Strani: 1

shevchenko sporočil: 16.520
[#2683513] 12.11.17 14:18
Odgovori   +    2
pa seveda. najbolj bistveno je, da bodo evrokrati cimprej in na komot v bruslju...
eliot sporočil: 2.998
[#2683521] 12.11.17 16:04
Odgovori   +    1
Linije Ljubljana-Bruselj ne bo. Bo pa linija Dunaj-Bruselj.
MarijanMacek sporočil: 1.459
[#2683529] 12.11.17 16:49
Odgovori   +    4
Lepe napovedi, ampak, hyperloop bi moral po javno objavljenih načrtih že šibati 700 milj/h, dosegli so pa že neverjetnih 200 milj/h in to na modelčku.
nateg,....in nič drugega.
vrac sporočil: 9.128
[#2683530] 12.11.17 16:51
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: vrac 12.11.2017 16:54
Fantastična ideja! Hitrejši prevoz kot pri avionu, investicija pol nižja kot pri TGV-ju, možnost prevoza tako ljudi, kot tovora kot hitrih pošiljk. In z minimalno porabo energije. Škoda da se je 2. tir že pričel graditi, morda bi bil Hyperloop boljša rešitev? Verjetno ne, ker je tehnologija še v povojih.
bc123a sporočil: 45.292
[#2683533] 12.11.17 16:59 · odgovor na: vrac (#2683530)
Odgovori   +    1
[vrac]
Fantastična ideja! Hitrejši prevoz kot pri avionu, investicija pol nižja kot pri TGV-ju, možnost prevoza tako ljudi, kot tovora kot hitrih pošiljk. In z minimalno porabo energije.
Rezultat pa, da tudi ce ga zgradijo, se investicija nikoli ne bo povrnila, razen ce birokrati ne prepovejo letalskega prometa (dovolj veliki kreteni za to so).

Namrec, vse je odvisno od dejanskih stroskov: pri letalih rabis samo letalisca in kontrole poletov za infrastrukturo, zato je ta primerjalno poceni.

Ce bodo stroski poleta (vkljucno z energijo) nizji kot amortizacijski stroski hyperloopa (zaradi gromozanske investicije) potem si ga lahko nekam zataknejo, ke nihce ne bo placal drazje karte samo za to da bi letel v kovinski cevi namesto v zraku.
vrac sporočil: 9.128
[#2683537] 12.11.17 17:28 · odgovor na: bc123a (#2683533)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: vrac 12.11.2017 17:29
[bc123a]
> [vrac]
> Fantastična ideja! Hitrejši prevoz kot pri avionu, investicija pol nižja kot pri TGV-ju, možnost prevoza tako ljudi, kot tovora kot hitrih pošiljk. In z minimalno porabo energije.

Rezultat pa, da tudi ce ga zgradijo, se investicija nikoli ne bo povrnila, razen ce birokrati ne prepovejo letalskega prometa (dovolj veliki kreteni za to so).

Namrec, vse je odvisno od dejanskih stroskov: pri letalih rabis samo letalisca in kontrole poletov za infrastrukturo, zato je ta primerjalno poceni.
Ce bodo stroski poleta (vkljucno z energijo) nizji kot amortizacijski stroski hyperloopa (zaradi gromozanske investicije) potem si ga lahko nekam zataknejo, ke nihce ne bo placal drazje karte samo za to da bi letel v kovinski cevi namesto v zraku.
Če prav razumem, obljubljajo, da bodo stroški investicije pol nižji kot pri TGV-ju recimo, stroški energije pa nekajkrat nižji kot pri hitrih vlakih. In prevoz s hitrimi vlaki je že sedaj cenejši od letalske karte za isto razdaljo. Obljubljajo zelo nizke cene prevoza.
NemirniTujec sporočil: 4.787
[#2683546] 12.11.17 17:49 · odgovor na: bc123a (#2683533)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> [vrac]
> Fantastična ideja! Hitrejši prevoz kot pri avionu, investicija pol nižja kot pri TGV-ju, možnost prevoza tako ljudi, kot tovora kot hitrih pošiljk. In z minimalno porabo energije.

