Strani: 1

0513ANITO sporočil: 6.244
[#2678478] 12.10.17 15:02
Odgovori   +    21
50g Co2 leta 2030, namesto 100g danes....Ja bravo...Izkoristek sistema (prevoznega sredstva) nameravajo z dekretom vlade kar podvojiti.

Vpis na Naravoslovno-Tehniške fakultete, kjer edino lahko izšolajo mojstre, ki so sposobni zmanjševat C02 odtis je pa kakšen???

Halo Umobolnica...na Gregorčičevi je naokoli sprehajajo pacienti brez ustreznega varstva...
0430ABAKU sporočil: 739
[#2678479] 12.10.17 15:02
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: 0430ABAKU 12.10.2017 15:03
S tako postavljenima ciljema želi vlada spodbuditi rast vozil na električni pogon in hibridnih vozil ter vozil na fosilna goriva, ki imajo bistveno manjši negativni vpliv na okolje kot vozila od današnjih vozil.
ter vozil na fosilna goriva? ki imajo manjši negativni vpliv na okolje od današnjih?
Kakšna pa so današnja vozila, če niso na fosilna goriva?
0430ABAKU sporočil: 739
[#2678483] 12.10.17 15:07
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: 0430ABAKU 12.10.2017 15:08
Nekoč, že kar davno tega, sem bral članek o enem poizkusnem vozilu, za katerega so trdili, da bo vozilo prihodnosti, in še navajali, da je vozilo z negativno emisijo.
Bilo je povsem običajno gnano vozilo na fosilna goriva, spredaj pa je imelo katalitski filter, s katerim je čistilo okolišni zrak.

Vozilo je torej precej onesnaževalo, trdili pa so, da še bolj intenzivno čistilo zrak.
Bi to šlo v tole strategijo?
gobim sporočil: 360
[#2678485] 12.10.17 15:12 · odgovor na: 0513ANITO (#2678478)
Odgovori   +    13
[0513ANITO]
50g Co2 leta 2030, namesto 100g danes....Ja bravo...Izkoristek sistema (prevoznega sredstva) nameravajo z dekretom vlade kar podvojiti.

Vpis na Naravoslovno-Tehniške fakultete, kjer edino lahko izšolajo mojstre, ki so sposobni zmanjševat C02 odtis je pa kakšen???

Halo Umobolnica...na Gregorčičevi je naokoli sprehajajo pacienti brez ustreznega varstva...
Ja, tistih 50g CO2 prihranka pa bo prišlo ....od kje? Od elektroenergetskega sistema, ki ga v 40% sestavljajo TE na premog. Glede na to, da ima kurjenje premoga pri isti količini energije za posledico 2x izpust CO2 v primerjavi z modernimi dizli, plus dodajte zraven še transmisijske izgube,....in ste privarčevali ? Koliko? Par % oz. praktično nič. Ves efekt je, da ste izpuste koncentrirali nekje drugje. S strahovitimi stroški.
FIN-311684 sporočil: 15.108
[#2678519] 12.10.17 16:30 · odgovor na: gobim (#2678485)
Odgovori   +    10
[gobim]
> [0513ANITO]
> 50g Co2 leta 2030, namesto 100g danes...

Ja, tistih 50g CO2 prihranka pa bo prišlo ....od kje? Od elektroenergetskega sistema, ki ga v 40% sestavljajo TE na premog. Glede na to, da ima kurjenje premoga pri isti količini energije za posledico 2x izpust CO2 v primerjavi z modernimi dizli, plus dodajte zraven še transmisijske izgube,....in ste privarčevali ? Koliko? Par % oz. praktično nič. Ves efekt je, da ste izpuste koncentrirali nekje drugje. S strahovitimi stroški.
Veliko ljudi je prepričanih, da je elektrika nekaj najbolj čistega na svetu. Sicer se zdi, da Cerar misli, da bo tudi leta 2030 predsednik vlade.
alek14 sporočil: 9.951
[#2678520] 12.10.17 16:30
Odgovori   +    8
Kh, kh. Povprečen nov avto, prodan v EU, ima emisijo 175 g/km (RDE).
Pred desetimi leti pa je bila 180 g/km. Izboljšanje gre po "learning curve" 5g/10 let. Najnovejši Audi A8 50 dizel-hibrid ima RDE emisije cirka 215 g/km (Britanski neuradni preiskus).
alek14 sporočil: 9.951
[#2678522] 12.10.17 16:33 · odgovor na: FIN-311684 (#2678519)
Odgovori   +    6
Zadnja sprememba: alek14 12.10.2017 16:38
[FIN-311684]
> [gobim]
> > [0513ANITO]
> > 50g Co2 leta 2030, namesto 100g danes...
>
> Ja, tistih 50g CO2 prihranka pa bo prišlo ....od kje? Od elektroenergetskega sistema, ki ga v 40% sestavljajo TE na premog. Glede na to, da ima kurjenje premoga pri isti količini energije za posledico 2x izpust CO2 v primerjavi z modernimi dizli, plus dodajte zraven še transmisijske izgube,....in ste privarčevali ? Koliko? Par % oz. praktično nič. Ves efekt je, da ste izpuste koncentrirali nekje drugje. S strahovitimi stroški.

