Potem se bodo v ljudeh sprostile vse nizkotne pobude, ki jih sicer vožnja za volanom prepoveduje: alkohol, droge, seks med vožnjo itd., potem ti bo pa mrtvo pijan pri 80 km/h izstopil iz avta, ker ne bo vedel zase. Je to predvideno v "ne dovolj pametnem" avtu?

Marsikater avtomobil se že danes zaklene pri večji brzini.

> Ja, glede motorja se tudi strinjam s tabo. Ampak čas za tovrsten užitek bo šele čez kakšen mesec in pol in žal tudi časovno zelo omejen... :)
... čuj, ko si za volanom, vozi, ko delaš, pa delaj ... no, če pa res verjameš, da boš bolj produktiven, če boš delal tudi v avtomobilu, pa ti itak ni pomoči ...

P.S.: če ne znaš vozit, pokliči taksi ali idi na avtobus, če ti je taksi predrag ...
Gustl sporočil: 12.316
[#2703374] 20.03.18 09:53
Odgovori   +    3
Na samovozeče avte gledam kot na obisk koncerta Guns'n'Roses.

Vedno sem si želel it, ampak ni bilo realno za pričakovat.

No, potem pa se je vendarle zgodila skupna turneja benda in to s primernim imenom, tudi za samovozeče avte: Not in this lifetime :)

en.wikipedia.org/wik...me..._Tour
Endimion sporočil: 6.559
[#2703375] 20.03.18 09:56 · odgovor na: dani14 (#2703363)
Odgovori   +    4
To sicer ni prva smrtna nesreča, ki jo je povzročil samovozeči avto. Pred dvema letoma je Teslin model S spregledal vlačilca in s polno hitrostjo treščil v prikolico. Umrl je nadzornik vožnje v tesli.
?

Poetic justice je v tem, da se je ubil človek, ki naj BI NADZIRAL samovozečo reč.
abohte sporočil: 1.860
[#2703379] 20.03.18 10:38 · odgovor na: Gustl (#2703368)
Odgovori   +    2
[Gustl]
> [abohte]
> Zanimivo branje je knjiga Digitalna demenca. Kdor misli, da za nekatere izume človeštvo ni plačalo nobene cene, je bodisi naiven bodisi ozkogled.

Zakaj samo digitalna?
Ker je to bila tema pogovora.
A zavohaš drek na 20 metrov? Naš pes ga.

A slišiš ženin avto, ko je 100 metrov stran? Naš pes ga.

A pregrizneš kost? Naš pes jo.

Tudi naš majmun-like prednik je to zmogel.
Slabenje sposobnosti, ki so bile potrebne za preživetje v okolju 10.000 in več let nazaj, danes pa ne več nujno, se je začelo že precej pred prvim abakusom.
Se pa z digitalizacijo stopnjuje in predvsem tako hitro gre, da se tega jasno lahko zavedamo, prej je šlo počasneje (izgubljeni brez GPS, izgubljeni brez shranjenih telefon cifer, izgubljeni brez shranjenih rojstnih datumov, izgubljeni brez park senzorjev ... )
Nisem ortodoksen preganjalec vsega novega, mnogo izumov je verjetno za človeštvo precej bolj koristnih kakor je bil njihov "davek". Velikokrat pa tudi spregledamo "davek" teh. Recimo delniška družba. OK, super, človeštvo je na ta način dobilo organizacijo, ki je sposobna izpeljati velike projekte oz. zbrati potreben kapital potreben za velike projekte. Po drugi strani pa obstajajo tudi negativni vidiki tako velikih organizacij. Morda jih ti ne čutiš , nismo vsi enako občutljivi, vendar to še ne pomeni, da jih ni. Me prav zanima, kakšen bi bil dialog z nekom izpred 100 let, ko bi mu govoril o izgorelosti na delovnem mestu. Prav tako bi bilo zanimivo na širši populaciji primerjati občutek za odgovornost takrat in danes.
Bral sem pa tole, verjetno je podobno: www.amazon.de/Shallo...Our+Brains
Bom vzel v roke.
Tu sicer kot največji "davek" omenja skrajšanje intervala pozornosti, ki ima lahko dolgoročno negativne posledice, saj se vedno več ljudi vedno težje uči in razmišlja, rabiš imeti določeno količino materiala v glavi, da lahko povežeš kompleksne relacije
Tudi. V Digitalni demenci omenja še ostale. Npr. za nekaj manjši krog ljudi, pa vendarle več kot zaznavno velik, je takšen "davek" tudi zasvojenost.
Posledice niso v prihodnosti, posledice lahko gledamo na volitvah širom po svetu - samo še enostavni recepti, program strnjen na točke dolžino twitta, toliko je pozornosti in sposobnosti razumevanja.
Po mojem so te družbene spremembe bolj posledica drugačnega načina življenja in se nevrobiološke spremembe možganov še niso manifestirale v zadostni meri, da bi jih laik opazil v družbenem vzorcu vedenja.
jeanmark sporočil: 2.873
[#2703382] 20.03.18 10:41 · odgovor na: najobj (#2703373)
Odgovori   +    0
P.S.: če ne znaš vozit, pokliči taksi ali idi na avtobus, če ti je taksi predrag ...
Ma jaz čakam, da bo dovolj toplo za motor.... lansko leto naredil izpit....
jeanmark sporočil: 2.873
[#2703383] 20.03.18 10:41 · odgovor na: jeanmark (#2703382)
Odgovori   +    0
[jeanmark]
> P.S.: če ne znaš vozit, pokliči taksi ali idi na avtobus, če ti je taksi predrag ...