Rezultat pa, da tudi ce ga zgradijo, se investicija nikoli ne bo povrnila, razen ce birokrati ne prepovejo letalskega prometa (dovolj veliki kreteni za to so).

Namrec, vse je odvisno od dejanskih stroskov: pri letalih rabis samo letalisca in kontrole poletov za infrastrukturo, zato je ta primerjalno poceni.

Ce bodo stroski poleta (vkljucno z energijo) nizji kot amortizacijski stroski hyperloopa (zaradi gromozanske investicije) potem si ga lahko nekam zataknejo, ke nihce ne bo placal drazje karte samo za to da bi letel v kovinski cevi namesto v zraku.
Splaca se itak samo doma sedeti.

Zgradili bojo z evropskimi sredstvi, ane :-)

Glavna neprijetnost letalisc je security, ker v bruselj pac vsako uro prileti in odleti folk iz vseh koncev sveta, kaj sele pariz - vukojebinska letalisca pa so se kako draga ko pristejes prevoz do mestnih sredisc in neopti.alne ure letenja itd.

Ce bi na tale hajperlup lahko stopil kot na francoski hitri vlak, bi blo super. Takoj pripravljen placati vec kot za letalo. Sploh ce bi postaja lahko bila v mestu?
NemirniTujec sporočil: 4.787
[#2683549] 12.11.17 17:59 · odgovor na: bc123a (#2683533)
Odgovori   +    5
Ze vem kako te bom navdusil... predstavlaj si, da vsi kmetavzarji okoli ljubljane nic vec ne parkirajo pod tvojim blokom, pac pa na brezoviskem "park and ride", od koder potem s hajperloopom sibajo v munchen in na dunaj delat :-)

Gustl bo lahko pozabil na avtobusno obmejne scene, in bo v ljubljano hodil na tenis in pir...
Gustl sporočil: 12.316
[#2683550] 12.11.17 18:00 · odgovor na: NemirniTujec (#2683549)
Odgovori   +    3
[NemirniTujec]
Ze vem kako te bom navdusil... predstavlaj si, da vsi kmetavzarji okoli ljubljane nic vec ne parkirajo pod tvojim blokom, pac pa na brezoviskem "park and ride", od koder potem s hajperloopom sibajo v munchen in na dunaj delat :-)

Gustl bo lahko pozabil na avtobusno obmejne scene, in bo v ljubljano hodil na tenis in pir...
Raj na zemlji :)
bc123a sporočil: 45.292
[#2683553] 12.11.17 18:18 · odgovor na: vrac (#2683537)
Odgovori   +    1
[vrac]
Če prav razumem, obljubljajo, da bodo stroški investicije pol nižji kot pri TGV-ju recimo,
Tole se mi zdi popolnoma nemogoce.
bc123a sporočil: 45.292
[#2683555] 12.11.17 18:21 · odgovor na: NemirniTujec (#2683546)
Odgovori   +    2
[NemirniTujec]
Glavna neprijetnost letalisc je security, ker v bruselj pac vsako uro prileti in odleti folk iz vseh koncev sveta, kaj sele pariz - vukojebinska letalisca pa so se kako draga ko pristejes prevoz do mestnih sredisc in neopti.alne ure letenja itd.
Security na letaliscih je problem zato, ker lahko z minimalnimi sredstvi (zepni nozek ali 100g semtexa) zrusis letalo z 150 ljudmi. Letalo je zaradi optimizacij pac zelo krhka tehnologija in zato ranljiva.