Veliko ljudi je prepričanih, da je elektrika nekaj najbolj čistega na svetu. Sicer se zdi, da Cerar misli, da bo tudi leta 2030 predsednik vlade.
He, he, mislim, da ve, da ne bo,... pa lahko v predpis zapišejo karkoli.
Tudi Nemci so si v Energiewende zapisali koliko bodo znižali CO2.
Pač niso. :-)
alek14 sporočil: 9.951
[#2678523] 12.10.17 16:35
Odgovori   +    8
Za tole rabimo do 2030 tri nove JE. [Izračune smo že v preteklosti naredili, tako, da se ne bomo ponavljali]. Je pa tudi treba kupit take JE, ki delajo (samo) ponoči.
:-)
alek14 sporočil: 9.951
[#2678529] 12.10.17 16:45
Odgovori   +    9
V Sloveniji moramo kljub močnemu povečanju prometa zagotoviti, da se bodo izpusti toplogrednih plinov v prometu v letu 2030 zmanjšali glede na leto 2020 za devet odstotkov.
Zakaj?
Nemcem CO2 lepo narašča (zlasti ta iz prometa). Zakaj bi ga potem mi, ki ga v zrak na prebivalca spustimo krepko manj kot Nemci, pri sebi omejevali?

Omejevanje CO2 znižuje produktivnost gospodarstva.

Sicer pa ima globalno segrevanje neto pozitivne učinke (za sedaj). Lepo so merljivi z nadaljnim naraščanjem števila ljudi. Ko bo CO2 postal škodljiv, se bo trend zanesljivo obrnil. Samo na račun segretja za 1°C, do sedaj, smo lahko nahranili dodatno miljardo ljudi.
Je pa vprašanje, če je ta dodatna miljarda plus...
FIN-379669 sporočil: 2.299
[#2678559] 12.10.17 19:22 · odgovor na: alek14 (#2678523)
Odgovori   +    2
Na premog bomo morali nehati kuriti do 2040, še prej pa bodo emisijski kuponi tako dragi, da bo TEŠ 6 posredno še bolj izgubaški, razen če - CENA ELEKTRIKE ZRASTE.

Nukleark nočemo, treba bo najti nove vire - ampak spet - CENA ELEKTRIKE ZRASTE.

Vložki v omrežje, polnilnice, itd... - CENA ELEKTRIKE ZRASTE oz. nič ni zastonj kot danes.

Hočemo OVE - CENA ELEKTRIKE ZRASTE.

Edina protipostavka vsemu skupaj - da CENA ELEKTRIKE NE ZRASTE PREVEČ - je iskanje prihrankov porabe v novih tehnologijah - torej na drugem koncu premice.

Ponavadi gre eno z drugim - prihranek pri strojih in aparatih in uvedba novih porabnikov. Tudi tu se bo moralo zgoditi.

Zakaj? Ker če npr. Talumu povečamo za 20% ceno elektrike, bye, bye... zraven pa z zaprtjem Taluma fašemo negativne eksternalije. Talum bo moral najprej zmanjšati porabo elektrike za vsaj 30% - ampak to spet pomeni velike naložbe. Hja, nekje bo treba začeti. In računati.

Treba bo najti ne le nove poceni vire elektrike, ampak še bolj iskati prihranke pri njeni porabi - kjerkoli že. Očitno to pozabljajo v Strategijah.
To pa je ravno velika neznanka - ali se bo zgodilo čez 10, 20, 30 ali 50 let ali pa še dolgo ne..

Od teh prihrankov je odvisno, kako hitro bomo prešli na električna vozila ali pa na neke hibride, pa čeprav ti danes še niso to, za kar se razglašajo.
alek14 sporočil: 9.951
[#2678562] 12.10.17 19:41
Odgovori   +    4
Pa še tole. V Nemčiji ne morejo prodati (praktično) nobenega BEV, ker je nad ceno elektrike 0,20€/kWh, prevožen kilometer z dizlom cenejši. V Nemčiji pa elektrika stane 0,30€/ kWh. Skratka prevožen kilometer je v Nemčiji z BEV dražji že pri primerjavi direktnega stroška (brez vložka v baterijo). Baterija pa je še dodatnih 200€/kWh.
BMW i3 porabi pri dnevnem commutingu 30 kWh/100km (lastna meritev). Izvedba i3 z večjo baterijo (2017) ima na voljo 27.2kWh, kar zadošča za 60 km dometa z eno polnitvijo v realnih razmerah (baterija izgubi 8% dometa letno) vožnje po AC.
grekom1 sporočil: 327
[#2678612] 13.10.17 07:39
Odgovori   +    5
Jaz bi tudi kadil, oziroma konzumiral, to kar so avtorji te strategije.