Ma jaz čakam, da bo dovolj toplo za motor.... lansko leto naredil izpit....
Za avto pa 20 let nazaj... vsaj...
siap sporočil: 1.817
[#2703385] 20.03.18 10:51 · odgovor na: najobj (#2703373)
Odgovori   +    1
Khmm,.. boljše bi bilo, da laufa za Taxijem, več prišpara, nda??
Gustl sporočil: 12.316
[#2703387] 20.03.18 10:58 · odgovor na: abohte (#2703379)
Odgovori   +    3
[abohte]

Po mojem so te družbene spremembe bolj posledica drugačnega načina življenja in se nevrobiološke spremembe možganov še niso manifestirale v zadostni meri, da bi jih laik opazil v družbenem vzorcu vedenja.
Lahko ti enako zbrano prebereš knjigo, kot si jo 10, 20 let nazaj? Jaz ne. Še zdaleč ne.

Knjiga opisuje še problem povezovnja tekstov na spletu. Torej fan je, če je med tekstom povezava do več podrobnosti na temo, hkrati pa je to problem, ker vedno manj tekstov dokončamo, vmes kliknemo in se izgubimo med linki.

Wikipedia je dober primer. Gledam film, me nekaj zmoti, preverim na Wiki, najdem zanimivo povezavo, še tisto, še tisto, še tisto...eno uro kasnej ugotovim, da se film predvaja sam zase, jaz pa berem neko čisto šestnajsto temo na Wiki :)


Pa da grem bližje tvojemu komentarju glede sprememb na družbenem vzorcu vedenja.

Po mojem se to že vidi, tu je moja hipoteza (pojma nimam, če jo je mogoče potrditi).

Internet in njegova orodja (Google, Twitter, Facebook...) nam omogočajo, da lahko dobimo točno tisto, kar želimo. Če ne dobimo točno tistega, ampak samo malo drugače, nam že ni všeč.
To je opaziti tudi že pri izbiri politikov in političnih nagovorov - želimo točno in samo tisto, kar želimo, če se z enim politikom strinjamo 90%, ostalih 10% pa ne, nam že ni všeč, ičemo nekaj več. Zato politiki tudi koristijo ta orodja, da nam servirajo točno tisto, kar želimo slišat.

Trenutna Facebook afera je točno to: www.finance.si/89311...-milijarde

Serviranje tistega, kar želimo ali se bojimo in kdor nam obljubi to rešitev, ta je naš. Pri čemer ima isti še polno rešitev za druge profile, ki nam ne ustrezajo in bi jih po stari metodi zavrgli. Ampak ker ne konzumiramo široko, ker nimamo materiala v glavi za kompleksne relacije, je enostavno sporočilo dovolj dobro.
rename sporočil: 9.007
[#2703390] 20.03.18 11:09 · odgovor na: Gustl (#2703387)
Odgovori   +    2
Uh, hvala.
Sem že mislil, da sem edini, ki med filmom začne wikipedirat :-P
No, jaz dam vztrajno na pauzo, tako da se mi film ne odvrti naprej... se pa tudi jaz pogosto opazim, da že pol ure srfam, film pa čaka.
Moja zato noče z menoj gledati filmov... no, saj jih tudi jaz ne bi hehe.
vickibedi sporočil: 9.760
[#2703392] 20.03.18 11:20 · odgovor na: Gustl (#2703355)
Odgovori   +    1
[Gustl]
> [ETroublemaker]
> samovozeči avti so le poneumljanje folka. Podobno kot prvi kalkulatorji: če nekdo ni znal poštevanke, so mu v roke potisnili kalkulator, tako vedno več ljudi ne zna "prostoročno" računati.

Med nepotrebne izume bi dodal še gospodinjske aparate, telefon, avto, računalnik, ... vse to se da narediti "na peš" in danes se ti zgodi, da ljudje še metle ne znajo uporabljat ali pa razbijajo krožnike med "prostoročnim" pomivanjem posode. Prekleti sesalci in pomivalci.

> Da o užitku v vožnji sploh ne govorim.