No, nic ne kaze da bi ta hyperloop bil kaj manj fragile s svojo supersonicno hitrostjo, vakuumsko zeleznico in podobnim, zato lahko kar pozabis, da bos "kar stopil" nanj sredi mesta. Bo security enako zajeban problem.
NemirniTujec sporočil: 4.787
[#2683557] 12.11.17 18:34 · odgovor na: Gustl (#2683550)
Odgovori   +    1
[Gustl]
> [NemirniTujec]
> Ze vem kako te bom navdusil... predstavlaj si, da vsi kmetavzarji okoli ljubljane nic vec ne parkirajo pod tvojim blokom, pac pa na brezoviskem "park and ride", od koder potem s hajperloopom sibajo v munchen in na dunaj delat :-)
>
> Gustl bo lahko pozabil na avtobusno obmejne scene, in bo v ljubljano hodil na tenis in pir...

Raj na zemlji :)
Tako. Important: a lahko v to cev namontiras wi fi oddajnike in zadeva laufa medtem ko smartfon laufa mimo 1000 kmh?

Prihodnost je krasna rec, posebej ker je se ni tukaj...
NemirniTujec sporočil: 4.787
[#2683558] 12.11.17 18:47 · odgovor na: bc123a (#2683555)
Odgovori   +    2
Spet ti teroristi strasni... lej, ko bo loop narejen bo ze nekaj cist drugega v modi. Teroristov bomo tako navajeni da bo rename laserske topove nabavljal za obrambo domovine pred radioaktivnim odpadom iz alfa centauri. Vzdrzevalni servis bo mel pa hussein salafani, advanced laser technologies, phd from university of Al Mahdi, puconci 24a, tradition of quality since 2016.

Kaka je pa moznost da bi te potnike v nekih kapsulah "streljal" proti cilju tko vsakuh 5 minut po isti cevi?

Pa mas pol kapsulo po 100 potnikov za sirotinje (in ni skode ce se en od njih raznese) lahko pa tudi private "executive" kapsulo za dva, who comes first, you or wienna, supersonic club...
alek14 sporočil: 9.959
[#2683562] 12.11.17 19:06
Odgovori   +    8
Samo malce vskočim...

Hyperloop je dobil ime po hipersonični hitrosti (>6000 km/h). Ko so Musku inženirji povedali, da več kot ca. 700 km/h z maglevom ne bo šlo (hiperlup je maglev v cevi s plitkim vakuumom), je moral malce prilagoditi cilje. Proga za meglev stane cca. 20 mio € na kilometer (brez tunelov ali vakuumske cevi). Vakuumske naprave so tudi drag špas. Za to le bodo rabili rootsove 2 stopenjske pumpe, cca. 1 MW/kilometer. Aja pumpe morajo delovat ves čas, ker če jih za trenutek ugasneš pride zrak noter skozi stene (ne skozi špranje) kar skozi material. Recimo, da ne bo tunela izdelal ravno iz pyrex stekla ali pa iz nerjavnega jekla za vakuumske naprave (ta dva materiala bi tesnila), saj bi v tem primeru cev stala 1miljardo €/km.
Se še kdo spomni obljubljenih vakuumskih oken, ki bodo imela dazzling U? Obljubljali so jih že 20 let nazaj. Razen par pilotnih proizvodov ni nič, kjer je vakuum grozno težko ohranjat.
Se pravi 100 km = 100 MW samo za pumpe (ki delajo ves čas), če bo tunel iz plastike in pleha (za recimo 10 mio €/km + črpalne 100 mio €/km. Toliko o energetski in denarni učinkovitosti.
Bodo še naprej avioni pa TGV-ji pa klasični maglevi (teh par progic po par metrov, ki so jih najbogatejši lahko privoščijo).
Potem je tu še varnost – a to ste še pokrili. S pištolo ustreliš v cev in konec vakuuma. Težko celo progo varovat – težko jo naredit neprebojno za ove pare. Teroristi bi se jo lotili.

Tako da, kot pravijo mafijci: "foged aboud it" :-)
0513ANITO sporočil: 6.247
[#2683563] 12.11.17 19:13 · odgovor na: alek14 (#2683562)
Odgovori   +    3
[alek14]
Samo malce vskočim...