Julija 2012 se je v Indiji zaradi preobremenitve sesulo omrežje. Brez elektrike je bilo 600 miljonov ljudi.

Predstavljam si sledeč scenarij... Mož in žena se pripeljeta iz službe (slovenci, kot slovenci, imamo leta 2030 še zmeraj najmanj 2 avta na gospodinjstvo) in priklopita svoji vozili na polnilno postajo. Žena se, tako kot se po slovensko šika, spravi v kuhinjo, vklopi indukcijo, pečico, vmes zažene še pomivalni in pralni stroj in za nameček klopi še televizor da ne zamudi novega dela srcelomne žajfnice.

Spomni se, da je potrebno napolniti še telefon in tablico.

Medtem, ko roboti kosijo travo in sesajo, mož preloži perilo iz pralnega stroja v sušilec, nanabaše pralni stroj in oba zažene.

Mulci medtem veselo tolčejo po najnovejši igralni konzoli in ker je poletje, je za nameček vklopljena še klima za hlajenje in toplotna črpalka za toplo vodo za tuširanje po obisku fitnesa.


Izzivam vse te strokovnjake da si glede na dokaj realen scenarij izračunajo trenutno porabo in šok za omrežje ko to situacijo pomnožijo z 200.000


P.S.: Samo kot provokacija za novinarje: Omenjena količina registriranih vozil v Sloveniji (v tem članku jih ni). So tam všteta tudi vsa testna in flotna vozila avtomobilskih trgovcev? BMW ima v vsakem salonu registriranega vsaj enega i3 ;)
gobim sporočil: 360
[#2678635] 13.10.17 09:20 · odgovor na: grekom1 (#2678612)
Odgovori   +    4
[grekom1]
Jaz bi tudi kadil, oziroma konzumiral, to kar so avtorji te strategije.

Julija 2012 se je v Indiji zaradi preobremenitve sesulo omrežje. Brez elektrike je bilo 600 miljonov ljudi.

Predstavljam si sledeč scenarij... Mož in žena se pripeljeta iz službe (slovenci, kot slovenci, imamo leta 2030 še zmeraj najmanj 2 avta na gospodinjstvo) in priklopita svoji vozili na polnilno postajo. Žena se, tako kot se po slovensko šika, spravi v kuhinjo, vklopi indukcijo, pečico, vmes zažene še pomivalni in pralni stroj in za nameček klopi še televizor da ne zamudi novega dela srcelomne žajfnice.

Spomni se, da je potrebno napolniti še telefon in tablico.

Medtem, ko roboti kosijo travo in sesajo, mož preloži perilo iz pralnega stroja v sušilec, nanabaše pralni stroj in oba zažene.

Mulci medtem veselo tolčejo po najnovejši igralni konzoli in ker je poletje, je za nameček vklopljena še klima za hlajenje in toplotna črpalka za toplo vodo za tuširanje po obisku fitnesa.


Izzivam vse te strokovnjake da si glede na dokaj realen scenarij izračunajo trenutno porabo in šok za omrežje ko to situacijo pomnožijo z 200.000


P.S.: Samo kot provokacija za novinarje: Omenjena količina registriranih vozil v Sloveniji (v tem članku jih ni). So tam všteta tudi vsa testna in flotna vozila avtomobilskih trgovcev? BMW ima v vsakem salonu registriranega vsaj enega i3 ;)
Grekom1. Novinarji se morajo najprej naučiti kaj je razlika med MW in MWh? Take "malenkosti" kot je el. omrežje se ob lepo spoliranih el.avtomobilih, ki jih odpelješ za nekaj km na testno vožnjo , pač zanemari. Kvari sliko.
denac sporočil: 22.287
[#2678705] 13.10.17 12:53
Odgovori   +    3
A je v vladi, oziroma v državnem sekretarstvu sploh kakšen elektroinženir?
Teli sanjači sanjarijo kot tisti sanjači, ki so v 70. letih začeli javnost moriti s PLOVNO POTJO iz Ljubljane do Jadrana.
rename sporočil: 8.949
[#2678706] 13.10.17 12:55 · odgovor na: denac (#2678705)
Odgovori   +    5
Saj takrat smo imeti tudi Luško kapetanijo Zidani most.
Verjeli ali ne.
denac sporočil: 22.287
[#2678711] 13.10.17 13:05 · odgovor na: rename (#2678706)
Odgovori   +    2
[rename]
Saj takrat smo imeti tudi Luško kapetanijo Zidani most.
Verjeli ali ne.
Ne vem al je štos al ni. Nekoč sem nekje zasledil pisanje, da so Italijani med okupacijo nekaj omenjali podmornice v Gradaščici.
alek14 sporočil: 9.951
[#2678755] 13.10.17 19:14
Odgovori   +    4
Če bi hoteli do l. 2030 imeti vse avteke na štrom (še malo bolj ambiciozno) bi bil to infrastrukturni poseg, kot če bi danes prisegli, da bo SLO do 2030 pristala s človekom na Luni in ga varno vrnila nazaj. :-)

Strani: 1