Ne poznam. Vsaj ne na voznikovem sedežu.
Dober voznik razume sebe kot del avtomobila, avtomobil pa kot podaljšeg svojega onega...Sicer pa je vožnja svojevrsten psiho-fizični trening, ki zmanjšuje nevarnost alzheimerja, ter podaljšuje človeško vzdržljivost in kondicijo tudi na stara leta.
abohte sporočil: 1.860
[#2703396] 20.03.18 11:38 · odgovor na: Gustl (#2703387)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: abohte 20.03.2018 11:41
[Gustl]
> [abohte]
>
> Po mojem so te družbene spremembe bolj posledica drugačnega načina življenja in se nevrobiološke spremembe možganov še niso manifestirale v zadostni meri, da bi jih laik opazil v družbenem vzorcu vedenja.

Lahko ti enako zbrano prebereš knjigo, kot si jo 10, 20 let nazaj? Jaz ne. Še zdaleč ne.
Saj sem napisal družbeni vzorec vedenja. Ne, ne morem. Čeprav preberem vsaj 20 knjig na leto (vse papirnate izdaje), torej precej nad bralnim povprečjem, me odnese na google in wikipedio. Da takšnih izpadov med službenim časom sploh ne omenjam :)
Knjiga opisuje še problem povezovnja tekstov na spletu. Torej fan je, če je med tekstom povezava do več podrobnosti na temo, hkrati pa je to problem, ker vedno manj tekstov dokončamo, vmes kliknemo in se izgubimo med linki.
Exactly. Tudi digitalna demenca. Če se pa izgubiš, pa je cost benefit linkov takšen, da bi bilo bolje, da jih ne bi bilo.
Wikipedia je dober primer. Gledam film, me nekaj zmoti, preverim na Wiki, najdem zanimivo povezavo, še tisto, še tisto, še tisto...eno uro kasnej ugotovim, da se film predvaja sam zase, jaz pa berem neko čisto šestnajsto temo na Wiki :)
Tipičen internet junkie :) Predstavljaj si, kakšne posledice je to za družinsko dinamiko, ko otroci opazujejo tako odsotne starše (nič ne obstojam, zgolj osvetljujem nek vidik).
Pa da grem bližje tvojemu komentarju glede sprememb na družbenem vzorcu vedenja.

Po mojem se to že vidi, tu je moja hipoteza (pojma nimam, če jo je mogoče potrditi).

Internet in njegova orodja (Google, Twitter, Facebook...) nam omogočajo, da lahko dobimo točno tisto, kar želimo. Če ne dobimo točno tistega, ampak samo malo drugače, nam že ni všeč.
To je opaziti tudi že pri izbiri politikov in političnih nagovorov - želimo točno in samo tisto, kar želimo, če se z enim politikom strinjamo 90%, ostalih 10% pa ne, nam že ni všeč, ičemo nekaj več. Zato politiki tudi koristijo ta orodja, da nam servirajo točno tisto, kar želimo slišat.

Trenutna Facebook afera je točno to: www.finance.si/89311...-milijarde

Serviranje tistega, kar želimo ali se bojimo in kdor nam obljubi to rešitev, ta je naš. Pri čemer ima isti še polno rešitev za druge profile, ki nam ne ustrezajo in bi jih po stari metodi zavrgli. Ampak ker ne konzumiramo široko, ker nimamo materiala v glavi za kompleksne relacije, je enostavno sporočilo dovolj dobro.
Couldn't agree more. Pri čemer pa ne velja zgolj to, da so volilci nezmožnih kompleksnih povezav in politiki to izkoriščajo, ampak tudi politiki niso zmožnih kompleksnih povezav, zato se včasih kregajo z zdravo pametjo. Posledica nezmožnosti razumevanja kompleksnih relacij pa je, da postajajo medčloveški odnosi, ki so nadvse kompleksni, vse bolj ohlapni. Žal se z rahljanjem teh odnosov ukvarja zelo malo ljudi, čeprav bo to imelo izjemne posledice za človeško družbo. Vsekakor pa se z rahljanjem teh odnosov ukvarjamo bistveno manj, kot se z blockchaini, politično korektnostjo ipd. Prepričan sem, da bo cena za takšno ignoranco zelo visoka.
hocevarb sporočil: 449
[#2703397] 20.03.18 11:44 · odgovor na: abohte (#2703396)
Odgovori   +    1
[abohte]
Posledica nezmožnosti razumevanja kompleksnih relacij pa je, da postajajo medčloveški odnosi, ki so nadvse kompleksni, vse bolj ohlapni. Žal se z rahljanjem teh odnosov ukvarja zelo malo ljudi, čeprav bo to imelo izjemne posledice za človeško družbo. Vsekakor pa se z rahljanjem teh odnosov ukvarjamo bistveno manj, kot se z blockchaini, politično korektnostjo ipd. Cena bo po mojem zelo visoka.
Morda je pri tem tudi kaj pozitivnega. Nekoč nekje sem prebral, da spletno komuniciranje blažilno deluje na samomorilnost. Nisem pa se poglabljal in ne vem, če je res.

Strani: 1 2 3 4