Hyperloop je dobil ime po hipersonični hitrosti (>6000 km/h). Ko so Musku inženirji povedali, da več kot ca. 700 km/h z maglevom ne bo šlo (hiperlup je maglev v cevi s plitkim vakuumom), je moral malce prilagoditi cilje. Proga za meglev stane cca. 20 mio € na kilometer (brez tunelov ali vakuumske cevi). Vakuumske naprave so tudi drag špas. Za to le bodo rabili rootsove 2 stopenjske pumpe, cca. 1 MW/kilometer. Aja pumpe morajo delovat ves čas, ker če jih za trenutek ugasneš pride zrak noter skozi stene (ne skozi špranje) kar skozi material. Recimo, da ne bo tunela izdelal ravno iz pyrex stekla ali pa iz nerjavnega jekla za vakuumske naprave (ta dva materiala bi tesnila), saj bi v tem primeru cev stala 1miljardo €/km.
Se še kdo spomni obljubljenih vakuumskih oken, ki bodo imela dazzling U? Obljubljali so jih že 20 let nazaj. Razen par pilotnih proizvodov ni nič, kjer je vakuum grozno težko ohranjat.
Se pravi 100 km = 100 MW samo za pumpe (ki delajo ves čas), če bo tunel iz plastike in pleha (za recimo 10 mio €/km + črpalne 100 mio €/km. Toliko o energetski in denarni učinkovitosti.
Bodo še naprej avioni pa TGV-ji pa klasični maglevi (teh par progic po par metrov, ki so jih najbogatejši lahko privoščijo).
Potem je tu še varnost – a to ste še pokrili. S pištolo ustreliš v cev in konec vakuuma. Težko celo progo varovat – težko jo naredit neprebojno za ove pare. Teroristi bi se jo lotili.

Tako da, kot pravijo mafijci: "foged aboud it" :-)
Kaj se šele zgodi s pljuči, ko jih iz enega bara spustiš v čisti vakuum. (recimo, da kapsula na hitro spusti nadtlak).
rename sporočil: 8.992
[#2683565] 12.11.17 19:20 · odgovor na: alek14 (#2683562)
Odgovori   +    5
Zadnja sprememba: rename 12.11.2017 19:20
Ampak zamisli si, kaksne poslovne priloznosti so to za naše junake.
Pravis milijarda na kilometer? To bi bilo lufta za naše (TM) za omastit brkove...
#2.tir je drobiz press
bc123a sporočil: 45.292
[#2683566] 12.11.17 19:24 · odgovor na: NemirniTujec (#2683558)
Odgovori   +    2
[NemirniTujec]
Spet ti teroristi strasni... lej, ko bo loop narejen bo ze nekaj cist drugega v modi. Teroristov bomo tako navajeni da bo rename laserske topove nabavljal za obrambo domovine pred radioaktivnim odpadom iz alfa centauri. Vzdrzevalni servis bo mel pa hussein salafani, advanced laser technologies, phd from university of Al Mahdi, puconci 24a, tradition of quality since 2016.

Kaka je pa moznost da bi te potnike v nekih kapsulah "streljal" proti cilju tko vsakuh 5 minut po isti cevi?

Pa mas pol kapsulo po 100 potnikov za sirotinje (in ni skode ce se en od njih raznese) lahko pa tudi private "executive" kapsulo za dva, who comes first, you or wienna, supersonic club...
Če raznese eno kapsulo bodo tudi ostale šle v franze, kot je že alek14 napisal. Pipe dream, pun intended. Kako izi vsi nasedajo na to...
alek14 sporočil: 9.959
[#2683567] 12.11.17 19:25 · odgovor na: 0513ANITO (#2683563)
Odgovori   +    2
[0513ANITO]
Kaj se šele zgodi s pljuči, ko jih iz enega bara spustiš v čisti vakuum. (recimo, da kapsula na hitro spusti nadtlak).
Slika je 1000 besed, kaj šele muvi:

www.spaceanswers.com...ke-vacuum/
0513ANITO sporočil: 6.247
[#2683573] 12.11.17 19:41 · odgovor na: alek14 (#2683567)
Odgovori   +    2
[alek14]
> [0513ANITO]
> Kaj se šele zgodi s pljuči, ko jih iz enega bara spustiš v čisti vakuum. (recimo, da kapsula na hitro spusti nadtlak).

Slika je 1000 besed, kaj šele muvi:

www.spaceanswers.com...ke-vacuum/
Imel je srečo, da je bil v vesoljski obleki, ki je sama po sebi vsaj delno vzdrževala protitlak.

Drugače bi se dobesedno uparil (eksplodiral in uparil).
NemirniTujec sporočil: 4.787
[#2683578] 12.11.17 20:04 · odgovor na: bc123a (#2683566)
Odgovori   +    0
[bc123a]

Če raznese eno kapsulo bodo tudi ostale šle v franze, kot je že alek14 napisal. Pipe dream, pun intended. Kako izi vsi nasedajo na to...
To se mi zdi da bi znal bit problem ja... bi pa te kapsule lahko bile mocnejse od letal, ni treba da so ekstremno lahke - in s tem bolj zanesljivih konstrukcij in materialov...

V vsakem primeru, ce security ni poenostavljen, nima dost smisla, ker je vseeno al me zaklajo pred letalom al pred kapsulo.

But i still like the idea :-)

Ce se v sprednjem vagonu tvr en hepan razstreli ob hitrosti 300 kmh jih verjetno veliko s seboj odnese. Pa vseeno niso take procesije ob vkrcanju kot na letaliscih.

Ce se tvr lahko splaca, se morda lahko tudi to - morda se bolj.
alek14 sporočil: 9.959
[#2683581] 12.11.17 20:08 · odgovor na: 0513ANITO (#2683573)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: alek14 12.11.2017 20:10
[0513ANITO]
> [alek14]
> > [0513ANITO]
> > Kaj se šele zgodi s pljuči, ko jih iz enega bara spustiš v čisti vakuum. (recimo, da kapsula na hitro spusti nadtlak).
>
> Slika je 1000 besed, kaj šele muvi:
>
> www.spaceanswers.com...ke-vacuum/

Imel je srečo, da je bil v vesoljski obleki, ki je sama po sebi vsaj delno vzdrževala protitlak.

Drugače bi se dobesedno uparil (eksplodiral in uparil).
Žal ne. Človek lahko preživi izpostavljenost polnemu vakuumu 30 sekund. Filmi, ki kažejo ljudi brez skafandrov za par sekund preskočiti iz ene ladje na drugi bazirajo na realni fiziki in biologiji. Potlej je nezavest in krvavitve ter vretje črevesne vsbine, ki najprej izgubi tlak. Ožilje ostane pod tlakom (žile ga držijo pod tlakom) še nekaj časa. Druge snovi v telesu so v glavnem polimeri, ki tudi ne zavrejo tako hitro.
Posnetek je demostriral izpostavljenost polnemu vakuumu. Obleki se je snela cev s premerom 2,5 cm. Skoznjo je obleka izgubila tlak v cca. 0,5 s. Tip je bil v vakuumu na polno kakih 15 s.
0513ANITO sporočil: 6.247
[#2683588] 12.11.17 20:34 · odgovor na: alek14 (#2683581)
Odgovori   +    1
[alek14]
> [0513ANITO]
> > [alek14]
> > > [0513ANITO]
> > > Kaj se šele zgodi s pljuči, ko jih iz enega bara spustiš v čisti vakuum. (recimo, da kapsula na hitro spusti nadtlak).
> >
> > Slika je 1000 besed, kaj šele muvi:
> >
> > www.spaceanswers.com...ke-vacuum/
>
> Imel je srečo, da je bil v vesoljski obleki, ki je sama po sebi vsaj delno vzdrževala protitlak.
>
> Drugače bi se dobesedno uparil (eksplodiral in uparil).

Žal ne. Človek lahko preživi izpostavljenost polnemu vakuumu 30 sekund. Filmi, ki kažejo ljudi brez skafandrov za par sekund preskočiti iz ene ladje na drugi bazirajo na realni fiziki in biologiji. Potlej je nezavest in krvavitve ter vretje črevesne vsbine, ki najprej izgubi tlak. Ožilje ostane pod tlakom (žile ga držijo pod tlakom) še nekaj časa. Druge snovi v telesu so v glavnem polimeri, ki tudi ne zavrejo tako hitro.
Posnetek je demostriral izpostavljenost polnemu vakuumu. Obleki se je snela cev s premerom 2,5 cm. Skoznjo je obleka izgubila tlak v cca. 0,5 s. Tip je bil v vakuumu na polno kakih 15 s.
Res nebi testiral NA ŽIVO...

Je pa v tem videu prikaz kaj se zgodi z vodo v vakuumu.

www.youtube.com/watc...4BGV7-1lhs
MarijanMacek sporočil: 1.459
[#2683640] 13.11.17 08:10 · odgovor na: vrac (#2683530)
Odgovori   +    1
[vrac]
Fantastična ideja! Hitrejši prevoz kot pri avionu, investicija pol nižja kot pri TGV-ju, možnost prevoza tako ljudi, kot tovora kot hitrih pošiljk. In z minimalno porabo energije. Škoda da se je 2. tir že pričel graditi, morda bi bil Hyperloop boljša rešitev? Verjetno ne, ker je tehnologija še v povojih.
In ti res verjameš, da je investicija 1/2 nižja kot pri TG V-ju. In ne pozabi, TGV pelej lahko vsakih 5 min 500-1000 potnikov, koliko pa hyperloop, ki še poskusne proge ni dosedaj zgradil v naravni velikosti in je dosegel komaj 1/4 predvidene hitrosti?

In kako si ti predstavljaš tovorjenje tovorov po tem hyperloopu. Trenutno je govora o vozilcu, vlak ima pa trenutno v Evropi (UIC predpis) dovoljeno dolžino 750 m, dela se pa na tehnologiji dolžine 2x750m. In ne pozabi, po koperski progi trenutno vozi recimo do okoli 100 vlakov dnevno, ali recimo to predsatvlja 4.000-6.000 kamionov. Recimo, da je hyperloop enak kamionu, potem bo v eno smer vozil en tovorni hyperloop vsakih 30s. Se bojim, da bi šlo bolj slabo. In še nekaj za premikanje v klanec z zmernim klancem 2% bi za vsako vozilo z maso 40 t potreboval 2,4 MW moči, pa še enkrat toliko recimo za pospeševanje.... In vozili bi naj na 30s, torej bi potrebovali kar precejšno električno moč, ne upoštevaje čpanje predorov. Daj se zresni. Kdo bi pa plačal tako drag prevoz. Železnice vozijo tovore s hitrostmi do 100, izjemoma 120 km/h. Vsi projekti hitrega transporta, vklučno TGV-Post pa so do sedaj bili ukinjeni. Kaj ti pomaga hitro premikanje tovora, če pa tovor v glavne leži na parkiriščih, postajah, letališčih. Slednje je še posebej zanimivo, saj traja prevoz iz pensilvaije preko Londona v Ljubljano teden dni!
Endimion sporočil: 6.559
[#2685784] 25.11.17 12:02 · odgovor na: alek14 (#2683562)
Odgovori   +    2
Dodam se da se sami Materi Zemlji lahko malo skozla in se zacne malo tresti.

Cakam da Musk objavi da je podpisal pogodbo za progo Napoli Palermo z vmesnima v Pompejih in Herculaneumu...

Strani: 1